[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:30

Ik zou 's ochtends toch iets meer proberen te eten zogauw dat lukt zeg maar :D
Ik ben ook echt heel moeilijk qua ontbijt, maar ik eet tegenwoordig 's ochtends 1 of 2 crackers met kaas. Gaat prima, luchtige crackers dus krijg je zo weg. Ik probeer nu over te stappen naar yoghurt met van die muesli dinges :') ontbijtspul, je kent het wel. Had nooit verwacht dat ik dat ooit 's ochtends naar binnen zou kunnen werken maar gaat inmiddels ook prima, word zelfs met honger wakker :))

Ketaki

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:33

ik heb ook veel moeite gehad met ontbijt, maar eet in de ochtend meestal nu 1 of 2 brood.

en anders maak ik 2 boterhammen en neem ik het mee naar me werk en 1 eet ik onderweg naar me werk op ofzo. ( woon ongeveer 10 minuten van me werk af)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:36

Ontbijten was ook nooit mijn sterkste punt :+. Heb jaren zonder ontbijt gedaan.. Maar het is idd wel veel beter! Je moet je er gewoon even doorheen zetten en dan op gegeven moment is het gewoonte :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:43

Ik denk dat ik in mijn avond eten op zich wel genoeg eiwitten binnen krijg? Tenminste in vlees zit eiwit toch? En sommige groentes lijkt mij ook? Ben op zich wel een hele makkelijke eter wat betreft groente en fruit, eet dat enorm graag.

Ik moet inderdaad meer proberen te eten in de ochtend, maar vind dat echt zo moeilijk. Op vrije dagen eet ik 's morgens vaak 2 krackers met appelstroop, dat krijg ik goed weg, maar wel pas na dat ik een uur tot anderhalf wakker ben. En appelstroop mee nemen op krackers lijkt mij weinig lekker, hihi. Ik heb inderdaad ook de luchtige krackers.

Is het ook een optie om naast de 2 krackers 's middags een gekookt eitje er bij te eten? En hoe zit het met een gebakken ei? :)

Peperkoek een optie 's ochtends? Is het beter in de ochtend ook een tussendoortje te eten? Wat eten jullie zoal?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:44

ik ben niet zo'n koekjes eter.
zelf ben ik meer van de hartige dingen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:48

Ketaki schreef:
ik ben niet zo'n koekjes eter.
zelf ben ik meer van de hartige dingen.

Hihi, ik van allebei wel. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:51

dat is indd heel vervelend.

eet je ook wel eens vis?

is goed voor je.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:58

Ja heel af en toe, niet zo vaak. Vind het wel erg lekker, maar moeilijk om iets mee te bedenken (van thuis uit nooit vis gegeten, behalve vissticks en kibbeling. Soms tonijn op brood). Zal eens op zoek gaan naar recepten, om minimaal 1 keer in de week vis te gaan eten. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:59

vissticks en kibbeling zou ik dan laten staan.

kibbeling omdat het in vet is gebakken en vissticks omdat er een gepaneerd laagje omheen zit.

jw zou kabeljouw / tilapia filet of panga filet eens kunnen proberen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:05

Okee, ga ik dat morgen eens proberen te maken. Ik eet nu overigens nog maar zelden vis sticks of kibbeling (kibbeling heel soms nog). Eens even op zoek naar lekkere recepten (die niet al te moeilijk zijn en zonder oven, haha).

Bedankt in ieder geval voor de tips! :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:18

tilapiafilet of pangafilet kun je gewoon bakken in een koekenpan hoor. :)

en mocht je bv nog koekjes willen eten, ga dan over op biscuitjes zonder suikerlaagje.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:27

Cereal heeft ook koeken met minder suiker. Ik vind ze lekker, vind de stroopwafels zelfs lekkerder dan standaard, maar ik ben dan ook veel minder zoet gewend door een koolhydraatarme periode.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:45

cereal, heb ik nog nooit van gehoord, zou je daar wat meer over kunnen vertellen F_orumster

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:50

Bij de meeste supermarkten wel te vinden in het 'speciale' hoekje (atkins, roosvicee, zoutarm, lactosevrij, atkins etc).
Er zijn nog meer koeken, soort speculaasjes, soort Lu met choco, wafels met 'coffie' vulling.
Tuurlijk, geen koek is gezonder, maar als je het echt niet laten kan :D

Afbeelding
Citaat:
De stroopwafels zijn gezoet met fructose, lactitol en isomalt. Door het gebruik van fructose en zoetstoffen bevatten deze koeken 50% minder suikers dan vergelijkbare koeken.

