[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IrishCold

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:56

Hey iedereen

ik slik nu 2 jaar de pil en zou vandaag eigenlijk met de stopweek horen te beginnen. Ik heb nu me pil weer geslikt. Ik ben nu dus aan het doorslikken.

Maar waneer( na de strip) word ik dan weer ongesteld?

normaal begint me stopweek maandag en slik ik die maandag daarop weer de pil(nieuwe strip) en word ik in de stopweek op de vrijdag ongesteld..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:11

citroen22 : na de tweede strip begint je stopweek dan ook op maandag,
het is echter afwachten hoe je lichaam reageert op een tweede strip.
ik verwacht dat er geen verschil zal zijn, maar het kan zijn dat je eerder of later ongesteld word.
Hier kan niemand je antwoord op geven, denk ik, omdat dit per lichaam anders is.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:18

Oke dus tegen die tijd, slik ik zondag me laatste pil in en heb ik me stop week.. en wacht ik af waneer ik het weer word. Maar dat het per lichaam verschild snap ik.. wou gewoon even zeker weten of ik dan gewoon weer (0nngeveer) op zelfde moment word. of dat ik iets moet anders doen.

Slik 2 jaar braaf gewoon de pil, zonder doorslikken.
Wou gewoon even weten hoe dat in zijn werk gaat. Ben niet van plan om vaker of langer achter elkaar door te slikken.Op sommige momenten is het gewoon fijn om even door te slikken. Doe het niet voor onbelangerijke dingen. Vind het maar niks die troep , tis dat het handig is en menstruatie pijn verminderd en de hoeveelheid.
Voor de pil was ik altijd volle 7 dagen zwaar ongesteld.

Het is gewoon even een uitprobeersel

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:55

Hallo!
Ik heb een best wel dringende vraag! Ik ben naar een zwaardere pil gestapt 2 maanden geleden klopt het dan dat je de 1e paar strips nog doorbraakbloedingen hebt? Ik heb al bijna 4 jaar de pil!

Hoop op snel antwoord!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:01

Doorbraakbloedingen als je van pil veranderd ben kan zeker. Als het na 3 strips nog steeds is, zou ik wel even met je HA overleggen of dit wel de juiste pil voor je is.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:41

Oke! ja daarom wacht ik het nog even af voordat ik naar de HA stap! En nog een vraagje.. Als ik seks heb met mijn vriend bloed ik meestal wat kan dit zijn?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:08

Dat is een contactbloeding. Kan verschillende oorzaken hebben, volgens mij meestal niet ernstig. Maar als je dan toch naar de HA gaat, kan je dit wel even voorleggen. Vaak is het gewoon een kleine beschadiging/wondje. Kan eventueel ook een SOA zijn of iets ernstigers maar ik ben geen dokter en dus ook niet in staat hierover een diagnose te stellen. Heb je al geprobeerd een weekje geen seks, heb je 't dan nog steeds?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:13

Het kan geen SOA zijn..Wij hebben nu 1,5 jaar en hebben ons laten testen en toen was er niets uitgekomen en we zijn allebei niet vreemd gegaan! Ik kan het nu wel uittesten nu ik toch een week ongesteld ben.. Of is dit niet het goede moment om dat te doen? Ik ga het inderdaad wel voorleggen! Gelukkig ben ik sinds deze week overgestapt naar een vrouwelijke dokter!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:06

Nou ik zou me er weinig zorgen over maken, maar eens vragen kan geen kwaad. Je kan nu dan inderdaad even aankijken of het daarna over is.. :)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:10

Jaaa bedankt voor je advies en vooral snelle reactie! Ik houdt dit topic in me achter hoofd!!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:48

Hallo, ik heb ook een vraagje :)

Ik ben sinds september de pil aan het doorslikken. Heb eigenlijk nog geen doorbraakbloeding oid gehad en het bevalt me zo wel. Alleen zou ik binnenkort toch een keer een stop periode in moeten lassen? Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang je door kan/mag slikken.

