Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:28

Gummybear123 schreef:
Als ik de ggd zeg dat ik in die 2 dagen niet heb gewerkt en dan zelf mijn collega’s op de hoogte breng, is dat ook iets? Ik ben groot voorstander van coronabestrijding, daar jiet van. Maar ik breng liever iedereen zelf op de hoogte dan via GGD.

De meeste GGD's zijn zo druk, dat ze bron en contactonderzoek hebben beperkt tot een minimum. Dus dan gaan ze je vragen zelf een lijst met contacten te maken en krijg je brieven waarmee je je contacten zelf kunt informeren.

Blackberry28

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:33

Ik werd gisteren 3 keer uitgebreid gebeld door de GGD, ze namen echt alle tijd om alles goed in kaart te brengen en door te spreken/advies te geven. Ik moest aan geven waar ik precies geweest was op welke dagen en dan voornamelijk de plekken waar je minimaal een kwartier in een binnenruimte bent geweest. Na de telefoongesprekken kreeg ik nog een e-mail. Mijn leidinggevende heeft mijn collega's geïnformeerd en via mijn werk kreeg ik ook nog een vragenlijst om in te vullen en terug te mailen. Zal per GGD verschillen dan denk ik.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:57

Ik moet me helaas ook laten testen, maar ik moet er een uur enkele reis voor fietsen maar (dus 2 uur in totaal) omdat ik geen auto heb terwijl ik me al helemaal niet lekker voel. Er zitten twee teststraten op 10 minuten fietsen van mijn huis, maar ik heb al 3 keer gebeld (was advies van de mensen aan de telefoon om te kijken of er ergens plek vrij zou komen) en er is gewoon letterlijk nergens meer plek in mijn regio. Ik heb eigenlijk al geluk dat het "maar" een uur fietsen is.

Nou ben ik jong en voel ik me wel niet lekker maar ik ben ook niet heel erg ziek, dus ik ga het wel redden, maar wat als je enorm benauwd bent of zo. Dan kan je je dus gewoon nergens laten testen als je niet kan autorijden? Ik vind dat eigenlijk wel heel erg raar, zoveel mensen die in (grote) steden wonen die geen auto en/of rijbewijs hebben, die hebben gewoon maar pech?

Ik weet dat jullie daar ook niet zoveel mee kunnen maar ik vind het gewoon zo apart, moest het even kwijt geloof ik.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:03

Als je echt benauwd ben of te ziek om te verplaatsen dan moet je je huisarts bellen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:36

Napie schreef:
Als je echt benauwd ben of te ziek om te verplaatsen dan moet je je huisarts bellen

Precies, want in dat geval kan de GGD gewoon aan huis komen testen.
Daar lopen ze niet mee te koop omdat er anders mogelijk misbruik van wordt gemaakt.
Maar op mijn werk komt de GGD altijd testen, onze cliënten kunnen absoluut niet daar heen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:46

Dat er aan huis getest kan worden weet ik, mijn broer heeft dat bijvoorbeeld een keer gehad. Het gaat me er meer om dat er dus voor mensen in mijn regio die willen laten testen en geen auto hebben geen plek is als ze nu zouden bellen. Als je een auto hebt kan je natuurlijk nog verder uitwijken, maar als je moet fietsen of lopen heb je natuurlijk maar gewoon heel beperkt keuze. Maar goed, er staat ook overal in het nieuws dat de testcapiciteit niet groot genoeg is, dus misschien had het me niet heel erg moeten verbazen, maar toch. 3x bellen (waarvan 1x letterlijk om 8 uur 's ochtends), en 1 keer geluk hebben dat er op een uur fietsen van waar ik woon nog een plekje is voor over 2 dagen, dat is wel heel erg :o

Overigens ga ik wel gewoon braaf hoor, het is even een middag vervelend maar dan ben ik er wel het snelst weer vanaf en mag ik (hopelijk, als het negatief is) volgende week weer naar mijn werk. Het was meer gewoon de verbazing vanmorgen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:53

Ala ik jou was zou ik echt niet gaan hoor. Ik vind een uur fietsen voor een test echt belachelijk, zeker als je al niet lekker bent. En echt goed weer is het nou ook niet.

