4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:29

@Marlinde: jaaaa!
Is het goed gegaan je tentamen?

@Kimmie: Goed bezig met je tentamens! En hopelijk blijft deze sportschool je de komende tijd bevallen. Veel plezier iig.

@Twilight: Ja bij mij werkt dat helaas niet. Ik heb het op sommige momenten zo druk op het werk dat er gewoon echt even geen tijd is om te drinken. Heb wel altijd water in de buurt, maar gasten gaan voor.
Prima lijstje toch :)

@Janine: Oei dat is echt heel erg balen! Hier heeft het veel geregend afgelopen dag/nacht. Hoop bij jullie dan niet

@Linoleum: Jaaa het is wel een voordeel dat ik vroeger erg veel getraind heb, dus ik weet wel ongeveer wanneer het teveel wordt voor mijn lichaam (niet snel gelukkig), dus dat komt zeker goed :)
Wat naar van je migraine! Dat vind ik zo ongeveer het ergste om te krijgen zomaar.
Wel erg fijn dat de weegschaal weer lief voor je was :)
Jammer van je paprika's.. Had je ze te hoog staan of te lang? Ik doe meestal 200 graden en dan een half uur. Langer moet niet want dan begint het donker te worden idd qua gehakt en kaas
Jeeeejj sportse vandaag!

@Mara: Ik was aan het kijken naar IF en dat leek mij ook wel interessant, maar op dag 1 is het al mislukt. De salade van gisteren was niet vullend genoeg om het vanaf 6 uur tot nu vol te houden. Dacht probeer het een dag (snap dat je daar langer voor nodig hebt), maar vind het toch onhandig. Helemaal omdat het sws niet iedere dag kan (2x pw kickboks training in de avond en moet daarna wel eten).
Ga dus gewoon verder zoals ik al deed.

-----------------------------
Weegschaal blijft hier al een paar dagen op 62.4 staan. Prima wel, want heb ook spierpijn en al de hele week slecht geslapen. Dus blijf gewoon zo door gaan, dan neem ik aan dat die vanzelf wel naar beneden gaat over een paar dagen. En zo niet, dan ook nog prima. Ik heb de tijd en wil die ook nemen.

Vandaag vrij en ik wou eigenlijk gaan hardlopen of krachtoefeningen doen in het bos. Maaruh moet even kijk wanneer, want het komt hier met bakken de lucht uit. Liefst in de middag, want dan heb ik meer herstel tov mijn training morgenavond. Maarja ik kijk wel even.

Lijstje:
O: brinta met kwark/water en pindakaas + witte chocopasta
L: 3 gebakken eieren met tomaat en spek
T: komkommer
A:200 gr kip met 300 gram corugette (gebakken in een beetje bbq saus) met 70 gr rijst
T:250 gr skyr

Totaal 1946
B:? Hardlopen en wandelen gok ik

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:44

@Imay: Poe, toch wel heftig zeg.. Gelukkig heb je nu al minder pijn en heb je met het fietsen helemaal geen pijn. Dan kun je in ieder geval iets doen. Zo vreselijk als je helemaal niet kunt bewegen. Ik vind het heel logisch dat je eetpatroon op dit moment niet super gezond is. Lijkt me dat je focus daar nu ook niet ligt. Wel super handig dat ze een kinderportie spare ribs hebben. Ik bestel het sowieso eigenlijk vrijwel nooit, maar als ik met iemand ben die het heel graag wil vind ik het altijd te veel.

@Travel_me: Ja, zoveel water drinken heeft ook echt wel met die creatine te maken, en met het weer natuurlijk icm met veel bewegen. Nu beweeg ik ietsje minder en drink ik dus ook minder. Ik houd ook al minder vocht vast voor mijn gevoel. Heb sowieso eigenlijk altijd wel literflessen kraanwater in de koelkast staan, dus zet er altijd eentje naast me neer en dat gaat wel vrij snel op, haha. Goed dat je bent afgevallen, en dat met spierpijn! Wat leuk dat ik je heb geïnspireerd met het wandelen naar CrossFit! Heb je ook een foam roller? Als ik veel last heb pak ik die er altijd even bij voor/na de training en op rustdagen. Is heel fijn!

@Janine: Ja, mijn supplementen zijn er om mijn sportieve prestaties te ondersteunen en voor herstel. Bedankt voor de tip! Ik heb vernomen dat magnesiumbisglycinaat beter opgenomen wordt, maar dan -citraat beter is voor de spieren. Heb je een recept voor je keto broodjes? Wat balen van de verf zeg! Zou mij ook kunnen gebeuren.. Wat een werk.

