Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:04

Zou het je helpen om gewoon standaard x aantal keer per week met iemand af te spreken om te gaan lopen/fietsen/whatever? Dan heb je een stok achter de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:11

Nee, ik ben niet zo van het samen doen, samen sporten heb ik ook nooit zo begrepen :') Samen leuke dingen doen wel, maar sporten, neh :')

Ik moet het zelf gewoon doen, kan 100 stokken achter de deur bedenken, maar dat werkt niet. Niet voor mij op dit moment tenminste.

Vorige week escaperoom met vriendinnen gedaan waarbij we later de beelden mochten terugkijken.. Zelfs die schok heeft maar een paar dagen effect :o
Dus ik ga gewoon de huisarts eens bellen..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 13:23

Oprechte vraag; wat verwacht je van de huisarts?

Het is een knopje wat om moet. Bedenk je waarom je wil afvallen. Wat drijft jou?

Vervolgens moet je gaan zoeken naar een manier die voor jou werkt. Sporten? In een sportschool? Thuis? Welk eetpatroon? Daar kom je maar op 1 manier achter. Uitproberen.

Je kunt het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:22

Roosch, ik weet het allemaal, kan 100 redenen bedenken, dat doe ik al zo'n dertig jaar zonder al teveel succes. Daar komt ook bij dat sinds mijn schildklier half is verwijderd het helemaal drama is omdat er nu ook een stukje 'niet lekker in mijn vel zitten' bij komt. Tussen de oren moet het gewoon goed zitten om de knop überhaupt om te kúnnen zetten, het is zo makkelijk gezegd..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:39

Knop omzetten is zeker niet makkelijk, ik denk wel dat het goed is om te beseffen dat dat het enige is wat je uiteindelijk doet slagen. Dat kan niemand anders voor je doen, het zal echt vanuit jezelf moeten komen.

Op welke manier je afvalt zal voor iedereen anders zijn, en welke ondersteuning je daarbij kunt gebruiken ook. Maar die knop moet uiteindelijk wel om. Als ik jou zou hoor spelen er nog wat andere issues, en kan het wellicht geen kwaad om daar hulp bij te zoeken. Denk alleen niet dat een ander het voor je kan oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:37

Idd die knop moet om en dat lukt nu gewoon niet.. En ja, er speelt wel meer.
Maar laat jullie aub niet door mijn depri post beïnvloeden, jullie zijn goed bezig :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 16:28

Sterkte en succes Relaxed :(:)

Zo ziet genieten met mate eruit :D
Afbeelding

Wel echt heerlijk homemade zwarte bessen ijs :j

Hotel hier is echt prima qua eten en dieet opties. Had ik niet helemaal verwacht in Duitsland, heeft bij mij toch altijd de associatie van grote schnitzels met frites maar dat is zeker niet zo. Ontbijt vanochtend had ik kwark met homemade granola, scrambled eggs met groente erbij, een heerlijke snee zaden / pittenbrood, een glas amandelmelk en als extra verwennerij een plak bananenbrood. Allemaal heerlijk maar niet heel erg ongezond.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:53

Oh wow dat is zeker lekker!

Relaxed, zou je schildklier (of de helft :D ) en het functioneren ervan hier niet mee te maken kunnen hebben?
Zou dat zeker noemen wanneer je naar de huisarts gaat.

Wij zijn een week in Oostenrijk wezen bergwandelen (zwaar joh) echt heel gaaf maar oeioei ik had me wel even vergist in de zwaarte. Maar goed het eten; ik miste de groente echt, we gingen van hotel naar hotel en dan werd de bagage gebracht. We aten dus alleen buiten de deur. Als we waren aangekomen na zo'n wandeltocht een biertje (had ik eigenlijk altijd spijt van, klinkt veel lekkerder dan ik het vind :') maar apfelstrudel met vanille saus, en een dikkegrote sorbet :Y) :j en dan steeds het eten kiezen met het minste vlees. (neegeenwienerschnitzelvoormij)
En nu weer lekker thuis en nog een paar weken vakantie (onderwijs)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:22

