ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:55

Ooooh daarom wil iedereen altijd zooi aan mij kwijt !
De meest vreemde personen vragen aan mij als we uitgaan of ik iets wil kopen :?
Laatst ook, zegt er een of andere junkie "heey.... heey.... pille koopuh?!"
Ik heb geantwoord met "zie ik eruit als een apotheek ofzo?" :')

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 23:23

Ja mij wordt al vanaf mijn 14e gevraagt of ik aan de speed ben. Komt omdat mijn ogen vaak mijn kassen uitknallen als ik druk of enthousiast ben. Dat trekt idd vage mensen aan tijdens het uitgaan! Vaak genoeg de vraag gehad: "Heb jij een nakkie voor me?"... NEE! Rot op junkie! _-:( ik heb ADHD!

Poess91

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:15

Aaaaaaah ik had net bijna zo'n moment van, nee dit meen je niet, kan alleen mij overkomen.
Net is m'n paardje dus op stal gebracht, ik thuis nog keer papieren bekijken: papier van de keuring weg...
Bijna huilen, nee grapje maar moest mezelf wel echt rustig houden. Gelukkig! Lag hij dus nog in de auto van de vorige eigenaar. Wordt morgen opgestuurd...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 00:34

Oohh zo'n mini hartverzakking ook? In ieder geval gefeliciteerd!

Hmm nee ik krijg nooit de vraag of ik aan de drugs ben... Ben ook niet super druk meestal, heb mijn momenten. Ben zeker met uitgaan vaak juist vrij rustig en ik kijk heel erg de kat uit de boom... Maar ja, als ik dan lekker aan de zuip ga wil het wel haha. Bepaald gedrag is ook wel aangeleerd bij mij ben ik bang. Vroeger kon ik veel spontaner en opener zijn, maar dat is een beetje foetsie. Denk toch deels doordat ik altijd anders was. Op de middelbare school bijvoorbeeld had je van die meisjes die alleen maar poeslief deden en aandacht liepen te trekken van jongems door met ze mee te praten en lief te lachen enzo, echt vreselijk. Ik had eerder ruzie met een aantal jongens en ging me echt niet zomaar anders gedragen zodat ze me leuk zouden vinden. En ja, meisjes met een grote bek en droge humor vielen niet zo in de smaak en was dan op mijn vaste vriendinnengroepje na ook best wel een buitenbeentje, of iig voelde dat zo. De mensen die me echt kenden die vonden me juist grappig enzo, maar ik denk toch dat die periode me ontzettend beïnvloed heeft en dat ik daardoor veel minder uitbundig ben geworden.

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:54

Zo ik kom ook weer eens binnen vallen, wel wat bij gelezen maar jullie gaan snel :)

Whaha ja die drugsvraag ken ik maar dat had ik voornamelijk als ik op drum and bass feesten was want daar ga ik wel los :P Is met een hypermobiel lichaam niet altijd handig gezien ik dan de volgende dag niet meer kan lopen, maar goed wel leuke avond gehad dan :)

Ik heb overigens altijd het idee, maar dat kan ik verkeerd hebben, dat ADHD net iets beter wordt geaccepteerd/herkent dan ADD. Als ik zeg ik heb ADD kijkt iedereen me aan van huh? waar heb je het over?

Heb vanmiddag gesprek met decaan, ben 2 jaar geleden volledig gestrand in mijn HBO opleiding. Niet qua cijfers maar zelf ging ik eraan onderdoor. Nu alweer een tijd lang op opleiding jacht om te kijken of er een opleiding is die wel haalbaar en passend voor me is maar ik heb wat papieren van mijn oude decaan nodig om het ook financieel haalbaar te maken. Pff vind het wel weer eng want het is echt al de zoveelste keer dat ik bij hem aanklop....Wel/niet nieuwe opleiding beginnen, gewoon doorgaan, gewoon gaan werken, twijfel twijfel twijfel en ook veel angst dat ik een andere opleiding ook ga verkloten.

Ah fijn ik print mijn vragen uit en neem mijn mams mee. Voelt altijd zo banketstaaf als je 25 bent maar vind het wel prettig als nog iemand weet wat er gezegd wordt gezien ik nog wel eens in twijfel raak en die decaan vaak zijn afspraken niet na komt waardoor ik niet weet of ik het nou verkeerd opgevat heb, een stuk gemist heb of het weer niet duidelijk heb uitgelegd. Soms baal ik er echt van dat ik zo vaak verkeerd word geïnterpreteerd, op de een of andere manier ben ik daar een ster in.

