HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:56

Het is zeker heel vervelend als mensen er maar van uit gaan dat je niks mankeert en wel ff op kan staan

Ik zelf heb een heupafwijking en daardoor vaak erg veel pijn met staan/lopen
Als ik dan bijv in een bus of tram kan zitten, ben ik helemaal blij!

Ik heb gelukkig nog niet mee gemaakt dat mensen van me verwachtten dat ik op zou staan (Ga niet zo vaak met bus/trein/tram) , maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat het wel heel vervelend als mensen dat zeggen terwijl je zelf ook heel graag wil zitten...

Ik zou dan idd ook even mn mond opentrekken en er dan maar wat schokkerends uitgooien!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:03

oohhh SG.....wat bof je toch met je baas!!!!!
En met je collega`s :j
hoewel het me lastig lijkt lopen met ook nog eens een bos veren in je kont, :')
is het toch super lief van ze :j

Heb je inmiddels al meer gehoord van de arts????
Wat een tegenvaller zeg........goed je mond opentrekken hoor.
een brutaal mens heeft de halve wereld vaak :D

owja...en als je buren nog lang van plan zijn om te boren.....gewoon even de stroom er af halen <<)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:07

quartel schreef:
owja...en als je buren nog lang van plan zijn om te boren.....gewoon even de stroom er af halen <<)

_O-

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:18

Hhahahaha... Boren lijkt nu klaar. Zkh heeft nog niet gebeld. Wacht daar een beetje op want heb mij wel gewassen vanmorgen, maar moest nog douchen en haren wassen enzo... heb een plastic krukje, dus bedacht dat die onder de douche kan als ik haren moet wassen omdat dat lang duurt :P
Ik bruis van de goede ideeen :') .

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:50

Kreeg net een bericht van het uitzendbureau. Had namelijk gevraagd of het klopte dat ik al een jaar geen reiskosten had gehad...
Antwoord: dat zijn ze inderdaad vergeten, maar ze kunnen enkel van t laatste kwartaal uitbetalen.
Uiteraard heb ik teruggemaild dat dat voor mij absoluut onacceptabel is en dat ik het geld zsm op mijn rekening verwacht. Het gaat per kwartaal om ruim 190 euro!!! Dat is totaal dus 570 euro die ze niet willen betalen.

Mijn vraag aan mensen die dit zeker weten hoe het zit: krijg ik dit? Of mogen zij dat geld houden, ondanks dat het HUN fout is????
Ik ben echt in alle staten hier... ~~}>

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:56

hhmm....lijkt mij hun fout en dus hun probleem.
Ik kan de fouten van mijn baas tot 5 jaar geleden laten herstellen volgens de FNV
Maar ik heb wel een andere baan natuurlijk.......

Go get them }> 8-)

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 17:00

Hoop ook dat dat bij mij kan quartel! Vind het te gek voor woorden dat zij de fout maken en omdat ik niet oplet het geld niet meer krijg!!! Gaat verder om 2011... Niet om 'lang' geleden dus vind ik.
Zooo... Ff douchen nu :evaw: .

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:01

Het zijn kosten die in je contract vast gelegd zijn, ze moeten dit met terug werkende kracht overmaken, uitzendbureaus vinden altijd wel een excuus, maar dat moet en mag je niet accpeteren.
Vanaf dag 1 dat je voor hun in dienst bent heb je recht op reiskosten en deze moeten ze dan ook overmaken, als ze je loon vergeten over te maken zegen ze toch ook niet dat oh kan alleen maar van het laatste kwartaal!
Mijn collega ook net gevraagd die is rechts afgestudeerd dinges, en ze zegt ook dat is gewoon opeisbaar! Afspraken gemaakt omtrend je loon en of reiskosten zijn na te komen

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:15

Balen zeg, dat het nog zo lang duurt voordat ze gaan behandelen. Hopelijk kunnen ze toch nog wat voor je doen en sneller beginnen. En als ze nu nog niet gebeld hebben, zou ik het ziekenhuis gewoon zelf nog een keer bellen. Dan laat je in ieder geval ook merken dat het voor jou belangrijk is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:27

Ik vond het bordje van een gehandicapte zo mooi; als u mijn plek inneemt, neemt u dan ook mijn handicap over?
En er stond niemand meer op zijn plek.

