Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:54

Vanmorgen op de weegschaal gestaan, 74,3 en eerst woog ik nog 78 kg. :D

Vandaag tot nu toe
O: 2 speltboterhammen met smeerkaas + magere kwark
T: Banaan + Yakult light
L: Haring met uitjes

En vanavond uurtje conditie training.

Ik ga binnenkort weer een vet meting doen op de sportschool. Hebben jullie dat wel eens gedaan?
Laatst bijgewerkt door Mies op 16-04-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:56

Welkom Florien!!

Tot nu toe mijn dag:
O: Twee volkorencrackers, 1 met Belegen 30+ kaas en 1 met runderrookvlees en een glas melk
L: Drie volkorencrackers met gerookte makreelfilet <3 (ik ben dol op gerookte makreelfilet)
T: Moet nog een tussendoortje bedenken, denk dat het magere yoghurt wordt en misschien verkruimel ik er wel een time-out koekje in. Ben benieuwd of dat lekker is :)).
D: Rodekool, met een aardappel en een slavinkje.
T: Misschien na mijn werk(ben om half 11 ongeveer thuis) een dun matzecrackertje met runderrookvlees. Maar moet nog even kijken of ik daar zin in heb.

B: 46 minuten gefietst, heen en weer naar school.

Ik woog toen ik begon 79,2 en gisteren woog ik 76,3 *\o/* Ben nu iets meer als 4 weken bezig dacht ik.

Woohoo Mies goed bezig!! *\o/*

N0a

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:01

Goed bezig allebei!

Mies een (vet)meting heb ik bijna elke 2 maanden. Is een handig motivatie middel. Ik zag bijvoorbeeld geen verandering meer in gewicht, baalde daar enorm van. Maar uit mijn meting bleek dat mijn vetpercentage wel degelijk was afgenomen en mijn spiermassa en lichaamswater was toegenomen. :)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:13

mijn lijstje.
O: 2 zuurdesem selerie:
T: appel.
L: 1 zuurdesem selerie, 2 sunny crackers volkoren (lidl) 1 met extra puur vlokken :o , 1 met belegen kaas.
T: magere aardbei yoghurt (is helaas geen gewone meer) met handje notenmix er doorheen.
B: 3 km lopen met 6km/h. legday :/
A: sla met komkommer en croutons, kleine lepel yogonaise en azijn peper zout, met 100 gr kip uit de oven.
T: (misschien handje noten)

Iemand nog opmerkingen over mijn lijstje

Ik wil over een tijdje ook een vet meting doen, ben wel benieuwd namelijk

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:40

Ymke eet jij geen aardappel, pasta of rijst bij je avondeten?

Ik heb net magere yoghurt genomen met twee granenbiscuits erin. De koek werd zacht, waardoor ik kon roeren en het een soort papje werd. Was wel voor herhaling vatbaar :Y).

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:22

Nouw mijn lijstje van gisteren! Ik had een lange dag op school en amper pauze dus dat kon je gelijk zien in mijn lijstje. Normaal zou er meer op staan.

ontbijt : 2 boterhammen met pure hagelslag ( op elkaar)
lunch : 2 boterhammen met spek en 2 koekjes ( granen biscuit met chocolade )
tussendoor : 2 krentenbollen
Avondeten : andijvie stamppot met speklap

Ik heb als tip gekregen om minder koolhydraten te eten en meer eiwitten.

Mijn lijstje tot nu toe.

Ochtend: Brinta met gewone melk en een klein beetje suiker.
Lunch : 2 maïs boterhammen met kaas
Tussendoor : koekje en een banaan
Ik vind het erg moeilijk om nu meteen gelijk heel streng naar mezelf te zijn om helemaal gezond te eten. Maar dit gaat vast steeds beter!
Ik heb trouwens maandag een uur APM training gehad en dinsdag hardgelopen. Vanaf volgende week beginnen mijn trainingen weer en zal ik sowieso 3x per week sporten ( hardlopen, skeeleren en wielrennen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:25

Minder koolhydraten en meer eiwitten is een hele persoonlijke voorkeur denk ik :) Ik vind het zelf een fijne manier om op mijn eten te letten (vooral omdat ik dus mijn portie 'koolhydraten' vervang door meer groente) maar mensen die veel sporten hebben er weinig baat bij om minder koolhydraten te eten. Dan zal je wel afvallen, maar je zal je ook erg snel flauw voelen.