@Kim: Heel herkenbaar van dat stress eten. Goed dat je nog wel naar zumba bent geweest, beter om de stress er even uit te sporten. Klinkt allemaal heel goed verder!

@Twilight1: Ik vind je lijstje van gister wel vrij karig, krijg je genoeg calorieën binnen?

@Lino: Wat bedoel je met "Ik ben bang dat je al te laat bent als je lichaam nu zo ontzettend moe is."?
Balen zeg van je migraine.. Snap wel dat je dan geen behoefte meer hebt om te koken. Een dagje minder eten is geen ramp toch? Geeft wat ruimte voor de rest van de week in je calorieën. Veel plezier met sporten zo!

@m9ara: Ja, klopt helemaal. Ik wil graag vaker een deload week inplannen (van te voren, dus niet als ik al kapot ben haha). Kun je aan je oma vragen of ze geen gebak of lekkers wil halen? Veel mensen vinden dit heel moeilijk, maar je kunt gewoon uitleggen dat je daar op dit moment even niet op zit te wachten toch? Als ze het al speciaal in huis heeft gehaald voor je snap ik dat het lastig is, dan voor de volgende keer aangeven? Of gewoon inplannen in je dag, als ze niets in huis heeft gehaald heb je vandaag een magerder dagje en dan kun je eventueel morgen of de komende dagen wat meer eten. Ik heb die batbot even gegoogled, nooit van gehoord. Ziet er super lekker uit!

Gister heb ik mijn eerste werkdag gehad bij mijn nieuwe baan. Ik was wel vrij nerveus want het is echt een heel groot bedrijf (met fabriek) en ik moest me aan vrijwel iedereen gaan voorstellen. Heel ongemakkelijk ook nu zonder handen te kunnen schudden. Ik ben wel heel goed ontvangen en heb een goede eerste dag gehad. Daarna een heel stuk gewandeld om alles even een plekje te geven maar ik was echt heel moe van alle prikkels en lichamelijk ook dus ik kwam niet echt vooruit. Verder weinig gedaan gister en wat te veel gegeten (stress).

Eigenlijk wilde ik vanmorgen wel weer gaan trainen, we mogen eindelijk weer naar binnen, maar mijn lichaam voelt nog niet goed. Ik baal er echt een beetje van. We hebben zware workouts gehad afgelopen week en dat voel ik echt. Ik had een paar dagen geleden al pijn als ik een glas water vasthield en merk nu dat ik weinig kracht heb. Helaas heb ik geen invloed op de inhoud van de workouts en is de workout pas op de dag zelf te zien, en dan ben ik vaak al te laat met afmelden. Dus toch meer rust inplannen voor mezelf en ook wat minder wandelen. Vandaag dus rustig aan, moet nog veel studeren en ga vanmiddag een klein stukje wandelen zodat ik wel iets van beweging heb.

Lijstje voor vandaag:
L: kommetje broccolisoep, salade met witte kaas met hummus dressing
T: 350 gram galia meloen, 170 gram Isey Skyr gebakken appel
A: low carb ovenschotel van broccoli, bloemkoolrijst, ei, hamblokjes en geraspte kaas, salade van trostomaatjes en ui
T: 250 gram magere kwark met 150 gram volle kwark en 130 gram kersen

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 09:58

Hoi meiden!

Excuus, ben weer even te druk geweest om hier goed mee te reageren.. Veel gewerkt, druk op werk en mijn vrije weekend zat ook echt heel vol.
Overigens was mijn vrije weekend (vrijdag en zaterdag) ook echt funest voor mijn eten, maar heb me vanavond zondag weer herpakt :)

Maar eerst een korte bijlees:
Marlinde: Wat goed je -2 kilo! Hoe is je tentamen gegaan gister?

Imay: Jeetje wat balen van je (mogelijke) hernia. Sterkte ermee. Gelukkig kan je wel pijnvrij fietsen! Mij werd toen geadviseerd regelmatig bewegen met rustmomenten afwisselen..

Travel_me: Hé wat fijn dat de weegschaal lief voor je was! Goed bezig hoor.

Kimmie: Gefeliciteerd met het behalen van je tentamens!

Janine: Oei, das niet prettig van je kozijn :Y) Sterkte met die rot klus..

Linoleum: vervelend je migraine! gelukkig vandaag wat beter, geniet van je vrije dag.
en wat super zeg je gewicht onder de 70!

Jip: Rustig aan vandaag, wel een fijn gevoel bij het werk? zal vast ook een hoop van je gevraagd hebben.

Mara: Lastig he als je geen invloed heb op het eten wat je van andere krijgt! Wel een gezellige avond bij je oma gewenst!