Alvast bedankt!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:55

Als je geen doorbraakbloeding hebt hoef je geen stopweek te nemen hoor. Volgens mijn beide HAs kun je de pil prima door blijven slikken. De stopweek met bloeding dient er eigenlijk voor als 'zekerheidje' dat je niet zwanger bent en omdat veel vrouwen het gevoel hebben dat ze toch een keer moeten bloeden. Maar de pil legt je cyclus stil dus er hoeft ook niets afgevoerd te worden en een bloeding is dus niet noodzakelijk om het lichaam te reinigen oid. Ik slikte mijn pil ook regelmatig lang door :)

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:04

Oke, bedankt voor je reactie :) Er is dus ook eigenlijk geen maximum van het aantal maanden bijvoorbeeld dat je door mag slikken? Alleen zo gauw je een doorbraakbloeding hebt, moet je wel een stopweek inlassen toch?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:45

Nee hoor volgens mijn huisartsen niet. En laatst zag ik hier ook op tv iets over, de arts gaf ook aan dat veel vrouwen er een veiliger gevoel bij hebben om gewoon elke maand een bloeding te hebben. Terwijl dat voor het lichaam niet per se nodig is. In het geval van doorbraakbloedingen kan het idd verstandig zijn even te stoppen, maar die heb ik zelf nooit gehad.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:53

hallo,

de dokter heeft me een andere pil voorgeschreven,
maar dit had niet mijn mijn voorkeur te maken, maar iets met verzekering.
ik heb nu microgynon 30 en ik weet nu uit mijn hoofd niet naar welke ik ga.
ik slik de pil eigenlijk altijd maanden achter elkaar door, en wil dat bij die andere ook gaan doen
(dit mag van de huisarts)
wanneer is het dan verstandig te wisselen?
gewoon vanuit de laatste pil van de oude strip, meteen de volgende pil doen?
of eerst een stopweek inlassen?
ik wil meteen veilig zijn, als het kan

maar dit zal ook wel in de bijsluiter staan neem ik aan?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 08:12

Als je veilig wil is het beste gelijk na de laatste strip verder gaan met je nieuwe strip.
Of op de eerste dag van je menstruatie.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:04

Dit staat inderdaad wel in de bijsluiter. Maar ik zou ook gewoon onmiddellijk beginnen met je nieuwe pil na de laatste actieve van je eerdere anticonceptiepil. Je kan eerst een stopweek inlassen, maar geloof dat het dan alleen veilig is als je overstapt van een lichtere naar een zwaardere pil, omgekeerd is beter zonder stopweek. Beste is denk ik dus gewoon zonder stopweek :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:45

lillytjuh schreef:
Al eens over nuvaring of implanon gedacht? stuk minder hormonen als de prikpil. En met de nuvaring kun je je stopweek overslaan of verzetten.

Ik was mij aan het inlezen over diverse zaken en ik kwam deze reactie tegen. Hoe bedoel je dit precies dat je dit kunt reguleren? Ik lees juist namelijk dat dat niet kan.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:46

magda_90 schreef:
lillytjuh schreef:
Al eens over nuvaring of implanon gedacht? stuk minder hormonen als de prikpil. En met de nuvaring kun je je stopweek overslaan of verzetten.

Ik was mij aan het inlezen over diverse zaken en ik kwam deze reactie tegen. Hoe bedoel je dit precies dat je dit kunt reguleren? Ik lees juist namelijk dat dat niet kan.

Je kan gewoon zonder stopweek een nieuwe ring in doen. Beetje zelfde principe als doorslikken bij de pil dus.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 13:57

Maar dit kan dus alleen met een navuring, bij de implanon heb je hier geen zeggenschap over?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:01

Klopt, met implanon is je menstruatie niet te regelen. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:04

En hoe is dat jullie bevallen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:07

Ik heb geen Implanon, maar wel een Mirena spiraal ook daarmee kun je je menstruatie niet regelen. Dat vind ik niet erg want dankzij de spiraal ben ik nog maar 1 dagje licht ongesteld met een minimale buikpijn :) Over Implanong heb ik heel erg veel slechte verhalen gehoord. Heel veel meiden geven aan dat ze het eerste jaar niet ongesteld werden en na die periode lange bloedingen tot wel 6 weken hebben. Ik zou er persoonlijk wel heel goed over na denken als je dit wilt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:13

Daar ben ik ondertussen al heel wat maandjes zoet mee maar eigenlijk is er niemand te spreken over één degelijk product (uiteraard omdat het per lichaam verschilt). Over het mirena spiraal hoor ik dus dat je daar niet aan moet beginnen als je geen kinderen hebt gekregen, maar ook hier kan het lang bij duren voordat de regelmaat erin zit.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:17

ik ben zeer tevreden over de nuvaring. Als ik jou was zou ik dat eerst proberen, aangezien je die zelf in en uit kan doen is dat nogal makkelijk om te proberen. Bevalt dat niet kan je altijd nog spiraaltje of implanon proberen. Ik zou ook voor nuva of spiraaltje gaan en heb toen met de HA afgesproken, eerst nuvaring proberen want dat probeert makkelijk en anders spiraaltje, maar dat was dus in mijn geval niet nodig.