Ik loop ook nog niet op de meest dure schoenen, heb nike running shoes for women.....voor nu prima, zo na les 1. Maar als het hardlopen me gaat bevallen en ik meer km's achtereen ga lopen, wil ik toch zeker voor een paar aangepaste schoenen gaan kijken. Misschien een hele uitgave, maar dan denk ik maar een abb bij fitness first is ook 60 euro per maand, paardrijden voor mij ook 115 euro per 1,5 maand....dus relatief gezien is hardlopen niet zo'n hele dure sport/hobby.
Issy
Geplaatst: 04-04-13 15:10
Ik heb assics schoenen aan laten meten en op zo'n test baan uitgeprobeerd. Ze zitten tot nu toe goed, waren afgeprijst naar 69,- Ik ben niet meteen voor dure gegaan omdat ik geen idee had of ik het hardlopen leuk zou vinden.
En ademen doe ik in door de neus (2 stappen) en uit door de mond (in 1 stap), als ik zou moeten praten tijdens het lopen dan raak ik buiten adem denk ik.
Natascha gefeliciteerd met je verjaardag!!!
BusyMissy
Geplaatst: 04-04-13 15:13
Ik vind het ook meevallen de kosten. (Zeker in vergelijking met de paarden, maar ja die blijven dan ook maar vreten) Hardlopen is toch eigenlijk alleen maar de kosten van de schoenen, heb nu voor mijn verjaardag ook broek en shirt, jasje gehad, maar dat is niet echt nodig (loopt wel lekkerder, vind ik, voel me wel "echt" in de kleren ) Heb nu ook asics van 89 euro met speciale gelzolen, Als ik volgend jaar rond deze tijd nog steeds hardloop wil ik ook schoenen aan laten meten, vind dat ik ze dan verdiend heb.
En Warbling (en Seni)? Is het gelukt vandaag (of gaan jullie straks nog)?? Viel het mee?
Zojuist een eerstvolgende wedstrijd ingeschreven. Wordt "Rondje Tilburg" op 5 mei aanstaande. Ik ga dan voor de 7,5km, weer een stukje verder dan de vorige keer. Wil zo een beetje opbouwen naar de Damloop.
Issy en Lente: thanx!:-) Ik ga morgen het gebak van vandaag er weer aflopen met les 10 van Evy.. en zondag les 11 voor het feestje wat ik zaterdag houd...
Szan
Geplaatst: 04-04-13 17:50
Hihi, ik heb Evy geprobeerd, maar dat is niets voor mij. Ik moet steeds zo lachen om dat Vlaams... Inhoudelijk lijkt het me een heel fijne manier om te lopen. Maar dat accent, amai, ik vin da zo plezant
renateeee_
Geplaatst: 04-04-13 17:53
Hoi! Wat zijn jullie allemaal lekker fanatiek bezig!!
Ik heb vandaag les 13 gelopen en die was bést pittig! Die twee keer vijf minuten, voelde me wel heel goed toen ik klaar was haha
Ik zit een beetje te denken wat een redelijke richtlijn is qua tijd voor die Damloop. Moet er wel naartoe trainen natuurlijk om onder die 2 uur te zitten.
Net voor het eerst met mn vader gelopen. Had die ouwe vent toch flink onderschat! Heel erg boven mn tempo gelopen, maar conditioneel gezien wel eens goed voor me, moest ik ook weer eens zweten Hebben 5km gelopen in 26min!! Terwijl mijn streeftijd 28 minuten is! *trots*
Mijn hardloopschoenen stonden nog bij vriendlief, en ben niet echt in de gelegenheid ze nu nog te halen. En ik blijf maar last houden van m'n bovenbeen bah.
Was van plan om de erover te halen Warbling als je niet gegaan was vandaag, maar je hebt wel een goede smoes als je geen schoenen hebt. Je kunt barefoot proberen? Ik zag vandaag dat daar serieus wedstrijden in georganiseerd worden, dat was nieuw voor mij!
En zwaaaaaar Helaas geen strand in de buurt om te testen, goh jammer
BusyMissy
Geplaatst: 04-04-13 19:53
Ik heb geen idee? Dacht dat ze echt blootvoets liepen? Hier in de Drunense Duinen rennen meerdere hardlopers echt op blote voeten, (kom ze regelmatig tegen als ik een buitenrit maak) dus dacht dat dit barefoot ook zo was.
Heb even gegoogled maar de meesten lopen echt zonder schoenen, schijnt beter te zijn voor je voeten en gewrichten, minder blessures doordat je blijkbaar niet op je hiel landt en daardoor dus minder dreunen te verwerken krijgt. Zelfs minder belasting dan met goed verende zolen in je schoen. Maar de schoenen-met-tenen-lopers horen er ook bij en gebruiken ongeveer dezelfde techniek. Tenminste dit begrijp ik uit de artikelen die ik even vlug bekeken heb.
Vrees dat de Drunense Duinen in het zand heel zwaar loopt. Woon er vlakbij maar ren alleen op (ver)harde paden. Ik vind wandelen in het duinzand al een crime. laat staan rennen...
Hahaha ja rennen in de verstuiving is niet te doen.
Okee, ik ga dus binnenkort eens op het strand rennen in Egmond
WillemYntJee
Geplaatst: 04-04-13 20:18
Lente schreef:
Ik zit een beetje te denken wat een redelijke richtlijn is qua tijd voor die Damloop. Moet er wel naartoe trainen natuurlijk om onder die 2 uur te zitten.
Wij zijn nu begonnen om 10 binnen t uur te lopen, dus ik hoop rond de 1,5 uur tot 1 uur 3 kwartier uit te komen. Net weer rondje van 6,6 gelopen in 51 min, niet heel hard dus maar hij ging wel lekker. Zelfs een negatieve split gelopen!