Hier dus weer herpakt sinds zondag. vrijdag en zaterdag bestond uit een hamburger, milkshake, patat met een snack, gebak en bbq :') super lekker en hartstikke gezellig. Alleen de weegschaal vond het niet zo leuk.
Vanmorgen gaf die gelukkig weer 65.5 aan, dus ik klaag niet.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Smoothie van 150 ml magere yoghurt, 125 gr diepvries smoothiemix van mango, aardbei, framboos en havermout, 5 ml agave siroop. 200 ml optimel.
T: 2 bbq rijstwafels.
L: 40 gr veldsla met 25 gerookte kip, zongedroogde tomaatjes, goji bessen, komkommer met olijfolie en basamico azijn.
T: kleine ontbijtkoek (32.5 gram)
T: 150 gr aardbeien.
A: grote kom rijkgevulde kippensoep met 2 delicate wasa crackers met smeerkaas.
T: 3 hartige koekjes.
T: 150 gr appel-kaneel kwark.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:21

@Jip: Jaa heb een foamroller, alleen gebruik die nog te weinig. Wil nu proberen om iedere avond even de foamroller te pakken en wat rek oefeningen te doen. Liefst ook na het trainen, maar das vaak niet mogelijk. Dus dan maar in de avond.

Klinkt ongemakkelijk ja voor je eerste dag, maar wel heel fijn dat je goed ontvangen bent en je een goede dag hebt gehad. Hopelijk is dit het begin van een goede flow :)
Logisch wel dat je niet vooruit kwam daarna, maar wel goed dat je nog even bent gaan wandelen. Kun je toch even alles rustig een plekje geven ipv dat je gaat piekeren thuis.
Even een paar daagjes rustig aan doen is wel goed. Ook al klinkt het voor jezelf misschien niet fijn. Stress en nieuw werk kost natuurlijk ook behoorlijk wat veel energie.
Je avondeten klinkt echt top! (wat heb je met dat ei gedaan?)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 10:35

@Lis_Ol: Ja, ik heb er wel een goed gevoel bij. Je smoothie klinkt lekker!

@Travel_me: Ja, ik doe nu zoveel mogelijk rustig aan. Als het goed voelt ga ik morgen einde middag trainen, anders nog meer rust. Zaterdag heb ik een Fit-test dus dan wil ik me wel sterk voelen.

Mijn avondeten is inderdaad super lekker!
Hier het recept (voor 2 porties):
Verwarm de oven voor op 175 graden. Stoom 250 gram broccoliroosjes (de stronk heb ik voor soep gebruikt) en 200 gram bevroren bloemkoolrijst (bonduelle) in 5 minuten net gaar. Meng in een grote kom 3 eieren met zout, peper, 100 gram geraspte kaas (voor ovengratin) en 125 gram hamblokjes. voeg de broccoli en bloemkoolrijst toe en meng goed door elkaar. Stort in een ovenschaal en verdeel er nog 50 gram geraspte kaas over. Zet 30 minuten onafgedekt in de oven.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 11:01

@Janine vervelend dat het mis ging maar vandaag een nieuwe dag!

@linoleum, ik heb varkenshaas met zo weinig mogelijk champignon-truffelsaus, beetje frite met weinig fritesaus en een Apple crumble met een bolletje vanille ijs op. Had overdag uiteindelijk door drukte op werk nog minder gegeten dan ik zou dus kwam nog prima uit zo.
Vervelend van je migraine en ook wel erg herkenbaar, eetlust is vaak direct weg.
Gefeliciteerd dat je onder de 70 zit!
Heb je lekker gesport vandaag?

@mara lekker ontbijtje!

@maanlicht, gister 1500kcal op en dat is wat ik moet als ik niet sport die dag.
Vervelend van je lichaam hopelijk voel je je snel fitter! En best een goede eerste werkdag dus, fijn!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 300g magere yoghurt
T: pecan maple en grapefruit
L: 1 fitbrood met kipfilet en 2 eieren
T: komkommer, paprika, cherrytomaatjes
A: 3 pannenkoeken (1 met kaas, 1 met stroop, 1 naturel)
T: breaker vanille high proteïn en eiwitshake

B: sportschool (eindelijk de apparaten)
Totaal: 1600kcal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:35

Mara, merk je ook een patroon in wanneer je sterker en wanneer je minder sterk bent? Ik kan het bij mezelf vaak wel linken aan vermoeidheid of te weinig gegeten bijvoorbeeld, maar ook je cyclus kan invloed hebben hierop. Misschien iets om naar te kijken, bij mij helpt dat om mezelf meer consequent te houden. Of anders weet je tenminste waarom het is en die verklaring is al heel fijn.

