[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:04

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:56

Jannepauli schreef:
Hebben jullie dat nou ook? Bij bijna alle dieëten die ik tegenkom waar ze voorschriften gebruiken voor O/L/A, ze kennelijk nooit rekening houden met het feit dat werkende vrouwen écht geen tijd of gelegenheid hebben om uitgebreide lunches te maken. Vind dat nogal stom en niet van deze tijd.
Om vantevoren thuis wat klaar te maken (zoals salades etc.) gaat 'm ook niet worden - het lijkt me niet lekker om dat na uren uit je plastic bakje te gaan eten.
Het wordt tijd voor handige lunchgerechten die werkmensen zonder al te veel gedoe tussen de middag verantwoord kunnen eten.

ik maak ook thuis mijn lunch klaar als ik ga werken. en dat is of een omelet die je ook koud kan eten. of een salade, dan neem ik de dressing apart mee en dan is alles nog lekker knapperig en vers. of ik maak 2 boterhammen. is een kwestie van jezelf eraan wennen. scheelt ook een hoop geld als je je eigen lunch meeneemt.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:57

Regallie wat goed van je, en als je nou met jezelf een limiet van pepernoten afspreekt. Dus 1 keer in de week een handje.
Om motivatie terug te krijgen:
Jezelf een cadeautje beloven bij iedere x kilo.
Foto's van vroeger bekijken toen je slanker was (of juist dikker).
Voor & na foto's bekijken van mensen die een dieet volgen, op internet.
Veel kletsen over afvallen.
Te grote kleding weggooien en jezelf voornemen dat je die niet meer nodig hebt.
Een kleinere maat kopen en daarin willen passen.

Dame23

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:26

Zo de meesten zijn echt goed bezig. -9 lees ik en -11!!! echt lekker hoor. Chapeau!.
Ik wou dat ik al zoveel kwijt was.

Hoe pakken jullie het aan straks met de feestdagen? :) *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:35

Genieten, maar met mate! Ik neem gewoon wel alles, maar dan een klein stukje ipv het hele stuk bijvoorbeeld.

Morgen ga ik ook uit eten nog vanwege sinterklaas, we gaan naar een wok restaurant. Hebben ze ook sushi en allerlei magere vleesjes/visjes voor op de grill.
Zondag hebben we nog een verlaat sinterklaasfeest met surprises e.d. Ik ga daar morgen een taart voor maken, cake met slagroom en fruit. Ook fondant e.d., maar daar neem ik gewoon een stukje van. Dat moet kunnen af en toe. De rest van de dag gewoon letten op je porties!

Verder eten wij op eerste kerstdag altijd bij mijn tante, mijn neef is chef dus die maakt de lekkerste dingen. Tweede kerstdag is mijn moeder jarig en gaan we gourmetten, dus dan gewoon magere dingen en salades.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:44

Oke ddat klink als een goed plan voor de feestdagen CCCCC! Dan kan je toch ook blijven genieten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:13

Oohh.. Even een klaagberichtje uit de trein. Heb de hele dag gespaard zodat ik vanavond moeders frietjes kan eten en heb nu HONGER. En nu trekt het meisje naast me een zak paprikachips open en het meisje tegenover me heeft een suikerwafel... Die paprikachipa ruikt zoooo lekker!!

Kwijl.

Okee klaagmodus off en op naar moeders frietjes.

(had ik al gezegd dat ik honger had?)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:23

ik heb vandaag onverwachts heel veel energie verbruikt.
ik ging met mijn verzorg paard wandelen in het bos, en deze besloot ineens om te draaien en weg te rennen. dus ik rennend erachteraan :P. gelukkig was stond die ongedeerd op stal te wachten.

En ik ken het Amaris, ik heb vorige week de hele week gespaard omdat ik moest gaan wokken zondag, maar toen kwam vrijdag de friet, en zaterdag de frikandelbroodjes. :P. toen ging het fout.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:29

klinkt lekker allemaal. En het is niet zo dat wij het helemaal niet mogen! alleen we moeten nu even sterks zijn omdat wij gewoon niet kunnen doseren. Vaak is het alles of niks. En het is de kunst om inderdaad te zeggen van doe mij maar de frieten! en een ander keertje is er voor jou weer wat chips...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:24

pandour4evuh schreef:
Roosch schreef:
Even een snel berichtje op deze koude ochtend: die krengen kosten tweedehands nog een euro of 200-400. :+

he roosch was net aan het kijken en ik heb er 1 gevonden 100 euro en inklapbaar
http://www.pixmania.nl/nl/nl/5969991/ar ... pix-review

