laughterline schreef:
Mooi geschreven. Bedankt voor het delen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Beauty26 schreef:Bedankt voor je reactie, momenteel weet ik eerlijk gezegd niet hoe ik deze maanden door moet gaan komen... ik zie er als een berg tegen op!!
Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben die in zulke situaties het ff niet trekt
Rebel_Jits schreef:Ik trek me regelmatig terug met wat muziek. Even emoties (welke dan ook) vals er uit zingen met bijbehorende muziekIk kan ook echt grumpy worden als die mogelijkheid er niet is, maar ik er wel nood aan heb. Dan word ik kortaf, trek me terug en mensen moeten me met rust laten
![]()
Toen ik nog een paard had, was dat ook een ideale plek om op te laden. Een rondje hobbelen, even ontspannen. Vooral tijdens het borstelen, heerlijk was dat.. Tegenwoordig ga ik een rondje met de honden wandelen. Als hun eerste drukte eraf is, loopt dat heerlijk
Beauty26 schreef:Hoi hoi, sorry moet even wat van me afschrijven... hoe reageren jullie op verhuizingen? Wij hebben ons huis verkocht, en moeten er binnen nu en 3 weken uit, en moeten dus tijdelijk huren ( wat niet zo makkelijk is).
Maar nu moeten we tijdelijk ( 3 maanden) in een chalet gaan zitten met een kat , 2 honden en een kind van 20 maanden...alles behalve ideaal natuurlijk.
Ik reageer hier nogal sterk op, en trek dit erg slecht... hoe doen jullie dit?
Eapy schreef:Rebel_Jits schreef:Ik trek me regelmatig terug met wat muziek. Even emoties (welke dan ook) vals er uit zingen met bijbehorende muziekIk kan ook echt grumpy worden als die mogelijkheid er niet is, maar ik er wel nood aan heb. Dan word ik kortaf, trek me terug en mensen moeten me met rust laten
![]()
Toen ik nog een paard had, was dat ook een ideale plek om op te laden. Een rondje hobbelen, even ontspannen. Vooral tijdens het borstelen, heerlijk was dat.. Tegenwoordig ga ik een rondje met de honden wandelen. Als hun eerste drukte eraf is, loopt dat heerlijk
Inderdaad met het hondje wandelen, dat hielp me altijd... Maar daar is nu helaas geen mogelijkheid voor
Ik werk fulltime in een redelijk stressvolle omgeving, en na mijn werk ga ik altijd direct naar stal. Dat is voor mij mijn rustmomentje. Maar hier komt het dus... Ik kan er slecht tegen als mensen veel met me gaan praten. Ik wil niet onaardig doen, maar wil eigenlijk zoveel mogelijk in stilte en rust alleen zijn met mijn paardjes. Ik heb het gevoel dat ik al snel als afstandelijk en arrogant wordt gezien omdat ik behoefte heb aan stilte... Ik hou gewoon niet van nutteloze gesprekken terwijl ik quality time doorbreng met mijn meisjes. Misschien asociaal... Maar ben ik hier de enige in? Hoe lossen jullie dat op?
Maris schreef:amber15 schreef:Ja hier een, helaas...
HSP en chronisch moe ?