Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:14

En ondanks het rustige aan doen weer een persoonlijk record gelopen! Geloof dat m'n tempo toch aan het stijgen is al voelt dat niet zo!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:24

Hoi allemaal,

Toch maar voor nieuwe schoenen gegaan!
Erg wennen aan de kleur, maar ja als ze maar fijn zijn.
Brooks zijn het

Afbeelding

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:33

_Juudith schreef:
Ik heb je ook toegevoegd op Strava Horsii

Heb ik jou ook al op Strava? Volgens mij niet. Vind het wel leuk om mensen te volgen, dus als ik je toe mag voegen. :j

Mooie schoenen Fabiënne!

Ik heb net 4.9 km gelopen in 34 minuten of zo. Was interval. Ik wil zo graag een hoger tempo lopen, maar heb mezelf alleen maar een gevoelige kuit gelopen. :roll:

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:14

NAATH,wat balen van je kuiten zeg, hopen dat het met nieuwe schoenen beter gaat.

BIANCA,fijne vakantie {:}

NELLEKE, lijkt me erg mooi beroep, zo zie je nog is wat he.
Balen van de steken in je zij.

NANOUKIE, wist ook niet dat je voor ons in het buitenland woont.
Hoe koud wad het bij jullie?

ZUCCHERO, klinkt wel leuk zo'n loopgroep, hebben ze bij ons op de sportschool Ook niet.

HORSII, weer lekker met de honden.op pad geweest, lijkt me ook leuk maar kan onze hond helaas niet meer.

JUDITH, ook lekker zo na het werk.

FABIENNE, leuk kleurtje, zoiets van kleur heb ik ook nog aan gehad.

Ik heb gister en vandaag helaas niet gelopen, morgenavond wel, staat vast en komt niks tussen anders schiet het nog niet op, en dan zondag weer, zaterdag dagje volendam en maandag late dienst van het werk, vind dat voor het werk niet zo fijn om te sporten.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 05:14

@hyawatta het is ook niet via de sportschool maar via de atletiek vereniging. Ik denk dat als je op loopgroep of hardlopen zoekt er misschien bij jou in de buurt meer is dan je verwacht (of minder en dat zou dan wel jammer zijn ;) )

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:17

Hyawatta nog bedankt!

Nel mooi en informatief overzichtje zo met de fitbit!

Horsii leuke foto's weer! Ik wil ook een hond :+

Judith wauw dat is wel knap hoor, 5 minuten sneller dan vorige keer!!

Robijntjah ook al lekker bezig!

Fabienne mooie schoenen, lekker kleurtje vind ik!

Zucchero jammer dat het niet helemaal naar wens ging, maar je hebt er toch weer een training op zitten, volgende keer vast beter!

Nou ik heb mijn eerste wedstrijd gehad hoor, en boven verwachting gelopen! Ik was vooraf nauwelijks gespannen, alleen in het startvak wel haha. Eerste kilometer voelde mijn benen daardoor niet helemaal lekker. Gelukkig was ik wel echt met mezelf en mijn eigen run bezig en niet met de mensen om me heen. Gewoon gaan lopen zoals ik zelf wilde lopen. 4km gelopen in 18.13, dik PR dus :D En zelfs als 6e van de 95 dames geëindigd. Ik ben er nog steeds verbaasd over :oo :):)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:42

@Daan: Wauw, wat een prestatie zeg! Super dat je met je eigen run bezig bent geweest. Hoe vond je het om mee te doen?

@Greetje: Ik probeer ook interval te doen, maar ga dan inderdaad ook veel te hard van start. Dan houd ik het niet vol. Jij bekijkt dat met je sporthorloge? Ik heb eind augustus een training met een hardloop trainster staan, dan hoop ik daar ook in te leren.

@Susanne: Klinkt wel als een fijn schema van Endomondo.

@Zucherro: Pittig lopen over het ruiterpad! En leuk met een groep?

@Nelleke: Welke app is dat?

Maandag bootcamp gedaan. Auw, spierpijn.
Ik ben gisterenochtend voor mijn werk 5 km gaan lopen. Toch wel fijn, als je eenmaal buiten staat dan.. Morgen tijdens een klein rondje mijn nieuwe schoenen proberen
Ik lees jullie ervaringen betreft sporthorloges. Wel leuke gadget inderdaad, maar vraag mezelf af hoeveel je van de opties ook daadwerkelijk gebruikt, als beginnend loper.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:44

ZUCCHERO, in onze gemeente hebben we dat niet, dan moet je minimaal 20á25 min met de auto ;)

DAAN, knap gedaan zeg +:)+ +:)+
En hoe ging het met je zus?