Leonie, ik heb mijn paprika's 200 graden en 30 minuten gedaan. De paprika's zelf waren op zich prima, maar de inhoud echt te ver heen. Binnenkort nieuwe poging met wat andere vulling en iets anders klaarmaken.
Ik doe ook deels aan IF, maar het moet inderdaad wel in je dag passen. Ik heb geen stipte begin en eindtijden waar binnen ik eet. Maar eet 's morgens zo laat mogelijk terwijl ik op mijn hongergevoel let. Vaak begin ik rond 11/12 uur met het eerste eten. Werkt voor mij fijn. Maar is kwestie van proberen en kijken wat bij jou past.
Hopelijk wordt het vandaag nog beter weer daar!

Maanlicht, ik bedoel met die zin dat je naar mijn idee te weinig rust pakt met als gevolg dat je lichaam gaat protesteren en je wel rust moet houden. Je geeft aan dat je lichaam ontzettend moe is en ook dat je niet eens een glas water kan vasthouden en je nauwelijks kracht hebt. Dan heb je dus daarvoor al niet genoeg rust gepakt. Als je eerder rust had gepakt, was het niet waarschijnlijk niet zover gekomen.
Ik zie dat vaker bij je, je gaat een tijdje heel fanatiek trainen. Zoals nu vijf keer per week crossfit en dagelijks nog minstens 7km wandelen. Wat natuurlijk heel goed lijkt, maar daarna heb je altijd een periode waarin je last krijgt van blessures en je heel erg moe bent en het niet meer vol kan houden. Zeker aangezien je een verleden (en heden) met flinke burn-out klachten hebt, is het naar mijn idee verstandiger om meer rust te pakken. Maar dat je het dan wel consequent kan volhouden.

Dat recept voor de ovenschotel klinkt erg lekker trouwens. Die ga ik even onthouden!

Lis_ol, dat is het belangrijkste, na paar slechte dagen wel weer herpakken en niet nog een tijd zo doorgaan! Netjes :D En als de weegschaal ondanks je slechte weekend toch lief was, mag je helemaal tevreden zijn volgens mij.

Twilight, oehh klinkt goed, en netjes dat je je ingehouden heb met de sauzen ook, die tikken hard aan anders. Krijg er spontaan honger van, dus ga maar eens lunch klaarmaken.

Vanmorgen dus weer gesport. Lopend heen en terug gegaan, wat in totaal een uur is. Daarnaast 50 min krachttraining. En het was zoooo fijn, het sporten zelf, maar ook het weer bijpraten met de eigenaar en andere leden. Nog niet alle apparaten kunnen gebruiken, maar toch een redelijke full-body workout kunnen maken.
De rest van de dag ga ik niet heel veel doen, beetje opruimen in huis en verder lekker lezen en gamen. Genieten van mijn vrije middag.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:41

@Twilight: Dat valt inderdaad wel mee, leek minder :)
Wat is pecan maple? Oehh pannenkoeken, die ga ik ook weer eens maken binnenkort.

@Lino: Oh zo! Het klonk een beetje alsof ik onherstelbaar beschadigd ben :+. Je hebt helemaal gelijk, daar ligt echt mijn valkuil, in het niet vinden van die balans en gauw teveel willen doen. Daarom wil ik meer rust gaan pakken preventief.

Lekker bezig met je beweging! Fijn ook om weer te kunnen bijpraten met iedereen. Wat voor game speel je?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:44

Hahaha nee, hoop niet dat je onherstelbaar beschadigd bent! Maar denk wel dat meer rust je lichamelijk en mentaal goed kan doen. Mogelijk wordt daar in je opleiding ook wel aandacht aan gegeven.

Ik heb gisteren Zelda Link’s Awakening ontvangen, dus ben die nu aan spelen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:45

Ik ben weer bij zinnen :')
Zit te wachten tot de zon ver genoeg weg is om opnieuw met de grondverf aan te gang te gaan :o

Travel_Me, maar dan drink je toch de hele dag door en zet je 's avonds alleen een gevuld flesje/beker naast je? Ik dronk gisteren om half 12 mijn laatste kop thee (en dan bedoel ik Blond mokken van 250ml), die heb ik echt niet meer uitgeplast voor ik op bed ging een half uur later. :+
Maar ik hoefde pas om 4 uur te plassen. Wel heel nodig :') Voordeel daarvan is dat ik meteen weer slaap zodra mijn hoofd het kussen raakt :P
Ik denk dat het misschien ook een kwestie van gewenning is en dat je er in het begin best wel op gaat liggen 'jeetje ik heb echt vet veel water gedronken nu moet ik zeker vannacht wel 4 keer naar de wc'. Terwijl je op den duur daar geen last meer van hebt omdat je je er aan over geeft.
Hier is het trouwens aardig droog... Toen ik wakker werd regende het wat. Maar het lijkt droog te blijven vanmiddag.

