[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:50

Zodra je iets niet helemaal vertrouwt en omdat het door een 'piercer in opleiding' is gezet zou ik er zeker even door iemand anders naar laten kijken :j
Is de persoon wel geslaagd voor zijn examen? Heeft er een ervaren persoon mee gekeken en er iets over gezegd wat de persoon juist wel of niet goed deed? Een soort van beoordeling ofzo? Als die namelijk slecht zou zijn, of niet helemaal goed zou het voor mij extra motivatie zijn om er even iemand anders naar te laten kijken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:54

Hij was met vlag en wimpel geslaagd. Er heeft inderdaad de hele tijd iemand bovenop gestaan om het te keuren (Heb 2,5 uur met blote boobies gezeten :brr: ). Alles werd zeer uitvoerig nagekeken, maar zij kan vanaf de zijlijn niet beoordelen of het te diep zat denk ik.

Misschien maak ik me ook wel te druk hoor? Ik heb er meer, maar die zitten in ander soort weefsel :P

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:25

[/quote]
Bij mij is het nu na een week of 8/9 bijna weg, maar ik heb het idee dat er iets littekenweefselachtigs achterblijft inderdaad.
Maar dat is heel klein en niet zo zichtbaar, dus als ik jou was zou ik daar niet te bang voor zijn.
Bij mij ziet het er nu zo uit:
Afbeelding
De bovenste is 8/9 weken oud. (:[/quote]

Oef, dat is al een beetje een geruststelling... Nog een paar weekjes afwachten dus

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:33

bromfiets schreef:
Ik kom ook even binnenvallen hier, met een vraagje.

2 maanden terug was ik testpersoon voor iemand die zijn piercingexamen deed, hij heeft daarvoor een tepelpiercing gezet. Tijdens het zetten ging hij voor mijn gevoel "diep achterlangs", het voelde alsof de naald recht m'n borst in ging. Verder heb ik van het zetten zelf en later geen pijn gehad, het is niet rood of geïrriteerd, maar er zit nog steeds elke dag een opgedroogde vloeistof aan de uiteinden. Als ik dat zachtjes weghaal komt er een sliert slijm mee van binnenuit. Het stinkt niet en lijkt ook niet meteen op pus, het is lichter en het lijkt een andere consistentie te hebben. Kan er uberhaupt pus uitkomen als het niet ontstoken is? Kan het zijn dat hij te diep gezet is? Het sierraad zelf is makkelijk te bewegen en het is niet gevoelig als ik er aan zit.

Ik wil niet graag aan de piercer zelf vragen wat het kan zijn, aangezien hij verder niet heel ervaren is. Is het zinvol om hiermee naar een andere piercer te gaan, of moet ik het gewoon even afwachten?

O.a mijn vch is gezet door een leerling en mijn tepelpiercing ook, wat jij beschrijft had bij mij niets te maken met de leerling, want zelfs na 2 jaar had ik nog altijd korstjes en soms een beetje slijm, bij beide tepelpiercings, de 1 gezet door een leerling, de ander door een ervaren piercer.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 15:34

kan er iemand mij helpen?

ik wil binnenkort een tongpiercing laten zetten,
maar waar ? ergens in de buurt van Breda,
ik hoor wel verhalen van mensen dat ik wel iemand moet hebben die het vaak heeft gezet, zodat er echt niets fout kan gaan

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:36

In de reigerstraat in Breda zit een shop, is dat Tattoo Jan? Daar heb ik mijn lip laten zetten en dat heeft hij toen erg netjes gedaan. Maar die zit er wel al een jaar of 12 in, dus up to date is mijn ervaring niet...

Verder ben ik gisteren in Utrecht een shop binnengelopen met mijn vraag die hierboven staat en daar kwam eigenlijk hetzelfde uit als Friemel al zei. Dat stelt in ieder geval gerust :D Het schijnt heksenmelk genoemd te worden?

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:55

Van die naam heb ik nog nooit gehoord, maar ik heb bij sommige piercings idd ook een wittige substantie eruit die ook weer niet echt op pus lijkt. :P

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 16:56

Ik ga het eens googelen, misschien dat er wat omhoog komt :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:32

bromfiets schreef:
In de reigerstraat in Breda zit een shop, is dat Tattoo Jan? Daar heb ik mijn lip laten zetten en dat heeft hij toen erg netjes gedaan. Maar die zit er wel al een jaar of 12 in, dus up to date is mijn ervaring niet...

Verder ben ik gisteren in Utrecht een shop binnengelopen met mijn vraag die hierboven staat en daar kwam eigenlijk hetzelfde uit als Friemel al zei. Dat stelt in ieder geval gerust :D Het schijnt heksenmelk genoemd te worden?