Zo eerst maar eens naar de paarden en gewoon lekker gaan wandelen daarmee want ook met de paarden is het momenteel een beetje een chaos. Zelfs zo dat ik mijn plezier in mijn paarden kwijt aan het raken ben, iets wat ik echt heel erg vind want het was altijd mijn lust en mijn leven. Mijn moment van rust. Die is nu weg en eigenlijk al een tijdje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 10:49

martinique schreef:

Hmm nee ik krijg nooit de vraag of ik aan de drugs ben... Ben ook niet super druk meestal, heb mijn momenten. Ben zeker met uitgaan vaak juist vrij rustig en ik kijk heel erg de kat uit de boom... Maar ja, als ik dan lekker aan de zuip ga wil het wel haha. Bepaald gedrag is ook wel aangeleerd bij mij ben ik bang. Vroeger kon ik veel spontaner en opener zijn, maar dat is een beetje foetsie. Denk toch deels doordat ik altijd anders was. Op de middelbare school bijvoorbeeld had je van die meisjes die alleen maar poeslief deden en aandacht liepen te trekken van jongems door met ze mee te praten en lief te lachen enzo, echt vreselijk. Ik had eerder ruzie met een aantal jongens en ging me echt niet zomaar anders gedragen zodat ze me leuk zouden vinden. En ja, meisjes met een grote bek en droge humor vielen niet zo in de smaak en was dan op mijn vaste vriendinnengroepje na ook best wel een buitenbeentje, of iig voelde dat zo. De mensen die me echt kenden die vonden me juist grappig enzo, maar ik denk toch dat die periode me ontzettend beïnvloed heeft en dat ik daardoor veel minder uitbundig ben geworden.

Dit si echt ontzettend herkenbaar.... Alleen ben ik inmiddels echt op het punt van sociale kneus aangekomen.
Heb echt nooit het gevoel dat ik ' mezelf ' kan zijn.... En omdat niemand me echt kent, vindt niemand me ook heel aardig... Geloof ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:07

martinique schreef:

Zeer herkenbaar :j Ik hoorde er ook nooit bij. Alleen omdat ik mijn eigen gang ging, en niet aan jongens, make-up en hakken deed. Intussen heb ik wel meer als 2 jaar een lieve vriend. En heb ik wel 2 paar hakken, waar ik nooit op loop.

Maar nu nog steeds, ik ga liever om met jongens. Dan met meiden. Meiden snappen mijn humor niet :+
Wel krijg ik eens de vraag als ik drugs gebruik. Maar dat komt omdat ik veel hardcore luister. En sommige mensen denken dat iedereen die naar zulke feesten gaat, drugs gebruikt. En dat ik mensen ken die het gebruiken, betekend niet dat ik het gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:12

Menino schreef:
Dit si echt ontzettend herkenbaar.... Alleen ben ik inmiddels echt op het punt van sociale kneus aangekomen.
Heb echt nooit het gevoel dat ik ' mezelf ' kan zijn.... En omdat niemand me echt kent, vindt niemand me ook heel aardig... Geloof ik..

Dit had ik ook. Totdat ik vorig jaar therapie ben gaan volgen. Intussen durf ik mijzelf te zijn. Mensen die daar commentaar op hebben, hoef ik niet als vriend(in) te hebben. Jongens kunnen blijkbaar beter tegen mijn nieuwe ik, dan de meiden.

Ik kan wel goed opschieten met mijn klasgenoten (allemaal meiden :( ) Maar kan niet goed tegen hun jaloerse gedrag onderling. En ben daar 2 weken terug ook heel eerlijk in geweest. En een week later, hadden ze allemaal onderling geen ruzie meer. Nee geef mij maar jongens als vrienden. Zijn veel leuker, kan er veel mee lachen. En ze hebben mijn humor gewoon. En ze klagen niet zoveel als meiden. En zijn niet elke maand 1 week chagereining.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 14:27

Ik heb niet heel je topic gelezen. Maar het kan raadzaam zijn het alternatieve circuit eens te proberen. Het kan met voeding (en overgevoeligheid voor bepaalde (voedings)stoffen) te maken hebben.
Ik ben zelf (voor iets totaal anders) ook in behandeling (mag bepaalde producten niet) en nu blijkt dat allerlei kinderziektes die ik heb/had er allemaal aan gerelateerd zijn.
En gister vertelde hij me dat er ook veel add/adhd kinderen behandeld worden enz.
Dus...?

