3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:10

Ik heb echt motivatie nodig. Vreselijk..

Frummels, ik heb relatief veel goede kantoor lunchrecepten die geen 6 uur voorbereiding vergen. Ik maak het vaak s'morgens voordat ik vertrek in max 15 minuten tijd.

En wraps hoeven helemaal niet ongezond te zijn. Ik eet heel vaak wraps met hele mooie macro's.

Zal vanavond een paar posten als jullie willen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:37

Hoezo zouden wraps niet gezond zijn? Zolang je er geen 3 eet (tenzij dit in je dag past natuurlijk) is er niet veel mis mee volgens mij. Ik eet er normaal gesproken 1, met veel rauwkost, meestal kipfilet of zalm, en een heel klein beetje boursin light. Met bijv een kommetje (heldere) soep erbij kan ik daar een hele tijd op teren.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:44

Het is sowieso achterhaald om 1 voedingsmiddel als 'ongezond' te zien. Een kroket kan ook prima als je aan het afvallen bent, als je maar weet hoe veel kcal erin zit en de rest van je dag erop aanpast. Een wrap op zich is niet eens zo heel rijk in kcal, dus als je hem niet al te vol belegt en inderdaad niet 5 van die dingen eet is er echt helemaal niks mis mee.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:47

YellowLeaf: graag! :j

En inderdaad eens met de rest. Zolang het in je dag past, kan het volgens mij allemaal geen kwaad.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:56

Hmm oké :)
Ik dacht dat wraps en pasta je eigenlijk t beste man mijden als je aan het afvallen bent. Ik ben nog lerende :D

Vandaag:

O: Griekse yoghurt granola en blauwe bessen
T: tomaatjes
L: 2 boterhammen, 1 met sandwich spread en 1 met linera paté en een banaan
T: een appel
T: denk wat rauwkost want ik eet laat
A: vegatarische loempia's met filodeeg uit de oven :9 (gisteren ook op en waren echt lekker :D)

B: 35-40 min fietsen en vanavond met paard naar t water :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:59

Nee hoor. Pasta is wat hoger in kcal dan andere producten, maar dat betekent niet dat je het niet kan eten :) 100g onbereide tagliatelle (wat een normale portie is) bevat 170 kcal ongeveer, dat is echt niet zo veel. Het zijn vaak de sausjes die het erg kcalrijk maken, maar als je daarbij stilstaat en het wellicht wat aanpast is het echt geen probleem. Ik eet vanavond tagliatelle carbonara met parmezaan en verse pancetta en dat komt rond de 600 kcal uit als ik een kleine portie neem, das echt niet gek voor een avondmaaltijd.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:04

Een wrap is in feite vergelijkbaar met een boterham. Als je je boterham eerder mager belegt, maar op je wrap allerlei sausjes smeert, is het natuurlijk wél kcal rijker. Maar één goedgevulde wrap is voor mij ook een maaltijd, waar ik veel meer boterhammen naar binnen werk. Met falafel en looksaus, heerlijk!

Of met gebakken halloumi, ijsbergsla, komkommer, tomaat, appel en dan een sausje van knoflooksaus/yoghurt :Y)

Lijstje van vandaag:

O: 2 'cleane' goji/cranberry crackers, 2 sneetjes volkoren geroosterd brood met zelfgemaakte jam en cottage cheese
B: Paarden: grondwerk
L: 100 g geroosterd volkoren brood met light philadelphia en kerstomaat, spelt eierkoek, latte
T: Thee, 3 claude reine pruimpjes
A: 350 g gekookte speltpasta met amandel-munt pesto en 300 g tomaten uit de tuin <3
B: Tuintje opruimen, misschien nog een half uur spinning
T: Magere kwark met 1 nectarine en een sinaasappel, thee

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:18

Pasta is ook wel iets waar mensen vaak (veel) meer van eten dan de aanbevolen portie, en dan idd vaak ook nog met erg kcal rijke sausjes en kaas. Maar als je een gewone portie neemt en oplet wat voor saus etc, valt het allemaal echt best mee.