Dus wees een beetje lief voor jezelf, neem jezelf serieus en regel wat anders. Want dit is echt een beetje teveel van het goede.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:00

Als er nergens dichterbij plek vrij komt heb ik helaas niet echt een andere keuze. Ik denk dat ik vanmiddag misschien nog 1x een poging doe tot bellen om te kijken of er mensen zijn die zich hebben afgemeld voor een locatie dichterbij, maar ik acht de kans klein aangezien het gewoon echt heel snel gaat met testen inplannen. Het rottige is natuurlijk dat ik niet zomaar voorrang kan krijgen op iemand die wel kan autorijden, dat ik bv met die persoon kan ruilen van locatie. En ik heb gewoon niemand om me te brengen, huisgenoten kunnen dat niet en mijn moeder zou me met alle liefde willen brengen en halen maar daar begin ik echt niet aan, je zal maar net zien dat ik toch wel positief test, dan zit mijn moeder er ook gelijk mee. Dat wil ik echt niet. Ik woon dus ook al niet meer bij mijn ouders.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:49

Ik meld me ook... sinds een paar dagen koorts en vandaag misselijk, slappe spieren, gek gevoel in mijn keel, ook schor/hees, beetje benauwd soms. Ik heb geen auto en ook geen huisgenoten dus ik moest voor in Apeldoorn een testafspraak regelen. Dat kan pas zondagmiddag -O-

En ik zou zondag t/m woensdag met mijn moeder weggaan :\

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:56

Daar verbaasde ik me ook over toen ik me voor een test aanmeldde dat je persé met de auto moet komen. Bij uitzondering met de fiets.
Logisch dat je niet met OV mag, maar inderdaad wat als je geen auto hebt? “Dan moet je er een lenen” las ik. Wie wil er nou z’n auto uitlenen aan iemand die mogelijk besmet is? Of inderdaad gaan chauffeuren voor iemand? Enkel en alleen voor het besmettingsrisico van die chauffeur/eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:10

Ik heb geen rijbewijs. Heb een aantal keer geprobeerd een test aan te vragen en blijkbaar kan ik iedere keer alleen naar Leeuwarden. Ik woon dus bij Zwolle. Ja hoor, ik begin alvast met fietsen. :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:15

naomiiiii schreef:
Ik heb geen rijbewijs. Heb een aantal keer geprobeerd een test aan te vragen en blijkbaar kan ik iedere keer alleen naar Leeuwarden. Ik woon dus bij Zwolle. Ja hoor, ik begin alvast met fietsen. :+

Ook niet na 3/4 dagen? Ik kon ook alleen met de auto in Deventer/Zwolle/Meppel/Steenwijk terecht binnen 2 dagen, maar moet 4 dagen wachten voor een plekje in Apeldoorn. Ik zit met hetzelfde probleem, geen auto/rijbewijs/huisgenoten.

Ik vroeg me net af: moet ik met mondkapje op de fiets naar de teststraat? Ik denk het wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:17

_Karlijn schreef:
naomiiiii schreef:

Ook niet na 3/4 dagen? Ik kon ook alleen met de auto in Deventer/Zwolle/Meppel/Steenwijk terecht binnen 2 dagen, maar moet 4 dagen wachten voor een plekje in Apeldoorn. Ik zit met hetzelfde probleem, geen auto/rijbewijs/huisgenoten.

Ik vroeg me net af: moet ik met mondkapje op de fiets naar de teststraat? Ik denk het wel?