Ik zit in eindhoven, het zal vast op meer plekken zitten mocht je interesse hebben stuur even pb voor precieze info/naam.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:09

Vroeger op de basisschool was ik echt een buitenbeentje. Het vervelendste kind uit de klas. Het halve jaar op de gang met mijn tafeltje en stoeltje omdat ik de andere kinderen van hun werk hield. Ik was een stoorzender in de klas. Het staat letterlijk op bijna al mijn rapporten!

Op de middelbare ging het een stuk beter. Ik was vanwege mijn grote bek tegen de leraren redelijk populair bij mijn klasgenoten. Maar ik was zeker geen bitch. Nam het op voor de zwakkeren, heb zelfs een keer een bully getackeld waardoor hij met zijn hoofd op een bankje viel en een gat in zijn hoofd had. :j

Ik overblufte mezelf altijd. Ik kwam zeer zelfverzekerd over op anderen. Soms zelfs wat intimiderend denk ik.

Ik heb altijd geweten dat ik anders was. Maar dat anders, dat interpreteerde ik wel als iets positiefs, zeker niet als negatief. Ookal was ik minder goed in sommige dingen dan anderen. Ik verzon allerlei verklaringen voor mijn tekortkomingen, en herhaalde die zo vaak tot ik er zelf in ging geloven. Toen ik de diagnose kreeg zag ik pas hoever ik daarin gegaan was. Omdat veel van die dingen heel duidelijk ADHD gerelateerd waren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:23

heel herkenbaar Piloutje :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:25

Kennen jullie het probleem van keuzemenu's op de telefoon ook? :+
Dat je gedachten halverwege afdwalen en dat je dan ineens denkt, oliebol, welke toets moet ik nou indrukken? :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:30

uhuh, nogal...de belastingtelefoon kostte me van de week 3 pogingen :+

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:39

Ja jongens kunnen zoveel relaxter zijn! Tegenwoordig gaat het beter met vrouwen, ben nu 21 en iedereen wprdt wat volwassener, maar ik heb idd nog van die meiden in de klas zitten die maar popiejopie willen zijn, vreselijk. Die geven mij dus ook geen enkele blik. Nou, dan niet, ciao! Ik voel me dan ook wel beter dan hun hoor, onvolwassen gedrag. Enige provleem wat ik vroeger had met jongens, is dat ze altijd uiteindelijk wel wat van me wilden. Nu ben ik helaas even niet zo slank meer en is dat minder, en ik ga wel met een paar homo's om. Echt heerlijk. Ongecompliceerd, echt top.

Keuzemenu's zijn irritant ja! Sowieso kan ik niet kiezen hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:12

love_western schreef:
Menino schreef:

Dit had ik ook. Totdat ik vorig jaar therapie ben gaan volgen. Intussen durf ik mijzelf te zijn. Mensen die daar commentaar op hebben, hoef ik niet als vriend(in) te hebben. Jongens kunnen blijkbaar beter tegen mijn nieuwe ik, dan de meiden.

Ik kan wel goed opschieten met mijn klasgenoten (allemaal meiden :( ) Maar kan niet goed tegen hun jaloerse gedrag onderling. En ben daar 2 weken terug ook heel eerlijk in geweest. En een week later, hadden ze allemaal onderling geen ruzie meer. Nee geef mij maar jongens als vrienden. Zijn veel leuker, kan er veel mee lachen. En ze hebben mijn humor gewoon. En ze klagen niet zoveel als meiden. En zijn niet elke maand 1 week chagereining.

:j

Heb helaas niet echt geld voor (particuliere) therapie... Geloof niet dat wij aanvullend verzekerd zijn. En vind het wel weer een dingetje om WEER naar de HA te gaan voor een doorverwijzing naar PsyQ ofzo. Word ook niet echt gestimuleerd vanuit huis, al ga ik volgende week op mezelf ( *\o/* ) :P Dus dat is mss wel weer een stimulans om alsnog in therapie te gaan.

