Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Knert schreef:Even tussendoor. Ik probeer een suiker arm dieet. Ivm te hoge waarden in bloed. Bekende stress hormoon. Eens kijken hoe dat uitpakt.
Iemand anders ervaring met ander voedsel?
coldsummers schreef:Knert schreef:Even tussendoor. Ik probeer een suiker arm dieet. Ivm te hoge waarden in bloed. Bekende stress hormoon. Eens kijken hoe dat uitpakt.
Iemand anders ervaring met ander voedsel?
Hoi Knert, ik probeer altijd zo min mogelijk suiker te eten, en als het suiker is (in voeding zelf) dan kijk ik meestal of het uit een bron van fruit komt. Zo doe ik geen suiker in mn koffie of thee. Eigenlijk probeer ik suikerklontjes etc zoveel mogelijk te mijden. Voor koekjes eet ik wel eens zonatura koekjes zonder suiker, of een stuk fruit of een cracker of iets.
Knert schreef:coldsummers schreef:Hoi Knert, ik probeer altijd zo min mogelijk suiker te eten, en als het suiker is (in voeding zelf) dan kijk ik meestal of het uit een bron van fruit komt. Zo doe ik geen suiker in mn koffie of thee. Eigenlijk probeer ik suikerklontjes etc zoveel mogelijk te mijden. Voor koekjes eet ik wel eens zonatura koekjes zonder suiker, of een stuk fruit of een cracker of iets.
Is dat voor een speciale reden? Of merk je dat je beter functioneerd met minder suiker?
coldsummers schreef:Ergens voelde ik wel schaamte, vooral toen ze dingen begon te vragen "weet je hoeveel een vrouw dagelijks binnen moet krijgen aan kcals?" en dat soort dergelijke vragen, en natuurlijk de "waarom?" en ik kon op die vragen gewoon niet zo'n goed antwoord op geven want ik schaam me daar echt voor.
Sar schreef:Hoi!
Ik ben net nieuw in dit topic en heb nog maar een paar berichten goed doorgelezen maar wat een verhalen zeg.
Ik heb diep respect voor iedereen hier. Ik ga straks beter lezen.
Reden dat ik hier kom kijken is om eens te zien of ik er zelf nog wat tips uit kan halen... Ik ben nu 19 en al vanaf 5 jaar depressief. Ja ik was er vroeg bij helaas. Uiteraard met nog een hoop andere klachten eromheen.
Ik heb jaren bij verschillende psychologen en psychiaters gelopen maar geen enkele heeft me goed kunnen helpen. Vaak werd ik doorgestuurd met het excuus dat mijn verhaal ze te zwaar was en het niet meer binnen hun kennis/kunnen lag.
Citaat:Natuurlijk ook verschillende soorten therapieën gehad: groeps, één op één gesprekken, creatieve, schema, EMDR en een paar alternatieve therapieën. Tot nu toe heeft niks een verandering gebracht.
Citaat:Momenteel heb ik alle hulp aanbiedingen laten varen en de hoop een beetje opgegeven. Ik heb geleerd ermee om te gaan en ik zie vanzelf of er wat op mijn pad komt wat me wél kan helpen. Ik focus me nu vooral op de dingen waarin ik wel vooruit kom en negeer hierin mijn emoties. Iets wat sommigen misschien bekend voorkomt?
Sar schreef:@Janneke2
Dankjewel...
En inderdaad. Het moet wel duidelijk zijn waar het vandaan komt, voor het goed aangepakt kan worden. Bij mij is het echt door trauma's.
Citaat:Trauma's zijn natuurlijk best te bebandelen, ware het niet dat ik mijn eigen manier van oplossen heb ontwikkeld in de periode dat ik nog geen hulp kreeg (5 tot 12 jaar). Die manier van oplossen heeft icm de al bestaande problemen het hele plaatje complexer gemaakt en schijnbaar kunnen hulpverleners daar amper iets mee. :/
Eigen schuld zeggen sommigen, maar kun je een kind van die leeftijd het kwalijk nemen? Ik denk dat veel mensen nog wat kunnen leren wanneer het aankomt op depressies.
Citaat:Inderdaad een goede om toch even te kijken naar die trigger. Knap van je! Dat moet ik misschien ook gaan leren. Ik heb gemerkt dat negeren uiteindelijk resulteert in emoties die 2x zo hard aankomen (logisch natuurlijk) dus misschien dat er even bij stilstaan toch een beter plan is.