Nee leeuwarden is iedere keer over 3 of 4 dagen juist. Eerder is er niets. Ondertussen heb ik geen klachten meer maar hoe moet ik mij ooit laten testen als ik dat wel heb? Ik zie niet echt veel opties. :+

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:19

naomiiiii schreef:
_Karlijn schreef:

Nee leeuwarden is iedere keer over 3 of 4 dagen juist. Eerder is er niets. Ondertussen heb ik geen klachten meer maar hoe moet ik mij ooit laten testen als ik dat wel heb? Ik zie niet echt veel opties. :+

Wat raar. Ik las wel dat er nu meer testmateriaal beschikbaar is maar dat de GGD's opschaling nog niet aankunnen.
Laatst bijgewerkt door _Karlijn op 08-10-20 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:20

Dus wel duidelijk een herkenbaar probleem dus, dat het zonder auto lastig wordt. Ik kreeg ook aan de telefoon "Kunt u geen auto lenen?" "Nee, want zelfs als iemand me een auto zou willen lenen, dan heb ik nog steeds geen rijbewijs, dus ik mag überhaupt niet autorijden." "Kunt u dan misschien een scooter lenen?" "Nee, want ik heb ook geen scooterrijbewijs." "Oh, dan wordt het wel lastig." Ja daar was ik inmiddels zelf ook al wel achter :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:21

Felicxa schreef:
Dus wel duidelijk een herkenbaar probleem dus, dat het zonder auto lastig wordt. Ik kreeg ook aan de telefoon "Kunt u geen auto lenen?" "Nee, want zelfs als iemand dat zou willen, dan heb ik geen rijbewijs, dus ik mag überhaupt niet autorijden." "Kunt u dan misschien een scooter lenen?" "Nee, want ik heb ook geen scooterrijbewijs." "Oh, dan wordt het wel lastig." Ja daar was ik inmiddels zelf ook al wel achter :+

Oh jemig. :+ ik heb ook beide niet. En inderdaad ik ga echt niet iemand vragen om taxi te spelen als ik klachten heb, dat is toch gewoon dom?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:27

Ik heb het zelfs nog gevraagd aan de GGD omdat ik me afvroeg wat dan hun oplossing was maar dat mag, logischerwijs, absoluut niet inderdaad. Hier is duidelijk niet zo heel erg goed over na gedacht :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:00

En je huisarts of ggd komt alleen als je echt niet meer van je bed kunt komen en zelfs dan liever niet. Het gebied daartussen is echt jammer dan u zoekt maar een oplossing -O-

En joepie %) ik mag (nou ja moet) morgen weer na overleg met huisarts, echt ben het zo spuugzat :r goddank een nieuwe teststraat dichterbij (nog 20 km maar toch). Online na twee pogingen nadat ik eerst 80 km verderop kon. Verhoging blijft nu hardnekkig hangen ipv na paar uur verdwijnen. ik nies en snotter me gek, neus werkt niet heel best meer, keelpijn, hoesten, iets hoofdpijn, draaierig, darmen van de leg en moe heel moe. Maar waar ik het opgelopen moet hebben geen idee. :n

Ik heb afgelopen anderhalve week maar een persoon gezien en die heeft vorige week een zinloze cursus gehad waar hij heen moest. (Die officieel niet eens mocht maar baas verplichtte het) -:(- 8)7 Zaterdag boodschappen gedaan heel kort in de uitgestorven buurtsuper met mondkapje. En mijn ex heeft vorige week de honden teruggebracht na een logeerpartij. En twee bezorgers van een pakje. Dat is afgelopen 1,5 week mijn sociale contact geweest. Niet echt risico gedrag vertoond dus. Als het nu weer negatief is kunnen ze de boom in met dat testen. dan sluit ik me wel volledig op in huis of zo. Die klo te stokjes zijn zo vreselijk. :r

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:55

karuna schreef:
En je huisarts of ggd komt alleen als je echt niet meer van je bed kunt komen en zelfs dan liever niet. Het gebied daartussen is echt jammer dan u zoekt maar een oplossing -O-

