[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amytj

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:34

Welkom iedereen! :)
Ik zat net in je profiel te kijken magli, zijn die foto's van hoe je nu bent of van hoe je was?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:22

Ik keek ook ff in de profiel van magli, maar als je nu zo als op de foto's bent vind ik je niet(te) zwaar er uit zien.....

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:30

Ook ik vind je er niet 'dik of stevig' uitzien Magli.. Hoeveel kilo wil je ongeveer kwijt? :)

Edit.. Zie het al.. 7 kilo ongeveer.. Is dat niet ietsje te veel voor je?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:33

Ik vind dat ze er zo goed uitziet. Wat wil je weg hebben los vel of rolletjes? Ik denk eerder dat je inzit over los vel als ik de foto's zo zie. Dan zou ik eerder buikspieroefeningen oid aanraden, is maar net wat er ''los'' zit.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:14

Dankjewel allemaal,

Ik sportte eerst eigenlijk helemaal niet. Dus nu alles aan het oppakken. Ik doe 2x pw zumba en 2x pw fitness. Verder nog naar de pony's fietsen en buikspieren oefeningen thuis.
Zumba ging goed vandaag, begon al wat pasjes te herkennen dus t ging al best vlot :)

Slaap lekker allemaal :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:01

Ik ben, (denk ik) duidelijk weer gewicht aan het verliezen. Dat merk ik doordat ik de hele dag en nacht weer naar de wc moet!. Daardoor wel amper geslapen en nu kapot op me werk. Maar volgens mijn gaat de teller weer omlaag.

Net lekker ontbeten met een best bakje (magere) yoghurt en een klein schepje cruesli er doorheen voor de smaak.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:56

LynnDenise schreef:
Vetten heb je nodig, probeer alleen het verzadigde vet te vermijden :D

Ik heb gisteren wat zitten opzoeken enzo (oa in jullie openingspost ook gelezen -:) voorbeeldstudent jaja) en ben oa te weten gekomen dat verzadigde vetten (dierlijke) dus eerder wat te mijden zijn, maar dit is toch oa ook melk? Ik drink elke morgen een kop melk en door de dag ook nog redelijk veel, minder ik dat dan beter? :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:19

Hier heb ik wat voor je Magli, hoop dat het dan iets duidelijker voor je word.

Verzadigd vet is ongezond omdat dit het cholesterolgehalte in het bloed verhoogt. Een hoog cholesterolgehalte vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Er word aangeraden om maximaal 10 procent van het aantal kilocalorieën aan verzadigde vetten binnen te krijgen.

Onverzadigde vetten worden gezien als de gezonde vetten. Onverzadigd vet is gezond omdat dit het cholesterolgehalte in het bloed kan verlagen. Een laag cholesterolgehalte verlaagt de kans op hart- en vaatziekten. Onverzadigd vet is te vinden in olijfolie, noten, lijnzaden, avocado's en pindas

Onverzadigd vet levert 9 kilocalorieën energie. Een man mag gemiddeld 2.500 kilocalorieën op een dag eten en een vrouw 2.000. Dat betekent dus dat een man 28 gram en een vrouw 22 gram verzadigd vet mag eten.

Verzadigd vet is te vinden in vet vlees, volle melkproducten, roomboter, harde margarine in een wikkel, kaas, koek, roomijs, chocolade en snacks.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:22

Amytj schreef:
Welkom iedereen! :)
Ik zat net in je profiel te kijken magli, zijn die foto's van hoe je nu bent of van hoe je was?

Davina21 schreef:
Ik keek ook ff in de profiel van magli, maar als je nu zo als op de foto's bent vind ik je niet(te) zwaar er uit zien.....

Naamloos1 schreef:
Ook ik vind je er niet 'dik of stevig' uitzien Magli.. Hoeveel kilo wil je ongeveer kwijt? :)

Edit.. Zie het al.. 7 kilo ongeveer.. Is dat niet ietsje te veel voor je?

Amytj schreef:
Ik vind dat ze er zo goed uitziet. Wat wil je weg hebben los vel of rolletjes? Ik denk eerder dat je inzit over los vel als ik de foto's zo zie. Dan zou ik eerder buikspieroefeningen oid aanraden, is maar net wat er ''los'' zit.

Begrijp wel wat jullie willen zeggen. :) De foto's zijn wat over 2 jaar gespreid denk ik, en ik zie er 'ongeveer' nog zo uit schat ik. Tis niet dat ik van mezelf vind dat ik veel te zwaar sta, maar tis gewoon met kleine dingen enzo dat ik merk dat het mooier zou zijn als er wat van af was.