Kimmie, Zumba ben ik zooo niet geschikt voor _O- Tof dat jij het gewoon gaat doen! Jammer van je ontstress moment! Als het een leermoment voor je is geweest, misschien het de volgende keer omzeilen door jezelf een cadeautje te geven in de vorm van niet-eten?

Linoleum, ik moet echt steeds over jouw naam nadenken :') Hoe kom je erbij? Dat is toch een vloerbedekkingsoort? Wat vervelend zeg, die migraine! Heb je dat vaak?
Ik voel me echt een geluksvogel als ik zie hoeveel mensen dat met regelmaat hebben...
En wat geweldig dat je voor het eerst onder de 70 zit! Heel knap gedaan! _/-\o_ Geniet van dit moment, voor je het weet ben je er weer aan gewend!

Mara, wat apart dat je trainingen zo wisselend gaan zeg! Heb je een begeleider die je hier iets over kan vertellen? En doe je fullbody elke keer? Mijn buurvrouw doet twee x per dag een workout en die heeft telkens andere elementen. Ik heb laatst een keer meegedaan met alleen de benen. Kon twee dagen amper lopen maar goed :') Een dag later heeft ze dan bijvoorbeeld armen. En dan is het niet echt alleen dat, maar de nadruk ligt er op. Kan me best voorstellen dat dat een prettiger effect heeft. Ik ben met rijden heel erg van het voelen, dus ik leg de nadruk op wat mijn paard die dag fijn doet om het positief te houden voor hem tussen de oren. En ik merk dat hij daar meer van groeit in elk opzicht dan van een vol programma elke keer. Maarja, dat is een paard :') Ik heb alleen geen ervaring met mensen _O-
Enneuh... je mag natuurlijk best nee zeggen tegen je oma ;) Al breekt het waarschijnlijk je hart :(
Of je belt haar vandaag even dat ze geen gebak moet halen :D
Ik heb geen ervaring met opa's en oma's :') Ook al niet _O-

Maanlicht, mijn ketobroodjes zijn volgens dit recept: https://www.koolhydraatarmrecept.nl/lek ... arm-brood/
En jij bedankt voor de uitleg over over bisglyc vs. citraat. Ik ga er goed op letten, moet binnenkort weer nieuwe hebben.
Oooh dat voorstellen zonder handjes schudden is inderdaad zooooo raar he! Luister vooral even goed naar je lichaam, je verbruikt momenteel natuurlijk ook flink op al die nieuwe indrukken!

Lis_Ol, heerlijk toch, zo'n weekend! Fijn ook om te zien dat de weegschaal je vrij snel weer gunstig gezind is!

Mijn weegschaal gaf vanochtend 99,5 aan, werd er erg blij van (dat is nu dus -5,7)! Zonet nog even een blouse/jurk met korte mouwen aangetrokken die wat moeilijk over de armen ging en een klein beetje strak zat op de armen. Die zit ineens heel anders! Op de heupen gaat hij nog niet helemaal dicht, maar dat geeft niet. We zijn lekker op weg! :D
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij DermaClinic, ik kon vamiddag nog terecht maar dat leek me niet handig omdat ik eigenlijk als doel heb om vrijdag klaar te zijn met schilderen :') Dus wordt het volgende week woensdag. Super spannend! Het is eerst maar een intake.
En ik zit nu natuurlijk heel dicht er tegenaan om een les te kunnen plannen. En ook om weer een wedstrijd op te geven! :oo

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:56

@Lino: Ah leuk! Op welke console speel je? Ik ga vanmiddag ook maar weer eens gamen denk ik. Ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe game weer.

@Janine: Bedankt voor het recept! Klinkt ook heel vullend, ga ze zeker een keer maken binnenkort. Even kijken of ik alle ingrediënten kan verzamelen. Beide magnesiumvarianten zijn goed opneembaar en effectief, dus bizar veel verschil zal het niet maken. Gefeliciteerd met je -5,7! Ik vind het mooi om te zien dat je jezelf op zo'n goede manier beloont voor het behalen van je doelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:04

Maanlicht schreef:
@Lino: Ah leuk! Op welke console speel je? Ik ga vanmiddag ook maar weer eens gamen denk ik. Ben eigenlijk wel toe aan een nieuwe game weer.