Een gebroken been is ook geen garantie, ik zat met gipsen poot in de bus, verwachte een dame ook nog dat ik op stond voor haar! :+ ze bleef pissig ondanks dat ik het uit had gelegd. Ik ben natuurlijk blijven zitten :j (en ik had zelfs nog blauw gips haha dus dat viel wel op)

Spannend hoor SG dat je nu een datum weet!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 18:28

@vuurneon: die is inderdaad grappig. Je brengt mij op ideeen hahaha ~~}>
Hoop inderdaad dat je gelijk hebt pilipa!! Het zou ook wel vreemd zijn als ik geen gelijk zou krijgen ja. Stond ook geen reden bij. Enkel dat ze alleen t laatste kwartaal konden uitbetalen.
Hoe durven ze.... Gaat nergens over! _-:(

Ziekenhuis heeft gebeld. Het zit bommetje vol. Sta wel nu als 1e op de wachtlijst mocht er iemand nog meer onderzoek moeten doen of om wat v reden uitvallen.
De arts heeft erg haar best gedaan. Ze heeft voor t telefoontje uitgezocht waar ik sneller bestraald kon worden. Ik zou eventueel een week eerder kunnen beginnen.... Maar dan moet ik voor de volle 5 weken naar almere. Heb zelf. Idee dat dat nogal belastend is. Is echt een stuk verder weg. Als ik mij straks zo ziek voel, ben ik denk ik blij alsik snel thuis ben. Ze vinden het overigens geen risico om een week langer te wachten. Eerder beginnen doe ik enkel v mn eigen idee dan.
Besloten niet naar almere te gaan.

Ben weer lekker fris met gewassen haren <<)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:58

heerlijk meid dat je weer fris en fruitig bent. en van die reiskosten zou ik ook niet pikken hoor. tuurlijk kunnen ze het je gewoon terug betalen. en anders huppakee bokt achter ze aan :D 180.000 bokkers die op hun stoep staan???wedden dat ze je gaan uitbetalen :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:06

hahaha goed idee lonneke!!!!! :')

en dat je niet voor almere kiest SG.......goed gedaan want dat is gewoonweg niet haalbaar.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:17

super dat de arts toch nog zo haar best voor je heeft gedaan. Als het inderdaad weinig uit maakt om een weekje later te beginnen zou ik daar ook voor kiezen, in plaats van het op en neer reizen naar almere!

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 19:29

Net een goed vriendinnetje aan de telefoon.. Komt morgen langs met een berg dvd's om te lenen <3 . Ze had zich niet echt gerealiseerd dat ik best meer bezoek wilde.. Misschien moet ik daar zelf dus naar mensen toe duidelijker in zijn. Mensen vinden het wellicht een beetje eng.. En denken soms dat ik niets kan dus ook geen bezoek ontvangen. Kreeg ook sms van goede vriendin en die gaf toe dat ze het rete eng vond en eigenlijk niet eens sms durfde te sturen. Jeeeee dacht ik toen.. Echt?? Sms gestuurd dat ik echt nog dezelfde ben :o .

Die arts belde echt snel en goed voorbereid terug. Heb dr ook best even aan de telefoon gehad en ook besproken dat ik weeeer een kg afgevallen was. Als er nog 1 afging voordat ik haar zou zien, moet ik haar gewoon weer bellen. Heb haar ook verteld dat ik haar en de chirurg pittige fijne dames vind :D .
Dat vind ik nu eenmaal, haha..
Ben idd blij dat ik meteen heb besloten almere niet te doen. 5 weken op en neer wordt gewoon teveel.

Edit:spelfout
Laatst bijgewerkt door Horse_lover9 op 23-01-12 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:33

Fijn dat je met je vriendinnen hebt gesproken :) t is natuurlijk ook een hele verandering; ineens ben je ernstig ziek. Denk dat zij het ook een plekje moeten geven nog. Maar fijn dat er vooruitgang in zit betreft het contact! :j
Leuk zeg, zo'n stapel dvd's om door te werken! :)
En zeker een goede keuze dat je Almere hebt laten varen!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:46

Wat fijn dat de arts zo haar best heeft gedaan voor je! En top dat je met vriendinnen erover hebt kunnen praten :) Net wat vuurneon zegt, ook hun wereld ziet er opeens even anders uit. En dat terwijl zij waarschijnlijk niet echt iemand hebben om op zo'n manier over hun 'angst' daarover te praten. Dat kan best heel lastig zijn :j

Goed om dat samen te bespreken!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:53

Men denkt ook altijd dat er niet over gesproken mag worden maar tis soms juist fijn er even over te praten en daarna gewoon over de dingen van alledag te spreken of over stoute paarden en dat soort gein.
Een stalgenoot jaren terug werd er gek van dat iedereen dat k woord niet durfde te noemen of ter sprake durfde te nemen.
Was wel een eye opener voor mij toen meestal net na de diagnose is t nog eng maar naar mate de tijd vordert word t anders.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:03

