knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fientje07

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:17

Siggislief, ik heb nog een voorraadje kort en lang werkende morfine, dan zal ik ook fijn slapen denk :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:31

Ik lag de eerste paar nachten gestrekt in bed, en heb zelfs een paar nachten gehad dat ik echt wakker lag.

Ook al had ik soms 3 x een tramadol geslikt op 1 dag.

Maar denk niet dat ik het nodig heb, de pijn is extreem minder, maar als ik bepaalde oefeningen
iets zwaarder moet doen of iets anders wat het zwaar maakt dan laat mijn knie het wel weten dat het behoorlijk zeer gaat doen.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:39

Ik ben zooooi blij ik mag sporten eindelijk ik mag alleen nog niet hardlopen of dingen waarbij mijn voet in de lucht hangt en de sstep moet ik even kijken of dat kan maar voorderest mag ik eigenlijk alles *\o/*

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:19

Ik heb vandaag weer eventjes gewerkt :)

Heb 2 stalletjes uitgemest, ging bij eentje bijna onderuit, er liggen namelijk van die rubbere matten in.
En die had ik van te voren wel gezien, maar ben gewoon tijdens het uitmesten zonder na te denken uitgestapt, en ging toen bijna languit. :=

Ben gelukkig blijven staan. :)

Daarna heb ik een pad naast de mesthoop (en naast de stallen waar ik bezig was) schoon geveegd,
en daarna met strooi zout bezig geweest zo dat het alg morgen wat minder is.
Dus morgen ga ik proberen met de hoge druk schoon te maken, ik maak dat gangetje schoon
WANT ik ging daar voor de 3e keer bijna onderuit toen ik naar stal wou lopen of terug naar de auto. :=

Heb ook wat andere dingen gedaan, maar voel mijn knie nu wel.
Zo'n heerlijk drukkend gevoel in en rondom, wou/wil eigenlijk morgen ochtend sporten.
Maar ben dood op!

(Heb een fijne/leuke verjaardag gehad vandaag)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 05:26

Siggislief schreef:
Ik heb vandaag weer eventjes gewerkt :)

Heb 2 stalletjes uitgemest, ging bij eentje bijna onderuit, er liggen namelijk van die rubbere matten in.
En die had ik van te voren wel gezien, maar ben gewoon tijdens het uitmesten zonder na te denken uitgestapt, en ging toen bijna languit. :=

Ben gelukkig blijven staan. :)

Daarna heb ik een pad naast de mesthoop (en naast de stallen waar ik bezig was) schoon geveegd,
en daarna met strooi zout bezig geweest zo dat het alg morgen wat minder is.
Dus morgen ga ik proberen met de hoge druk schoon te maken, ik maak dat gangetje schoon
WANT ik ging daar voor de 3e keer bijna onderuit toen ik naar stal wou lopen of terug naar de auto. :=

Heb ook wat andere dingen gedaan, maar voel mijn knie nu wel.
Zo'n heerlijk drukkend gevoel in en rondom, wou/wil eigenlijk morgen ochtend sporten.
Maar ben dood op!

(Heb een fijne/leuke verjaardag gehad vandaag)

Nog gefeliciteerd :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:58

pfff gister ook bepaalde oefeningen gehad moet 3x10 squate niet te diep maar pff voel hem nu wel hoor haha heb wel zoiets van het is voor een goed doel

hopelijk krijg ik vandaag wat te horen van de sportschool wil zo graag beginnen :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 10:11

Dank je! :D

Alleen maar bedenken dat het voor een goed doel is! :D
Vanmorgen dacht ik zo van Ohhh dit is een rot nacht geweest ik ga NIET meer!
Maar uiteindelijk stond ik om 7:15u weer in de sportschool, en heb eigenlijk ALLES gedaan wat de fysio heeft voorgeschreven.

Behalve waar ik op de bal moet liggen en dan van dat opdruk oefening.
De ballen zijn daar zo ontiegelijk zacht dat ik zelfs bij de Squat tegen de muur niet durfde te bukken en te leunen. :=

Heb vandaag wel de Kettle Swing gedaan, alleen het leek verschil van gewicht te zijn..
Bij de Orthopeed/Fysio is ie van gietijzer, ook veel compacter en zwaarder, en als ik bij de Sportschool de 12kg oppak dan is het gewoon niks. :=

En mn vader zegt ook van 12kg is 12kg maar heb het idee dat er wel een verschil is. :=
Heb ook daar op de Bosu gestaan, 3 x 10sec per been.

Straks nog eventjes werken, en daarna heerlijk van mijn weekend genieten en dan ga ik mijn nieuwe telefoon uitproberen. :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 11:28

Lekker hoor ! Hoop dalijk een mail te hebben

Gelukkig heb ik mail op mijn telefoon mijn laptop is waarschijnlijk kaduuk kom niet eens meer op het bureau blad dus ff flink knudde waarschijnlijk moet ie naar de informatique om gemaakt te worden en daar heb ik echt geen geld voor nu

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:17

Zo, ik ben even een tijdje afwezig geweest. Ging even niet heel lekker allemaal (beetje teveel stress, ging even fout :o ) en ik had ook nog tentamenweek :')

Knie gaat mwah, ik voel de kou flink. Alles wordt weer stijf en spieren zijn weer hele vast geschoten. Ach.. ik vrees dat ik er maar mee moet leven..

