[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:20

Dat is nog eens leuk als hapje voor in het weekend :)!

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:25

lotte_2 schreef:
Zijn er mensen die binnenkort een nieuw HK toppic willen openen? Wil nl ook weer gaan afvallen, maar om me nou bij een bestaand toppic aan te sluiten... :S
En een beetje steun/stok achter de deur kan gaan kwaad natuurlijk ;)

We hebben al een tijdje terug een HK topic gemaakt naar aanleiding van dit topic, dus daar kan je gewoon meebabbelen :) :

Samen komen we er wel..

Daar plaatsen we ook de daglijstjes en praten over vanalles wat ons bezig houdt in het dagelijks leven en natuurlijk ook hoe alles gaat qua afvallen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:36

Ik wil nu nog niet zo 'zwak' zijn om de chips te graaien, maar stel dat ik nu iets mag van mezelf als beloning dan neem ik dus mooi een klein bakje zoute popcorn! :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:49

Die 400 calorieën gelden dan wel alleen voor de magnetronpopcorn van AH. Ik weet niet hoeveel calorieën er in andere zitten. In een kant en klaar zak al meer zag ik laatst.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:53

_Luce schreef:
lotte_2 schreef:
Zijn er mensen die binnenkort een nieuw HK toppic willen openen? Wil nl ook weer gaan afvallen, maar om me nou bij een bestaand toppic aan te sluiten... :S
En een beetje steun/stok achter de deur kan gaan kwaad natuurlijk ;)

We hebben al een tijdje terug een HK topic gemaakt naar aanleiding van dit topic, dus daar kan je gewoon meebabbelen :) :

Samen komen we er wel..

Daar plaatsen we ook de daglijstjes en praten over vanalles wat ons bezig houdt in het dagelijks leven en natuurlijk ook hoe alles gaat qua afvallen.

Aanwezig *D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:50

vibabu schreef:
Die waldkorn crackers vullen echt wel! je moet ook goed kauwen.... waardoor je ook langer over je eten doen. Ik zit ´s ochtends na 1 zo´n cracker gewoon vol :o

Vind jij... Ik zit er echt niet van vol ;) Misschien als ik heel eiwitrijk beleg gebruik...?

Zag iets over tussendoortjes als zoute popcorn en tortillachips. Bevatten beide toch wel redelijk wat zout, dus zou niet mijn voorkeur hebben ;)

Heb net mijn ontbijt bekeken en kwam al bijna op 500 kcal (via Caloriechecker). Daar schrok ik best van. Al moet ik zeggen dat ik ook zelf even gerekend heb met de producten en ik echt niet op deze hoeveelheid uit kom... Zo heb ik van die drinkyoghurt (bij uitzondering) en daar geeft 158kcal voor 1 beker. Als ik zelf reken, kom ik op 110kcal uit (drink iets minder dan 200ml en het is 55kcal per 100ml). Ook de speculoospasta (ook al slecht, maar heb gewoon niks anders in huis... Volgende week dus flink gezonde dingen inslaan), daar geeft het voedingscentrum 236 kcal voor (2 boterhammen). Volgens de verpakking is het 88kcal per portie. Best grote verschillen dus... Maar ja het gaat om het idee om het even goed bij te gaan houden, dat motiveert denk ik wat beter :)

Ben ook begonnen met het opmeten van mijn been/buik/kont omtrek :P Eens kijken of dat minder wordt...

Gister trouwens nog lekker gesport. Half uurtje maar, maar dan knap je ook wel echt op (zit overdag overigens ook al een half uur op de fiets, waarvan een kwartier de berg op). In dat half uurtje fitness heb ik een kwartier hardgelopen en daarna nog 7 minuten op z'n fiets en 3 minuten op zo'n ander apparaat. Dat vond ik genoeg, want kreeg last van mijn knieën. :) (was dinsdag ook al gegaan)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:25

Zoute popcorn zou ik ook niet doen, zout kan er juist voor zorgen dat je vocht vast gaat houden. Popcorn heeft vaak ook wel wat vetten, dus ik zou ermee oppassen :) Gisteren hebben vriendlief en ik weer aan de hardlooptraining meegedaan, ging erg lekker ondanks de regen.
Straks ga ik weer met mijn bijrijdpaardje aan de slag :D

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:33

ik vind popcorn en tortilla's heerlijk maar er zit inderdaad erg veel zout in
en je ben dan toch weer geneigd te gaan snaaien denk ik
dan neem ik liever een bakje yoghurt of een plak kaas
of plakjes kalkoenfilet

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:34

Zo, ik zit al lekker aan mijn gezonde ontbijt :).