Amy, denk niet echt dat ik los vel heb ofzo (wat houdt dat dan precies in? :+ ). Maar ik heb toch wel een stevig paar billen, wil daar echt wat van, mijn buik is relatief goed en ik heb ook wel een redelijke cupmaat (en daar mogen van mij gerust 2 cups af :p, maar volgens mij gaat dat nooit veranderen :p, zou wel hemels zijn haha). Ben eigl. het typische zandloperfiguur.

Hopelijk komt dit niet over als, waar zit zou nou mee in.. Moesten er mee inzitten, ik heb gerust wel een paar foto's die ik als motivatie hou, waardoor ik weer direct weet waarom ik dit wil.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:23

Davina21 schreef:
Hier heb ik wat voor je Magli, hoop dat het dan iets duidelijker voor je word.

Verzadigd vet is ongezond omdat dit het cholesterolgehalte in het bloed verhoogt. Een hoog cholesterolgehalte vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Er word aangeraden om maximaal 10 procent van het aantal kilocalorieën aan verzadigde vetten binnen te krijgen.

Onverzadigde vetten worden gezien als de gezonde vetten. Onverzadigd vet is gezond omdat dit het cholesterolgehalte in het bloed kan verlagen. Een laag cholesterolgehalte verlaagt de kans op hart- en vaatziekten. Onverzadigd vet is te vinden in olijfolie, noten, lijnzaden, avocado's en pindas

Onverzadigd vet levert 9 kilocalorieën energie. Een man mag gemiddeld 2.500 kilocalorieën op een dag eten en een vrouw 2.000. Dat betekent dus dat een man 28 gram en een vrouw 22 gram verzadigd vet mag eten.

Verzadigd vet is te vinden in vet vlees, volle melkproducten, roomboter, harde margarine in een wikkel, kaas, koek, roomijs, chocolade en snacks.

O dankje, is idd heel erg nuttig! Op flesje melk stond 2g verzadigde vetten, dus is best oke :D.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:24

Davina21 schreef:
Ik ben, (denk ik) duidelijk weer gewicht aan het verliezen. Dat merk ik doordat ik de hele dag en nacht weer naar de wc moet!. Daardoor wel amper geslapen en nu kapot op me werk. Maar volgens mijn gaat de teller weer omlaag.

Net lekker ontbeten met een best bakje (magere) yoghurt en een klein schepje cruesli er doorheen voor de smaak.

Cruesli of muesli?

Dacht dat muesli wel wat gezonder was :), (maar ik geef toe, cruesli is 1000 malen lekkerder ^^)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:29

Afbeelding

Motivatie jongens, motivatie! :+

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:34

Ik heb gister flink wat beweging gehad en helemaal geen spierpijn!!. Dus denk dat mijn lichaam het wel aankan om vandaag weer even lekker te sporten!. En vanavond weer ff lekker 2 uurtjes naar het strand met me paard!.

Mijn eet schema ziet er zo uit voor vandaag. Als iemand tips heeft hoor ik het graag dan kan ik het nog aanpassen.

O: bak magere yoghurt met cruesli.
T: 2 crackers met magere file americain.
L: 1 broodje met gebakken magere achterham 1 plakje 20+kaas en 1 gebakken ei.
T: 2 crackers met magere file americain.
A: 1 aardappel, 1 stukje vlees (moet nog kiezen welke) en (veel) broccoli.
's avonds neem ik altijd nog een klein tussendoortje zodat ik geen honger krijg in de avond. Meestal een handje japanse mix of een klein bakje yoghurt of een augurk in een rolletje ham.

Beweging: 2 uur paardrijden, ik denk ongeveer +/- 45min hardlopen en moet ook nog een stukje fietsen vandaag (niet zoveel maar 5km ongeveer).

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:37

magli schreef:
Davina21 schreef:

Cruesli of muesli?

Dacht dat muesli wel wat gezonder was :), (maar ik geef toe, cruesli is 1000 malen lekkerder ^^)

Cruesli zit inderdaad meer suikers in. Maar ik wil graag ook nog af en toe iets eten wat ik lekker vind inplaats van dieeten en eten wat ik niet lekker vind en dan ga ik toch falen. Dus ik neem maar 2 kleine eetlepels ervan dus ik eet er gewoon minder van. Dus kom ik op het zelfde aantal suikers dan dat ik veel muesli zou eten.
Verder pas ik mijn voeding wel aan hoor .... maar er zijn soms kleine dingetjes waar je niet zo makkelijk vanaf kunt stappen haha :P

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:38

Denk dat dat heel erg goed is! :) Mss is 1 aardappel wat weinig, maar dat zal dan wel persoonlijk zijn en als je achteraf nog wat eet enzo :). Denk dus juist dus muesli beter zou zijn ipv cruesli.