Ik eet nu zelf vooral veel eiwitten en zo min mogelijk koolhydraten in ieder geval :)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:11

Ik had gister aardappelen erbij. Meestal probeer ik wel echt pasta rijst ooid. Maar vandaag geen zin om voor me eentje te koken, dus kip van gister wat nog over was en een salade. Lekker lui haha.
Wel veel koolhydraten met brood gehad.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:12

Helaas 0,5kg aangekomen deze week, had ook niet zo goed op eten en sporten gelet, deze week beter!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:35

0,5 is echt niks. Kan vocht zijn. Of omdat je je niet op zelfde moment weegt. Kan spier opbouw zijn.
Ik zou me er niet zo druk om maken en lekker doorgaan met gezond eten en sporten.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:34

Hallo, ik wil me ook graag hier melden. Ik wil graag echt zo'n 10 kilo afvallen, al roep ik dat al een hele poos. Ik zag vandaag foto's van mezelf uit 2007 en toen was ik zo mooi slank, ik weet dus dat ik wel slank kan zijn maar die motivatie om elke keer op mijn eten te letten....en ik hou gewoon wel van snoepen/chocola/energydrank..... maar ben nu weer echt gemotiveerd om op mijn eten te gaan letten, weer meer water drinken en minder snoepen en dan gaat het bij mij vaak wel al snel!

Nu heb ik ook die app Myfitnesspal gedownload en wilde mijn avondeten invullen (macaroni) maar er staan zoveel macaroni's dat ik niet weet welke ik moet aanklikken.... hoe doen jullie dat??

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:36

welkom!
Gewoon het merk macaroni in voeren dat je hebt.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:40

Ymke_Z schreef:
welkom!

Oke en hoe moet je het dan aangeven met dat er een groentenpakket en saus doorheen zit?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 18:41

_Linn_ schreef:
Ymke_Z schreef:
welkom!

Oke en hoe moet je het dan aangeven met dat er een groentenpakket en saus doorheen zit?

Scannen als er een barcode op zit :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:44

Ah oke dan moet ik dus altijd de verpakkingen te pakken zien te krijgen haha.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:44

of groentenmix en merk in voeren, zelfde met saus en gehakt ect.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:49

Nog best een werk dus haha. Ik begin wel vanaf morgen. Verpakkingen zijn nu al weg en weet eigenlijk het merk niet en weet al helemaal de hoeveelheden niet.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:50

Ik vul die app ook in met vlagen :') Ene dag wel, dan weer 2 weken niet :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 18:52

Ik vul m in als ik wil weten wat er in iets zit, ik weet al ongeveer wat ik kan eten qua calorieen :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:17

Bedankt voor de adviezen en ik ga er zeker wat mee doen. Ik doe inderdaad mee aan de "echte" crossfit schema's en dat is inderdaad erg zwaar.
Ik zal wat meer gaan eten en me cm heb ik al opgemeten en vetten ik mag over 2 weken het resultaat gaan bekijken bij hun op de weegschaal.

Sharon vanwaar die rare reactie mijn kant op? Ik ben niet hier om te vertellen dat ik het beter weet. Ik vertel mijn frustratie en eigenlijk waar het op neer komt is dat dit een wanhoops poging is gewicht te verliezen omdat het op andere manieren niet lijkt te lukken. En alle adviezen die ik hier krijg probeer ik zo goed mogelijk te verwerken en er iets mee te doen en lees actief mee. Dus ik vind dat ik het niet verdien dat jij zo raar uit de hoek komt richting mij.

Vandaag heb ik wat aanpassingen gemaakt in me menu, het zal niet perfect zijn, maar hopelijk al iets beter.

O: appel, peer
O: eiwitshake
T: 3 crackers met rijkelijk belegd rosbief
M: eiwitshake
T: een grote banaan door een bak volle kwark
A: pasta met veel groente (saus is aangemaakt met 1 eetlepel crème fresh)
T: vanavond neem ik 2 handjes ongezouten noten

Gedronken: 1 glas melk en verder water

Vandaag Lekker buiten crossfit gedaan en paard gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:21

Dit ziet er al een stuk beter uit dan eerst. Ik denk dat wat je je vooral zal moeten bedenken is dat als je zo intensief aan crossfitten doet (want ik zie het bijna elke dag voorbij komen?) dat je je spieren dan ook wat zult moeten geven. Veel eiwitten, maar ook een toename in koolhydraten omdat dat je lichaam energie nodig hebt.

