Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:21

Kinke schreef:
vertel, op welke andere manieren kan dat?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik krijg het idee dat je niet weet wat dubbelblind betekent en waarom het toegepast wordt bij medicijntesten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:35

Pocca_Locca schreef:
Ik wil even terugkomen op het feit dat er niet dubbelblind wordt getest op vaccins voor ze op de markt komen. Iemand zei eerder dat dat onethisch is, omdat de personen niet kunnen kiezen in welke groep ze komen. Dat is inderdaad ook het officiële antwoord van de industrie. Dat is inderdaad het geval als het gangbare protocol opgevolgd wordt. Toch zijn er natuurlijk genoeg andere manieren waarop de farmacie de algehele gezondheid en ontwikkeling tussen de twee groepen ( op vrijwillige basis) kan volgen en in kaart zou kunnen brengen. Maar dan wel door écht bewezen onafhankelijke onderzoekers. En over een paar decennia gemeten.

Natuurlijk! De hele wereld heeft geen idee hoe dat zou moeten maar jij (Natuurlijk!) wel, duh. Verlicht ons met je kennis over baanbrekend wetenschappelijk onderzoek!

_lautje_

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:51

Je weet dat dubbelblind betekend dat de mensen die het medicijn ontvangen niet mogen weten in welke controlegroep ze vallen?
Want jij stelt nu voor dat mensen die bewust niet vaccineren worden gevolgd en als controlegroep dienen? Begrijp ik dit goed?
Dat is namelijk geen dubbelblind onderzoek.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:01

Volgens mij bedoeld ze dat er (natuurlijk :+ ) ook andere methode dan dubbelblind onderzoek zijn om de 2 groepen op een eerlijke manier met elkaar te kunnen vergelijken.
Dus ik ben heel benieuwd hoe je dan voorkomt wat ik op 12 juni al benoemde:

Citaat:
Ja maar je moet willekeurige groepen maken. Het onderzoek bepaalt dus of je wel of niet laat enten, niet de moeder. Zo sluit je uit dat de ene groep andere eigenschappen heeft dan de andere.

Bijvoorbeeld het zou kunnen zijn dat nu lijkt dat niet-gevaccineerde kinderen minder vaak overgewicht hebben en gelukkiger zijn.
Echter, antivaxxers zijn meestal hoog opgeleid of gelovig. Gelovigen zijn vaker gelukkig en hoog opgeleide vaker gezond. (Ik noem maar wat)
Het lijkt dan door de vaccinaties te komen maar eigenlijk is het een bijgevolg van de doelgroep.

Idem bijvoorbeeld met vegetariërs (is vegetarisch eten gezonder of zijn vegetariërs vaker hoog opgeleide vrouwen die bewust eten?) En zelfs met borstvoeding (kinderen die bv krijgen zijn gezonder, maar hoog opgeleide vrouwen geven vaker bv en ook langer.)
Dat is wat er eerder genoemd wordt, dat er een verband is betekend niet dat er ook een oorzaak-gevolg is.

Citaat:
Maar zoals gezegd, een goed onderzoek op die manier is bijna onmogelijk. Je moet 2 gelijke groepen hebben en dat gaat je nooit lukken.
Daarnaast het praktische, wie gaat het dan betalen? Overheid heeft belangen, producenten hebben belangen. Dan zal iemand een fundraising op moeten zetten?
En wat ga je dan onderzoeken aan diagnoses?

Nog even los van het feit dat het voor veel onderzoeksvragen redelijk fundamenteel is om je te realiseren dat er nu een omgeving is zonder groot risico op mazelen dankzij (Volgens reguliere wetenschap) vaccinatie. Wil je dat ontkrachten zul je dus de groep niet-gevaccineerde ook buiten de groep wel-gevaccineerde moeten plaatsen zodat meeliften op eventuele groepsimmuniteit wordt voorkomen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:02

Samoa heeft/had een aardig lage graad toch :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:13

Mja maar het is duidelijk dat antivaxxers niet accoord gaan met Samoa als controlegroep :D iets met INEENS WAS ER MAZELEN NADAT ER GEËNT WERD :wow:

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:14

secricible schreef:
Mja maar het is duidelijk dat antivaxxers niet accoord gaan met Samoa als controlegroep :D

Ja, da's heel gek, wat er ook is, het is ineens niet geldig meer als het wijst in een richting die ze niet aanstaat. }:0

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:11

Hier twee bladzijden over ( a typische) mazelen uit het boek van ScheibnerAfbeelding
Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:13