Ik ga eens ad studie :/. Prettige dag iedereen!

Edit: las je post net. Ja, groot gelijk hoor! Ik wil ook wat gezonder eten enzo, maar ontzeg me af en toe geen snoepertje (hou het anders toch niet vol).

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:40

@ Amy: wat een mooie pony heb je!!! Echt, ben er helemaal weg van!!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:45

Hoi !

Ik ga me hier ook aanmelden B-) ik ben inmiddels al 9 jaar bezig met afvallen en het lijkt alleen maar aan te komen.. :\ Ik ben nu sinds maandag bezig met Cambridge.

Het is aardig oké vol te houden, al mis ik m'n eten nu steeds meer. Morgen heb ik m'n eerste weegmoment..ben heel benieuwd :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:18

Het nadeel dat cruesli meer suikers en vetten bevat, is dat het je bloedsuikerspiegel nogal laat schommelen en je er snel weer honger van krijgt. Ik heb, na een dergelijk ontbijt, een uur later weer trek.
Maar goed, ik ben hier gevoelig voor, na 2 boterhammen heb ik na 2 uur ook weer trek.

Vetten hoef je niet zo panisch om te zijn, er zijn resultaten dat cholesterol zich juist heel gunstig verlaagd bij een lowcarb, vetrijker dieet tov low fat.

Ik ga binnenkort mijn cholesterol laten testen na een jaar lang low carb eieren eten en vetten eten. Ben benieuwd!

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:16

Goodmorning!

Dankjewel Davina, hier heb ik ook zeker wat aan! :) Mis alleen in je schema n stuk fruit (?)
Heerlijk 2 uur rijden langs t strand! *jaloers*

Welkom Nonawen! :)

Hier schema van vandaag;

O: 2 volkorenboterhammen, 1 met magera paté en 1 met 20+ smeerkaas + een kop halfvolle melk
T: Appel en 1 evergreenkoek
L: 2 volkorenboterhammen, pindakaas (light) en smeerkaas en een gekookt eitje
T: Bouillon en een crackertje met kaas
A: Nasi ( bah ) dus weet niet of ik daar veel van eet :+
T: Wat yoghurt ofzo, daar ben ik nog niet over uit.

Ik probeer ook wat meer met vleesvervangers te werken, bij mij thuis zijn ze niet zo van rundervlees dus meer varken, dat vind ik zelf niet zo lekker dus dan krijg ik een lekkere vleesvervanger!
Ben vroeger ook vegetarisch geweest :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:28

Doe jij via diëtiste Blackflag ?
Ik stop met Cambridge.. net gegoogled. En dat zit me toch een partij niet lekker. Ik ben er nu ook helemaal zat van, ik ga naar de dokter om te kijken of alles goed werkt (schildklier, spijsvertering) en dan ga ik naar een diëtiste.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:31

Nee, voorlopig doe ik het zelf. Weet wel waar de fouten liggen haha!
Ik zit helaas ook nog een medicatie vast, waar heel veel suiker in zit.

Hmm, ja als je er zelf al niet helemaal achter staat is dat mss verstandiger.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:38

na ellendige dagen (inslapen van mn paardje aanstaande donderdag)
kermis hier waar ik mee naar toe moest! en een dik vet ijsje in mn giegel gedouwd werd toch weer afgevallen
nu sta ik op de 64.4
ga nu even 1week lang fanatiek echt fanatiek doen want ga volgende week maandag op vakantie.. :P

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:03

A_man jij bent helemaal slank en strak voor je vakantie lekker hoor! hoop dat het mij ook lukt!!. Waar ga je naartoe op vakantie?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:08

Ja en op vakantie komt er weer 3kilo bij :P haha nee wil ook die 8dagen daar goed erop letten ( wel genieten maar met mate ) dus wel de coicktails maar geen extra dikke vette toetjes :P

ik ga naar gran canaria..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:10

Als je snel weer aankomt op vakantie is dat er altijd zo weer af bij mij. je drinkt er ook veel water enzo en een weekje thuis weer gezond eten en je bent alles weer kwijt :P