Ik had geen libido...altijd sagerijnig en licht ontvlambaar naar mijn vriend...nergens zin in..
En nu ik die spiraal heb is dat compleet veranderd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Tamadine schreef:Even een vraagje aan mensen:
Zijn er hier mensen die van de pil (of andere anti concentpie) zijn overgestapt naar de spiraal? Zo ja, veranderde je humeur/gevoel ook?
Ik persoonlijk heb t idee minder down te zijn (zit al aan anti depresiva) en wat meer 'lucht/ruimte' in mijn hoofd te hebben. Nu vraag ik mij af of dat door t stoppen van de pil komt of dat het toeval is.
Dus nou de gewone pil, maar dan de 20 versie ipv de 30. Drie maanden kijken hoe dat gaat en dan beslissen wat we gaan doen.
Want ik had er voor ik aan de pil ging ook wel eens last van, maar nooit zo extreem als nu. Zit schijnbaar in de familie, mijn oma had een cyste ter grootte van een voetbal (!) in haar buik. En ze kunnen dus ook fors gaan groeien. Nog even nadenken over wat ik wil, anders vraag ik wel een verwijziging naar een gyn voor een echo om zekerheid te hebben. 
InekeH87 schreef:@DaisyDarling, als het niet voor bescherming tegen zwangerschap is kan je gewoon meteen beginnen. Die 1e dag van de menstruatie beginnen is om direct veilig te zijn. Houd er wel rekening mee dat het best goed mogelijk is dat je over 2 weken alsnog wel ongesteld wordt, in het begin heeft je lichaam tijd nodig om eraan te wennen. Pas na 3 maanden is je lichaam echt gewend. Voor die tijd zijn doorbraakbloedingen etc. helemaal niet ongewoon.
Plaatsen is heel even een paar tellen op je tanden bijten, maar het is echt binnen een paar minuutjes gepiept.
Wel na afloop een echo gehad bij de gyn om te checken of ie goed zat na een aantal weken 

_karin_ schreef:Touwtjes zijn voelbaar voor de man inderdaad en dat is niet prettig maar die touwtjes kun je zelf aan de kant doen en dan voelt hij ze niet meer.