Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:15

Jullie gaan echt heel snel ja.

Hier vanavond weer gelopen en ook geprobeerd wat sneller te lopen. Ging heel lekker. Wel iets kleiner rondje. 3.76km en 8.45km/uur

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:33

Supervixen schreef:
Wat lopen jullie toch snel zeg! Ik voel me wel een slak als ik naar jullie tijden kijk. Mijn recordtempo is iets van 5.16min/km op de 5km, maar bij ongeveer 6min/km op de weg loop ik het lekkerst.
Gelukkig is mijn doel ook niet persé om sneller te worden, maar om met plezier te lopen, fit te blijven, te genieten van het buiten zijn en te ontstressen. En weer toe te werken naar de halve natuurlijk :P
Als ik teveel druk op mezelf leg dat het allemaal sneller moet, gaat het lopen me tegen staan.

En ik ben al blij als mijn gemiddelde tempo uberhaupt al onder de 7.00 min/km. komt... :')
Over het algemeen zit ik tussen de 7.00 en 7.50 min/km.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:47

Is dat iets van hardlopen om te rekenen in minuten per km in plaats van km per uur? :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 00:48

Mijn app geeft beide waardes aan, maar ik heb ook een app gehad die alleen de snelheid in min/km aangaf.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 01:34

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 06:20

Op de meeste atletiek verenigingen hebben ze over min/km de zogeheten Pace.
Op wedstrijden kun je je aansluiten bij een Pacers waardoor je zelf alleen maar hoeft te volgen.

Ik ben over algemeen trage loper ik kan snel zijn maar ik zie de trainingen niet zitten ik moet dan echt tot het gaatje. Dan is mijn lol over..... volgens mijn vroegere trainer moest ik naar de 4:44-4:50 :z

5:44-5:58 liep ik de wedstrijden maar ik liep ze niet fijn op 06:00-6:20 loop ik relax.
Dat ik zo opgejaagd voel op wedstrijd heeft mijn keuze doen maken om te trailen, hele andere sfeer.
En sommige weg wedstrijden zijn gewoon wel leuk en dan heb ik over de massale zoals Stevensloop, Bruggenloop en dan start ik gewoon iets naar achteren zoveel mensen die zich niet goed voorbereiden dan val ik niet op :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 07:30

Wendy15 schreef:
Is dat iets van hardlopen om te rekenen in minuten per km in plaats van km per uur? :)

Ja, volgens mij omdat het nauwkeuriger / makkelijker rekent.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:51

Rekent inderdaad makkelijker. Ook als je je eindtijd voor een wedstrijd moet opgeven bijvoorbeeld.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 08:58

Grappig ja ik ga er eens meer op letten. Vind het nu nog heel lastig inschatten hoe snel dat dan is als je zo rekent.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:22

Nogmaals bedankt voor het welkom!!

Een aantal van jullie ook nog lekker aan het lopen geweest. Knappe tijden hoor. Ben er nog niet zo in thuis, maar haal een hoop nuttige info uit het topic.
Ik zag gisteren inderdaad dat Endomondo beide aan geeft. Lijkt bij mij nog nergens op maar het is wel handig om uiteindelijk je progressie te zien.

Ik heb nergens last van na mijn lesje van gisteren. Zelfs totaal geen spierpijn. Dat beschouw ik maar als een goed teken.

Even een vraagje. Ik loop momenteel op Asics (geen idee welke maar niet specifiek voor hardlopen). Mocht het lopen me bevallen dan wil uiteraard voor goede schoenen gaan kijken. Nou zit hier een Runnersworld, maar ik was even nieuwsgierig of jullie daarmee toevallig ervaring hebben.

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:47

Faringo schreef:
Nogmaals bedankt voor het welkom!!

Een aantal van jullie ook nog lekker aan het lopen geweest. Knappe tijden hoor. Ben er nog niet zo in thuis, maar haal een hoop nuttige info uit het topic.
Ik zag gisteren inderdaad dat Endomondo beide aan geeft. Lijkt bij mij nog nergens op maar het is wel handig om uiteindelijk je progressie te zien.

Ik heb nergens last van na mijn lesje van gisteren. Zelfs totaal geen spierpijn. Dat beschouw ik maar als een goed teken.

Even een vraagje. Ik loop momenteel op Asics (geen idee welke maar niet specifiek voor hardlopen). Mocht het lopen me bevallen dan wil uiteraard voor goede schoenen gaan kijken. Nou zit hier een Runnersworld, maar ik was even nieuwsgierig of jullie daarmee toevallig ervaring hebben.