Ga je ook nog aangeven hoe dat onderzoek er uit moet zien? Of begin je gewoon weer over wat anders?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:26

Wat een stierenpoep er wordt pas sinds de jaren 60 geent.
Heb zelf ben van 1961 al die rotziektes moeten doormaken.
Kan me nog herinneren hoe beroerd ik was.
Toen ik 6 was onschuldige waterpokken, zusje van 8 jaar ouder behoorlijk zieker, mujn moeder er bijna aan overleden.
En dan maar niet over mijn neefje die door de mazelen hersenbeschadiging heedt gekregen en een andere doof door de bof.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:29

secricible schreef:
Ga je ook nog aangeven hoe dat onderzoek er uit moet zien? Of begin je gewoon weer over wat anders?

Vrij simpel,maar arbeidsintensief. Alle medische gegevens, fysiek, mentaal en environmental van baby af aan tot bijvoorbeeld het 18e jaar, naast elkaar leggen van grote groepen kinderen die wél en die niet, of via alternatief schema zijn geënt. Uiteraard met volledige instemming van de ouders.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:31

Echwel schreef:
Wat een stierenpoep er wordt pas sinds de jaren 60 geent.
Heb zelf ben van 1961 al die rotziektes moeten doormaken.
Kan me nog herinneren hoe beroerd ik was.
Toen ik 6 was onschuldige waterpokken, zusje van 8 jaar ouder behoorlijk zieker, mujn moeder er bijna aan overleden.
En dan maar niet over mijn neefje die door de mazelen hersenbeschadiging heedt gekregen en een andere doof door de bof.

Wat is stierenpoep?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:32

Bull oliebol

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:34

Pocca_Locca schreef:
secricible schreef:

Vrij simpel,maar arbeidsintensief. Alle medische gegevens, fysiek, mentaal en environmental van baby af aan tot bijvoorbeeld het 18e jaar, naast elkaar leggen van grote groepen kinderen die wél en die niet, of via alternatief schema zijn geënt. Uiteraard met volledige instemming van de ouders.

Maar je wil toch een dubbelblind onderzoek? Dat is wat je farmaceutische industrie kwalijk neemt dat dat niet wordt gedaan.
Wat jij voorstelt is dat namelijk niet.
Overigens is recent een dergelijke studie gedaan. 100.000den kinderen zijn langdurig gevolgd. Hieruit bleek bijvoorbeeld dat autisme niet vaker voorkomt na vaccinatie.

Daarnaast was het vaccin in 1961 een ander vaccin dan nu wordt gegeven.
Dus niet relevant toepasbaar op het huidige BMR vaccin.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:37

Echwel schreef:
Bull oliebol

Ja, dat begrijp ik ja. Maar waar doel jij op?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:41

[quote

Maar je wil toch een dubbelblind onderzoek? Dat is wat je farmaceutische industrie kwalijk neemt dat dat niet wordt gedaan.
Wat jij voorstelt is dat namelijk niet.
Overigens is recent een dergelijke studie gedaan. 100.000den kinderen zijn langdurig gevolgd. Hieruit bleek bijvoorbeeld dat autisme niet vaker voorkomt na vaccinatie.

Daarnaast was het vaccin in 1961 een ander vaccin dan nu wordt gegeven.
Dus niet relevant toepasbaar op het huidige BMR vaccin.[/quote]

Ja, omdat dubbelblind onderzoek ethisch niet verantwoord is, zou mijn voorstel een goed alternatief zijn. Over welk onderzoek heb je het trouwens?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:09

Dat zou het dus niet zijn. Lees jij überhaupt andermans posts ook of niet? Of wil je alleen maar als een blinde olifant hier roeptoeteren?

secricible schreef:
Volgens mij bedoeld ze dat er (natuurlijk :+ ) ook andere methode dan dubbelblind onderzoek zijn om de 2 groepen op een eerlijke manier met elkaar te kunnen vergelijken.
Dus ik ben heel benieuwd hoe je dan voorkomt wat ik op 12 juni al benoemde:

Citaat:
Ja maar je moet willekeurige groepen maken. Het onderzoek bepaalt dus of je wel of niet laat enten, niet de moeder. Zo sluit je uit dat de ene groep andere eigenschappen heeft dan de andere.

Bijvoorbeeld het zou kunnen zijn dat nu lijkt dat niet-gevaccineerde kinderen minder vaak overgewicht hebben en gelukkiger zijn.
Echter, antivaxxers zijn meestal hoog opgeleid of gelovig. Gelovigen zijn vaker gelukkig en hoog opgeleide vaker gezond. (Ik noem maar wat)
Het lijkt dan door de vaccinaties te komen maar eigenlijk is het een bijgevolg van de doelgroep.

