Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Een ding staat wel vast: als je positief wordt getest kun je anderen besmetten
Dimphyl schreef:Magrathea schreef:Een ding staat wel vast: als je positief wordt getest kun je anderen besmetten
Is dat zo? Zoals ik het begrijp, pakt die PCR test dus elk virusdeeltje - antistoffen of actief virus beide - dus als je positief getest wordt, wil dat niet perse zeggen dat je ook op dat moment actief corona hebt of besmettelijk bent.
Zeker nu met de weer omslag zijn veel mensen 'gewoon' verkouden of wat grieperig..
Wordt je dan positief getest kunnen je symptomen ook van dat gewone verkoudheidje zijn ipv van corona?
Of heb ik t dan echt verkeerd begrepen?
Dimphyl schreef:Magrathea schreef:Een ding staat wel vast: als je positief wordt getest kun je anderen besmetten
Is dat zo? Zoals ik het begrijp, pakt die PCR test dus elk virusdeeltje - antistoffen of actief virus beide - dus als je positief getest wordt, wil dat niet perse zeggen dat je ook op dat moment actief corona hebt of besmettelijk bent.
Zeker nu met de weer omslag zijn veel mensen 'gewoon' verkouden of wat grieperig..
Wordt je dan positief getest kunnen je symptomen ook van dat gewone verkoudheidje zijn ipv van corona?
Dimphyl schreef:Maar, wat ik dus zeg, je kunt ook positief getest worden met een corona besmetting van afgelopen maart, dus zonder corona symptomen maar met een snotneus door de weers omslag..
Dimphyl schreef:Maar, wat ik dus zeg, je kunt ook positief getest worden met een corona besmetting van afgelopen maart, dus zonder corona symptomen maar met een snotneus door de weers omslag..
Dimphyl schreef:bigone schreef:Ik heb nu getemd op je bericht Dimphyl, je liegt !!
Waar lieg ik?
Google zelf maar. Er zijn fotos naar buiten gebracht van massagraven en van lijkwagens in een rij, die eigenlijk al van een aantal jaar geleden zijn uit een heel ander land.
Ik kan zo even geen link sturen, ben aan het werk, maar ga er vanavond even naar zoeken.
[ [url=m/FhQAyc.png]Afbeelding[/url] ]
bigone schreef:Janinevv schreef:Hoezo? Ik wil liever geen mondkap op omdat ik mij daar niet fijn bij voel. En dat hebben meerdere mensen.
Ik wil hem ook liever niet op, niemand denk ik zo maar je kunt er over klagen maar ook gewoon aanvaarden dat het nu gewoon even moet. Nederlanders kunnen in sommige gevallen zo miepen, niet alleen hierover maar elk besluit of gebeurtenis moet be- en veroordeeld worden.
Hoop dat ze het gewoon gaan verplichten zijn we van die discussie ook weer af.
Janinevv schreef:Als hij heeft verkeerd verwoord dan niet. Maar als het niet actief is in die zin hebben we er daarin niet veel.
Ik had Pfeiffer konden ze terug zien maar was niet meer besmettelijk. Dan is al die media die erboven op zit toch ook alleen maar angst zaaiend ?
Dimphyl schreef:Is dat zo? Zoals ik het begrijp, pakt die PCR test dus elk virusdeeltje - antistoffen of actief virus beide - dus als je positief getest wordt, wil dat niet perse zeggen dat je ook op dat moment actief corona hebt of besmettelijk bent.
bigone schreef:En voor de mensen die Corona nog steeds een griepje vinden , aan griep gaan gemiddeld 200.000 tot 650.000 mensen per jaar dood, Corona zit nu, met nog drie maanden te gaan al ruim boven de 1.000.000 .