[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:49

5mm is klein he (de tunneltjes van silicone)? Dubbelvouwen doe ik altijd, maar ik zit op 16 mm :')

Stephaniexh

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:02

Kan iemand trouwens een uitleg geven van hoe dat piercen gaat bij een navelpiercing? Ik wil er echt graag 1 alleen vind het wel een beetje eng hoor, ik ben vooral bang voor de pijn en als er iets fout gaat.

:)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:09

Stephaniexh schreef:
Kan iemand trouwens een uitleg geven van hoe dat piercen gaat bij een navelpiercing? Ik wil er echt graag 1 alleen vind het wel een beetje eng hoor, ik ben vooral bang voor de pijn en als er iets fout gaat.

Op Youtube kun je allerlei filmpjes vinden over hoe het zetten van een piercing in zijn werk gaat :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:40

Stephaniexh schreef:

navelpiercing zetten is niet pijnlijk, het is het gevoel als je in een achtbaan zit..

ten minste, zo werd het mij verteld, maar iig ik heb vrij weinig ervan gemerkt, en voor ik het wist, zat de naald er al in :j :j :j :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 00:20

Stephaniexh schreef:

Als je zoveel angst hebt, kun je beter geen piercing laten zetten. :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:28

Ben ook als de dood voor naalden ,maar dol op piercings.. tsja, dan moet je soms even angsten aan de kant zetten. Navelpiercing deed bij mij geen pijn, ja, voel een licht prikje en klaar alweer. 8baan vind ik pijnliijker soms, kom je met blauwe plekken op je heupen en je heefd heen en weer geslingerd soms uit

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:08

Ik vind het echt de raarste vergelijking die ik ooit heb gehoord... Ik vind het laten zetten van een piercing absoluut niet te vergelijken met een ritje in de achtbaan! Slaat echt als een pik op een drumstel ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:13

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:24

Whoaaa, zo zie ik mij opa er echt niet bij lopen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:31

joyce2 schreef:
Ik vind het echt de raarste vergelijking die ik ooit heb gehoord... Ik vind het laten zetten van een piercing absoluut niet te vergelijken met een ritje in de achtbaan! Slaat echt als een pik op een drumstel ;)

Elk lichaam ervaard piercen anders. Het kan dus voor haar zo gevoele hebben. Wie ben jij om die vergelijking af te doen als "kul".
Voor mij voelde het ook niet zo maar ik weet niet wat zij voelt.
Voor mij is de navelpiercing nog altijd één van de pijnlijkste die ik er in heb zitten (op mijn Md's in mijn buik na). De meeste vinden hem juist helemaal geen pijn doen. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:19

Naja ik vind (mijn mening) het niet een vergelijking die je kan maken, een naald door je navel of een rit in een karretje wat over de kop gaat. De enige overeenkomst is wellicht de spanning die je voelt en de adrenaline die vrij komt. Maar bij een achtbaan heb je te maken met G-krachten en snelheid, dat is absoluut niet het geval bij het laten zetten van een piercing... Dus ik denk dat als iemand die nog nooit een piercing heeft laten zetten naar een shop gaat, met het idee dat ie een achtbaanrit kan verwachten, hij/zij nog wel eens van de koude kermis thuis kan komen...

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:02

Ik heb de prik ook niet echt gevoeld. De piercer zei "viel het mee?" en mijn reactie was "zit ie er al in dan??" Maarja dat is bij iedereen anders. Ik vind het er persoonlijk pijnlijker uit zien op de filmpjes van youtube dan dat het daadwerkelijk was. Dus of het verstandig is om die filmpjes te gaan bekijken :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:37

Ach om ieder zn verhaal aan te horen is ook niet altijd even bevorderlijk :P
Bedoel, ik vond m echt heel veel pijn doen, ben daarna zelfs nog flauw gevallen.
Maar spijt heb ik zeker niet