En joepie %) ik mag (nou ja moet) morgen weer na overleg met huisarts, echt ben het zo spuugzat :r goddank een nieuwe teststraat dichterbij (nog 20 km maar toch). Online na twee pogingen nadat ik eerst 80 km verderop kon. Verhoging blijft nu hardnekkig hangen ipv na paar uur verdwijnen. ik nies en snotter me gek, neus werkt niet heel best meer, keelpijn, hoesten, iets hoofdpijn, draaierig, darmen van de leg en moe heel moe. Maar waar ik het opgelopen moet hebben geen idee. :n

Ik heb afgelopen anderhalve week maar een persoon gezien en die heeft vorige week een zinloze cursus gehad waar hij heen moest. (Die officieel niet eens mocht maar baas verplichtte het) -:(- 8)7 Zaterdag boodschappen gedaan heel kort in de uitgestorven buurtsuper met mondkapje. En mijn ex heeft vorige week de honden teruggebracht na een logeerpartij. En twee bezorgers van een pakje. Dat is afgelopen 1,5 week mijn sociale contact geweest. Niet echt risico gedrag vertoond dus. Als het nu weer negatief is kunnen ze de boom in met dat testen. dan sluit ik me wel volledig op in huis of zo. Die klo te stokjes zijn zo vreselijk. :r

Je belt toch zelf steeds je huisarts?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:57

Als je niet belt hoef je ook niet te gaan he, je kan ook zelf kiezen voor thuis quarantaine en dan aankijken. Lijkt me onnodige bezetting voor de teststraat, zeker als je het zelf niet wilt.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:01

Ja opzich kun je ook gewoon thuis blijven tot je 48 uur klachten vrij bent.
Zeker als je er zo verschrikkelijk mee bezig bent al maanden lang is iedere 2 weken testen misschien niet zo prettig en onnodig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:03

Tsja ik heb de opdracht gekregen bij wijziging te overleggen met de huisarts. Dat doe ik en gezien er nu reukafname is moet ik anders niet. Maar is voor mij ook de laatste keer als het aan mij ligt. Verder ga ik er niet over in discussie hier. Vorige test moest vanwege ziekenhuis. En 48 uur klachtenvrij ben ik niet meer geweest sinds pakweg mei of zo. -O- dan zou ik altijd thuis moeten blijven. Testen is de enige manier nu om buiten te kunnen komen zo ongeveer

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:10

Maar waarom moet je perce buiten? Er zijn toch wel opties genoeg, als ik je vorige week lees kom je sowieso niet echt buiten verder momenteel, is toch prima dan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:15

Omdat ik dan ook met boodschappen helemaal afhankelijk wordt van anderen. Voor geen idee hoe lang? Maanden? Weken? Jaren? Niet echt iets wat ik graag opzoek. Nu kan ik nog iets dan zou ik helemaal niks meer mogen en kunnen om mensen niet aan te steken mogelijk. Thuis blijven met klachten is voor mij dan echt niks meer kunnen, niet naar de apotheek, niet naar de huisarts, niet naar de tandarts. Boodschappen of wat ook. Volledig afhankelijk zijn. Is eerder al door andere fysieke dingen geweest en dat is geen grapje. :n en wil ik koste wat kost voorkomen. Vooral omdat er geen enkele uitzicht is wanneer het virus is uitgewoed of mijn klachten eindelijk eens over gaan.

Dan maar weer braaf een stokje in mijn keel en neus laten stoppen. Als het nu weer negatief is met reuk verlies zegt de huisarts ook dan is dit voor mij het "nieuwe normaal" en iets dat kennelijk erbij hoort. Maar dan is in ieder geval duidelijk dat ik geen risico vorm voor anderen. En kan ik mijn vader ook weer eens gaan opzoeken. Of als hij komt te overlijden naar zijn crematie. Of met de hond naar de dierenarts, dingen die niet kunnen zonder duidelijkheid met klachten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:22

Je moet het zelf weten, een week wachten is echt voldoende kun je je nog steeds laten testen. Denk dat je het een beetje overdrijft met maanden / jaren, je zou gewoon nu even kunnen afwachten of het weg gaat. Het is jou keuze he, maar het is 'maar' een test, als je daarna al die dingen terug kan, zou ik er niet zo een probleem van maken.