Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzzy_3

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:15

Roselie: Hij sliep gewoon door, werd niet wakker om om eten te vragen... Hij heeft net weer gedronken, net geen 60ml, alles wat ik uit mij kreeg. 2,5 uur na vorige keer. Dus al 3 keer netjes op tijd! Hij is zijn ritme terug aan het vinden. Nu moeten mijn borsten nog wennen aan het feit dat ze elke 3 uur allebei gebruikt worden, ipv om de 6 uur. Zal tegen morgenvroeg wel weer een stuk beter gaan. Hoop morgenvoormiddag ook nog de lactatiekundige te pakken te krijgen. Dat die kan kijken of ik hem tegoei aanleg... Dat we daar ook ineens zeker van zijn.
Maar ben wel content dat hij nu al netjes 3 keer op tijd om eten heeft gevraagd!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:32

Dat is goed nieuws iig!

Woensdagmorgen is m'n hoofdstel wat ik via bokt over heb gekocht op de post gegaan maar hij is er nog niet! :(

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:35

Kreeg hier ook net bericht dat net het geboortekaartje bij iemand is aangekomen gisteren, en dat was vorige week donderdag op de post gedaan. De meesten hebben het vrijdag, dus de dag erna al aangekregen.
Post doet soms gekke dingen...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:05

Suzzy goed dat je de hulp van een lactatiekundige inschakelt. Erg vervelend dat jullie nu in het ziekenhuis liggen, maar wel fijn om te horen dat Arne weer beter wil drinken.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:18

Hij is de hele nacht flink geweest. na ongeveer 2uur en 3 kwartier vroeg hij elke keer flink om eten. Alleen kreeg ik keer op keer minder gekolfd. Laatste 2 keer maar 30 ml. (eerste keer 70 ml, daarna 60, toen 40 en toen 2 keer 30) Terwijl normaal mijn borsten na 3 uur alweer overvol waren. Kolven heeft bij mij dus echt een slecht effect. Hij verdraagt ook de kunstmelk niet die ik elke keer moet bijgeven. Blijft teruggeven.
Ga nu proberen om melk terug op gang te krijgen door elke 2uur aan te leggen en voor en na het eten te wegen. Want wil toch nogaltijd borstvoeding kunnen geven...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 08:45

Om je productie te stimuleren kun je inderdaad het beste aanleggen, aanleggen en aanleggen. Steeds uit twee borsten laten drinken. Misschien tussen de voedingen door kolven, maar liever niet ipv een live voeding kolven. Ik heb met kolven ook een mindere productie dan met gewoon voeden, meer moeders hebben dat. Een drinkende baby is veel effectiever dan welke kolf dan ook! Op borstvoeding.com vind je veel tips om je productie te verhogen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:00

Wie kiest hier wel of niet voor borstvoeding?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:01

Ik wel! Als het lukt dan hè, doel is 1 jaar borstvoeding geven.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:28

Ik wil het ook gaan proberen.
Heb voor het eerst in 2 maanden weer zin in mijn standaard ontbijt. Die kreeg ik de afgelopen tijd niet naar binnen. Zo blij dat ik me 's ochtends nu weer wat beter voel.
Ook neemt de duizeligheid af, ben nu aan het koken met zout (houd er niet zo van om met zout te koken) en dat merk ik wel.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:32

Ik ga zeker weer borstvoeding geven. Mijn dochter van bijna vijftien maanden krijgt ook nog de borst en die mag voorlopig nog lekker blijven drinken. Ik hoop dus na de geboorte van onze kruimel te gaan tandemvoeden.

Als je bv wilt gaan geven is het wel aan te raden om je tijdens je zwangerschap goed te laten voorlichten. Ik vond het boek borstvoeding van S. Kleintjes een prettig boek om te lezen. Ook kun je naar een voorlichtingsavond gaan. De meeste borstvoedingsorganisaties en ziekenhuizen geven die avonden wel. Borstvoeding is iets heel natuurlijks, maar je moet het wel leren. Door goed voorbereid te zijn maak je het jezelf een stuk makkelijker. Bovendien zijn lang niet alle kraamhulpen borstvoedingsminded en weten zij ook niet alles. Daarnaast komt er in je kraamtijd al zoveel op je af, zeker bij je eerste kindje, dat het fijn om is dat je al basiskennis hebt over borstvoeding.
Laatst bijgewerkt door Esplendido op 07-07-12 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:36

ik ga geen borstvoeding geven, samen besloten met de gyn omdat de beeb te licht is en omdat ik op krachten moet komen :-)
ik kan bijna niet eten in de avond, zit na een paar happen stampvol, maakt ook niet uit wat ik eet zit ook na 1 kopje soep stampvol
hopelijk is dit gewoon tijdelijk.....