Needle art is dat :D maar tattoo Jan volstaat inderdaad ook.
Ben zelf erg tevreden over bodyMX, verder heb je ook nog bunker piercing (zit los van de tattoo shop) maar daar heb ik nog nooit verhalen van gehoord.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:37

BocyMX hoor je idd heel vaak goede verhalen over, ben er zelf nooit geweest. En het was dus Needle art, kun je nagaan hoe lang hij er al in zit :=

Heksenmelk is trouwens niet op google te vinden, alleen als plantje en melkafscheiding bij pasgeborenen. Ik ben geen van beide :P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:22

Ik heb o.a. mijn tongpiercing bij Body MX laten zetten :j
Voor advies over een boze traguspiercing ben ik bij Bunker piercing geweest, mooie shop en de piercer kwam erg kundig over!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 18:53

Voor de mensen met een MD, is het normaal dat je je steentje rond kan draaien of moet ik even terug naar de shop?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:47

Alleen het steentje, of draait het plaatje ook mee?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:00

Neem aan alleen het steentje haha. Ga denk toch maar even terug van het weekend, het is ook beetje rood/paars eromheen. Is dat ontsteken? Ben wel weer aan het spoelen, doet ook geen pijn, klopt niet etc

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:15

Zou er niet aanzitten en inderdaad naar de shop terug :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:28

Bodymx staat/stond (tot zeker 2011) juist erg slecht bekend... Bunker daarintegen is een topzaak, ben ik geweest voort mn VCH door een leerling :)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:43

Weet iemand een goede piercingshop in Almere/Lelystad? :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:59

Wanneer ben je bij Bunker geweest Friemel? Want die hebben nog niet zo lang hun eigen pand.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:21

M'n traguspiercing valt er net ineens uit := knopje nergens te vinden natuurlijk en vandaag ook niet in de mogelijkheid om naar de piercingshop te gaan. Heb al geprobeerd om er een normaal oorbelknopje achter te doen, maar dat lukt niet. Ik kan alleen zometeen tussen m'n colleges even snel naar de V&D om te kijken voor een andere piercing, maar geen idee of zulke piercings er gewoon in kunnen? Qua materiaal zeg maar. Ook is het pas 7 weken geleden dat ik hem heb laten zetten, volgens mij mag er dan nog niet eens een andere in? Of gewoon leeg laten? :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:37

Is het staafje weg, of alleen het bolletje eraf?

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:04

Hoi bokkers :)
Ik heb even en vraagje ik heb nu drie weken een neuspiercing en er zit nu een vochtbultje bij het lijkt op een puist echt heel lelijk. Ik spoel nu met zeezout. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En gaat het nog wel weg?
Ga vanmiddab weer terug naar de shop want vertrouw het totaaal niet.
Groethes!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:34

joyce2 schreef:

Dit staafje heb ik nog:
Afbeelding
daarachter zat een heel klein knopje, die is weg. Maar ik kan zo'n staafje ook nergens op internet vinden, het zijn allemaal labrets :=

Inmiddels krijg ik het staafje er ook niet meer in of is het gewoon een kwestie van door duwen? :=

Kan wel janken, hij deed het zooo voorbeeldig! ;(

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:59

bromfiets schreef:
Ik ga het eens googelen, misschien dat er wat omhoog komt :D

Dat zijn dode huidcellen. (waarschijnlijk.) het zal ook niet al te lekker ruiken. :)

Wij strechers ( :+ ) noemen dat earfunk.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:13

Geur is me niet opgevallen, maar zou goed kunnen :D Bij m'n andere bellen heb ik dit niet gehad, maar zijn ook andere plaatsen natuurlijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:26

Targaryen schreef:
joyce2 schreef:

Dit staafje heb ik nog:
[ Afbeelding ]
daarachter zat een heel klein knopje, die is weg. Maar ik kan zo'n staafje ook nergens op internet vinden, het zijn allemaal labrets :=

Inmiddels krijg ik het staafje er ook niet meer in of is het gewoon een kwestie van door duwen? :=

Kan wel janken, hij deed het zooo voorbeeldig! ;(

Als ik jou was geweest had ik het staafje er in laten zitten en was ik vanavond langs de piercingshop gegaan. Doorduwen zou ik niet doen, je hebt nu geen steriel sieraad en ook geen achterkantje. De kans is groot dat je nu het gaatje beschadigd (want hij zat er toch pas een paar weken in?) en vervolgens kan je het niet goed schoonmaken, of valt de piercing er weer uit. Balen zeg!