:') benieuwd hoe dat voor mij gaat zijn in Oostenrijk komende week. Hotel zou bekend staan om het goede eten. Ook wel pittige wandelingen, maar steeds vanuit zelfde hotel. Hier in het Zwarte woud gisteren 18 kilometer + 600 hoogtemeters gedaan, dat ging conditioneel heel makkelijk, wel wat spierpijn in de billen nu :')

Hier hebben ze een erg lekker alcoholvrij bier, dat scheelt aanzienlijk in de calorieën. En dan 1 a 2 andere alcoholische drankjes, dan blijft de schade enigszins beperkt. En is los van de kcal sowieso gezonder denk ik.

Ik ga zo weer eens even kijken wat ik vandaag te eten krijg, volgensmij iets van gerookte forel vooraf, citroentaart toe.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:21

Ik voel me of er vandaag 10 kg afgezweet is :=
stoeien met eigen paard
Stoeien met 3 jonge paarden op stal, huis van een vriendin onder handen genomen(die komt morgen terug van vakantie en 7 ragdolls geeft een bende )
De kippen op de wei gedaan
Ik ben dwarsaf
Zo niet gemaakt voor dit weer :n

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 09:55

Nou ja weegschaal was gemeen net, +0.3. Ik geef de maandelijkse last maar de schuld. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 10:03

Stommerd :(

Edit: de weegschaal dus he

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:26

_O- vond het ook stommerd ja haha

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:01

De deur uit met dat ding. :))

Gisteren stout geweest. Wel lekker gegeten en gedronken. En gezellig gehad. Dat telt.

Vandaag weer nieuwe ronde nieuwe kansen en zit volledig op schema qua eten. Enige lichaamsbeweging zit er niet in volgens mijn planning, het zou me verbazen als ik mezelf naar de keuken kan hijsen vandaag. Zo beroerd geslapen door de hitte. Maar als je zweet verbrand je calorieën toch? Dan ben ik vannacht wel 6 kg lichter geworden. :7

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:03

mirjamalvaro schreef:
Nou ja weegschaal was gemeen net, +0.3. Ik geef de maandelijkse last maar de schuld. :

Maar dat kan ook echt de schuld zijn! In de paar dagen ervoor & in het begin hou je eigenlijk altijd wat meer vocht vast!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:28

We gaan het volgende week zien. :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:56

met dit warme weer hou ik sowieso al meer vocht vast.. voeten en enkels zijn een paar maten dikker.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:26

Mensenkinderen ik ben niet vooruit te branden vandaag. Ging voor een flinke work out op Foxy maar na 20 minuten heb ik er de brui aan gegeven. :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:35

+3kg hier.... echt wat een gedoe hahaha, maar ik ga het nu maar loslaten en beperken ipv zwaar streng zijn.

We vertrekken morgen naar Spanje :):)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:42

Ik durf volgende week niet op de weegschaal te gaan staan als ik weer thuis ben. Als ik na de 8e weer thuis ben probeer ik er flink voor te gaan. F mijn schouders eronder. Wil echt wat kwijt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:25

Zondag vakantie....
Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:26

Ik dacht er vanochtend om 10 uur aan. Daar is het gelukkig wel bij gebleven. :D :D :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:07

Hotel hier heeft schofterig lekker eten, elke avond 5 gangenmenu. Gelukkig wel flink calorieën verbrand vandaag, wandeling met 800 meter stijgen en 800 meter dalen. Apfelstrudel tussendoor :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:41

Daar is het vakantie voor, gaucho! Heerlijk <3

Vandaag ben ik wat meer vooruit te branden. Vanochtend een korte work out gehad, en straks nog een langere. Ik moet weer even in de flow komen na een paar rare weken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:04

Het zijn de kleine dingen die het doen
2 ons er af is toch et r af (moet ik mezelf even goed aan herinneren :+)

Maar dat leidde wel tot een salade voor lunch(toch ietsje te flexibel geweest in mijn eten afgelopen week)