2 boterhammen met smeerkaas, pesto, komkommer en tomaat :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:18

Joehoe 2 kilo kwijt *\o/* *\o/* *\o/*

Het duurde even, maar er begint nu echt gewicht af te gaan!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:19

Afgelopen week 2 kilo eraf :o?

Goed gedaan Mars! Je kan trots op jezelf wezen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:24

Ja, ineens eigenlijk. De weegschaal bleef steeds maar op hetzelfde staan, terwijl ik wel t gevoel had iets kwijt te zijn. Waarschijnljk door spieropbouw vanwege het hardlopen. Maar nu begint het vetverlies zich eindelijk ook op de weegschaal te laten zien :j (na 2 weken bezig te zijn)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:24

Popcorn heeft idd vetten,maar ook bij het afvallen heb je vetten nodig. En plantaardige vetten zijn beter dan dierlijke. Kaas bevat ook aardig wat cholestorol bevatten net als eieren,daar moet je ook weer mee opletten. Zouten heb je ook nodig. Teveel is nooit goed. Dus alles in de juiste hoeveelheid want je hebt het wel nodig. :)
Laatst bijgewerkt door Lous op 19-01-12 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:25

Lous schreef:
Popcorn heeft idd vetten,maar ook bij het afvallen heb je vetten nodig. En plantaardige vetten zijn beter dan dierlijke. Kaas bevat ook aardig wat cholesterol net als iederen,daar moet je ook weer mee opletten. Zouten heb je ook nodig. Teveel is nooit goed. Dus alles in de juiste hoeveelheid want je hebt het wel nodig. :)

Ooit bekeken wat je binnenkrijgt als je alleen een paar sneeën brood eet :)? Zal je verbazen, maar in brood zit erg veel zout. Dat is al meer dan dat je nodig hebt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:28

Klopt,dat weet ik. Heb laatst op TV ook een heel item zitten bekijken over voedsel en zout.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:30

Lous schreef:
Klopt,dat weet ik. Heb laatst op TV ook een heel item zitten bekijken over voedsel en zout.

:) Ja het is echt een hot item op dit moment (doe een opleiding gerelateerd aan voeding en de ontwikkeling van levensmiddelen, dus dan krijg je deze 'trends' wel mee)...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:32

Toch even voor de duidelijkheid hoor,ik ben ook geen dietiste. Maar alles wat ik weet over dieten en afvallen heb ik geleerd uit mijn eigen ervaringen,die van anderen en van mensen die ervoor geleerd hebben. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:35

Lous schreef:
Toch even voor de duidelijkheid hoor,ik ben ook geen dietiste. Maar alles wat ik weet over dieten en afvallen heb ik geleerd uit mijn eigen ervaringen,die van anderen en van mensen die ervoor geleerd hebben. :)

Hier idem dito :) :P

Trouwens ben net wel goed bezig geweest. Ben naar 14 hoog gegaan met de trap :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:37

Wow ...! Ging het een beetje? Vind 7 al heel vermoeiend. :=

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:40

Ging prima, geen moment moeilijk gehad. Maar het kost wel veel tijd (ging niet al te snel, dat wordt lastig :P).

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:56

ik neem ook wel eens wat asperges met ham als snackje :9

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:01

Oh dat is ook een goed idee.
Lekker, is dat niet slecht?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:02

nee hoor. is niet slecht. Rookvlees met gekookt ei is nog minder slecht!!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:04

Ham is niet heel gezond toch? Zit vrij veel vet in naar mijn idee.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:06

Ligt er helemaal aan welke ham! zijn zoooooooveel verschillende soorten....