Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:14

Ik vind level drie nog steeds leuk ^^ Alleen die push ups...Welke vorm dan ook, die kan ik gewoon niet =(

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:15

Dat komt wel Solar :j Ze zijn echt gewoon zoooo moeilijk!

Trouwens, het schoot me te binnen dat de ABC ABS-workout van blogilates behoorlijk pittig voor je onderste buikspieren is. Althans, bij mij was dat zo.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 06:27

Oh die ga ik dan eens opzoeken ^^ dank je!

Winegum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:11

Ik meld me hier ook even :) Heb gisteren dag 4 van de 30 day Shred voltooid. Opdrukken gaat al een stuk beter (althans de makkelijke versie). Ik hoop hier de motivatie te kunnen vinden om door te zetten als ik niet zo veel zin heb :)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:33

Ik heb even een vraagje voor de ervaren work-out people :)

Ik ben sinds vorige week bezig met level 2 van de 30ds en heb telkens de dag na de workout last van een stijve/pijnlijke nek. Niet heel erg maar toch storend. Ik probeer er tijdens de workout goed op te letten dat ik mijn nek niet verkrampt of in een verkeerde positie houdt maar ik heb geen idee welke oefening de stijve nek veroorzaakt.

Bij level 1 had ik totaal geen last van mijn nek en ook anders is dit voor mij helemaal geen gevoelige plek waar ik snel last van heb.

Iemand tips?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:40

Yes! voor het laatst cardio 2 gedaan net! :D ging goooodd :)

Nu op naar Phase 3 van body revolution! ben benieuwd hoe zwaar het gaat worden :o

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:08

Whaha.. Geniet maar van je rustdag Fanta :P
Ik ga morgen aan week 11 beginnen

Geen idee Laura.. misschien opletten dat je nergens aan de nek trekt iig, of te verkrampt omhoog of omlaag houdt

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:18

Ik heb net cardio 3 voor de voorlaatste keer gedaan, nog 3 dagen en Body Revolution zit er volledig op voor mij en dan kan ik zoooo trots zijn :D . Vandaag ga ik wel naar een festival dus hopelijk kan ik een beetje gezond blijven doen (want gezond eten op festivals is altijd zo duur). Gelukkig ga ik ook nog 1 uurtje er naartoe fietsen en een avondje dansen dus misschien compenseert dat wel :) .

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 07:42

pppff.. vanmorgen workout 11 gedaan..
zwaar en blijkbaar beter meer eten van te voren dan alleen 2 kiwi's :P
voelde me alsof ik ging puke én faint

die push ups met kabel lukken mij niet.. te lange armen denk (heb dezelfde kabel als hun, maar kan al amper in plank komen met dat ding)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:16

Mag ik me hier melden.
Wil graag de zwangerschapskilo's kwijt en m'n buik weer wat strakker.

Gisteren begonnen met The 30 day shred. Ging nog redelijk alleen de push-ups krijg ik met mijn gewrichten niet voor elkaar (ben licht hypermobiel)
Vanochtend kwam ik m'n bed uit en haalde de kleine uit bed, ging allemaal nog goed, beetje stijf maar ach. Wilde de trap af lopen en dacht holymoly dat doet zeer hihi...
Maar toch net het weer gedaan! Viel iets zwaarder dan gisteren door de spierpijn en ik kon m'n shirt daarna wel uitwringen hihi...

Nou nog volhouden....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 08:27

Ik ga geloof ik ook maar eens beginnen... Even topic wat lezen!

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:49

Chessie schreef:
Whaha.. Geniet maar van je rustdag Fanta :P
Ik ga morgen aan week 11 beginnen

Geen idee Laura.. misschien opletten dat je nergens aan de nek trekt iig, of te verkrampt omhoog of omlaag houdt
Rustdag? ik ga gewoon naar de sportschool vandaag hoor :)

Armario schreef:
Ik heb net cardio 3 voor de voorlaatste keer gedaan, nog 3 dagen en Body Revolution zit er volledig op voor mij en dan kan ik zoooo trots zijn :D . Vandaag ga ik wel naar een festival dus hopelijk kan ik een beetje gezond blijven doen (want gezond eten op festivals is altijd zo duur). Gelukkig ga ik ook nog 1 uurtje er naartoe fietsen en een avondje dansen dus misschien compenseert dat wel :) .
Succes nog met de laatste 3 dagen! :D ben benieuwd naar je resultaten! :o

Chessie schreef:
pppff.. vanmorgen workout 11 gedaan..
zwaar en blijkbaar beter meer eten van te voren dan alleen 2 kiwi's :P
voelde me alsof ik ging puke én faint

die push ups met kabel lukken mij niet.. te lange armen denk (heb dezelfde kabel als hun, maar kan al amper in plank komen met dat ding)
Push ups met kabel? :x ik wil het geloof ik niet weten haha :P straks durf ik niet meer !