Stille meelezer hier... Een loopanalyse laten doen en aan de hand daarvan schoenen aanschaffen is wat mij betreft absoluut een aanrader! Je komt voor te weten over je eogen looppatroon, eventuele afwijkingen en oplossingen daarvoor. Voor zover ik weet doen ze bij alle vestigingen van runnersworld loopanalyses, dus zou zeker eens binnen lopen als ik jou was.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:56

Ja en nooit naar runnerswinkel gaan heb 2x blessure opgelopen door hun

Heb mega pronatie nodig incl speciale zolen was volgens hun niet nodig en toen lag ik er 1.5 jaar uit

Ik ga naar starshoe keten in mijn geval Breda
Zijn osteopaat fysio en marathonlopers

Ga voor gewone en trail schoentjes as zaterdag ben nieuwsgierig

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:46

Heerlijk weer, een vrije dag, tijd dus om naar het bos te gaan! Ik heb een pittige ronde van 14km gedaan met veel heuvels. Ik kreeg een mailtje van runkeeper dat ik een record qua hoogtemeters had gelopen, 1090 hoogtemeters. Nu voel ik mijn bovenbenen wel :')

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:52

Wat heerlijk zeg met dit weer lekker actief in het bos. Ik zit op kantoor, genoeg te doen hier, maar gewoon geen zin haha.
Snap ik best dat je je bovenbenen wel voelt nu, zijn aardig wat hoogtemeters.

Wil inderdaad wel even een analyse enz laten doen ter zijner tijd. Garantie heb je nooit maar wil me niet door verkeerde schoenen binnen no time stuk lopen. Breda is voor mij ook nog aan te rijden. Maak ik er gelijk dagje van. Runnersworld lees ik verschillende ervaringen over.

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:54

Faringo schreef:
Wil inderdaad wel even een analyse enz laten doen ter zijner tijd. Garantie heb je nooit maar wil me niet door verkeerde schoenen binnen no time stuk lopen. Breda is voor mij ook nog aan te rijden. Maak ik er gelijk dagje van. Runnersworld lees ik verschillende ervaringen over.

Ik heb een analyse laten doen bij run2day (nijmegen) en was daar in ieder geval erg tevreden over

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:25

Ik word bij RW ook altijd prima geholpen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:43

Ik loop binnenkort inderdaad even bij RW naar binnen, is echt om de hoek. Gewoon even advies vragen en eventueel afspraak maken voor analyse.

Wil eigenlijk vanavond weer lopen, maar ga netjes een dagje rust houden. Misschien gewoon even een rondje wandelen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:10

Vandaag weer lekker hardgelopen. Ik moet wel heel erg in de gaten houden dat ik niet naar beneden kijk en mijn hele houding dus inzakt.

Maar wat was de wind koud vandaag. Krijg daardoor helaas wat last van mijn longen. Hebben jullie daar ook last van? Helpt een sjaal daarbij?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:29

Ik heb voor het eten ook hardgelopen. Ging moeizaam, omdat ik een akkefietje op het werk heb gehad waardoor ik hard op mijn knie ben gevallen en spierpijn heb. Heb dus wat korter gelopen.

Ik vond het qua temperatuur goed te doen, de tegenwind was wel minder leuk. De longen had ik wel last van toen ik net begon, nu niet meer. Met een sjaal lopen lijkt me niet fijn, maar je kunt het uitproberen.
Is misschien meer de koude lucht die je diep inademt?

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:42

Ik ben bang dat ik het te warm krijg met een sjaal om. Dat ik dan mijn warmte niet goed kwijt kan.
Zou het in dat geval zijn dat mijn ademhaling niet goed is door het te diep ademhalen?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:49

Wellicht dat je voor een Buff kunt kijken? Biedt je toch wat bescherming tegen de koude lucht, maar niet zo dik als een sjaal.

Vandaag ook weer lekker gelopen, begonnen in het zonnetje en ge-eindigd in zowaar een sneeuwstorm. Van het weekend weer een poging doen om in het bos te lopen :=

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:53

Ik gebruik een buff op de fiets (paar euro bij de Decathlon, bij het hardlopen krijg ik het te warm). Die houdt je nek wel warm, maar de lucht zal net zo koud je longen in gaan vrees ik.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 22:54

Ik heb heerlijke rijkolletjes van Pikeur. Dunne longsleeves met een kol dus. Zitten niet strak bij de keel en zijn warm maar ademend! Mocht ik het toch iets te warm krijgen, dan sla ik de kol 2x terug.

Ik loop ook wel eens met een hardloopsjaal. Ik heb een hele uitrekbare. Meestal gebruik ik hem voor het eerste kwartier. Daarna doe ik hem af (heeeeeeet) en doe ik hem als een soort 'rugtas' idee op mn rug. Werkt perfect :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:16

Momenteel loop ik met een shirt met een klein kolletje en ik had vandaag mijn jas aan waarvan ik de kraag omhoog had staan, dus mijn keel was niet volledig bloot. Maar mijn vriend heeft nog wel zoiets liggen. Proberen kan geen kwaad! :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:34

Paar dagen niet gelopen gelijk chagarijnig.

Zo opweg naar starshoe voor 2 nieuwe schoenen hopelijk slaag ik, ik heb heel weinig keus ivm moeilijke voeten