Ik heb ook "koolhydraatarm" gegeten, ik wou meedoen met het principe van pascale naessens. Je mocht wel koolhydraten maar dan enkel gecombineerd met groenten.. maar vond het moeilijk om mij aan de combinaties te houden als vegetariër en merkte dat sporten minder goed ging en als ik dan een keer friet at was ik echt enorm ziek snelle hartslag en alles
Wel goede ideeën van die wraps, ik heb nog paprika en maïs dus voor morgen misschien
dat vind ik zo leuk aan dit topic, ik heb al allerlei nieuwe dingen gegeten zoals de vezelrijke kwarktaart, skyr enz
Lijstje: O: 3 speculaasjes L: veggie Aardappelschotel met groenten en falafel A: halve pizza margherita en 2 kaas hapjes erbij
1400 kcal, wat weinig maar ik heb al zo hard gezondigd door voorbije 2 dagen op carnaval dus voor vandaag kan het niet een keertje kwaad
Farjen: raar dat je ziek werd van Pascal Naessens? Ik probeer dat qua avondeten erg vaak toe te passen en merk juist dat ik veel beter verteer! Nu ben ik sowieso geen aardappelfan dus het is voor mij geen opgave
Ik kijk naar 'bizarre eters'. Het verbaasd me echt dat die mensen nog niet ziek zijn geworden van hun eetpatroon
Als ik 2 weken kei ongezond eet, dan merk ik het al
Farjen
Geplaatst: 09-02-16 22:53
Ik werd niet ziek door pascale naessens zelf, maar door het gebrek aan koolhydraten enkele weken en dan opeens een portie friet vond mijn lichaam helemaal niet leuk maar sowieso heb ik last van spastisch colon. Dus ik pas wel nog zulke gerechten toe, maar dan niet meer zo koolhydraatarm hele dagen
Lijkt me verstandiger te constateren dat friet gewoon niet gezond is, niet dat Pascale Naessens kh-arm en dus die buikpijn veroorzakend is, eerlijk gezegd
Tuurlijk is friet ongezond ik zeg ook nergens dat pascale naessens niet gezond zou zijn want ik heb met haar recepten net minder buikpijn. Feit is gewoon dat ik toch ondervind dat ik koolhydraten nodig heb om te sporten en als vegetariër de combinaties niet altijd gemakkelijk vond.
Ja als vegetariër kan ik het ergens begrijpen, alhoewel, dan doe je toch juist meer wat ik net niet doe, groente met rijst/pasta/... ik kies nu 's avonds meer voor groentemet vis/vlees/kaas, en laat de pasta en rijst etc, ik laat dan toch meer de kh staan dan jij? Of hoe deed je dat dan? Probeer het te snappen
Je hebt kh wel nodig bij een actief leven! Ik haal die overdag uit fruit en cracottes/rijstwafel en soms eens brood Ls ik dan in het weekend vetter eet merk ik dat ik gewoon veel sneller voldaan ben dan vroeger vooral.
Ik doe meestal een vleesvervanger met groenten dan ik vond het moeilijk om bijvoorbeeld te eten op het werk, ik neem dan toch vaak brood met kaas. Elke dag sla met kaas verveelt heel snel Maar volgens pascale naessens "mag" die combinatie niet.. om te kunnen paardrijden en hardlopen mistte ik inderdaad koolhydraten, en ik denk dat je gewoon alles met mate moet eten maar geen voedselgroepen uitsluiten, maar zo zijn er genoeg die zweren bij koolhydraatarm.. Iedereen doet wat hij graag doet
Precies. Als mensen zich lekker voelen bij koolhydraatarm, prima toch. En er zijn vast mensen bij wie dat prima helpt.
Maar ik geloof dat als je fanatiek sport, koolhydraten wel nodig zijn, zolang het goede koolhydraten zijn waat je lichaam iets mee kan
blubblabhoi
Geplaatst: 10-02-16 10:55
Zijn er meer mensen die er zich aan irriteren dat mannen veel makkelijker afvallen?
Nou, ik wel. Ik doe rete m'n best, drink veel water, sla alles af. Eet echt alleen gezonde dingen. En ja hoor, m'n vriend die 'let alleen op wat ie eet', maar eet in het weekend gewoon chips, drinkt 2/3 avonden per week een paar biertjes, neemt een dikke koek bij de koffie, drinkt frisdrank en jawel meneer is het dubbele kwijt van mij
Mannen mogen ook gewoon meer kcal eten dan vrouwen. Maar die hebben ze ook nodig. Dus of het dan persee makkelijker is...
blubblabhoi
Geplaatst: 10-02-16 11:11
Klopt @kim345, maar gewoon het hele idee/gevoel erachter. Voor m'n gevoel vliegt het er bij hem af zonder dat hij echt 100% er voor gaat, terwijl ik de knop voor 200% om heb
Maanlicht
Geplaatst: 10-02-16 12:29
Frustrerend is dat he? Haha Mijn lijstje voor vandaag (1560 kcal): O: - T: een paar cherrytomaatjes L: twee bruine bolletjes met Hüttenkäse, sla en kipfilet T: appel, evergreen krenten A: verse pasta met verse tomaat-mascarpone saus en veelgroentesoep, twee glazen rode wijn T: "gezonde" kwarktaart
Oei afvallen door stres is niet goed inderdaad... Maarja soms kun je daar niets aan doen.
Ik heb net weer boodschapjes gehaald. Gelukkig hadden ze hier wel meerdere smaken Skyr dus heb nu honing en framboos. Vanavond denk ik tartaartjes eten met salade.. Dan is mijn lijstje:
O: Boterham met pure hagelslag L: Wrap met pesto carpaccio en sla T: 100 gram magere kwark met 100 gram gemixt fruit A: 2 tartaartjes met salade van sla, rode ui, zilverui, komkommer, pijnboompitten en wortel
Hopelijk blijft het droog dan kan ik eindelijk weer rijden Opzich vind ik het niet erg om nat te regenen maar onze bak word glad en sompig als het regent dus is gevaarlijk. Balen soms..
Ja een combinatie van factoren. Eerst thuis, toen school en daarna wat persoonlijks. Maar nu gaat het weer prima hoor. Was allemaal tijdelijk geloof ik.
Vandaag: O: 2 boterhammen met kaas L: 2 boterhammen met kaas T: Natural beauty yoghurt A: geen idee nog.