Snap wel dat je liever met jongens omgaat. Zijn ook veel stabieler en veel uh, opener en meer zichzelf :j ...
Mja, ik heb nu ook echt wel een leuke lieve klas, en iedereen accepteert elkaar enzo. En je merkt het inderdaad echt, dat je ouder en volwassener (en de mensen om je heen) wordt. Maar ik houd mezelf gewoon buiten alles en iedereen omdat ik echt ... Mezelf niet kan laten zien. Het enige wat ze zien is iemand die met school bezig is, want daar kom ik ten slotte voor naar school.
Word er zelf ook echt gek van, dat ik daardoor echt een buitenstaander blijf. Echt pijnlijk. Vind het ook niet echt hoopgevend voor de toekomst. Maarja.

Ik was op de basisschool echt een kneus, buitenbeentje en ook best wel een betweter. Al mijn eigenwaarde haalde ik uit mijn (toen, vermeende ... :') ) intelligentie, en dat liet ik ook nogal blijken. Op een gegeven moment had ik door dat het irritant was (m'n juffen en meesters hadden ook een hekel aan me, aangezien ik ze de hele tijd verbeterde of aanvulde :+ ), en veranderde ik nogal. Groep 8 was echt een superleuk jaar *\o/* Geloof dat ik toen een beetje een soort antiheld was geworden, dus heb me echt uitgeleefd toen en had echt iedere les de slappe lach enzo (waardoor mijn juffen een nog grotere hekel aan me hadden en toen telkens zo zaten van ' Jaaaaa, je denkt nu zeker dat je populair bent.. Terwijl wij we je al die jaren zo geholpen hebben, blablabla -O- ). Maargoed, had ik er met liefde voor over :P

Op de middelbare school was ik ineens domste. Zat in een gymnasium klas met 17 ijverige medeleerlingen... Die superraar opkeken als ik een onvoldoende haalde en dacht ' fiets it ' , te laat kwam, ik kreeg commentaar van mijn klasgenoten als ik mijn HW niet maakte... En uitgebreide tekeningen maakte (in het ergste geval ook nog op de tafel _O- ) om vervolgens weer een schreeuwpartij van een docent te moeten incasseren (waar ik totaal ongevoelig voor was :+ ) , en andere typische ADD dingen.
Zat echt totaaaaal niet op mijn plek op het gymnasium. Iedereen had ook echt een hekel aan me omdat ik zo euh ' los ' was, en mijn eeuwige discussies met docenten werden ook niet echt gewaardeerd. Dus toen ik daar na 2 jaar afgekickt werd, besloot ik maar van tactiek te veranderen en m'n mond te houden... Tenzij iemand iets aan me vroeg. Praatte met niemand meer uit mezelf. Deed braaf voor school wat er van m'n verwacht werd (alleen op tijd komen was een dingetje :+ ). Verder maakte niemand ooit z'n huiswerk, dus daar kreeg ik nooit commentaar op etc. En dat is zo ongeveer hoe ik alles wat en wie ik was, heb weten te onderdrukken.
Dacht altijd dat ik net zo makkelijk weer terug kon naar de stand ' Alles er uit gooien wat er in me op komt' .... En ik heb heel vaak geprobeerd om terug te switchen (in de hoop ergens een beetje in het midden uit te komen O:) ) .
Maar lukt niet.... Word gek van angst als ik ineens ' mezelf ' moet laten zien.... Zelfs bij m'n eigen vrienden heb ik er moeite mee -O- Zou zo graag weer eens simpele lol met mensen kunnen maken ed. Maar zodra ik niet onder volledige ' controle ' van mezelf sta, raak ik in blinde paniek en helemaal van slag enzo...
Zelfs alcohol helpt niet ( :') )....

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:31

Ook herkenbaar zeg Menino!! Ik was op het vwo de eerste jaren alleen op zich wel 'ijverig', al was het denk ik meer dat het gewoon nog 'makkelijk' voor me was en bij het huiswerk kreeg ik toen nog wel controle vanuit huis enzo.. Later inderdaad ook ALTIJD te laat, nog steeds trouwens, huiswerk maken deed ik niet zo vaak, onvoldoendes waren wel eens poedersuiker, maar goed, raak je wel aan gewend en vond het geen ramp meestal. Kreeg ook altijd commentaar van klasgenoten als ik weer eens gespijbeld had. "Laat me lekker!!", dacht ik dan.... Ja en als je nooit oplet en altijd met andere dingen bezig bent tijdens de les maak je geen geweldige indruk idd...

