De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:42

Ik ben er vrij zeker van dat ik er gevoelig voor ben. Ik ben in ieder geval lactose intolerant. Van vrijwel alles wat ik eet wordt ik nu heel misselijk, van het ene erger dan van het andere. Daarom denk ik ook dat er wel winst valt te halen.. En als ik na 2 maanden geen verschil merk kan ik natuurlijk altijd weer stoppen. Maar het lijkt me inderdaad ook een heftig dieet, daarom ben ik er nog niet mee begonnen.

Ik lust geen cola.. Sowieso niks met prik. Ik drink alleen water, thee en heel soms ijsthee maar dat laatste zou ik niet missen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:59

MusicisLife, fijn dat het relatief met je gaat met medicijnen. De warmte opzoeken klinkt heerlijk!

Melody7, fijn dat het weer beter met je gaat! Als je veel last hebt van je ingewanden is het inderdaad een goed idee om uit te zoeken wat je ingewanden prikkelt. Ik heb destijds een eliminatiedieet gevolgd om uit te zoeken wat bij mij problemen geeft. Het belangrijkste dat daar uit is gekomen is dat ik een gistintolerantie heb. Daarnaast nog wat dingen die ik moet proberen te vermijden zoals koolsoorten. Je kunt hiervoor naar een diëtist (wordt na verwijzing door je huisarts meestal vergoed door je (aanvullende) zorgverzekering).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:02

Ik heb t melody.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:12

Is het heel lastig om dan je eten te kopen en moet je ervoor naar een speciale supermarkt?

Ik denk dat ik het eerst zelf zonder diëtist ga proberen omdat ik meestal wel aanvoel waar het probleem ligt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:04

Nee hoor, valt erg mee.
Op internet heb je oa Livaad en daar kun je zo alles vinden.
Albert heijn heeft logo's met gluten en melkvrij op de eigen producten.
Ik eet nog ingewikkelder dan dat, al hoef ik gelukkig een chocoladekoekje niet meer te laten staan.
Maar ik was eerst echt een week ziek als ik maar iets binnen kreeg.

Music is life, hier ook.
Heb ook pijn in mijn benen en vond pillen bij de apotheek voor vermoeide benen.
Verbetert de doorbloeding, en wonderbaarlijk genoeg heb ik nu dus geen koude handen en voeten gehad gisteren.
Mijn benen zijn ook niet echt pijnlijk geweest gister.
Het heet venoruton, gewoon zo te koop.

Hier gaat het waardeloos verder.
Gisteren bericht gekregen van date en dat was negatief, ligt niet aan mij wederom maar dat maakt het niet leuker.
Ben door de kou al niet fit, dus het wil voor geen meter.
Ben moe, motivatieloos en heb echt het idee dat ik alles wat ik doe doe omdat het moet, heb mijn pony maar heb nergens zin in.
Mijn lijf wil toch niet meewerken, en door de pijnstillers krijg ik de neiging om niks meer te doen en wordt ik hangerig.
Het revalideren ligt ook al sinds de omslag stil want ik heb de ene na de andere blessure en mijn benen bleven maar zeer doen.
Ga het zo weer proberen, maar ergens zegt een stemmetje dat het toch weer niet gaat lukken en zit ik weer gevangen in mijn lichaam.
Kan momenteel de pijnstillers gewoon niet accepteren, elke winter is moeilijk voor mij maar na de progressie voor de omslag is dit zo megazuur. ;(
Op stal lukt niks, op de sportschool lukt niks, mijn maatje ben ik kwijt en de accu's van mijn auto zijn stuk.
Kan letterlijk 20 km rijden nu, dus voel me aan de ketting gekegd aan alle kanten.
Gelukkig garantie qua accu's maar ze kunnen zaterdag pas over.

MusicIsLife

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:17

Bedankt voor de tip Moonfish!!

Zijn er hier mensen die last hebben van misselijkheid ? Ik heb gehoord dat gembercapsules echt supergoed daar tegen werken, iemand daar bekend mee? Ik wil ze mee gaan nemen op reis misschien helpt het.

Gatsie wat naar Moonfish :( :(:) sta je onder behandeling in Nederland of Duitsland? Sterkte !!:(

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:47

Ik gebruikte altijd ibuprofen en paracetamol samentegen de misselijkheid en draaierigheid. Niet gezond, maar anders in ik helemaal niks....
Tegenwoordig soms alleen nog een paracetamol.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:20

MusicIsLife schreef:

Zijn er hier mensen die last hebben van misselijkheid ? Ik heb gehoord dat gembercapsules echt supergoed daar tegen werken, iemand daar bekend mee? Ik wil ze mee gaan nemen op reis misschien helpt het.

