Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:55

Ik vraag altijd waarom zij geen paarden hebben en dat je echt wel minimaal 3 paarden moet hebben en dat je er zooooooveel voor terug krijgt van de paarden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 17:09

Morris schreef:
Wel of geen spijt is geen issue voor mij, gewoon geen kinderen.
Klaar.

Maar ik ben benieuwd of kindervrije vrouwen spijt hebben van hun besluit?
Ik heb het nog nooit gehoord namelijk .... maar het zou natuurlijk best kunnen. Dat je 50plus bent en je spijt hebt, en dat je dus eigenlijk kindloos bent ipv kindvrij.

Ik ben 52 en bewust kinderloos,heb totaal geen spijt...het is de beste beslissing geweest in mijn leven.En de beslissing om honden en paarden te nemen natuurlijk!

Spekkie01

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:13

41 en bewust kinderloos en nee echt geen spijt. Tuurlijk zijn er leuke goed opgevoede kinderen, maar mijn zus heeft toevallig een monster van een kind waarmee veel problemen zijn zo jong als ie is en het idee dat ik er zo eentje had gekregen pffffffttttt.

Maar zelfs die leuke en lieve zou ik niet willen hebben, ik heb een superleuk leven nu waar een kind niet in past, ik wil gewoon mijn leven absoluut niet aanpassen en gelukkig staat mijn man er hetzelfde in. Anders had dat het einde van onze relatie betekend.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:49

Inderdaad goed opgevoede kinderen, dat trek ik nog wel. Zodra ze schreeuwen en janken, omdat ze hun zin niet krijgen, dan komt het stoom uit mijn oren. Vandaag ook een vrouw met twee kinderen in de winkel. Dat jongetje vraagt: mama wanneer gaan we naar huis? Antwoord: nou totdat ik hier klaar ben. Ik zeur toch ook niet als ik met jou in de intertoys ben. Toen moest ik wel even lachen. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:13

Haha, geniaal antwoord.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:44

Ik zie nu pas die mentos reclame die eerder werd benoemd.
Echt een domme reclame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:00

Haha heerlijk antwoord van die moeder..

Ow god die reclame... zag m van de week ook. M'n vriend zat naast me en we keken elkaar echt beide aan van: wat the ... ? No way!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:27

Die Mentos reclame is echt heel dom.

Ik zie het in m'n nabije omgeving ook veel hoor, m'n 6 jarige neefje heeft naast dat ie stront verwend is - ook nog autisme + hoogbegaafdheid. Het is in den beginselen een lief ventje alleen t komt er niet uit en doordat ie zo irritant slim en autistisch is (waar hij niks aan kan doen hoor) wil hij graag dat uitdragen. Dus de hele tijd spelletjes doen waarbij hij bijvoorbeeld alle hoofdsteden van alle landen in de wereld opnoemt, of alle ongewervelde diersoorten :') gewoon kleuren is er niet bij...

Het nichtje van m'n vriend, ook van die leeftijd, is ook hoogbegaafdheid en ook nog eens hoogsensitief en die is daar anders in. Maar ook daar merk je dat die "aandoeningen", om het even zo cru te zeggen, wel z'n rol spelen. Ze doet het niet als wij er bij zijn maar ze heeft dus soms gigantische woede uitbarstingen uit het niets waarbij ze van 0 naar 100 gaat in 0,2 seconden. Het lijkt me zo afschuwelijk en tegenwoordig lijkt het wel alsof elk kind zoiets heeft... Voor mij voorlopig niet en als het al gebeurt dan staan mijn vriend en ik wel helemaal gelijk in hoe we dat zouden opvoeden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:57

Zat bij de kapper... en uit verveling bladerde ik in de Linda...

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:23

Linda heeft wel altijd toffe editorials.

Ik ben helaas een tijdje terug door de dokter gebeld dat mijn afsprqak voor sterilisatie niet doorgaat. Hij wil er niets van horen. Meh ;(.

