Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:42

corine1981 schreef:
Goh, geef mij zo'n lichte menstruatie, lijkt me héérlijk...

Nou.. dat valt tegen. Geloof me, anders had ik de MeLuna wel normaal kunnen gebruiken. 7 dagen lang ook..
Heb je ook de mycup? Gaat 44ml in. Op 1 dag 2x legen is dus zo'n 80ml per dag..
In de MeLuna gaat 25 geloof ik.. is wel een verschil.

Maar hij sluit ook goed af bij mij.. gaat ook niet lekken.

corine1981

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:17

Nee ik heb de diva. Dat is 35 ml.
Maar ik verlies op de eerste dag en nacht rustig zo'n 80ml.
Ik leeg in de eerste 24 uur om de 2/3 uur en dan zit hij ruim boven de helft, zo'n 20-25ml :(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:27

corine1981 schreef:
Ik leeg in de eerste 24 uur om de 2/3 uur en dan zit hij ruim boven de helft, zo'n 20-25ml :(

Dat had ik dus ook.. daarom stroomde hij over na 3 uur..

Misschien is de mycup ook wat voor jou? Beduidend groter..
En ook ik ben bevallen en wat verzakt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 09:41

Hier ook zeer zware menstruatie...
Maar met Meluna toch te doen. Ik leeg hem wel elke als naar de wc moet. Alleen 's ochtends en 's avonds is geen optie. Dan mag ik wel 8x p.d. andere kleding aan :')

Heb overigens ook medicatie voor gyneacoloog wat de menstruatie voor mij draaglijker maakt, maar vloei nog steeds hevig...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:15

Misschien toch ook eens een grotere proberen?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:17

Wat is jullie ervaring met de menstruatie cup en zwemmen?

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:38

Bambi1995 schreef:
Wat is jullie ervaring met de menstruatie cup en zwemmen?

Aangezien ik in een zwembad werk, lig ik bijna dagelijks in het water. Zonder problemen ook met cup.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:51

Bambi, ik kan dus niet zwemmen met een cup:

Klijntje schreef:
Hoi allen,
Ik heb een beetje een apart ‘probleem’ en dat is dat mijn cup, als ik in bad zit of aan het zwemmen ben, zichzelf vult met water :
Dus als ik uit bad kom en ‘m verwijder, zit er badwater in. Gek genoeg lek ik op andere momenten nooit door, dus hoe het erin komt?? Via die gaatjes vlak onder de rand?
Nou vind ik dat thuis niet zo’n issue, maar in een openbaar zwembad of sauna is het toch niet zo’n prettig idee, bovendien is m’n cup op die manier natuurlijk sneller vol, dus dan zou ik toch gaan doorlekken.
Ik heb wel gehoord dat dit vaker voorkomt (ook zonder cup, of met tampons). Maar nog geen oplossing gevonden.
Wel kwam ik de Hello Cup tegen, een wat stevigere cup, en dat merk sponsort een synchroon-zwemteam dus dan zou je denken dat het veilig is om hem in het water te gebruiken.
Ik wil er wel eentje bestellen maar ze komen uit New Zealand, dus qua duurzaamheid een beetje jammer om één cupje naar hier te laten overvliegen...
Misschien heeft er nog iemand interesse en kunnen we gezamenlijk bestellen? Weet niet of ik dat hier mag vragen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:17

IMJ schreef:

Dat lukt niet....verzakking door 4 zwangerschappen :+
En ik heb de grootste van Meluna

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:29

kaatje77 schreef:
IMJ schreef:

Dat lukt niet....verzakking door 4 zwangerschappen :+
En ik heb de grootste van Meluna

Daarom kocht ik ook de meluna shorty idd.. maar als ik er in 3 uur doorheen ben hoef ik hem niet..

Nu ik het tuutje compleet heb weggeveild gaat de MyCup wel gelukkig. Ben weer blij! Het afgeknipte puntje irriteerde zo enorm!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:03

IMJ schreef:
corine1981 schreef:

Dat had ik dus ook.. daarom stroomde hij over na 3 uur..

Misschien is de mycup ook wat voor jou? Beduidend groter..
En ook ik ben bevallen en wat verzakt.

Ik heb al zóveel cups geprobeerd maar de diva werkt prima, mits ik op tijd leeg. Qua vorm en stevigheid is hij perfect voor mijn lijf, het is een vrij smalle cup waardoor ik hem niet voel zitten, de organicup heeft exact dezelfde diameter qua rand maar een andere onderkant en die voel ik continu zitten

Ik blijf fijn bij de diva, don't change a winning team :+

Ik ben wel een novasure behandeling aan het overwegen tegen de klachten...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 21:59

IMJ schreef:
Daarom kocht ik ook de meluna shorty idd.. maar als ik er in 3 uur doorheen ben hoef ik hem niet..

Nu ik het tuutje compleet heb weggeveild gaat de MyCup wel gelukkig. Ben weer blij! Het afgeknipte puntje irriteerde zo enorm!

