2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:12

Wanneer is je wedstrijd Jaimy?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:28

Heb je een foto van nu Jaimy? Of is dat te gewaagd op een forum? Ben wel benieuwd hoe zo iets eruit ziet :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 14:36

Ik ben deze week nog niets afgevallen.. zou het komen doordat ik s'nachts droom over chocola en donuts?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:06

Ja

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:26

SharonIndezz schreef:
Heb je een foto van nu Jaimy? Of is dat te gewaagd op een forum? Ben wel benieuwd hoe zo iets eruit ziet :=

Zet ik niet hier op hihi, kan wel even via PB een appje doen :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:26

Daar ben k te preuts voor hahah

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:27

Jaime_ schreef:
Ik ben deze week nog niets afgevallen.. zou het komen doordat ik s'nachts droom over chocola en donuts?

Ja dan vind k et wonderbaarlijk dat je niet aangekomen bent :oo

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:51

Britt_Sisi schreef:
Zo weer even bijgelezen! Druk geweest. Ik ga morgen weer op de weegschaal al was dit weekend niet super goed. Ik slaap niet thuis dus dan wordt het al lastiger. Het enige wat ik nu kan doen is gezonde keuzes maken in het geen wat me aangeboden wordt!

Maar ik was van de week al 1.2 kilo lichter. Wel ben ik vanaf woensdag niet meer naar de wc geweest. Hopelijk vandaag! Zal ook wel in gewicht schelen Haha!
Morgen was het allemaal de stand van zaken doorgeven toch?

Dat is lang! Heb je daar geen last van dan en heb je dat vaker? Eet je genoeg vezels?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:02

Wow heftig, inderdaad kijk eens naar je vezelinname, misschien even je voeding bijhouden in bijvoorbeeld MFP, daar kan je zien of je voldoende vezels binnen krijgt op ee ndag.

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:10

Hier gaat het wel, geen idee hoe goed of slecht, ik heb me voor het laatst gewogen op 26 oktober net voor mijn operatie. Ik heb na de operatie 8 weken niks mogen doen. Sinds 11 december ben ik serieuzer aan het opletten en inmiddels ben ik aan het revalideren en mag ik langzaam de lichaamsbeweging wat opbouwen d.mv. van dagelijks oefeningen doen.

Pas in maart/april ofzo verwacht ik weer zonder krukken te lopen en misschien weer te mogen fietsen en auto rijden....Door dit alles beweeg ik veel minder dan ooit, mag ook niks met mijn paarden doen, dus ik mis veel standaard beweging zoals stallen uitmesten enzo. Hierdoor is afvallen wel duidelijk lastiger....
Vrijdag moet k weer naar het ziekenhuis en zal dan wel weer gewogen worden, ben benieuwd!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:38

jaimy10 schreef:
SharonIndezz schreef:

Zet ik niet hier op hihi, kan wel even via PB een appje doen :D

Ik ben ook heel erg benieuwd, als je het niet erg vind zou ik de foto ook wel willen zien!

Bloodymary schreef:
Britt_Sisi schreef:
Zo weer even bijgelezen! Druk geweest. Ik ga morgen weer op de weegschaal al was dit weekend niet super goed. Ik slaap niet thuis dus dan wordt het al lastiger. Het enige wat ik nu kan doen is gezonde keuzes maken in het geen wat me aangeboden wordt!

Maar ik was van de week al 1.2 kilo lichter. Wel ben ik vanaf woensdag niet meer naar de wc geweest. Hopelijk vandaag! Zal ook wel in gewicht schelen Haha!

Dat is lang! Heb je daar geen last van dan en heb je dat vaker? Eet je genoeg vezels?

Ja ik eet genoeg vezels. Ben nu ook extra lijnzaad aan het eten. Heb behalve een opgezette buik nog niet echt last.
Ik ben iets langer dan een maand geleden gestopt met roken, waarschijnlijk komt het daar door. Je hoort het in iedergeval vaker dat mensen er dan last van hebben.
Vervelend is het wel!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:28

Wat is beter, gebroken of hele lijnzaad? En waarvoor is t allemaal goed?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:30

Op de site van het voedingscentrum staat hier een stuk over.