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:19

Daan wat goed +:)+ Hier mag je oprecht trots op zijn.
Fabiene Mooie schoenen ook het kleurtje vind ik mooi.

Loopgroepje! daar pas ik nog lang niet tussen (denk ik) hebben we hier wel. Maar dan moet ik eerst beter gaan trainen.
Vandaag ga ik weer een rondje.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:20

@Robijntje goed bezig! altijd weer fijn he zo'n nieuw persoonlijk record!

@Fabienne1 Ik vind ze er tof uitzien! hopelijk lopen ze lekker!

@Zucchero volgens mij niet nee! Mijn naam is Juudith van Zoelen voeg me gerust toe =D
Balen dat je kuit gevoelig begon te worden!

@daan_O jaaa best trots op en er zit dus best wel verbetering in =D
Whooh wat heb jij super gelopen zeg! Daar kan je echt trots op zijn!!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:46

Goed gedaan daan! :#

Ik vind die schoenen er juist ook leuk uitzien. Heb zelf ook flashy met geel en roze. :')

Fabienne, stoer bootcamp! Lijkt me echt heel zwaar.

Ik heb vandaag een intervaltraining gedaan. Ik vind het steeds opnieuw opstarten heel zwaar merk ik. :') Als ik achtereen loop is makkelijker, maar dat is ook logisch, want dan blijf je in je eigen tempo.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:23

Zie weer heerlijke rondjes voorbijkomen! En nu jullie het over loopgroepjes hebben, er schijnt er hier ook een te zitten die maandelijks loopt met een trainer. Durf alleen niet zo goed te bellen. Heb even een schop onder m'n kont nodig...

Fabienne, mooie schoenen! Ik sinds april ongeveer ook Brooks (knalroze :') ) en ben er erg blij mee!

Daan, wauw! Heel erg goed gedaan!

Patatkraam, wandel je tussen de interval of ga je dan joggen? Ik 'jog' tussen de intervallen ( ongeveer 7:30 min/km) en dat bevalt me heel goed. Bij wandelen was ik ook bang het ritme kwijt te raken...

Ik heb vanochtend ook weer echt zooooo fijn gelopen! Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar voor mijn gevoel ga ik nu opeens met sprongen vooruit!

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:24

Ik heb 'stevig gewandeld' dus wel blijven doorpassen. Is sowieso nog even zoeken voor mij die intervaltraining, wat goed bij me past etc. Misschien inderdaad beter in mijn eigen tempo joggen.

Fijn dat je fijn gelopen hebt. :) Voelt goed he :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:31

Jeetje Daan wat snel! Knap hoor!

Fabienne prima schoenen toch! :D Veel plezier ermee!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:27

Wauw Knap hoor Daan!

Een loopgroepje vind ik juist altijd erg motiverend werken. Ook als je dus nog niet zo veel traint.

Achja hardloop schoenen moeten functioneel zijn toch :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:38

Ik was woensdag de enige vrouw en daarmee feitelijk de langzaamste van de trainingsgroep, zeker als we dan een piramidetraining gaan doen in zone 3 en 4 :+ Dus ik liep steeds achteraan, met de trainer bij mij in de buurt. Ik zeg op een gegeven moment, je mag ook best bij hun aanhaken hoor, ik kom er wel. Nee zegt hij, ze gaan voor mij ook te hard :') Hij fluit ze gewoon letterlijk terug als ze moeten keren of een tijdsblok voorbij is :))

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:50

eergisteren echt een supertoffe intervaltraining op de loopband gedaan!
Eerst 10 minuten op hoog tempo, steil bergop wandelen.
En dan 1 minuut op 8km/h en de volgende minuut op 11.5-12.3km/h en dat 20 MINUTEN lang!
:) Benen trilden op het einde, maar was wel leuk.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:50

Iedereen weer lekker bezig.

Ik ga zo ff rondje skeeleren en vanavond rondje hardlopen.

Had via Google gezochtend maar hier zo in de buurt niks. Zou ook niet echt wat voor mij zijn denk ik

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:39

Fabienne1 schreef:
@Greetje: Ik probeer ook interval te doen, maar ga dan inderdaad ook veel te hard van start. Dan houd ik het niet vol. Jij bekijkt dat met je sporthorloge? Ik heb eind augustus een training met een hardloop trainster staan, dan hoop ik daar ook in te leren.