Super bedankt, dankjewel! _/-\o_ _/-\o_

Hier weer een mindere dag, ik kan wel huilen van de rugpijn en dan kan vriendje ook nog eens niet komen ivm de sneeuw. ^)

Heb als beloning voor mezelf afgesproken dat ik vanavond bij The Voice chips mag hebben. Zelfgemaakte uit de oven dan wel, dat scheelt een hoop calorietjes met een gewone zak uit de winkel. :D :D
Heeft iemand dat al eens gemaakt? http://www.smulweb.nl/recepten/1141364/ ... it-de-oven
Tips?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:45

Heerlijk dagje vandaag :D.
Goed nee kunnen zeggen tegen al het lekkers wat me vader aanbood.

En heerlijk gesport, ga er zeker een abbo afsluiten :D. Krijg goede begeleiding. Kom maar op met die "sixpack" en sterke spieren [a]

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:58

Citaat:
Heb als beloning voor mezelf afgesproken dat ik vanavond bij The Voice chips mag hebben. Zelfgemaakte uit de oven dan wel, dat scheelt een hoop calorietjes met een gewone zak uit de winkel. :D :D
Heeft iemand dat al eens gemaakt? http://www.smulweb.nl/recepten/1141364/ ... it-de-oven
Tips?

gewoon met een scherp mes dunne plakjes snijden ipv met een kaasschaaf. met een mes kan ik in ieder geval een stuk dunner snijden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:07

Thanks voor de tip! :D
Ik heb al een en ander uitgeprobeerd, we hebben maar een kleine ovenschaal dus dat wordt 6 keer er in zetten eer ik een handjevol heb, maar oefening baart kunst. :')
Beetje stoeien met kruiden en dan ben ik helemaal happy voor vanavond. :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:11

kun je ze niet op een rooster of bakplaat met een bakpapiertje leggen?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:12

Er moet olie overheen dus ben bang dat dat door het papier heen gaat, of valt dat mee?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:14

oh, dan loopt het overal heen natuurlijk,
hmmm, of je moet eerst de schijfjes met de olie mengen in een kom en dan erop leggen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:15

Volgende poging gaat in de pan zijn, kijken of we ze kunnen bakken. :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:59

Is het nog gelukt???

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:12

ik ben ook wel benieuwt, naar de chips. vanavond zijn mijn ouders van huis, mijn broers hadden pizza, maar dat zag ik niet zitten. dus ik ben zelf aan het wokken geslagen.

er lag nog gerookte kipfilet(gelukkig wel scharrel, anders voel ik me weer schuldig voor de kip), dus ik had sperzieboontjes, prei en paprika. dat heb ik gewokt met 2 tenen knoflook en flink wat oestersaus. en het was echt lekker. het enige wat slecht is is die oestersaus, maar zoveel gebruik je nou ook weer niet. en ik zat goed vol, ook al had ik geen rijst.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 00:01

Even niet reageert hier, kwam wat tussen zal ik maar zeggen. Alleen ff vlug gelezen dat roosch echt goed op weg is, en verder weinig blijven hangen.

Ik ben voorlopig helemaal plat en eten gaat er amper in. zal hier niet volledig offtopic gaan uitweiden maar ik heb een flinke klapper gemaakt door de gladheid :(
( voor wie wil weten hoe of wat: [LZP] Na 6 jaar revalideren opnieuw betrokken bij auto-ongeluk)

Ga morgen even alles van iedereen bijlezen. Nu lekker slapen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:00

De chips waren goed te doen, maar je moet wel even uitdokteren hoe je ze het best kunt maken!
Niet te bruin, niet te wit, niet te kort, niet te lang..

He jakkes Leonie, heel veel beterschap. Wat een rotverhaal..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:22

Leonie, heel veel sterkte en beterschap.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:42

Beterschap leonie en veel sterkte!.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:09

Een dikke knuffel voor jou, Leonie. :(:) Je zult er wel goed ziek van zijn denk ik.

Ik heb gisteren een nieuw jurkje gekocht voor de bruiloft volgende week, de ander past me helaas (nog) niet dus die laat ik even in de kast liggen.

Wat vinden jullie ervan? klik
Heb jij hem dadelijk al gezien Anouk, haha.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:26

Leonie, ook ik wens je veel beterschap!

Roosch, mooie jurk, die kleur staat je heel mooi!