Ik vind dit lijstje zo netjes, vooral je tussendoortjes, maar ik zou toch even kijken of je nog wat kan gaan schuiven. Ik zou absoluut rijker gaan ontbijten, want twee stuks fruit en een eiwitshake is imo niet genoeg als je zo veel beweegt. Lunchen is hetzelfde, een eiwitshake zou je beter als tussendoortje kunnen pakken dan als lunch.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:28

O: 200 ml yoghurt met 2 eetlepels havermout
T: 2 eierkoeken 130 kcal
L: 4 rozijnbladerdeeg cake/koekjes
T: kopje bouillon
A: kip uit de oven een snijbonen
T: 1/5 mona koningsdag toetje

B: 13 km en 40 minuten trefbal

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 19:32

Dame23 schreef:
Bedankt voor de adviezen en ik ga er zeker wat mee doen. Ik doe inderdaad mee aan de "echte" crossfit schema's en dat is inderdaad erg zwaar.
Ik zal wat meer gaan eten en me cm heb ik al opgemeten en vetten ik mag over 2 weken het resultaat gaan bekijken bij hun op de weegschaal.

Sharon vanwaar die rare reactie mijn kant op? Ik ben niet hier om te vertellen dat ik het beter weet. Ik vertel mijn frustratie en eigenlijk waar het op neer komt is dat dit een wanhoops poging is gewicht te verliezen omdat het op andere manieren niet lijkt te lukken. En alle adviezen die ik hier krijg probeer ik zo goed mogelijk te verwerken en er iets mee te doen en lees actief mee. Dus ik vind dat ik het niet verdien dat jij zo raar uit de hoek komt richting mij.

Vandaag heb ik wat aanpassingen gemaakt in me menu, het zal niet perfect zijn, maar hopelijk al iets beter.

O: appel, peer
O: eiwitshake
T: 3 crackers met rijkelijk belegd rosbief
M: eiwitshake
T: een grote banaan door een bak volle kwark
A: pasta met veel groente (saus is aangemaakt met 1 eetlepel crème fresh)
T: vanavond neem ik 2 handjes ongezouten noten

Gedronken: 1 glas melk en verder water

Vandaag Lekker buiten crossfit gedaan en paard gereden

Omdat al eerder is gezegd dat het verstandig is om meer te eten..
Ik zeg niet dat je hier komt om te vertellen hoe het zit. Ik geef aan dat als jij (na advies) nog zo weinig blijft eten, je maar zo door moet gaan, terwijl al een keer vaker is gezegd dat het niet goed is om weinig te eten.. Ik raak daar gefrustreerd van, men wil helpen. Heb je het verhaal van Liezel wel gelezen?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:53

Wat nou heb je het verhaal van liezel wel gelezen?, ga jij ff lekker bijdehand lopen doen ofzo. Hou je frustratie lekker voor je eigen als je me berichten goed lees zul je merken dat ik weldegelijk me best doe wat te veranderen aan me menu!! Ik ga me verder ook niet zitten verantwoorden tegen jou, wie denk je wel niet te zijn?
Het moet leuk blijven en iedereen probeert elkaar te helpen en ideeën uit te wisselen en van elkaar te leren om op een goeie voet verder te gaan, probeer je frustratie gewoon een beetje voor je te houden als iemand niet direct alles verandert zoals de bedoeling is.

Bedankt Emma dat je het lijstje al netter vind en bedankt voor je advies over het ontbijten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 19:56

Dame23 schreef:
Wat nou heb je het verhaal van liezel wel gelezen?, ga jij ff lekker bijdehand lopen doen ofzo. Hou je frustratie lekker voor je eigen als je me berichten goed lees zul je merken dat ik weldegelijk me best doe wat te veranderen aan me menu!! Ik ga me verder ook niet zitten verantwoorden tegen jou, wie denk je wel niet te zijn?
Het moet leuk blijven en iedereen probeert elkaar te helpen en ideeën uit te wisselen en van elkaar te leren om op een goeie voet verder te gaan, probeer je frustratie gewoon een beetje voor je te houden als iemand niet direct alles verandert zoals de bedoeling is.

Bedankt Emma dat je het lijstje al netter vind en bedankt voor je advies over het ontbijten.

Ik doe niet bijdehand, het was oprecht een vraag of je het wel hebt gelezen :?

Ik ga hier geen woorden aan vuil maken verder, dat heeft toch geen zin.

Ik hoop alleen wel dat je iets doet met wat er hier gezegd wordt, want ze bedoelen het goed.