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:27

Ik wil ook graag borstvoeding geven, heb vorig jaar wel een borstverkleining gehad, maar de chirurg heeft borstklier besparende operatie gedaan, als het goed is moet het dan kunnen. Maar het is altijd afwachten.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:29

Ik wil het wel gaan proberen voor de eerste voedingen, maar denk dat ik daarna stop

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:36

Waarom zou je stoppen als het goed gaat? Er zitten zoveel voordelen aan voor moeder en kind.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:58

zag een tijdje geleden een docu over jonge meisjes en borstvoeding uit Engeland en daar vonden de jonge meiden het maar niks borstvoeding bijna niemand deed het daar dus ook van de jongere moeders, en borstvoeden in het openbaar vinden ook veel vrouwen daar not done en gaan ervoor naar de wc of nemen dan een flesje mee. Schijnt dat veel vrouwen niet in het openbaar durven te borstvoeden omdat ze denken dat mannen daar moeilijk over doen, het tegendeel was dus waar (aan't eind van de docu) en mannen vonden het alleen maar mooi om te zien hoe een vrouw daar haar eigen kind aan het voeden was tja hun kunnen het niet haha maar hoe vinden jullie het om in het openbaar te borstvoeden ?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:54

Ik voed gewoon in het openbaar. Heb wel speciale borstvoedingstopjes zodat anderen eigenlijk niks zien. Er is niks natuurlijker dan een kind aan de borst van zijn of haar mama. Als mensen het niet willen zien kijken ze maar de andere kant op. Bovendien denk ik dat als mensen mogen kiezen tussen een huilende baby en het zien van een stukje borst de meeste kiezen voor het tweede. Ik heb ook nooit negatief commentaar of rare blikken gehad, de meeste mensen waren juist heel positief.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:39

Zo denk ik ook Esplendido!

Gisteren in het ziekenhuis toen we op het spoed zaten was Arne ook juist begonnen met drinken. Moest toen naar de kamer gaan. Ze vroegen of ik even kon stoppen met eten geven en dan op de kamer verder doen.
Ik zei ook van het probleem is dat hij niet meer wou eten, en nu hij eet moet hij weer stoppen of wat? Met als risico dat hij onderweg weer in slaap valt... Mag ik hem niet gewoon laten aanliggen terwijl we naar de kamer gaan?

Krijg daar nogal een rare blik van de dokter. Ok, als gij zó door de gang wilt lopen moet gij dat weten...
Heb ook speciaal borstvoedingsblousje aan. Is echt zo goed als niks vel te zien dan...

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:44

Ik ga wel borstvoeding geven maar mijn doel is dat te doen tot ik weer aan het werk ga. (wie weet verander ik nog van gedachte als het allemaal lekker loopt)
zie wel hoe het gaat allemaal.

Ben er wel achter dat het altijd een gevoelig onderwerp is, beetje jammer. Iedereen moet zelf weten wat die doet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:57

Ik zou ook graag borstvoeding geven. Lijkt me heel mooi even dat momentje met je kindje, iets wat alleen jij kan doen.

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:00

Ook ik ga proberen borstvoeding te geven...al vind ik het zelf niet prettig om in het openbaar te voeden..daar moet ik dus nog een oplossing voor vinden:) Het scheelt dat ik een jaar verlof heb ;)

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:18

ik kan het niet geven en vind het ergens ook niet erg dat ik de optie niet meer heb

in openbaar voeden vind ik het wel heel makkelijk om te zeggen 'dan kijken ze maar een andere kant op'
ik vind het bij familie of vrienden niet erg als ik er eens bij zit, maar te pas en te onpas overal baby's aan de borst zien vind ik nou niet zo....
dan kan je je ook even ergens terugtrekken vind ik :j (het is niet alleen een ander die zich aan dient te passen toch???)

ik vind het zo'n koe-achtige vergelijking :') dat afkolven helemaal
en die smakkende geluiden kan ik helemaal niet tegen whaha :+
(als ik bijv naar pasgeboren veulens kijk en die gaan dan staan 'lurken' staan ze afschuwelijk hard te smakken, ik word echt gek van dat geluid whahaha)
maar ieder z'n ding ik heb overal respect voor verder :))
misschien als ik mijn eigen borsten nog had ik het ook geprobeerd had, maar vind het niet iets wat ik mis

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:25

bij kij in de winkel waren laatst een hele groep islamitische voruwen die met zn allen zaten te voeden, midden in mijn winkel... heb ze toen wel ff vriendelijk gevraagd of dat ergens anders kan... ik vind het nou eenmaal niks om in het openbaar te doen, zie het mn eigen ook niet doen. en ik heb geen zin om bij elke babyjankje het risico te lopen dat ik lek als een tierelier...

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:36

Natuurlijk probeer ik bij het voeden in het openbaar andere mensen er zo min mogelijk mee te confronteren. Maar op veel plekken is jezelf terugtrekken geen optie. Met een speciaal topje voor het voeden zie je amper een stukje borst, alleen bij het aanleggen en weer stoppen zien mensen misschien een stukje. In een restaurant legde ik vaak een hydrofiel luier over mijn schouder, dan zien mensen helemaal niks. Ik denk dat ik hiermee voldoende mijn best doe om rekening te houden met anderen, dus daarom denk ik dat als ze zich er dan nog aan storen ze maar de andere kant op moeten kijken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:45

daar vind ik ook dat je gelijk hebt hoor! in mijn winkel waren ze alleen met 4 vrouwen en er ging een flink hard gesprek in het islamtisch bij en mn winkel stond ramvol met klanten...
ik vind me er ook niet echt een type voor, zou me in tegenstelling tot jou niet zo op mn gemak voelen

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 17:47

Ik moest de eerste keer ook even wennen, maar als je kindje huilt wil je alles doen om te zorgen dat je kindje weer tevreden is.