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:08

Hallo allemaal :wave:
Hebben jullie er erg in dat ik mee lees? Mijn lieve vriend heeft ADD, we zijn ondertussen al 6 jaar samen, ondertussen ken ik hem goed genoeg. In het begin wist ik niet goed wat het inhield, op internet word jook niet veel wijzer, maar via deze weg is het leuk om eindelijk een beetje wijzer te worden ;)

Bij deze kruip ik dus onder de meeleessteen :Y) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:15

Drank helpt hier ook niet. Want dan worden mijn benen zwaar en wil ik niet meer lopen. Of ik denk dat er een boom tegen mij aan het praten is _O-

Ik haal gelukkig wel goede cijfers, maar vind het al gauw saai en dan heb ik moeite om naar school te gaan. En alleen bij de mensen die ik heel goed ken, durf ik mijzelf te zijn. Vriend wat af en toe gek van mij. En ik van hem, aangezien hij af en toe ook heel druk kan zijn. Maar ben helaas altijd wel gepest, omdat ik altijd anders was dan de anderen. Ik ging mijn eigen gang en deed nooit mee met de rest. Werd er 1 gepest dat kwam ik voor diegene op.

En daarbij doe ik een niveau 2 opleiding. Eigenlijk dus ver onder mijn niveau. Maar de rest van de meiden in de klas niet. Zijn allemaal wel aardige meiden, maar mijn denkwijze is veel anders. En ook mijn gedrag etc, komt ook omdat sommige veel jonger zijn. Wel lastig af en toe :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:18

Drank werkt goed hier!! Hahaha. In mijn geval is uitgaan meestal dus wél leuker als ik gedronken heb, lekker gezellig en me vooral niks aantrekken van wat anderen denken.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:57

Haha dikke verhalen hier, ik ga het morgen allemaal bij lezen hoop ik. Hele dagen werken vol met spanning en dan nog naar m'n paardje. Ja daarna ben ik kapot moe, oef al die spanning... :') maar oke, morgen ga ik m'n best doen, kijken of ik nog een nuttige reactie kan plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:12

ja, ik houd ook niet echt van nuchter uitgaan hoor :oo Het helpt wel iets... Maar kan nog steeds niet echt losgaan ofzo, en anderen merken dan ook totaal niet dat ik dronken ben (tot ik gestrekt lig met een emmer voor m'n kop.... O:) Bij wijze van :+ )

Of ze denken dat ik mezelf heel snel aangeschoten vind (wat ook komt omdat ik bizar snel aangeschoten ben ed). Mja, ook op een kinderdosering ritalin spacete ik hem behoorlijk :+
Dus ben gewoon gevoelig voor uuh.... dat soort dingen. haha.

Sorry Poes, schuldig :P Zal er op letten. Ik kan totaal niet samenvatten, maar mss wel handig om rekening te houden met mijn mede-ADD'ertjes in dit geval :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:26

Ik lees vaak ook globaal, beetje diagonaal (a). Lees meestal.mobiel en dan zijn lange verhalen niet te doen, op de pc wel :)

Hmm spacen op ritalin.. Niet zo effectief bij jou dus!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 00:30

Vroeger kon ik me uren opsluiten met een boek, nu lukt me dat alleen op de wei en dan moet ik verder niet te veel aan m'n hoofd hebben.

Via m'n mobiel lezen gaat veel beter, klein schermpje en niet te veel tekst in 1x in beeld, want dan lees ik op meerdere regels tegelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:37

Menino schreef:
Hmm, er zijn wel vermeende bijwerkingen bekend dat de groei langzamer zou gaan. Maar volgens mij is hier nog vrij weinig over bekend. De groeispurt zou bij kinderen die ritalin slikken wat later plaatsvinden als bij kinderen die geen ritalin slikken, maar volgens mij is er in de eind-lengte nog geen significant verschil geconstateerd... Maargoed, er zijn vraagtekens over dus...

Ik slik het pas vanaf mijn 17e, dus kan je niet helpen vanuit eigen ervaring!

ben ik daarom zo klein? :oo ik slikte ritalin al vanaf de basisschool :')
edit: oh wacht, broertje is 1.90 en slikt ook vanaf basisschool ritalin :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:44

Ik ben ook klein, maar slik het pas sinds mijn 29e.