Kan ik onbeperkt gebroken lijnzaad gebruiken?
Een beperkt en tijdelijk gebruik van 15 tot 45 gram gebroken lijnzaad per dag geeft geen problemen. Toch is het beter om geen grote hoeveelheden lijnzaad te eten.
Lijnzaad bevat namelijk cyanogenen, net als bijvoorbeeld vlierbessen, bittere amandelen en exotische knolgewassen (zoals cassave). Het menselijk lichaam kan cyanogenen omzetten in de gifstof cyanide (blauwzuur).

Een hoge dosis cyanide kan de ademhaling belemmeren en een hartstilstand veroorzaken. Vergiftiging kan ook optreden door oneigenlijk gebruik van plantdelen met cyanogenen, zoals perzikbladeren waarvan thee gezet wordt.

De hoeveelheid schadelijke verbindingen die wordt opgenomen door het lichaam, is groter naarmate de lijnzaad fijner wordt gemalen. Gebruik daarom liever gebroken dan gemalen lijnzaad. Bij lijnzaadolie speelt de problematiek rond cyanide veel minder. De cyanide (blauwzuur) die in lijnzaad voorkomt blijft in de koek (pulp) achter bij het persen van de olie. Eventuele kleine resten die overblijven in de olie vormen geen veiligheidsprobleem

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:55

Bloodymary schreef:
Britt_Sisi schreef:

Pas door deze quote ging ik dit begrijpen hahahaha. ik dacht helemaal niet meer in de wc geweest, vond ik best knap haha

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:35

Heb net koekjes gebakken.
2 bananen prakken, 100 gr havermout, wat ongezouten noten en cacaonibs.
Paar hoopjes maken en beetje plat drukken.
18-20 min op 180 graden bakken.
Zijn best lekker, wel heel erg zoet aangezien ik geen suiker/zoet spul eet.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:52

Ik maak weleens vergelijkbare koekjes van:
1 banaan
4 eetlepels lijnzaad
Havermout tot het mengsel niet meer zo plakt (denk 50gr ongeveer)
Kaneel

Kneden, koekjes van maken op bakpapier en dan 20 minuten in de oven op 175 graden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:14

Ja idd lijkt er wel op.
Ben nu mueslirepen aan het maken. Beetje zelfde idee haha

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:47

Ik heb de verleidingen van barbecue grotendeels doorstaan *\o/* *Trots op mezelf* Ik heb wel 5 stukken vlees gehad, maar verder alleen salades met balsamico en rauwkost zonder sausjes en toch echt lekker gegeten. Geen stokbroodjes, geen vette sauzen, geen warme chocomel (ok die was wel moeilijk) en geen drank. Ik zag er best tegenop maar het viel echt mee. Alsnog dikke 1200 kcal maar de dag verder al rekening mee gehouden. Vanmorgen een eind gaan canicrossen met de hond en nu proberen de snaaitrek weg te denken. Zou zo zonde zijn om mn goede spirit van gisteren nu alsnog te verknallen maar de kast lonkt...

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:07

Lekkere recepten dames! Ga ik zeker uitproberen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:41

Die koekjes klinken goed! Ooit bananenbrood gemaakt, was ook lekker. Zal het recept weer eens opsnorren. Was vrij simpel. Dacht banaan, havermout, wat speltmeel, dadels (gepureerd) en snufje zout. Dat tot een glad mengsel maken en in cakevorm doen.

Ik heb me vandaag weer keurig aan mijn 'dieet' gehouden. Ik word alleen heel beroerd van ik denk pure chocola. Neem 's avonds een stukje en steeds misselijk na die tijd. Raar toch?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:43

Oeh ja. Bananenbrood is erg lekker
Heb ik ook nog ergens een recept van liggen. Ik maakte hem met vijgen :9

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:45

Maar hebben die koekjes en dat bananenbrood dan ook niet veel calorieen?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:49

Met vijgen is vast ook heerlijk :9

Qua kcal: ik heb geen idee.. het zijn ingrediënten die ik wel 'mag'. Geen toegevoegde ongezonde suikers enzo. Dadels en banaan zitten wel suikers in maar banaan is gewoon fruit en dadels zijn voor zover ik weet ook ok. Kan me ook herinneren dat er maar een paar dadels in hoeven. Ik koop ze bij de turkse winkel, zijn van die grote zachte.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:51

Ik had een bananenbrood van 250 kcal p flinke goed vullende plak. Erg lekker :))

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:58

Iemand die een idee heeft hoeveel er nou in speltbrood zit? (Die liefde en passie van de AH). Voerde hem van het weekend in in MFP en schrok me kapot :o zit daar echt zo veel in?