Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:28

essence extra longlasting eyeliner pen.
is een soort stiftje en blijft de hele dag zitten..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:23

Ik gebruik hier ook de essence extra longlasting eyeliner pen,en heb de gelliner van catrice.
Maar vind die van essense net even makkelijker en blijft wat beter zitten dan de gelliner.
De gelliner zit bij mij einde dag allemaal onder me oog,net alsof het naar beneden zakt.

Ik zag dit op msn vandaag en wel makkelijk om ook hier neer te zetten denk ik :)

Reinigingsritueel voor het slapen gaan

In 5 stappen

Het is uiterst belangrijk om make-up voor het slapengaan van je gezicht af te halen. Het sluit je poriën af, je wimpers kunnen afbreken en je ogen geïrriteerd raken. Iets waar je ’s ochtends niet wakker mee wilt worden in ieder geval. Lees daarom hier ons stap voor stap reinigingsplan.

Afbeelding
1. Begin met je ogen

Doe wat reinigingsmelk op een watje en laat dit watje heel even op je ogen liggen zodat de reinigingsmelk al wat kan intrekken. Vervolgens wrijf je de oogmake-up eraf. Let op: wrijf niet te hard, want dan krijg je geïrriteerde ogen. De huid rondom je ogen is erg gevoelig, gebruik dus het beste een reinigingsproduct speciaal voor je ogen

Afbeelding
2. Reinig vervolgens je gezicht

Gebruik wat reinigingsmelk en doe dit op je handen. Smeer vervolgens je gezicht in met de melk, laat het even intrekken en verwijder het met een watje.

Afbeelding
3. Gebruik een schuimscrub

Voor een echte goede reiniging gebruik je na dit ritueel een schuimende scrub. Hiermee worden je poriën goed gereinigd. Maak eerst je gezicht een beetje nat en breng vervolgens het product aan. Laat het even intrekken en was je gezicht daarna goed af. Gebruik dit niet iedere dag, dan kan je huid droog worden.

Afbeelding
4. Tonic & nachtcreme

Gebruik vervolgens een nachtcrème zodat je huid s’nachts goed kan herstellen.

Afbeelding
5. S’ochtends

Vergeet de volgende ochtend niet de restjes nachtcrème te verwijderen. Dit kan met een washandje en water, maar ook met de reinigingsmelk die je voor je gezicht gebruikt hebt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 14:15

Ik vind reinigingsmelk op de ogen gebruiken altijd zo gek := heb zelf liever iets vloeibaarders

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 16:53

Ik vind dat ook niets.. Vind melk sowieso niet fijn :=

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:51

Nee ik ook niet zo hoor hihihi,maar dit zijn stukken tekst van msn :D
Dus dacht hier ook maar even dumpen hiihhi

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 20:55

Altijd goed toch :)

Ik doe zelf:
Stap1:
Ogen reinigen met een oogremover (loreall 2 fasen)

Stap 2:
Gezicht reiniger met een gezichtreiniger (kruidvat)

Stap 3:
Stap 2 van clinique

Stap 4:
Stap 3 van clinique

Stap 5:
Dagcreme aanbrengen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:19

Ik gebruik alleen zeep van embryolisse of facewash van rituals(verwijderd ook waterproof). In de zomer sluit ik dat af met tonic. Daarna áltijd dagcreme. (Ik scrub 2x p.w. en 1x p.w. masker)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:34

Reinigingsmelk vind ik ook niet fijn :+

Gebruik meestal geen oog make-up en mascara haal ik er gewoon met warm water af. De rest van de make-up doe ik met een face & wash. En dan ben ik klaar. Soms doe ik ook nog tonic maar dan komt er niets meer op het watje dus de face & wash is bij mij genoeg. Ik gebruik die van Louis Widmer (skin appeal) Weet niet wat een schuimscrub is maar iedere dag je gezicht scrubben is absoluut niet goed. De huidtherapeut raad aan om maar ongeveer 1x per week te scrubben en niet vaker.