Wraps eigenlijk zelfde verhaal, veel mensen eten er bijv 3 en dan heel veel sausjes en ander beleg op, ja dat tikt wel aan.
Ik kies zelf altijd volkoren wraps, die vind ik wat beter vullen, en dan kan ik als lunch prima met 1 af, bij avondeten eet ik er 2.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:25

Ik vind volkoren of speltwraps ook veel beter vullen en dan heb ik aan 1 genoeg als ik rustig eet.. En inderdaad opletten met sausjes, maar dat geldt eigenlijk voor alles wat je eet.
Wij maken pastasaus eigenlijk altijd zelf áls we al saus eten erbij. Meestal eten wij het met olijfolie en kruiden en dan gepofte cherrytomaatjes en olijf. :9 Of met gegrilde groenten en olijfolie.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:27

Hebben jullie de AH groentenwraps al gehad? Zou een deel van het meel vervangen zijn door vb. wortel of courgette.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:28

Ik eet hier thuis (grotendeels) gewoon wat de pot schaft en ben bij dingen als pasta of gevulde wraps dus echt afhankelijk van portiecontrole. Dat gaat best redelijk. Aan het begin had ik er echt moeite mee om geen berg pasta naar binnen te werken, nu eet ik gewoon netjes 100g ongekookt (in een apart pannetje :Y) ) en eet ik wat langzamer zodat ik me daar ook makkelijk aan kan houden.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:31

Mijn motto tijdens het afvallen; ik mag alles eten, maar niet alles tegelijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:32

black_kelpie schreef:
Mijn motto tijdens het afvallen; ik mag alles eten, maar niet alles tegelijk :Y)

Precies. Ik hou het niet meer vol als ik mezelf dingen ga ontzeggen dus als ik ergens ontzettend veel zin in heb dan eet ik het gewoon en pas ik de rest van m'n dag erop aan. Alleen dan wel met portiecontrole, dus niet meer een hele zak chips in 1 keer en de rest van de dag niets eten (been there, done that), maar gewoon een klein bakje en dan gaat de zak weer in de kast.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:39

black_kelpie schreef:

Haha, hier hetzelfde! :D

Bhriseis: ik heb die met bietjes geprobeerd, maar vond het niet geweldig. Vind gewone volkoren wraps lekkerder.

Emma: ik heb nog steeds moeite om niet 400 gram gekookte pasta naar binnen te schuiven hoor. :+ Maar doe mijn best en laat vriendje meestal koken, want die doet heel netjes 100 gram ongekookt per persoon. Hij heeft zoveel zelfbeheersing, zucht.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:41

Die groentewraps zijn heerlijk! Vind ze echt 100x lekkerder dan gewone.

En oh yes pasta <3 Ik zou het liefst op een pasta dieet gaan *D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:43

YellowLeaf schreef:
Die groentewraps zijn heerlijk! Vind ze echt 100x lekkerder dan gewone.

En oh yes pasta <3 Ik zou het liefst op een pasta dieet gaan *D

Welke smaak vind jij het lekkerst? Misschien had ik gewoon pech met die ik geprobeerd heb..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:46

Ah kijk, nu ben ik benieuwd wat ik van de groentenwraps zou vinden. De bloemkoolpizza vond ik erg lekker!

Hihi, ik spaar kcal uit om toch mijn 350 g gekookte pasta naar binnen te kunnen werken :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:48

Ik vind pasta echt het lekkerste wat er is :') Pasta dieet klinkt me als muziek in de oren, haha. :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:51

Ik heb de groentewraps nog niet gehad, misschien probeer ik ze wel eens.

Portiecontrole is mijn grootste valkuil, ik ben een grote eter. Ik probeer zo goed mogelijk precies genoeg te koken, maar dat vind ik vaak toch lastig. Vooral omdat het heel wisselend is hoeveel de kinderen eten. Hebben zij een slechte dag heb ik zo een dubbele portie pasta O:) :=
Rustig eten ben ik ook nog eens slecht in, probeer er wel om te denken, maar vaak ben ik zo bezig met 2 doerakken dat ik nauwelijks merk wat ik naar binnen schuif :o

Ik reken nu standaard wat marge bij mn avondmaaltijd. Houd ik me netjes aande hoeveelheden, kan ik 's avonds wat extra tussendoor nemen.

