Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:16

Kinke schreef:
heb je Facebook? Er komen regelmatig berichten voorbij over Noughty

Thanks voor de tip.

4.3 van de 5 sterren. Das goed. Degenen die het minder vonden klaagden vooral veel over dat het hun haar uitdroogt. Er is nu op een website esn actie waardoor het heel goedkoop is, dus ik denk dat ik het wil gaan uitproberen. Ik moet sowieso deze week mijn haar gaan wassen :j

Kinke

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 16:19

je zou ook wat kunnen speuren naar berichten over andere merken en dan bij cgproefjes bestellen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:05

Kinke schreef:
je zou ook wat kunnen speuren naar berichten over andere merken en dan bij cgproefjes bestellen

Ja had al een hoop merken doorgespurt. Deze lijkt me het beste voor mij. Ik kan ze nu toch heel goedkoop krijgen dus ik probeer ze lekker.

Heb shampoo, conditioner en cream gekocht uit mijn hoofd. Heb er nog een scalp massager bij gekocht, zo'n borstel met aparte steel dingen ( :') ) en een fohn met diffuser. Ik kon het op die website heel goedkoop krijgen.

Ik heb op amazon nog een denman borstel gekocht en een gel vam bumble and bumble. Die had ik als tip gekregen voor iemand die een lichte gel nodig heeft ondanks veel en dik haar :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:15

Ik heb de paarse shampoo en conditioner van curlsmith besteld.
Ik had al de bond rehab salve. En was dus benieuwd naar de rest.
Iemand ervaring?

Normaal heb ik de flora and curl hydrate me shampoo en conditioner.
Verder ben ik nog steeds mega fan van de flora twist and braid cream.
Echt dat spul is super om te stylen. ( zachte hold )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:31

ik heb diverse Curlsmith producten geprobeerd, maar er zit iets in waar ik niet tegen kan (krijg jeuk). Heel veel mensen vinden het een fantastisch merk

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 17:54

Ik heb op het moment goeie waves. Alleen als ik mijn cap draag en ik style het van te voren dan krijg ik hoofdpijn/haarpijn. Dus nu kam ik het droog als ik een rit ga maken, want anders kan ik mijn cap niet langer dan een uur dragen. |o
Hebben meer mensen hier last mee met veel paardrijden?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:12

LoveGlove schreef:
Kinke schreef:
heb je Facebook? Er komen regelmatig berichten voorbij over Noughty

Thanks voor de tip.

4.3 van de 5 sterren. Das goed. Degenen die het minder vonden klaagden vooral veel over dat het hun haar uitdroogt. Er is nu op een website esn actie waardoor het heel goedkoop is, dus ik denk dat ik het wil gaan uitproberen. Ik moet sowieso deze week mijn haar gaan wassen :j

Mag ik een link naar die website?? Ik gebruik Noughty. Heb de Hello wave als shampoo en conditioner. En een to the rescue ook als conditioner. Denk erom dat de Hello wave producten geen proteinen hebben. Ik ben zelf maar heel weinig proteinen nodig, dus voor mij is het perfect. Ik gebruik de to the rescue maar een enkele keer. Mijn haar gaat heel snel op overload.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 20:18

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 21:37

Thanks voor de link. Als je veel conditioning nodig bent is de to the rescue perfect. Als ik die gebruik en bv de Aunty's curl lala of de don't shrink my curls (beide hebben ook proteïne) is dat voor mijn haar al teveel.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:47

Ik heb echt vet veel problemen met het difussen, elke keer is mijn haar zo warrig :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 21:54

ligt dat niet aan de producten?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:03

Ik zou het niet weten, ik vind het sowieso al moeilijk om videos te vinden met mijn haartype. Het is elke keer krultype 3A of hoger. Ik snap niet wat ik fout doe, omdat met scrunchen en ploppen komen er echt nette krullen uit. Eenmaal gedifussed is het net een leeuwenmaan :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:13

ik heb ook 2a t/m c, dus waves. Hoe ziet je haar eruit dan? heb je een foto?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:15

Gebruik je wel iets van een gel voordat je gaat fohnen?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:21

Ik gebruik gel idd, Don't shrink van aunt jackie zo uit mijn hoofd. :)
Foto doe ik PB als ik er eentje vind!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 22:58

volgens mij is don't shrink juist voor type 3 en 4 krullen en juist niet voor waves
don't shrink....zodat hevig krullend haar niet helemaal in elkaar kruipt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:24

Ja idd voor type 2 haar moet je zoeken naar producten die het woord "wavy" gebruiken :j

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:30

aah vandaar!! dankjewel :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:44

Zeker geen producten gebruiken voor coils. Dat is er voor gemaakt om de Krul te verlengen. Wij willen juist laten krimpen en opkrullen.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 23:46

Kinke mag ik vragen wat jij gebruikt dan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:58