Snachts gebruik ik een serum van Clinique voor mijn littekentjes (even better dark spot corrector) en een creme van Meditopics. Smorgens doe ik ook eerst een face & wash, daarna weer het serum van Clinique en dan een creme van Louis Widmer. En als ik droge plekjes heb smeer ik op de plekjes een vette creme en met eczeem komt daar nog een zalfje bij. Ik wil zo min mogelijk smeren.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:41

Tonic is ook om je Porien te sluiten hè :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 21:48

Ja maar dat kan ook met koud water :j en dat vind ik fijner dan een tonic.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:36

Koud water op je gezicht :brr:. Ik gebruik het alleen in de zomer :) Door de warmte gaan porien sneller openstaan. Met tonic heb ik het idee dat dit gedurende de dag wat minder snel gaat :')

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:20

Tonic voelt toch ook koud aan? :P

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:22

Die van mij is niet ijskoud eerder kamer temperatuur :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 01:19

Die van mij wel maar misschien komt het ook omdat ik geen kachel in mijn douche heb :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:00

Van die van mij krijg ikaltijd een koud hoofd, ookal is ie op kamertemperatuur (hij tintelt heel erg). :D Heb nummer 2 van Clinique, maar eigenlijk gebruik ik nooit tonic, heel af en toe eens.
Ik wou gister zo'n Rimmel Apocalips liplaquer kopen en had al helemaal alle swatches enzo bekeken (op Nederlandse sites) en besloten welke ik wou hebben, hebben ze hier in Italië heel andere kleuren. ^) Vind de Nederlandse ook nog eens veel mooier. :=

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:03

Ik had laatst de tonic van olaz gekocht maar vind deze niet zo super werken.
Er zit ook geen alchol in,maar ik gebruikte hiervoor ook die van clinque nummer 2 dacht ik,die is stuk beter.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:59

Ben je op vakantie Loose? Dan kun je beter wachten tot je weer terug bent :+ Collistar en Pupa word ook veel verkocht in Italie. Zijn ook leuke merken.

Shantal, alcohol is niet goed voor je huid. Je kunt beter een zonder alcohol nemen.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:01

Die van clinique zit wel alcohol in toch?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:02

Ligt eraan welke soort alcohol. Je hebt ook vette alcohol

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:09

Glossi schreef:
Ben je op vakantie Loose? Dan kun je beter wachten tot je weer terug bent :+ Collistar en Pupa word ook veel verkocht in Italie. Zijn ook leuke merken.

Shantal, alcohol is niet goed voor je huid. Je kunt beter een zonder alcohol nemen.

Nee, studie. :P Kom denk ik pas in juli weer in Nederland.

In die van Clinique zit idd alchol, heb ff op de ingrediëntenlijst gekeken en er zit alcohol denat in, geen idee wat voor soort alchol dat is.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:14

Heerlijk zo een lange tijd in het buitenland studeren :)

Ik heb ook geen idee wat voor alcohol dat is,maar weet wel dat die mijn gezicht wel heel goed reinigd.
Vandaag weer heerlijk een mascertje gedaan,had ik enige tijd geen tijd voor :(

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:50

Ik heb ook wel eens gezocht naar een tonic zonder alcohol, maar die zoektocht kwam op niks uit :n

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:18

Die vann olaz is alcohol vrij. Heb deze gewoon bij de AH gekocht hihi

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:28

Dit is geen vette alcohol.
Maar de meningen zijn verdeeld of het slecht is voor je huid. Ik gebruik hem alleen als ik 'gedoe' heb zoals puistjes. Voor een echte droge huid zou ik t idd niet adviseren. Ik moet het s winters ook niet gebruiken

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:26

Alcohol is alcohol en is super slecht voor je huid.
Het verwijdert namelijk de natuurlijke beschermlaag van je huid waardoor hij kwetsbaarder is voor vuil van buiten af. Waardoor je dus puistjes krijgt.
Het word helaas nog veel gemaakt en gebruikt maar ik raad het niemand aan. Heb je een hele vette huid dan zou het evt wel kunnen.. maan dan nog is het slecht!

Ook is scrubben not done.. hooguit 1 of 2 keer in de week.. ook hier maak je je huid mee kapot.

Gewoon een normale reiniging met milk en lotion is het beste! hierna een dag of nacht creme en je bent klaar! je hebt evt wel speciaal spul voor het reinigen van je ogen