Normaal gesproken houd ik tempo's wel bij op mijn horloge, maar juist bij interval training maak ik enkel gebruik van de stopwatch functie. ik loop mijn intervallen op de baan dus kan iedere 100m controleren of ik op schema lig. In de praktijk controleer ik altijd maar bij steeds een volle ronde.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:51

Zo weer lekker rondje gemaakt, of eigenlijk fietspad en en neer, niet echt mooie rondjes hier, heel ruw wegdek voor skeeleren.

Straks rondje hardlopen en dan heb ik het wel gehad voor vandaag met nog een stukje gewandeld en gefietst met m'n nichtje

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:32

Bedankt allemaal, ik ben ook echt blij met het resultaat :D

Fabiene knap hoor voor je werk lopen!

Patatkraam ik doe ook veel liever duurloop dan interval hoor (lees; ik doe zelden interval)

Nanoukkie dat klinkt als een pittige training!

Djilna haha nou gelukkig kan je wel samen met de trainer oplopen dan.

Hyawatta leuk dat je hebt geskeelerd! En nog lopen ook vanavond, goed bezig!

Ik voel het lopen van gisteren toch wel een beetje in mijn benen. Vanmiddag heeeeel rustig een rondje gedaan, straks maar even lekker een warm bad nemen.

Susanne als je het wil dan gewoon bellen en gaan toch! Lekker dat je zo vooruit gaat :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:23

Jeetje Daan_O! Wat onwijs goed gelopen! Ik vind sowieso dat iedereen echt heel goed bezig is! Ieder op zijn eigen manier blijven we onszelf verbeteren. En onze outfits ook natuurlijk! :P

Mijn kuit valt helaas toch nog steeds tegen. Als ik even niet bewogen heb en weer op moet starten, dan is ie erg gevoelig. Als ik eenmaal aan het wandelen ben gaat het goed en voel ik hem bijna niet meer.
Graag jullie advies! Morgen rustig hardlopen en vooral lange warming up en cooling down of alleen maar wandelen? Hmmm... ik denk dat ik vooral naar mijn lichaam moet luisteren, maar daar ben ik niet zo goed in want ik wil vooral HARD! :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:09

Wow! 17 pagina's erbij tijdens mijn vakantie. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik vanaf hier weer inspring? De wifi was niet vooruit te branden daar en een pagina inladen duurde een eeeeeuwigheid :roll:

Op vakantie 2,5 week niks gedaan. Niet omdat ik geen zin had maar omdat ik een zogenaamde theaterknie heb :\ Toch te hard van stapel gelopen...letterlijk. Vakantie is heerlijk maar als je in een schitterende omgeving zit en je mag niet lopen is dat wel even balen. Wel 3x gewandeld maar dat mag eigenlijk geen naam hebben. De rust heeft wel goed gedaan want het is bijna weg. Nu wil ik langzaam weer gaan beginnen. Morgen maar eens een duurloopje van 30/40 minuutjes doen. Kijken hoe het gaat.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:12

Zucchero schreef:
Jeetje Daan_O! Wat onwijs goed gelopen! Ik vind sowieso dat iedereen echt heel goed bezig is! Ieder op zijn eigen manier blijven we onszelf verbeteren. En onze outfits ook natuurlijk! :P

Mijn kuit valt helaas toch nog steeds tegen. Als ik even niet bewogen heb en weer op moet starten, dan is ie erg gevoelig. Als ik eenmaal aan het wandelen ben gaat het goed en voel ik hem bijna niet meer.
Graag jullie advies! Morgen rustig hardlopen en vooral lange warming up en cooling down of alleen maar wandelen? Hmmm... ik denk dat ik vooral naar mijn lichaam moet luisteren, maar daar ben ik niet zo goed in want ik wil vooral HARD! :+

ik zou vooraf niet rekken en strekken als je besluit te gaan lopen.
rustig inlopen en daarna rustig starten en niet te lang lopen.
achteraf wel rekken en strekken.

daan
gefeliciteerd.
prachtige snelle tijd.
warm bad met spierolie helpt goed.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 20:52

ZUCCHERO, balen van je kuiten. Toch ff paar daagjes rust denk ik.

NOISY, leuke vakantie gehad? Waar was je ook alweer heen geweest?

Ik heb met m'n zus ook weer een rondje gedaan, vorige week zaterdag ging het lekkerder.
Hoop zondagavond weer.

Zal morgen wel beetje spierpijn hebben in m'n kuiten, voelde ze tussendoor wel ff.

Kun je ook na ff ingewandeld te hebben en een paar keer gelopen wat rek oefeningen doen of beter van niet tussendoor?