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:59

Hoe gaat het hier met iedereen ?

Hier gaat het eigenlijk wel goed afgellopen donderdag bij de fysio geweest en toen bepaalde oefeningen gekregen maar heb nu zo,n zeurende drukkend gevoel in mijn knie ik denk zelf dat dat komt omdat mijn knie schijf door de spieren weer op zijn plek komt te staan.

Morgen belt de sportschool ik ben zo enorm benieuwd wanner ik mag en kan beginnen :D ben nog nooit zo enthousiast geweest over sporten :')

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:29

Ik ben vandaag weer bij de Fysio geweest, en mag over 6 weken weer...
Ben wel een halve kilo afgevallen. :D

Dus ik houd het bij 3 x 1 uurtje sporten in de week. :)
Msschien later wel wat uurtjes extra. :)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:48

Goedzo siggislief :D

En lekker vm de fysio ik moet nu nog iedere week

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:21

Oehh halve kilo nice

Bij mij blijven de kilo's een beetje staan...
Qua knie gaat het allemaal eigenlijk wel aardig

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:07

Ik ga nog steeds 2x p.w naar de fysio toe, en waarschijnlijk moet ik als ik bij de revalidatiearts geweest ben 3x p.w. Daar revalideren, iig dat denkt mijn fysiotherapeut.

Qua fysio blijf ik nu een beetje stilstaan, zit niet heel veel verbetering in, beetje loopband en rustig aan fietsen en doorbuigen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:31

Ik moet zeggen, heb wel al de hele dag last van mn knie.
Had het hele weekend eigenlijk nergens last van, maar na de Fysio sport had mijn knie bedacht om een drukkende pijn te geven.*Bah*

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:59

Maatje, Siggislief en Hagelslag zijn lekker bezig allemaal met sporten :) :)
Fientje, balen dat het zo tegen zit.... zo frustrerend dat oefenen als je geen/weinig vooruitgang merkt.... Hopelijk gaat de revalidatie arts iets bedenken wat een uitkomst gaat bieden voor nu.

Hier inmiddels voorlopig 1x per week naar de fysio nu mijn indicatie is verlopen van een jaar. Hij heeft een schema gemaakt wat ik zelf in de sportschool nog uitvoer, zodat ik wel zo goed mogelijk kan blijven trainen... Maar ook hier nog niet echt verbetering. Stug volhouden maar weer en zien wat wel/niet lukt uiteindelijk...

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:57

@ Jipje_niekje Dat heb ik dus ook qua Sportschool, ik train met een schema van de Fysio in de sportschool.
Maar moet bepaalde oefeningen zoals de Leg Curl laag beginnen,
mijn gewicht dat ik mag duwen/trekken is 25kg en dat is bij de Sportschool 20 of 30kg dus een groot verschil.

Dus ik moet eerst een tijdje 3 x 10 a 20kg doen en daarna na een tijdje de 30kg nemen.

Maar mag de leg expressions? (Sorry als ik het fout heb) niet doen, omdat dus weer te zwaar is voor mn knie.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:02

Ik ben weer terug van het ZH

Operatie is prima gegaan maar wel een bak meer schade dan gedacht
Kruisband is echt slecht
Best wat losse rommel (gewrichtsmuiZen noemde hij het)
Flink slijtage in het gewricht (chirurg vond het best schokkend ivm mijn leeftijd )
Dus maar eens goed overleggen. Bij de controle. Van de orthopeed

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:06

Ai wat vervelend zeg Sonja! Is dat nu wel opgelost of was dit alleen een kijkoperatie?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:13

Scheuren in de meniscus zijn verholpen en de losse rommel is er uit gehaald
Verder is het nu kijken wat we kunnen doen om die knie zo lang mogelijk functioneel te houden
Maar die kruisband is fysio werk of op den duur vervangen als hij echt knapt
En die slijtage ... Sja, meer dan pogen die. Niet erger te laten worden kan ik ook niet vrees ik

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:06

Sonja, is het de voorste of achterste kruisband?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:08

dacht voorste ?
Even gespiekt
Idd voorste :j

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:15

Ik heb vorig jaar op mijn 18e een nieuwe voorste kruisband gekregen, helaas niet meer met fysio te helen want was volledig doormidden gescheurd,Auw. Het was ook echt een pijnlijke operatie, maar dat kan zijn omdat mijn knie van geen kant meer klopt. We zijn nu stukjes wat te renoveren valt proberen te herstellen. Ik heb na de reconstructie vd kruisband 1,5 week plat gelegen onder de morfine. Hoop voor je dat het nog even te rekken valt met therapie :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:30

Ik hoop het ook .
We gaan het zien, heb wel het idee dat deze keer pijnlijker is dan de vorige ronde (7 jaar geleden )
Maar op die kruisband en slijtage na is het gewricht wel heel zeg maar
Dat scheelt (hoop ik dan toch) wel een beetje

fientje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 23:38

Ik denk dat dat inderdaad wel scheelt dat het gewricht heel is. Bij mij is 3jr geleden mijn eminentia bot gebroken en 7 mm verplaatst en Door verkeerde behandeling zh nooit terug gezet. Dat botje heeft meerde dingen in mijn knie verplaatst wat niet meer te helpen is. Veel succes bij de fysio