Gelukkig heeft een behulpzame bokker een naam doorgestuurd en als ik weer in rustiger vaarwater zit ga ik hem contacteren.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:43

In die Linda. stond volgens mij ook echt een heel goed verhaal van een vrouw die bewust kinderloos is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:51

Ja er stonden er meerdere in.
Ook vrouwen die wel kinderen hadden gewild maar niet konden krijgen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:52

c_alsemgeest schreef:
Ja er stonden er meerdere in.
Ook vrouwen die wel kinderen hadden gewild maar niet konden krijgen.
Is dat de meest recente Linda?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:26

Nee alweer een paar edities terug.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:28

Lag bij de kapper, dus zal een oude zijn :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 19:46

Wij hebben zelf een kapsalon én een abbo op de Linda :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:06

_San87_ schreef:
Ik ben helaas een tijdje terug door de dokter gebeld dat mijn afsprqak voor sterilisatie niet doorgaat. Hij wil er niets van horen. Meh ;(.

Wat een eikel die dokter. _-:(
Had je al een afspraak staan dan? Raar dat ze dat opeens zo weer af mogen zeggen...

Heb je aan je dokter gevraagd of je de koters bij hem mag dumpen als je zonodig moet biggen van hem? }:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:18

mairead schreef:
_San87_ schreef:

Wat een eikel die dokter. _-:(
Had je al een afspraak staan dan? Raar dat ze dat opeens zo weer af mogen zeggen...

Heb je aan je dokter gevraagd of je de koters bij hem mag dumpen als je zonodig moet biggen van hem? }:)
Ik had gebeld voor een consult omdat ik het graag over sterilisatie wilde hebben. De assistente heeft de afspraak gemaakt, de dokter heeft een poosje terug gebeld dat het geen zin heeft om langs te komen omdat hij mij niet door gaat verwijzen. Ik was echt heel erg teleurgesteld...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:33

Ik zou gelijk een andere dokter zoeken. Iemand die dergelijke serieuze zaken met een telefoontje afbeld ipv er normaal met je over te praten zou ik niet meer als mijn dokter willen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:34

_San87_ schreef:
Ik had gebeld voor een consult omdat ik het graag over sterilisatie wilde hebben. De assistente heeft de afspraak gemaakt, de dokter heeft een poosje terug gebeld dat het geen zin heeft om langs te komen omdat hij mij niet door gaat verwijzen. Ik was echt heel erg teleurgesteld...

Ah damn, tijd voor een andere huisarts als dat mogelijk is? Wat een zak zeg :(:)
De naam van de gynaecoloog die ik heb doorgestuurd wil trouwens wel een doorverwijzing hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:35

Jennyj01 schreef:
Ik zou gelijk een andere dokter zoeken. Iemand die dergelijke serieuze zaken met een telefoontje afbeld ipv er normaal met je over te praten zou ik niet meer als mijn dokter willen.

Helaas woon ik in een klein dorpje en zijn de dokters niet op iedere meter te vinden.

Ik heb via een Bokker een naam gekregen, daar ga ik achteraan :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:36

kiwi1990 schreef:
_San87_ schreef:

Ah damn, tijd voor een andere huisarts als dat mogelijk is? Wat een zak zeg :(:)
De naam van de gynaecoloog die ik heb doorgestuurd wil trouwens wel een doorverwijzing hebben.
Ah snot. Dan ga ik kijken of ik bij collega-dokter terecht kan en hopelijk is deze niet zo kortzichtig :).

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:37

Dat is balen... Hopelijk wil die andere HA je wel doorverwijzen.
Als de 87 in jouw naam staat voor je geboortejaar hebben wij dezelfde leeftijd. Ik wil dit jaar bij de huisarts ook aangeven dat ik graag doorverwezen wil worden voor sterilisatie. Hopelijk wil die van mij wel meedenken. Maar na alle verhalen hier hoop ik gewoon op het beste, maar verwacht er niet veel van :/

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:40

Ja het is heel lastig, vorig jaar had ik heel erg geluk met mijn toenmalige huisarts om een doorverwijzing te krijgen. Alleen moest ik van haar wel zélf op zoek naar een meewerkende gynacoloog, die heb ik toen via r/childfree reddit gevonden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:54

Stybba schreef:
Dat is balen... Hopelijk wil die andere HA je wel doorverwijzen.
Als de 87 in jouw naam staat voor je geboortejaar hebben wij dezelfde leeftijd. Ik wil dit jaar bij de huisarts ook aangeven dat ik graag doorverwezen wil worden voor sterilisatie. Hopelijk wil die van mij wel meedenken. Maar na alle verhalen hier hoop ik gewoon op het beste, maar verwacht er niet veel van :/
Ik ben 30, dus ja.

Maar meewerking vinden is zo moeilijk...