Gatsie wat naar Moonfish :( :(:) sta je onder behandeling in Nederland of Duitsland? Sterkte !!:(

Ik heb gewoom domperidon liggen voor als ik misselijk ben.
Gebeurt niet zo vaak hoor, maar ze zijn zo te koop.
Ik sta nergens onder behandeling, maar ik heb wel immuuntherapie uit brussel.
Daar heb ik dus nu zoveel last van, de bartonella krijgt t gigantisch om zijn oren.
Daarom doen mijn benen waarschijnlijk ook zo zeer, mijn voetzolen branden ook constant.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:38

Ik heb ook domperidon en cinnarizine liggen voor als ik misselijk en meestal daarbij ook duizelig ben.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:45

Ik ben ook veel misselijk en maagklachten. maar gebruik alleen pantoprazol. ik wil geen domperidon etc gebruiken omdat ik emetofobie erbij heb en bang ben afhankelijk van anti emetica te worden

Hier bezig met een afkickpoging van de cola, dus barstende hoofdpijn
Afgelopen zondag naar ratfest geweest (keuring voor ratten en soort beurs voor ratten) hele dag geweest, super leuk maar oh wat was ik de volgende dag of 2/3 ziek. vreselijke spierpijn en ik kon echt bijna niets.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 19:57

moonfish13 schreef:
MusicIsLife schreef:

Ik heb gewoom domperidon liggen voor als ik misselijk ben.
Gebeurt niet zo vaak hoor, maar ze zijn zo te koop.
Ik sta nergens onder behandeling, maar ik heb wel immuuntherapie uit brussel.
Daar heb ik dus nu zoveel last van, de bartonella krijgt t gigantisch om zijn oren.
Daarom doen mijn benen waarschijnlijk ook zo zeer, mijn voetzolen branden ook constant.

Domperidon is al even helaas niet meer zo te koop. Het heeft best wel veel wisselwerking met andere medicatie en mag ook niet gebruikt met hartproblemen. Dus vandaar uit de vrije verkoop gehaald zelfs op recept wordt het heel terughoudend voorgeschreven. In Belgie onder de merknaam motilium nog wel zo te koop.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:45

Hier ook een afkickpoging van cola |( ik vind cola echt een van de beste dingen dat er is, maar ik merk wel echt verschil in mijn darmen nu ik de laatste tijd geen cola meer neem en ook meer oplet met grote suikerbommen. Last van me darmen had ik overigens al voordat ik de lyme had. Maar ik merk toch wel echt verschil. Wat ik doe is vantevore alvast bedenken wat ik bestel (geen xola dus :p) als iemabd het vraagt en dan meteen thee oid roepen zodat ik echt geen cola ga bestellen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:26

Ik heb evt nog domperidon hoor.
Heb zoveel liggen kan best wat missen..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:36

Echt heel erg balen dat het bij jou weer zo achteruit gaat Annick :(:)
En de date -O-
Dat motivatie loze heb ik nu ook een beetje last van, ik ben zó moe dat ik echt heel erg m'n best moet doen om mezelf naar buiten te krijgen. Als ik dan eenmaal buiten ben is het wel goed.

Ik ben wel altijd heel snel misselijk maar heb er niet echt iets voor. Alleen als het door maagzuur komt pak ik rennies.

Gelukkig was het wel leuk Eloya! Dan weet je wel waar je het voor doet, al is die 'rekening' natuurlijk nooit leuk :(:)

Succes met afkicken Eloya en Linda!

Ik heb vanmiddag gereden. Eigenlijk ging ik alleen in de wei rijden want maandag was ze de hele tijd aan het nep-schrikken en dat rijd echt niet fijn. Dan moet ik ook de hele tijd dat gestuiter opvangen terwijl ik dat eigenlijk niet kan. Ze was vandaag heel rustig dus ik probeerde het gewoon en ook buiten was ze super braaf :D Mijn schouder deed wel zo erg pijn dat het verlammend werkte maar als ze rustig is kan ik daar wel mee rijden.. Het is nu gelukkig weggetrokken!
Zolang ik blijf rijden en naar school gaan hoef ik nu nog geen fysio, dus Mel is nu mijn fysio therapeut, ik heb nog nooit zo'n leuke gehad :))