En het wisselt ook heel erg per persoon denk ik :) Van de buurman weet ik inmiddels dat hij er zelf over begint als hij het er over wil hebben en hij stopt het ook als het genoeg is.
Ik heb een collega gehad die zo blij was dat ze op haar werk het er even niet over hoefde te hebben. Die wilde ook niet dat we er dan naar vroegen, ze vond het verschrikkelijk dat alles opeens alleen nog maar om haar K ging. Zo is iedereen daar anders in. Dus ik denk dat het ook goed is om zelf, hoe moeilijk ook want dat kan ik me heel goed voorstellen, aan te geven wat jij prettig vindt SG :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:04

Horse_lover9 schreef:
Kreeg net een bericht van het uitzendbureau. Had namelijk gevraagd of het klopte dat ik al een jaar geen reiskosten had gehad...
Antwoord: dat zijn ze inderdaad vergeten, maar ze kunnen enkel van t laatste kwartaal uitbetalen.
Uiteraard heb ik teruggemaild dat dat voor mij absoluut onacceptabel is en dat ik het geld zsm op mijn rekening verwacht. Het gaat per kwartaal om ruim 190 euro!!! Dat is totaal dus 570 euro die ze niet willen betalen.

Mijn vraag aan mensen die dit zeker weten hoe het zit: krijg ik dit? Of mogen zij dat geld houden, ondanks dat het HUN fout is????

Indien contractueel is overeengekomen dat je een reiskosten vergoeding krijgt, dan heb je hier gewoon recht op hoor. Maakt niet uit hoe het is ontstaan, indien het bedrag niet betaald is door het uitzendbureau terwijl het wel overeengekomen is, moeten ze uitbetalen

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:10

Ik wil je heel veel sterkte wensen!!
En wat super gaaf van die Ipad, WAUW! :#

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:15

Richtje schreef:
En het wisselt ook heel erg per persoon denk ik :) Van de buurman weet ik inmiddels dat hij er zelf over begint als hij het er over wil hebben en hij stopt het ook als het genoeg is.
Ik heb een collega gehad die zo blij was dat ze op haar werk het er even niet over hoefde te hebben. Die wilde ook niet dat we er dan naar vroegen, ze vond het verschrikkelijk dat alles opeens alleen nog maar om haar K ging. Zo is iedereen daar anders in. Dus ik denk dat het ook goed is om zelf, hoe moeilijk ook want dat kan ik me heel goed voorstellen, aan te geven wat jij prettig vindt SG :)

Heb je helemaal gelijk in. Hoef het er zelf niet constant over te hebben. Wil prima vertellen hoe ik mij die dag voel, maar niet constant over wat komen gaat en wat ik heb.
Vind het dan ook prima als iemand langskomt, kort vraagt hoe t gaat en vervolgens gewoon t zo gezellig mogelijk hebben..

Verder moeten vriendinnen er inderdaad ook aan wennen. Vergeet te vaak mijn omgeving... Dat het hen ook wat doet zegmaar..

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:28

Douraque schreef:
Horse_lover9 schreef:

Indien contractueel is overeengekomen dat je een reiskosten vergoeding krijgt, dan heb je hier gewoon recht op hoor. Maakt niet uit hoe het is ontstaan, indien het bedrag niet betaald is door het uitzendbureau terwijl het wel overeengekomen is, moeten ze uitbetalen

Dank je wel! Ben benieuwd naar hun reactie. Heb niet gevraagd of ze t alsnog willen betalen, maar gezegd dat het natuurlijk onacceptabel is en dat ik het geld zsm op mijn rekening verwacht, aangezien ik er recht op heb en zij immers de fout hebben gemaakt.
Nu afwachten.
Kan t geld heeeel goed gebruiken, dus hoop dat het komt!
Zo niet, dan laat ik het er natuurlijk niet bij zitten.
Het staat inderdaad in mijn contract.. Tenminste.. Dat neem ik aan.

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:29

Bojangles schreef:
Ik wil je heel veel sterkte wensen!!
En wat super gaaf van die Ipad, WAUW! :#

Wat je zegt.. Voel dat nog steeds zo... WAUW!!!!!!! <3

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:38

Gewoon achter dat geld aan, heb je zelf verdiend dus is van jou!.

Dat je moeite hebt met eten ligt volgens mij ook aan de situatie waarin je je bevind. De stress, spanning en onzekerheid zorgen ook voor een blok op je maag. Veel afleiding zoeken. (je heb het iig druk genoeg met al je bokt fans en dat zijn ook allemaal super girls)