Die ga ik onthouden, dank je wel

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:35

Ik schop dit topic toch maar even omhoog.

Ik heb een Claricup besteld en vandaag binnen gekregen, precies op tijd voor de rest van mijn periode.
Het klinkt heel ideaal, maar ik moet er duidelijk nog aan wennen! De claricup heeft ook een relatief lang steeltje, en ik vraag me af of dat wel zo geschikt voor me is, maar ik durf hem nog niet af te knippen... Kortom: ik zit nog in de uitprobeerfase!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 06:55

Voel je het steeltje? Waarom durf je hem er niet af te knippen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:53

Dat steeltje direct er af knippen, als je nog een inimini stukje laat zitten weet je zeker dat je hem niet lek knipt.

Denk maar zo als die cup niet lekker zit dan gooi je hem weer in de kast, dus je kan er beter voor zorgen dat hij gewoon wel lekker zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:20

Heeft er iemand ervaring met het verschil tussen divacup maat 1 en 2? Ik heb maat 1 al jaren, en twijfel om maat 2 te proberen. Alleen ben ik bang dat deze te groot is oid.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:34

IMJ schreef:

Ja ik voel het steeltje. Ik durf(de) hem nog niet af te knippen omdat dit echt letterlijk dag 1 is dat ik hem uitprobeerde en dus geen idee of ik dat steeltje nodig heb om de cup te pakken te krijgen. Vannacht mee geslapen en lijkt er wel op dat de cup verder goed zit.

Hebben jullie het steeltje er helemaal af geknipt of nog een stukje laten zitten?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:33

brokjes schreef:
Heeft er iemand ervaring met het verschil tussen divacup maat 1 en 2? Ik heb maat 1 al jaren, en twijfel om maat 2 te proberen. Alleen ben ik bang dat deze te groot is oid.

Ik heb geen ervaring met maat 1 en 2 van divacup maar ik heb wel een maat 2 gekocht van een ander merk. En ik merk dat ook maat 2 gewoon past en ik heb het idee dat hij wat beter aansluit. Maar dat moet nog echt gaan blijken bij mijn zware dag, want tot nu toe lekken dan alle maat 1 cups bij mij terwijl ze nog niet vol zitten, dat komt dan denk ik omdat ze niet strak genoeg aansluiten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:35

Bnet schreef:
IMJ schreef:

Ja ik voel het steeltje. Ik durf(de) hem nog niet af te knippen omdat dit echt letterlijk dag 1 is dat ik hem uitprobeerde en dus geen idee of ik dat steeltje nodig heb om de cup te pakken te krijgen. Vannacht mee geslapen en lijkt er wel op dat de cup verder goed zit.

Hebben jullie het steeltje er helemaal af geknipt of nog een stukje laten zitten?

Ik heb het steeltje er wel helemaal afgeknipt, je moet dan wel even goed kijken tot hoe ver zodat je niet de cup lek knipt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:10

Ik heb hem er zo goed als helemaal afgeknipt. Zoals hierboven gezegd even uitkijken dat je hem niet lek knipt, daarom heb ik een mm of 2 aan de onderkant laten zitten :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:15

Blacky94 schreef:
Ik heb hem er zo goed als helemaal afgeknipt. Zoals hierboven gezegd even uitkijken dat je hem niet lek knipt, daarom heb ik een mm of 2 aan de onderkant laten zitten :)

Maar jullie hebben dan het steeltje niet nodig om de cup te vangen? Misschien is dat mijn onhandigheid nog hoor, maar ik heb het steeltje wel even nodig om grip te krijgen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:22

Ik niet :) nu heeft de Lunette al wat ribbeltjes aan de onderkant waardoor ik meer grip heb met er uit halen, maar ook tijdens mijn menstruatie zakt mijn baarmoedermond behoorlijk waardoor alles sowieso al vrij laag zit. Alleen tegen het einde, vooral s ochtends, moet ik wel eens wat meer moeite doen omdat ie dan wel meer omhoog kruipt. Maar beetje persen en evt wat squatten en dan krijg ik hem er nog wel makkelijk uit eigenlijk :)

Edit; maar je hebt m pas net toch? Bij mij heeft het ook echt wel een paar menstrusties geduurd voor ik de handigheid erin had :) nu zo'n 5 jaar verder en ik zou niet meer anders willen :)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:21

Inderdaad, wacht even af. Je krijgt er vanzelf handigheid in...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:25

Bnet schreef:
Blacky94 schreef:

Maar jullie hebben dan het steeltje niet nodig om de cup te vangen? Misschien is dat mijn onhandigheid nog hoor, maar ik heb het steeltje wel even nodig om grip te krijgen.

Knip je hem er eerst halverwege af, mogelijk voel je het steeltje dan niet meer hoor!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:41

Idd, anders eerst een stukje afknippen? En dan zie je vanzelf wel hoe of wat je verder doet.