Weet uti mijn hoofd niet meer hoeveel gram koolhydraten er per stuk in zitten, maar iig een stuk minder dan de normale.
5 wafels voor € 1.29

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:55

oke, dan zal ik daar eens op gaan letten, heb ze werkelijk nog nooit gezien.

als ik koekjes eet, zijn het meestal biscuitjes ( de goedkoopste, en dan zonder suikerlaagje)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:59

Zag laatst een reclame op tv, maar je hoort ze inderdaad bijna niet.
Ik denk omdat de markt vooral hamert op vetarm zus en vetarm dit. Minder suiker zal wel minder aantrekkelijk zijn?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:01

F_Orumster schreef:
Zag laatst een reclame op tv, maar je hoort ze inderdaad bijna niet.
Ik denk omdat de markt vooral hamert op vetarm zus en vetarm dit. Minder suiker zal wel minder aantrekkelijk zijn?

dat denk ik juist niet, anders doen ze dat ook niet met de frisdranken zoals chrystal clear. ( niet dat ik nog veel frisdrank drink hoor)

ik weet haast niet meer hoe cola smaakt, zo lang is dat al geleden :') :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:05

Das ook weer waar. Toch valt het me altijd op, op veel producten en reclames zie je dingen staan als 30% minder vet, en dan moet je eens bij de koolhydraten kijken..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:06

F_Orumster schreef:
Das ook weer waar. Toch valt het me altijd op, op veel producten en reclames zie je dingen staan als 30% minder vet, en dan moet je eens bij de koolhydraten kijken..

mensen denken gewoon dat het om de hoeveelheid vet gaat, maar dat is niet altijd waar.
kollhydraten zijn een veel belangrijker gevaar wat niet iedereen doorheeft -O-

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:09

Idd, kan me rot ergeren aan reclames als kellogs, ontbijtkoeken enzovoorts die suggereren een goed ontbijt te zijn. Veel suiker.

Van eiwitten en vetten zit je veel langer vol en laat je bloedsuiker niet zo schommelen, maar goed ik ben dan ook van het koolhydraatarme kamp.

Nepsuikers zijn alleen ook niet altijd fijn voor de darmen :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:12

F_Orumster schreef:
Idd, kan me rot ergeren aan reclames als kellogs, ontbijtkoeken enzovoorts die suggereren een goed ontbijt te zijn. Veel suiker.

Van eiwitten en vetten zit je veel langer vol en laat je bloedsuiker niet zo schommelen, maar goed ik ben dan ook van het koolhydraatarme kamp.

Nepsuikers zijn alleen ook niet altijd fijn voor de darmen :+

dat is net zoiets als mensen zeggen je moet veel fruit eten, dat is ook ongezond, daar zitten anders ook heel veel suikers in.

wel natuurlijke, maar toch het is echt niet gezond als je daar veel van eet

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:13

Klopt, mijn zusje krijgt het flink aan haar darmen van cola light. Met dit weer haal ik mijn eiwitten ook graag uit Avocado.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:16

Lous schreef:
Klopt, mijn zusje krijgt het flink aan haar darmen van cola light. Met dit weer haal ik mijn eiwitten ook graag uit Avocado.

in cola light zit ook aspartaam, wat hoofdpijn oid kan geven, schijnt ook slecht te zijn voor het lichaam

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:50

Ketaki schreef:
Lous schreef:

in cola light zit ook aspartaam, wat hoofdpijn oid kan geven, schijnt ook slecht te zijn voor het lichaam

Als mijn vriend cola light drinkt ligt hij 1 a 2 dagen van de hoofdpijn op bed. Evenals hij een mentos eet :) door de aspertaam :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:09

Whoop whoop gewicht is weer een beetje naar beneden :D Sta nu op -47.8 :D