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 02:34

De afkickers: goed bezig. :j

Melody: het is opzich echt een onwijs goed teken, de behandeling slaat onwijs goed aan, maar het is wel heel moeilijk.
Het is heel moeilijk met de ups en downs.
Vooral nu alles fout gaat, heel ingewikkeld gedoe wordt t dan.
Dan moet ik echt weer opzoek naar een oplossing, doseringen afstellen en middelen stoppen of toevoegen.
Afgelopen week alleen al, kort 5htp geslikt, natuurlijke antidepressiva vanwege alle stress met date en omdat ik geen kant op kon.
Dat gestopt en nu lage dosis cbd, minder sterk en enkel iets rustgevends.
Ontstekingsremmer peapure is ook verhoogd, sindsdien zijn mijn voeten redelijk stabiel, dat ging echt fout zonder. Richting hielspoor o.a.
Vanwege de pijn in mijn benen slik ik de venoruton, ben best heel tevreden al.
Maar dus wel 4 veranderingen in korte tijd.
Maar vanavond ook weer, magnesium geprikt en weer dry needling, 15 naalden verbruikt, meeste gebruik ik 2x.
Het kost echt veel tijd voor ik alles dan weer goed heb, want alles in 1x werkt soms niet omdat je dan niet weet wat wat doet.
Daarbij werken sommige dingen niet, dus heb oa al diclofenac gel gesmeerd op mijn achillespezen, ook daarvoor veel ingetaped maar dat was t niet.
Daarbij is het toch telkens brainstormen, pijn, niet lekker en om dan nog zelf de oplossing te kunnen bedenken is moeilijk soms.
Zie dan ook onwijs op tegen het prikken en dry needlen.
Ben het dan zó zat, ben dan zo giga moe en kan het dan niet goed opbrengen.
Daarbij dan nog dat alles zo lastig oplosbaar is, en niemand me daarmee echt goed kan helpen maakt me dan nogal gefrustreerd.
Zeker omdat ik ook wil blijven revalideren is dat erbij en pony echt vermoeiend als alles fout gaat. -O-
Date.. Ja.. oliebol..
Mis hem enorm, maar ik kan er niks mee wat erg lastig te accepteren is.

Dat motivatieloze heb ik nu hetzelfde, precies zo.
En elke dag is het momenteel weer strijd en frustratie icm de pijn en stijf etc.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:11

Krijg nou tandjes..
Ik kwam vandaag goed mijn bed uit voor het eerst in weken?!
Durfte nog niet te juichen, maar het is nu 6 uur en ik wordt enkel beter.
Moest ff naar de apotheek, en ik liep voor het eerst in weken zonder nadenken de deur uit, en trok zelfs een sprintje met oversteken. *\o/*
Heb gister gehoord dat mijn pony godzijdank nog mee mag in de kudde de wei op, om bepaalde redenen mocht dat niet, wijd ik niet over uit hier.
Maar voor het eerst sinds de omslag van het weer heb ik zin om naar mijn pony te gaan, en heb ik de behoefte om te bewegen.
Ik ga mijn lichaam het weekend geven om bij te trekken, en dan hoop ik aankomende week weer lekker verder te kunnen met sporten.
Pfffff.. Wat een zorgen soms. -O-

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:54

Wat superfijn!!! Hopelijk volgen er snel meer van dat soort dagen!!:) wat is het toch een vage ziekte ook :+ geniet van deze fijne dag Moonfish!!:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:40

Super fijn Moonfish! Hopelijk volgen er nog vele goede dagen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:18

Wat super Annick!!! :D
Dan komt het door de Herxheimer of niet? Dat vind ik altijd nog een beetje een troost, dat het dan extra erg is maar dat het wel komt doordat er tegen de Lyme & co gevochten wordt..

Vaag is het zeker! Ik ga vandaag voor de 3e dag achter elkaar rijden, hoe dat kan!? Geen idee, maar ik ben er wel heel blij mee! Afgelopen dagen had ik wel steeds veel last van nek/schouders met rijden maar verder was het best te doen. Ik heb de laatste paar weken wel heel veel last van mijn benen maar vreemd genoeg zit ik tepaard precies goed, dan heb ik er geen last van :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:29

Melody, het heeft er zeker een link mee ja.
Maar ik reageer gewoon heel goed op de venoruton, sindsdien gaat het beter.
Vannacht een rotnacht gehad want allemaal gekraak in mijn lijf.
Nu dus knap beurs en heb gister mijn pony bekapt, en dus spierpijn.
Ben echt hondsmoe, maar ik leef nog steeds op mijn eerste tramadol! *\o/*
Wel mega spierpijn, maar goed te doen.
Heb vannacht ook zo slecht geslapen dus straks lekker knock out.
Vage ziekte idd, een klein dingetje kan alles maken of breken bij mij.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:00

Fijn melody van het rijden!!!
Hoop hier gauw weer te mennen, lig nu in bed en hoop zo lekker te kunnen slapen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:12

Balen dat je zo slecht geslapen hebt!
Idd kleine dingetjes, maar ook vanuit niks. Dat vind ik nog het vreemds, je kunt ineens helemaal krom liggen van de pijn zonder ook maar enige aanleiding..