@Janine: Bedankt voor het recept! Klinkt ook heel vullend, ga ze zeker een keer maken binnenkort. Even kijken of ik alle ingrediënten kan verzamelen. Beide magnesiumvarianten zijn goed opneembaar en effectief, dus bizar veel verschil zal het niet maken. Gefeliciteerd met je -5,7! Ik vind het mooi om te zien dat je jezelf op zo'n goede manier beloont voor het behalen van je doelen.

Wat een compliment, dankjewel!
Klinkt misschien stom, maar ik ben best wel onzeker... Ook over hoe ik het aanpak. Het klinkt voor mij logisch en het werkt. Ik bedoel, ik kijk er echt naar uit om weer een wedstrijd op te geven. Maar toch... :D

Amandelmeel kan je bij de supermarkt krijgen, kokosmeel weet ik niet, heb ik van internet (notenshop, amandelmeel is daar onder de 10 euro per kilo geloof ik (in de winkel betaal je 4 euro voor 200 gram) en kokosmeel is geloof ik 4 tot 6 euro per kilo). Psylliumvezels heb ik bij de drogist gehaald. Een pot colon clean van 500 gram geloof ik voor 11 euro.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:09

Janine, inderdaad van de vloerbedekking! Maar de eerste lettergreep spreek je net zo uit als de eerste lettergreep van mijn naam. Heb letterlijk in het woordenboek een waard opgezocht met zelfde eerste lettergreep qua uitspraak. En dat is zo'n 13 jaar geleden dus linoleum geworden.
En heb wel eerder minder dan 70 kilo gewogen, 2,5 jaar geleden zat ik op 63 kilo, maar dat was vooral door stress. Daarna altijd rond de 67 kilo altijd gehangen. Maar afgelopen maanden aangekomen en het was nogal een struggle om weer onder de 70 kilo te komen. Nu weer lekker trainen en goed op eten letten en wil ik zeker weer naar 67 kilo, liever nog iets lager. Al is dat vooral afhankelijk van hoe het er in de spiegel uit ziet.

Maanlicht, ik speel op Nintendo Switch Lite, Toen ik hem in maart kocht (begin corona gedoe) was de gewone overal met minstens drie maanden levertijd, dus voor de lite gegaan. Maar dat bevalt gelukkig nog steeds helemaal prima ook :D Jaren geleden dat ik gegamed heb, vroeger als kind wel met Gameboy, maar daarna niet echt meer. Maar de traditionele Nintendo spellen blijven fantastisch <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:14

linoleum schreef:
Janine, inderdaad van de vloerbedekking! Maar de eerste lettergreep spreek je net zo uit als de eerste lettergreep van mijn naam. Heb letterlijk in het woordenboek een waard opgezocht met zelfde eerste lettergreep qua uitspraak. En dat is zo'n 13 jaar geleden dus linoleum geworden.
En heb wel eerder minder dan 70 kilo gewogen, 2,5 jaar geleden zat ik op 63 kilo, maar dat was vooral door stress. Daarna altijd rond de 67 kilo altijd gehangen. Maar afgelopen maanden aangekomen en het was nogal een struggle om weer onder de 70 kilo te komen. Nu weer lekker trainen en goed op eten letten en wil ik zeker weer naar 67 kilo, liever nog iets lager. Al is dat vooral afhankelijk van hoe het er in de spiegel uit ziet.

Maanlicht, ik speel op Nintendo Switch Lite, Toen ik hem in maart kocht (begin corona gedoe) was de gewone overal met minstens drie maanden levertijd, dus voor de lite gegaan. Maar dat bevalt gelukkig nog steeds helemaal prima ook :D Jaren geleden dat ik gegamed heb, vroeger als kind wel met Gameboy, maar daarna niet echt meer. Maar de traditionele Nintendo spellen blijven fantastisch <3

Inderdaad vrij belangrijk!
Er zijn best veel mensen die schrikken als ik zeg dat ik naar 74 kilo wil (het is dat een app dat zegt, ik vind het niet zo'n gek gewicht), maar ik zeg dat ook dat als ik er als een bonestaak uit ga zien ik eerder stop. Nu verwacht ik dat niet meteen, maar ik wil dat echt niet.
Ik heb ook regelmatig het idee dat 74 kilo nu ook niet meer te vergelijken is met 74 toen ik 14 was (meer babyvet)... Maar dat is een kwestie van tijd :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:20