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:54

Ik laat het de laaste tijd een beetje verslonsen.. Ik wordt er niet goed van dat ik 10 dagen lang achter elkaar hetzelfde moet doen.. ik houd van afwisseling.. dus ik wissel het zelf een beetje af met hardlopen, hip hop abs en shred30days dan...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:14

Er zijn wel truukjes ivm push ups en hypermobiliteit Laulau, ze zullen ergens in dit topic (of in het vorige) staan denk ik.

Het is maar 1 keer chantii :) Na deze dertig dagen heb je een aardige basis en vul je je work-outs naar believen in (of kan je een heel wisselend programma zoals BR doen). Je kan het meid *\o/*

Lastig Chessie! En eet je te veel voel je je ook naar :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:08

Ik zit erover te denken om hiermee te beginnen. Maar mijn grote probleem bij de meeste van dit soort dingen, is dat vaak veel van de oefeningen baseren op het steunen op je polsen (zoals je in pushups bijvoorbeeld ook doet). Komt dat bij deze oefeningen veel voor? Want ik kan dus écht niet op mijn polsen steunen (zwakke polsen)

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:17

Bij Body Revolution komen redelijk veel planken voor. Ik heb sterke polsen maar heb nu aan het einde van de rit toch wat last van mijn polsen.

Net voor de laatste keer workout 12 gedaan, jeej! Nu vanavond nog cardio 3 voor de laatste keer en ik ben klaahaarrr.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:47

Armario schreef:
Bij Body Revolution komen redelijk veel planken voor. Ik heb sterke polsen maar heb nu aan het einde van de rit toch wat last van mijn polsen.

Net voor de laatste keer workout 12 gedaan, jeej! Nu vanavond nog cardio 3 voor de laatste keer en ik ben klaahaarrr.

Ik had tot nu toe ook nooit last van mn polsen maar vanaf workout 7 en 8 wel een beetje :=
Hoop dat het beter wordt :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:59

Dat is een goede vraag! Ik heb de polsen al 2x gebroken gehad doordat ik van de gymleraar met mijn eigen gewicht erop moest steunen. In de gaten houden dus...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:21

Maar komt het vaak voor dat je in houdingen zit die op je polsen steunen of valt het wel mee, en kun je bij dergelijke oefeningen ook tussendoor best iets anders doen?

Ik kan dus echt helemaal niét op mijn polsen steunen namelijk, dat doet vanaf de eerste seconde gewoon echt zeer (heb ganglion die dan op de zewuwen lopen te duwen en loop regelmatig met pols brace rond om mijn polsen rust te geven).

Als dat dan steeds betekend dat ik steeds de helft van de oefeningen niet kan doen, dan heeft het wat mij betreft niet zoveel zin om eraan te beginnen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:28

Shiloh, kun je wel met halters armoefeningen doen of gaat dat ook niet?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:52

Dat gaat wel. Wat niet gaat is met platte handen en dus gebogen polsen op de grond en dan van bovenaf druk uitoefenen. (bijvoorbeeld bij pushups, maar bijvoorbeeld ook jezelf een muurtje op hijsen door af te zetten met platte handen op de muur). Eigenlijk komt het er op neer dat zolang ik mijn polsen recht kan houden bij druk op mijn handen dan gaat het goed.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 06-07-13 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:54

dan wordt het wel lastig Shiloh, Jillian gebruikt veel planks..
Misschien kun je de kickbox fast fix doen

vanmorgen juist voor het eerst workout 12.. viel me niet helemaal tegen.. kan alleen die onderste boven push ups écht niet

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:58

Hmmmz, zit net ook even te googlen. Er bestaan wel pushup steunen. (dit soort dingen http://www.t-fitness.nl/nl/Bremshey-Pus ... eunen-7550). Misschien moet ik daar eens naar gaan kijken. Alleen zou ze dan wel eerst willen uitproberen voor ik ze ga kopen. Wellicht dat dat kan helpen.

Bedankt voor de info!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 14:43

Push-ups kunnen ook staand, tegen een rechte muur aan. Is iets minder effectief maar misschien voor jou wel een oplossing?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:57

Inderdaad tegen de muur, dan kan je het opbouwen tegen de (hoge) rugleuning van een stoel, eettafel en daarna event traptredes