Idem bijvoorbeeld met vegetariërs (is vegetarisch eten gezonder of zijn vegetariërs vaker hoog opgeleide vrouwen die bewust eten?) En zelfs met borstvoeding (kinderen die bv krijgen zijn gezonder, maar hoog opgeleide vrouwen geven vaker bv en ook langer.)
Dat is wat er eerder genoemd wordt, dat er een verband is betekend niet dat er ook een oorzaak-gevolg is.

Citaat:
Maar zoals gezegd, een goed onderzoek op die manier is bijna onmogelijk. Je moet 2 gelijke groepen hebben en dat gaat je nooit lukken.
Daarnaast het praktische, wie gaat het dan betalen? Overheid heeft belangen, producenten hebben belangen. Dan zal iemand een fundraising op moeten zetten?
En wat ga je dan onderzoeken aan diagnoses?

Nog even los van het feit dat het voor veel onderzoeksvragen redelijk fundamenteel is om je te realiseren dat er nu een omgeving is zonder groot risico op mazelen dankzij (Volgens reguliere wetenschap) vaccinatie. Wil je dat ontkrachten zul je dus de groep niet-gevaccineerde ook buiten de groep wel-gevaccineerde moeten plaatsen zodat meeliften op eventuele groepsimmuniteit wordt voorkomen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:15

Pocca_Locca schreef:
Ja, omdat dubbelblind onderzoek ethisch niet verantwoord is, zou mijn voorstel een goed alternatief zijn. Over welk onderzoek heb je het trouwens?

Voor het onderzoeksvoorstel wat jij hier beschrijft krijg je een 0 voor op welke opleiding dan ook :=
Dat kan toch helemaal niet, dat is geen onderzoek.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:17

Kijk het is zeker mogelijk om kinderen langdurig te volgen. Dat gebeurt nu in Rotterdam. Erg interessant.

Ik ben niet bekend met of er ook een significante groep niet-gevaccineerde kinderen meedoet. Dat is denk ik meer het probleem. Je zou er twijfelaars mee 'over de streep' kunnen trekken, het niet-vaccineren legitimiseren, en dat lijkt me onwenselijk

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:21

[quote="_lautje_"]

Over welk onderzoek heb je het hier, nogmaals?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 21:31

Sorry ik heb een gezin met kleine (gevacineerde) kinderen en ben zwanger en doodziek. Dus ik kan niet continu bokt open hebben staan.

Maar het is in alle grote nieuwsbronnen geweest
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... -klopt.htm
Ik hoop dat het medisch contact een betrouwbare bron is in jou opnieuw?
Gaat om een Deens onderzoek waar 657.000 kinderen gedurende 11 jaar zijn gevolgd. Hiervan waren 32.000 kinderen niet gevaccineerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:01

_lautje_ schreef:
Sorry ik heb een gezin met kleine (gevacineerde) kinderen en ben zwanger en doodziek. Dus ik kan niet continu bokt open hebben staan.

Maar het is in alle grote nieuwsbronnen geweest
https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... -klopt.htm
Ik hoop dat het medisch contact een betrouwbare bron is in jou opnieuw?
Gaat om een Deens onderzoek waar 657.000 kinderen gedurende 11 jaar zijn gevolgd. Hiervan waren 32.000 kinderen niet gevaccineerd.

Ach voel je niet schuldig. Pocca_locca reageert ook nauwelijks op anderen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:28

Iedereen een vrolijk kerstfeest en tot in de pruimentijd. Ik ga ontvolgen. Veel geluk met jullie waanidee de absolute wijsheid in pacht te hebben en deze “ discussie” “ gewonnen” hebben. P.s. Nogmaals langs deze weg bedankt voor de steun via p.b. van niet nader te noemen bokkers ;) die deze discussie van afstand volgen en geen trek hebben in het ronduit agressieve wespennest die er maar op los prikken. Haha. Dat is best een toepasselijke beeldspraak al zeg ik het zelf :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:35

Dit moet een troll zijn hoor... dit bestaat gewoon niet :n

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:42

Sorry??
Ik heb net serieus je vraag beantwoord. Een link gegeven van een groot wetenschappelijk onderzoek en dan zeg je ik ga weg want ik word agressief benaderd?

Sorry maar dit is zo bizar...