Ik vind zelf vooral altijd dat mensen altijd gigantisch snel roepen van ‘Oehh niet meer afvallen! Straks blijft er niks meer over’. fiets it Karen, als je bij 74 je goed voelt en niet veel te dun bent, dan lekker naar 74. Ten opzichte van je huidige gewicht klinkt 74 heel licht, maar betekent niet dat je daarom straks maar tevreden moet zijn met minder dik dan hiervoor in plaats van lekker strak. Als jij lekker strak wil, dan voor lekker strak gaan. Als jij tevreden bent met het eerste gezonde gewicht wat je bereikt, ook helemaal goed! Maar vooral niet luisteren naar wat anderen je zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 13:27

linoleum schreef:
Ik vind zelf vooral altijd dat mensen altijd gigantisch snel roepen van ‘Oehh niet meer afvallen! Straks blijft er niks meer over’. fiets it Karen, als je bij 74 je goed voelt en niet veel te dun bent, dan lekker naar 74. Ten opzichte van je huidige gewicht klinkt 74 heel licht, maar betekent niet dat je daarom straks maar tevreden moet zijn met minder dik dan hiervoor in plaats van lekker strak. Als jij lekker strak wil, dan voor lekker strak gaan. Als jij tevreden bent met het eerste gezonde gewicht wat je bereikt, ook helemaal goed! Maar vooral niet luisteren naar wat anderen je zeggen.

Hahahaha ja true story!
Maar met 1.86m loop je best snel het gevaar om een staak te worden.
Maar je hebt gelijk, we kijken het gewoon aan en voor nu is 74 gewoon het doel.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:30

Lekker linoleum grappig dat je ook kan socializen in de sportschool.
Zelda is een gamespel zeker?!

@maanlicht, pecan maple is een kokoskoekje van de Albert Heijn. Werd getrakteerd en kon het wel kwijt in mijn macro's maar had het beter niet kunnen doen. Daarna veel trek denk ook omdat ik echt wel moe ben. Dus hier ga ik de valkuil in dat ik mijn energie wil bij eten.
Nu proberen alleen wat extra gezonde dingen te eten.

@Janine leuk dat je een afspraak gepland hebt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:31

Heel herkenbaar dat energie bij willen eten, heb ik nu ook heel veel last van.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:39

Janine1990 schreef:
linoleum schreef:

Hahahaha ja true story!

Gewicht is sowieso zooo'n raar iets. Ik ben 1.80 en heb vorig jaar 63 gewogen en toen had ik gewoon nogsteeds een buikje.. terwijl anderen met dezelfde lengte 15 kilo meer wegen en veel strakker zijn dan mij. Dus wat dat betreft is gewicht sowieso gewoon een slechte indicator. (:

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:57

xNavatu schreef:
Janine1990 schreef:

Hahahaha ja true story!

Gewicht is sowieso zooo'n raar iets. Ik ben 1.80 en heb vorig jaar 63 gewogen en toen had ik gewoon nogsteeds een buikje.. terwijl anderen met dezelfde lengte 15 kilo meer wegen en veel strakker zijn dan mij. Dus wat dat betreft is gewicht sowieso gewoon een slechte indicator. (:

Zeker waar! Mensen zijn altijd erg verbaasd als ik mijn gewicht vertel en schatten me minstens 10 kilo lichter :') .

Sorry meiden, ik lees wel mee maar moet telkens even goed de tijd nemen om te reageren op meer dan mezelf := .

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:06

Oeps, ik heb net een hele zak Engelse drop gegeten (1123 calorieën :r)...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:08

Ik net een groot menu van de mac, oliebol happens. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:11

Janine1990 schreef:
linoleum schreef:
Hahahaha ja true story!

Of je en staak lijkt is vooral afhankelijk van je lichaamsbouw. Je kan ook dun en iel zijn terwijl je maar 1.50 bent. En curves en slank als je 2.00 bent. En spieren kunnen heeeeeeel veel goedmaken, dus lekker gaan krachttrainen :D

Twilight, nou ja, er zijn andere mensen in de sportschool, dus dat je er mee kan praten is op zich niet zo heel vreemd :')
Zelda is een game ja, maar tot nu toe alleen nog maar Game of Thrones gelezen vanmiddag *nerd alert* B-)

Josien, je bent hier in eerste instantie voor jezelf, dus lekker kort reageren als je geen tijd hebt, als je wel tijd hebt, dan kan je altijd uitgebreider reageren.

Maanlicht, nu misselijk? :') Drop is echt iets waar ik na 2 stukjes al genoeg van heb, verder heb ik er niks mee. Hopelijk kan je de drop beetje compenseren in de rest van je dag/week.

Marlinde, oehhhhh nice. Ik had laatst ook heel erg zin in McDonald's, maar ik zat in no-buy maand, dus volledig om die reden niet gekocht :+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:49

Ik ben niet eens misselijk gelukkig. Net wel even toen ik het net op had. Misschien was het nodig :+
Normaal heb ik bij drop ook aan twee stuks genoeg, maar Engelse drop is toch anders. Nu weet ik weer waarom ik het nooit haal haha. Vanavond maar een simpel soepje als avondeten en een eitje of zo, beetje compenseren.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:52

Dilan, oeh lekker appeltaart!