Ik ben fan van o.a. Ecoslay. Af en toe doe ik op niet gewassen haar de matcha boost (haar wel ff nat sprayen), dan was ik het, dan beetje Rice pudding (ecoslay) erin en gek genoeg werkt voor mijn haar de curl activator van Yari green heel goed. Niet teveel want het kan snel vet lijken. En ik doe dan een beetje Boucleme superhold gel erin en daarna de moistful curl gel (gel altijd met praying hands). Wat ik bij de kapper ('t salonnetje) heb geleerd, is dat ik nu het aanbrengen anders doe. Na het wassen doe ik m'n haar ff in een handdoek en ik doe dus niks in m'n haar onder de douche. Ik breng alle producten aan, borstel het door met een wetbrush zodat het goed verdeeld is en daarna verdeel ik m'n haar in secties (ff vastzetten met klemmetjes). Dan neem ik kleine plukken, en gebruik de denman borstel, vanaf de onderzijde/kant van je hoofdhuid van de pluk helemaal naar boven kammen en dan loslaten. Ook dan pas ga ik per gedeelte squishen/scrunchen of hoe je het maar wil noemen :D Het haar moet niet druipend nat zijn maar wel dat 'sop' geluid maken :). Daarna kijken of de puntjes van het haar nog mooi bij elkaar zitten, als je ziet dat het toch iets gaat splitsen nog een klein beetje gel in de punten doen (praying hands)
Eerder gebruikte ik de Denman niet, maar het werkt echt goed. De clou is dat je dan minder zware plukken hebt waardoor je meer slag/krul krijgt. Het is dan gewoon minder zwaar. Ook zorgt de Denman voor meer lucht/volume in je haar. Oh ja....ik doe dus alles met m'n hoofd naar beneden.
Daarna droog ik het met de diffuser. Waarschijnlijk zou ik een beter resultaat kunnen krijgen als ik ook meer op fohntechniek zou letten, maar ik heb helaas ernstige schouder/nek klachten. Dus ik doe eerst ff diffusen langs de achterkant van m'n hoofd (haar niet aanraken) en daarna begin ik met de rest van m'n haar. Kleine plukken zodat het goed in de diffuser ligt, diffuser horizontaal houden, sommigen hebben de neiging om de diffuser richting het hoofd te kantelen. Dat wissel ik af met af en toen achterkant hoofd weer diffusen. Omdat ik zo'n dikke bos heb krijg ik het nooit helemaal droog met föhnen. Ik stop pas als ik voel dat er een cast in m'n haar zit. Daarna laat ik het zo lang mogelijk aan de lucht drogen. Dan pas de cast er voorzichtig uit kneden

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:53

fotolijstje schreef:
Ik gebruik gel idd, Don't shrink van aunt jackie zo uit mijn hoofd. :)
Foto doe ik PB als ik er eentje vind!

Het is ook echt wel een zoektocht maar de juiste producten.
Warrig is mijn haar ook wel, maar dat komt denk ik door de verschillende krultypes door elkaar.
Ik heb 2b,2c en 3a door elkaar.
Hoog poreus haar, geblondeerd, heel veel haar maar wel dun haar.
Gebruik nu de rode novex (met proteïne).
Yari Green deed bij mij echt helemaal niks, maar is dus ook zonder proteïne en dat heb ik echt wel nodig.

Ik wilde de Shea moisture super fruit complex gaan proberen, de shampoo en conditioner maar jammer genoeg heeft mijn kruidvat die hier niet.
Iemand die deze gebruikt en bevalt deze?
Novex shampoo is bijna op dus dacht eens wat anders proberen.
Wel heb ik de yari curl activator in de witte fles meegenomen (met proteïne dus) en de Syoss Keratin mousse.
Dat voelt best wel lekker licht en luchtig.

Afbeelding

Afbeelding

Doet er hier iemand wel eens een final wash tussendoor?
Dus echt even alles eruit wassen en dan 'opnieuw' beginnen?

Misschien is de Syoss mousse ook wat voor jou fotolijstje??
Hij is wel met proteïne dus geen idee of jouw haar dit kan gebruiken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:57

Ik wil die syoss mousse ook graag uitproberen. Mijn waves zakken nog steeds heel snel uit. Vandaag zonder slag wegens dat ik net 2 uren mijn cap op moest, heb de kam erdoor gehaald vanochtend. Dan is alles meteen weg bij mij ook. _O-

Als het goed is, haalt conditioner nat alles er ook uit. Dus die gebruik ik 2 keer per week. Jouw haar is overigens wel wat ik ook graag wil bereiken eigenlijk. Ik heb precies hetzelfde qua haartype op de 3a krullen na.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:01

Die novex waarvan je mij wat meegegeven had doet het goed op mijn haar. Heb je die in de winkel gekocht (zo ja, waar?) Of bestel je dat online?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:13

Ik ben vandaag bij de krullenkapper geweest.
Ik moet er zelf nog even aan wennen hihi.
Ze heeft gevraagd wat ik wilde en advies gegeven.
voor wat meer volume heb ik nu enigszins laagjes erin en de krul is in "roosjes" geknipt
Ik heb voor nu meer "dikkere" clumbs waar ik heel er aan moet wennen, had zelf een redelijke fijne krul erin zitten, maar die onderin krulde en bovenin stijler was.
Dit kwam omdat ik daar te weinig product had zitten, dus ik mag/ moet echt royaler zijn. De leave in moet je horen "soppen" anders zit er te weinig in.

Ik wil sowieso eerst de producten die ik nu nog heb eerst opmaken.
Duo 4 you waar ik geweest ben werkt met Pretty Curly Girl.
Als ik mijn spul op heb wil ik me daar wel een poging aan gaan wagen :D
Ik had geen proteine nodig, wel vocht.

Dus ben benieuwd als ik in mijn eigen routine weer zit hoe me dan de krul valt en bevalt .

Foto's volgen nog, kapper heeft voor en na gemaakt.