[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:22

Zelfde hier, tepel was zo ongeveer de makkelijkste kwa heling van alle piercings die ik heb.

Zetten vond ik echter verre van prettig...

@ hierboven ergens
Ik heb een inner conch en zowel iPhone als vergelijkbare van Samsung oortjes en nergens last van.

Iris82

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 11:24

Iedereen die ik ken met tepelpiercing heeft zonder problemen borstvoeding gegeven, incl mezelf. :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:40

Dat is in ieder geval een geruststelling! De helingstijd is best lang toch? Ik dacht dat en 6 maanden voor stond.

Goed. Nu nog de moed vinden om te gaan..

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:35

Het dames,

Kom ook even binnen vallen. Tepelpiercings heb ik echt geen last van gehad. Zetten is ff pijnlijk maar daarna prima te doen.

Heb nu mijn oren naar 5mm gestretcht en ik word er helemaal kriegel van. Het is nu 8 weken geleden en het blijft irriteren. Komt viezigheid uit en voelt pijnlijk. Is gedaan door een piercer en er is niks gescheurd of iets dergelijks. Ik heb er al Andere tunnels in gedaan, maar niks helpt. Ook spray ik er een spul op van de piercer..

Hebben jullie nog tips? Ik overweeg sterilon te gaan gebruiken, want ik ben er echt klaar mee.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:40

Vanaf welke maat ben je naar 5mm gegaan? En welk materiaal?
Ik zou zeggen, downsizen en milde verzorging of LITHA.
Met stretchen mag het nooit pijn doen, dan is het te snel of in een te grote stap gestretcht.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 15:57

Van 4 naar 5 mm en ik heb titanium tunnels er in gedaan..
Hoe doe ik dat downsizen? Gewoon 4 er in doen?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:20

Het is pijnlijk en er komt viezigheid uit zeg je, is het ook rood en dik of dat niet?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:26

Nee dat niet Marlies. Het ziet er verder gewoon rustig uit (voorzover ik dat kan zien natuurlijk)..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 16:34

Gebruik je dat spul van de piercer ook al 8 weken of ben je die later pas gaan gebruiken?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:24

Vanaf dag 1. Dat is een spray voor piercings.. Heb even de naam niet bij de hand.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 17:38

Stretchen hoort niet zo pijnlijk te zijn en al zeker niet na al die tijd nog pijn te blijven doen. Ik denk dat het toch even te enthousiast is gegaan. Mijn voorstel is om toch nog even een poosje 4mm te dragen tot die goed genezen is.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:32

Hallo,
Ik kom even binnenvallen want wil al heel lang graag een helix piercing maar ben totaal onbekend op het gebied van piercings.
Ik ben ontzettend bang voor naalden dus ik heb nogal angst :o Doet het zetten pijn?
en wat zetten ze er vervolgens in? Ik moet namelijk perse zilver hebben want ben allergisch voor 'nep'. en kun je er later ook gewone kleine knopjes (oorbellen) in doen?

Ik zit momenteel aan de antibiotica voor een ontsteking en ik dacht als ik het nu laat zetten voorkom ik vast een ontsteking aan het oor, want die verhalen hoor ik best vaak en daardoor twijfel ik ook.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:43

nynke1995 schreef:
Hallo,
Ik kom even binnenvallen want wil al heel lang graag een helix piercing maar ben totaal onbekend op het gebied van piercings.
Ik ben ontzettend bang voor naalden dus ik heb nogal angst :o Doet het zetten pijn?
en wat zetten ze er vervolgens in? Ik moet namelijk perse zilver hebben want ben allergisch voor 'nep'. en kun je er later ook gewone kleine knopjes (oorbellen) in doen?

Ik zit momenteel aan de antibiotica voor een ontsteking en ik dacht als ik het nu laat zetten voorkom ik vast een ontsteking aan het oor, want die verhalen hoor ik best vaak en daardoor twijfel ik ook.

Pijn is persoonlijk, iets wat ik bijvoorbeeld erg pijn vind doen voel jij amper. Een goede piercer zet de piercing met een titanium sieraad. Later kun je er idd gewoon een oorbel o.i.d in doen, maar houdt er wel rekening mee dat een oorbel dunner is dan de oorspronkelijke piercing die er in ging.

Persoonlijk zou ik nu geen piercing laten zetten, je lichaam is al bezig met een hulpstof(antibiotica) om een infectie te bestrijden, zo ga je je lichaam nog meer belasten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 18:59

Helix vond ik niks voorstellen, maar verschilt idd per persoon. Een ontsteking voorkom je niet echt hoor, op die plek in je oor zitten nauwelijks bloedvaten dus AB komt daar ook maar minimaal. Daardoor is bvb een bloemkooloor ook zo bizar lastig te genezen.

Ik heb overigens diverse piercings laten zetten terwijl ik een kuur had (gebruik behoorlijk vaak AB helaas) en maakt bij mij niet echt een verschil hoor qua genezing of de last die mijn lijf ervan heeft.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:53

Oh dat is jammer , ik hoopte dat het zou helpen.
Ik ben inderdaad ook zo bang dat ik net weer allemaal ontstekingen of een bloemkooloor krijg. Heb altijd rare dingen..
Ontstaat zoiets direct of in verloop van tijd ?

Maar ze doen dus nooit zilveren piercing erin na t piercen ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 21:54

Nee zilver is te zacht, dat gebruiken ze nooit voor piercings zelf.
Je krijgt een titanium sieraad, dat is nikkelvrij.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:45

Lous schreef:
Nee zilver is te zacht, dat gebruiken ze nooit voor piercings zelf.
Je krijgt een titanium sieraad, dat is nikkelvrij.

Oke, dankje voor de uitleg. Zijn veel mensen daar allergisch voor?

Meaan ik wou dat ik zo even iets liet piercen maar ben veels te bang :')

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:35

Volgens mij hebben maar heeeeel weinig mensen problemen met titanium.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 16:40

Ok ok ok. Als het goed is komt morgen eindelijk mijn medusa. Nog steeds superbang, maar ik wil het zo graag. Heb mijn vriend gevraagd me aan m'n haren naar de shop te slepen als ik er weer tussenuit wil piepen :))

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:55

Ik kan in mijn oorgaatjes ook alleen zilver hebben, maar mijn tongpiercing is gewoon van titanium en dat gaat prima (neem ik CS dan komen er bij mij ook direct gevoeligheden opspelen)

Jorteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:24

Hoihoi,

Ik heb een vraagje; wil graag een helix piercing, maar heb een brommertje waarop ik elke dag naar de paarden moet. Hoe doen jullie dat met piercing en helm/cap?

Thanks!

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:03

Ik heb een conch en heb n scooter gaat prima :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:09

De combi helix/helm is in het begin best ff lastig vond ik.. Met mn cap geen last gehad maar mn motorhelm vond ik andere koek :=
Ik deed mn helm schuin op, eerst kant van mn helix-oor erin zodat die kant ruimte had en dan duwde ik m verder op. Afzetten trok ik de helm eerst over mn oor zonder helix of ik duwde met mn vingers de voering plat zodat ik genoeg ruimte had om m af te doen zonder teveel over piercing te schuiven.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:14

mijn helix en de motorhelm was niet prettig met het opzetten en afhalen := zpdra je de helm op hebt voelde ik niks meer.. maar dat opzetten is echt niet fijn. heb al een poosje niet op de motor gezeten dus ik weet niet hoe het voelt nu mijn piercing genezen is, cap heb ik overigens niks van gemerkt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:45

Ik lach als een boer met kiespijn, maar hij zit, jeej *\o/*
Afbeelding