Lino, goed dat je je gevoelt volgt en er dan 1 neemt ipv twee. Waarschijnlijk omdat ik dan lekker op de bank zit en dan allerlei lekkere dingen zie die ik kan eten. Ik heb meestal zeker geen honger meer en het is ook niet echt verveling. Ik denk eerder gewoon verlangen naar allerlei lekker eten. Lekker bezig met je beweging! Leuk die game! Grappig om de oorsprong van je naam te lezen! Ik dacht eigenlijk altijd dat het gewoon een paardennaam was haha :') Inderdaad belangrijk hoe je jezelf er in de spiegel uit vindt zien! Ben het verder helemaal met je eens! Fijn dat je ook kan socializen in de sportschool.

Mara, spannend! Ben benieuwd of je vrijdag tevreden bent. Netjes hoor om inclusief weekend op een supernet kcal aantal te zitten. Fitnessen was ook leuk! Na de training dacht ik eigenlijk dat het niet zo zwaar was, daar denk ik nu anders over :') Ik moet wel zeggen dat ik denk dat ik eerder ga focussen op groepsles dan op fitness, maar ik ga er vanzelf achter komen wat ik leuk vind en wat niet. Lastig idd dat je geen invloed hebt op het eten wat je bij anderen krijgt. Dan moet je toch maar gewoon genieten ;) Lekker ontbijt had je! Wat apart dat je trainingen zo wisselend gaan!

Fading, dat vol plannen van dagen is heel herkenbaar. Ik kan dan juist vaak beter eten dan als ik alleen maar thuis ben, maar dat verschilt natuurlijk ook per persoon. Hele goede reden voor marshmallows :9

Janine, bijna bij je tussendoel, wat fijn! Fijn dat je hopelijk snel terecht kunt voor je botoxbehandeling! Oei dat is heel erg balen! Hmm ja dat zou kunnen, ik weet alleen niet zo goed wat ik mezelf dan zou moeten geven. Ook omdat ik nu nog 20 euro heb voor twintig dagen. Ik woon natuurlijk nog thuis, dus ik hoef gelukkig geen eten ed te kopen, maar het is wel handig dat ik voor onverwachte kosten wat achter de hand heb. Lekker recept, bedankt! Leuk dat je een afspraak gepland hebt. Gewicht is sowieso een heel raar iets. Het is vooral heel erg afhankelijk van je lichaamsbouw hoe je eruit ziet.

Jip, goed dat je wat meer rust pakt, dat is inderdaad fijn, zeker nu je begonnen bent aan je nieuwe baan. Ik denk idd ook dat het voor je lijf te veel is om én 5 keer per week crossfit te doen én nog bijna elke dag te wandelen. Het klinkt als een fijn hulpmiddel dat je helpt om meer uitnodigingsvermogen te krijgen. Fijn dat je het werk leuk vindt. Dat recept voor de ovenschotel klinkt erg lekker! Knap dat je niet misselijk bent :+

Imay, hoe was je mri?

Leonie, lekker rustig aan doen en niet forceren als je moe bent.

Twilight, ik vind je lijstje inderdaad ook wat karig. Ondanks dat het misschien wel genoeg kcal is. Oeh klinkt heerlijk! Goed ook dat je je hebt ingehouden met de sauzen. Heel herkenbaar dat energie bij willen eten, dat heb ik net perongeluk ook geprobeerd met een stroopkoek |o Was wel lekker trouwens haha.

Lis, dat is het belangrijkst! Jezelf na een paar slechte dagen weer herpakken en doorgaan. Heerlijk toch, zo'n weekend!

Josien, alleen voor jezelf reageren is ook prima hoor. Als je dan weer meer tijd hebt, kun je ook nog op anderen reageren.

Marlinde, oeh lekker!

Gisteren gefietst naar de sportschool en aardig gezond gegeten. Het ongezonde 's avonds dit keer bewust genomen terwijl ik op stal aan het knutselen was voor de ponykampen. Dan vind ik het niet zo erg.
O: twee boterhammen met Philadelphia en mortadella, een peer. (275)
L: twee boterhammen met mortadella en grilworst, ontbijtkoek met halvarine, halfvolle melk. (511)
T: banaan. (124)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
A: risotto met erwtjes en champignons. (453)
T: chocolademelk, cola zero en bonbon. (289)
B: 7000 stappen, 30 minuten paard verzorgd, 50 minuten fietsen, 8 minuten crosstrainer en 60 minuten fitness.
Totaal kcal: 1748.