Rijden is het helaas niet geworden, mijn zus was mee dus we gingen haar longeren voor wat foto's. Ze was al steeds flink aan het bokken en rondrennen omdat we in die wei normaal niks doen, ging ze ineens onderuit :(:) Ze liep even op 3 benen maar na een paar passen was er vrijwel niks meer te zien, dus het zal wel gewoon spierpijn zijn. Maar ze bleef wel gevoelig lopen en stukjes wel mank dus we hebben haar verder maar met rust gelaten..

Er zaten wel wat gave foto's bij voordat ze viel:
Afbeelding

Ik voel me dan zo schuldig, ze doet het helemaal zelf met dat gebok maar ik had wel dat touw vast -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 01:36

Soms gaat dat zo. :(:)
Wat jij idd aanhaalt is het wisselende.
Dat is zo ingewikkeld.
Vandaag ging t best ok, maar vanavond ineens mijn hele rug in de kramp.
De boel komt los en dat doet zeer.
Dus koppijn, heb nu dus de max aan tramadol op van wat ik mag...
Terwijl het best goed begon, heel maf.

Mag ik even klagen?
Alles was op orde, was echt happy.
Maar ik zit zo met mijn date in mijn maag.
Heb het idee dat er met praten best tot een goede oplossing te komen is.
Heb echt veel nagedacht, tot inzichten gekomen en ik vind het moeilijk.
Heb m nu geappt of ik wat mag vragen, en mijn bericht al klaar staan.
Hij had t eerst over geen contact, later ik heb gewoon tijd nodig.
Leuk maar ik heb meer nodig als twee appjes om me een beeld te kunnen vormen en de situatie te begrijpen.
Ik wil het alle tijd geven, maar niet als hij dat enkel zegt om mij af te schepen.
Lastig, ik ga t zien.
Heb eea klaar staan, ideeën, opties, gedachtes en ik hoop dat dat weer zorgt dat we weer kunnen praten.
Dit voelt gewoon sucks.

Ga zo ff acupuncturen en dan slapen.
Mijn hoofd zit onwijs vol van alles.
Maandag belt de huisarts, zie er heel erg tegen op.
Verder wel trots, want ik ben er toch weer uit gekomen uit dat gat.
Nu mijn hoofd nog, ben van alle kalmerende supplementen af en vandaag voor het eerst goed wakker geworden zonder poedersuiker.
Morgen zondag, ik hoop dat ik ff kan praten met date.
Op stal is er wedstrijd dus pony moet buiten blijven tot 5 uur, of daarvoor naar binnen halen.
Hij gaat maar lekker genieten morgen, ik rustig aan doen en maandag verder.
Sporten oppakken, druk en zwaar weer maar wel zin om te bouwen aan mijn herstel far as possible.
Heb geen rust in mijn kop, dus ik schrijf het maar even weg.... :(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:03

Ach meissie wat vervelend !
Daten kan stressvol zijn met iedere keer ergens potentie in zien en dan toch niks worden.
Ik ken je situatie niet, maar ik weet wel dat wanneer daten "moeilijk" gaat ipv soepel dan is het 't gewoon niet. Ik denk dat je zelf moet bepalen wat je wilt. En het klinkt alsof hij je dat niet gaat kunnen geven. Dan is het tijd om verder te gaan. Eendate die tijd nodig heeft (in de zin van niet zien en spreken?) klinkt niet positief.
Hup tieten vooruit! Je bent meer waard.

Ik ben net wakker. T is oké hier. Erg lage energie dus nog dezelfde dillemma als m'n vorige post.

Fijn melody dat je zoveel kunt rijden!

Gadsie dames. Drinken jullie serieus (veel) cola? Goed dat jullie er nu mee willen stoppen! Zo ziek als jullie zijn zou echt door al die cola suiker rekening houden met buikproblemen zoals Candida.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:15

Ik drink eigenlijk alleen water en (groene) thee. In het weekend gun ik mezelf soms een late macchiato (met suiker) of een glas cola. Verder zo min mogelijk suiker. Ik heb sowieso al gemakkelijk schimmelinfecties aan mijn slijmvliezen dus mijn darmen zullen daarbij vast niet achterblijven.

Moonfish, wat balen dat je date zoveel energie en stress kost. Hoop dat je snel verder kunt.

Melody, fijn dat je zoveel kunt rijden!

Hannanas, wat balen dat je energie zo laag is! Sterkte!