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:35

Ik had eerst aan iedere kant 3 oorbel gaatjes. en aan beide kanten een tragus en aan de rechterkant een helix. Nu heb ik wat gaatjes dicht laten groeten van de 3 oorbellen aan iedere kant. Nu heb ik aan iedere kant 1 oorbel. en me piercings zitten er nog in.
Maar ik zou graag nog iets in mijn linker oor erbij willen hebbe. Iemand iets leuks? Ik vind een knopje halverwege je oor aan de buitekant wel altijd gaaf. Maar iemand een foto van iets aparts of gaafs?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:05

kYliieJ schreef:
Ik had eerst aan iedere kant 3 oorbel gaatjes. en aan beide kanten een tragus en aan de rechterkant een helix. Nu heb ik wat gaatjes dicht laten groeten van de 3 oorbellen aan iedere kant. Nu heb ik aan iedere kant 1 oorbel. en me piercings zitten er nog in.
Maar ik zou graag nog iets in mijn linker oor erbij willen hebbe. Iemand iets leuks? Ik vind een knopje halverwege je oor aan de buitekant wel altijd gaaf. Maar iemand een foto van iets aparts of gaafs?

Ik heb wat plaatjes gevonden, misschien brengt het je op ideeën ;)

http://home.planet.nl/~snoei071/plaatjes/snug2.jpg
http://i56.tinypic.com/2zthsie.jpg
http://images.43things.com/entry/290231pw150.jpg
http://i44.tinypic.com/eajj2e.png (die is ook wel gaaf, maar stond geen betere foto op internet)

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:06

xTammyy schreef:
Ach om ieder zn verhaal aan te horen is ook niet altijd even bevorderlijk :P
Bedoel, ik vond m echt heel veel pijn doen, ben daarna zelfs nog flauw gevallen.
Maar spijt heb ik zeker niet

Haha, Dat is ook weer zo idd! Maar je moet er iets voor over hebben! Wie mooi wil zijn....... :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:36

kYliieJ schreef:

Ik kijk even mee, heb links tragus en rechts helix en beide oren 1 gaatje (wil nog een 2e en misschien 3e laten schieten) maar wil er nog iets bij. Zat te denken aan halverwege de oorschelp maar als ik 'm links zet vind ik het zonde van m'n tragus en rechts dan wordt het zo'n rijtje maar dan gek onderbroken. :+

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:52

Authentic schreef:
5mm is klein he (de tunneltjes van silicone)? Dubbelvouwen doe ik altijd, maar ik zit op 16 mm :')

Ik krijg ze zelfs niet dubbegevouwen, zo klein zijn ze :')
Zit nu sinds gisteren op 6mm, misschien lukt het nu :)

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:13

Marietje dat zijn wel en aantal leuke ideetjes ja!.
Maar zon inner conch in je oorschelp die vind ik te extreem haha. ( aaantal slechte ervaringen over gehoord ) maar ik ga er eens een nachtje over slapen over die andere

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:14

Graag gedaan hoor :)
Ik vond persoonlijk die ene (dat zwartwit plaatje, derde link??) het gaafst!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:57

Mijn tunneltjes van silicone had ik er in 5 minuutjes in :j ook 5 mm!
Het is even pielen inderdaad, maar gebruik een pennetje of iets anders waarmee je het in de goede vorm kan duwen enzo!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:48

even snel vraagje, ik wil bij crazy-factory een nieuwe navelpiercing bestellen. maar zie nu dat er verschillende maten zijn :oo

wat is nou de standaard maat? (lengte vooral, dikte was 1,6 geloof ik? )

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:56

de standaardmaat van een navelpiercing, als die gezet wordt, is 12mm lang en 1.6mm dik. Zelf heb ik altijd 10mm, het ligt eraan hoeveel vel je er tussen hebt zitten zegmaar.

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 18:41

Heb al een aantal filmpjes op youtube bekeken hoe een navelpiercing gaat. Kreeg toch wel even 'zenuwachtige' kriebels. Het lijkt me echt pijn doen maar de meesten zeggen als de naald er door is: 'Huh, zit hij er al in?' Dat troost me weer :').
Ik denk dat ik het toch echt ga doen maar eerst even informatie vragen bij zo'n piercing shop ding :).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:05

Ik ben zelf blij dat ik geen filmpjes heb gezien voor ik m'n 1e navelpiercing liet zetten. En ook met mijn tong ben ik blij dat ik niet heb gezien hoe hij bij een vriendinnetje van me werd gezet. Vond dat er alles behalve prettig uitzien terwijl ze alle twee echt mee vielen. (2e navelpiercing was minder prettig)

Ik vind zo'n inner conch heel erg leuk (alleen niet met zo'n mega bolletje erop als op de foto, die ziet er trouwens ook sowieso niet helemaal lekker uit). Maar wat voor negatieve (en veel?) verhalen zijn daar dan over.