Ik eet ook in principe alles, en probeer ook zoveel mogelijk alleen te nemen wat ik echt lekker vind. Zo vind ik bijv 30+ kaas echt heel vies, niets aan. Dus eet ik minder vaak kaas, maar als ik het wel eet neem ik (volvette) kaas die ik lekker vind. Ook neem ik regelmatig een klein zakje chips of 2 blokjes extra pure chocolade, heerlijk!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:52

Ja ik wil ook mee gaan aansluiten. Doel is om 8 kilo af te vallen. Dan ben ik mijn buikvet kwijt.
Mijn bmi zit op 25 . Volgens de berekening zou ik nu op 1700 calorieën zitten om op dit gewicht te blijven en ik moet op 1600 calorieën gaan zitten om op 1000 dagen 8 kilo af te vallen.
Ik sport niet extra maar ik ben wel de hele dag in beweging.
Ik loop 3 keer met de hond. Wat pakweg toch een 1.5 u per dag extra beweging oplevert en ik ben bij mijn paard waar ik poep schep stalverzorging en training in mee neem. Verder werkte ik in 2 ploegen. Dat gaat vanaf deze week veranderen . Ik werk voortaan 2x 12 u in het weekend en door de wek vrij. Ik hoop dat ik terug de draad zal kunnen opnemen om op regelmatige tijdstippen te kunnen eten.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:54

Ik vind juist de bietjes wraps helemaal geweldig haha. Kan misschien ook komen door het beleg.

Pasta is echt geweldig. En ik zit hier met nog 6 druiven tot 18:00 uur ;(

Ik eet in principe ook alles wat binnen mijn 'dieet' past. Ik eet namelijk alleen plantaardige producten en niets dierlijks.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:58

Succes kitobeer. Weet zeker dat je dat gaat lukken. Aan je beweging kan het niet liggen! :)

YellowLeaf: oh haha :') Misschien was het dan het beleg inderdaad. Toch nog maar eens proberen dan!
Neee, 6 druiven tot 18:00! Arme jij. Ik heb eigenlijk niet veel beters realiseer ik me nu. Heb nog een appel tot 18:30 uur, haha. Gelukkig zit ik nog super vol van de lunch.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:59

Hmm ja ik moet idd ook bekennen dat ik meer pasta naar binnen werk dan 100gr voor ik op eten ging letten :')
Volgende week wss wel keertje pasta eten dan :)

Die bloemkoolpizza wil ik ook nog meer proberen!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:03

Ohh nog even een lijstje van vandaag:
O: mugcake van 1 banaan, 1 ei en wat havermout, met beetje kokos en kaneel erdoorheen
L: waldkornbol met beetje eiersalade, halve kaasbol
T: mandarijn
T2: glaasje verse jus d'orange
A: zalm, spinazie en zilvervliesrijst
T: bakje kwark

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:06

Ik ben er ook weer! Afgelopen weekend een weekendje weggeweest naar Brussel en heerlijk genoten!
Veel bekeken en veel gewandeld, we hadden een heerlijk luxe hotel en door heel de stad verkochten ze Belgische chocolade, oh my... <3 Die chocolade, echt, daar kan ik geen nee tegen zeggen. Groot respect voor alle slanke Belgische dames :))
En in bijna elke chocolaterie mocht je ook wel wat proeven, oeps. Verschillende bonbons gehaald, chocolade met nootjes en een echte Belgische wafel gegeten. Gisteren zelfs een glaasje champagne bij het ontbijt, gewoon omdat het kon :D

Nu weer even terug in het gareel, ik heb mezelf voorgenomen om even een paar dagen te wachten met wegen, zodat ik weer even de kans heb om het een beetje recht te trekken :Y)

Lijstje voor vandaag:
O: Twee vezelrijk crackers, eentje met eiersalade en eentje met kipkerrie salade
T: In denk ongeveer 70 gram amandeltjes met Belgische chocola eromheen (nu zijn ze op :+ )
L: Roerei van 2 eieren en wat druiven
A: Pittige Lasagne van de AH (had mijn moeder gehaald voor mij aangezien ik alleen eet vanavond)
T: Kijken of we nog een raketje hebben :9

Lunch lijkt een beetje weinig, maar ik had laat ontbeten en zat nog een beetje vol van de chocolaatjes.. :')
Door de Lasagne zit ik toch rond de 1600 kcal vandaag, dus is goed te doen :)

B: 20 minuutjes gefietst, 30 min krachttraining en paar korte stukjes met de hond gewandeld vanwege het warme weer.