Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:30

Dat hoor je vaak, in combinatie met chinese kruiden! M'n vriend heeft dat jaren terug ook gehad en vond het ook erg vies :P
Gelukkig dat het zo mee viel, als je nog zoveel keer moet!!
Nu maar hopen dat het ook het gewenste resultaat geeft!

Ash_

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:32

Ja ik hoop het ook. Kost trouwens meer al ik dacht en moet het zelf voorschieten. Dat maakt het wel omhandig. Maargoed vanmiddag dus weer daarheen. Nu werken naar mijn paard en snel weer die kant op.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:35

Je krijgt het wel (gedeeltelijk) vergoedt?? Kun je anders niet met je behandelaar afspreken dat je het zeg maar betaald als je het dan weer van de verzekering terug hebt?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:00

Nee het is echt gelijk betalen want mensen komen hun afspraken dan niet na heeft ze al eerder ervaren.

Maar ik krijg het vergoed dus dat scheelt.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:21

Jolandaa schreef:
Wat is een 'Chi'?
Ik g vandaag mn eet en drink gewoontes eens bijhouden :j

Maar Ik lees net dat je ijsthee drinkt, drink je dan light of de gewone? Want die is dan natuurlijk mierzoet. Dus krijg je een te hoge waarde van en moet je vaak plassen.
Of heb jij geen diabetes?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:33

Jolandaa schreef:
Wat is een 'Chi'?
Ik g vandaag mn eet en drink gewoontes eens bijhouden :j

sorry las over je reactie heen. Chi is je energie dat door je lichaam stroom. Doordat ik meerdere blokkades heb heb ik een lage chi.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:00

Nee ik heb geen diabetes. Volg dit topic omdat ik in dr zorg werk. En ik hier wel vaak goede ideeën zie om je suikergehalte te verlagen etc :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:18

aha vandaar :)* dacht al zoiets omdat je zei wat je drinkt :P

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:55

pfff wat gaan jullie ineens snel ! :D , nou hier gaat het nog steeds slecht , veel pijn erg stijf en de andere arm gaat fijn meedoen weet op het moment niet waar ik het moet zoeken..

Ik ben gestopt met de acupunctuur had niet de indruk dat het iets deed voor mij en ik wordt het zo zat om tig keer per weer voor die schouder ergens heen te moeten ook loop ik nu bij een manueel therapeut en ik moet zeggen dat ik tot nu toe daar de meeste profijt van heb ( gister zat ik daar dus weer werd de beste man weggeroepen want zijn vrouw stond op het punt te bevallen haha weer geen behandling gehad ;) )

Zondag zat ik bij broer en schoonzus opeens zei zij dat ze een soort van kan magnetiseren (handoplegging) en dat ze mijn broer ook vaak er mee kan helpen ik dacht ach baat het schaad het niet dus ze was bezig en begon spontaan te huilen en ineens stopte ze ze zei wat zit jij vol woede en verdriet je hoofd moet eerst leeg voordat ik je kan helpen en ze vroeg of ik vaker wilde komen zodat ze kan helpen ..beetje vaag verhaal maar ik vind het een beetje eng ook omdat ze zo bekend is voor mij en ik er niet zeker van ben dat ze echt iets kan...( ze wonen niet echt naast de deur)..

Suikers gaan door de ontstekingen er omhoog zat gister op 24 .. ben dus op het moment beetje de weg kwijt..

De nachten zie ik erg tegenop omdat ik de hele nacht pijn heb ook heb ik zo'n pijnstiller van de huisarts geprobeerd maar heb vervolgens 4 uur klaarwakker in bed gelegen en nog steeds pijn gehad dus die neem ik ook niet meer.

Goh wat positief he haha ach ik hobbel door en hoop hard dat het spontaan beter gaat worden. :o

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:53

Tootje: hoelang heb je acupunctuur gedaan? Wanneer zou resultaat moeten voelen?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 19:36

Ik heb nu 5 keer acupunctuur gehad maar het lijkt erger te worden ipv minder ik merk dus niet dat er iets verbeterd ik zou na een keer of drie echt wat moeten gaan merken..maar omdat ik ook bij een manueel therapeut loop heb ik een stap terug genomen...

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:44

Oke, ik moet vrijdag weer. Hoop dat ik verbetering ga zien.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:47

Bedankt voor jullie reacties!
ik ga morgen bloed laten prikken, het wordt me de dag erger. Steeds meer vermoeid. aan een stuk door blijven drinken en nog steeds dorst.. word er eerlijk gezegd een beetje bang van allemaal.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:02

Klinkt inderdaad niet goed, erger zou het niet zomaar mogen worden.
Het kan wel helpen voor jezelf vandaag bij te houden hoe veel je drinkt en hoe vaak je moet plassen, dan kun je die cijfers morgen ook aan de dokter geven. Op die manier kun je daar iig een punt mee maken, ook als het geen diabetes blijkt te zijn. Met cijfers zal hij je wel serieus moeten nemen, als je alleen maar kunt zeggen 'veel drinken' en 'veel' plassen is dat zo vaag dat het voor de huisarts een soort van inschatting wordt of jij weet wat normaal is en wat niet ;).

Edit: en probeer je ook weer niet al te druk te maken, het komt hoe dan ook wel goed :(:)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:05

Niet zo zeer dat het erger wordt, ik word me er meer van bewust. Eerst dacht ik nog van goh, beetje droge keel gaat wel weer over. Maar nu is het al een paar dagen zo.
We zullen het zien bij de dokter..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 20:28

Lau_ heel raar misschien maar als ik zulke klachten heb heb ik vaak een blaasontsteking geen buikpijn o.i.d maar droge keel en dorst.. het is maar een idee..;-)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:34

Dat is inderdaad ook een goeie tootje! Zou zo maar kunnen dat dat het is :). Laten we het hopen voor Lau.
Hoe is het gegaan bij de dokter Lau?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:34

Hoe was het bij de dokter Lau?
Ik ben vandaag ook weer bij de internist geweest, hba1c van 6.8 :D En alle verdere waardes waren prima! *\o/* Geen idee hoe het kan, maar ben toch een beetje trots op mezelf :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:07

hee wat goed zeg! keurig. Ik ben ook trots op je

Nou Willem is omhoog geschroeft met zijn basaalstand en wat hij niet van mij wil aannemen is hem nu ook door de dbverpl duidelijk gemaakt. Hij moet dus ook meer bijbolussen en als er een dipje aankomt is dat makkelijker te verhelpen dan terugbrengen van de 24 naar 7 ofzo. Willem bleek dus na een aantal dagen met een continusensor alleen tussen 14 uur en 16 uur beneden de 10 te zitten.Op hoop van zege dat t kwartje nu gevallen is bij mijn lieve eigewijze man :j (ben eigenlijk benieuwd waar de kids hun autistische trekjes vandaan hebben ;) )

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:23

Hey, goedzo meikemarieke! Fijn nieuws!

En ook fijn dat Willem nu even door iemand anders op de feiten is gewezen pipo :). Overigens wel typisch dat hij tussen 2 en 4 het laagst zat, meeste mensen zitten dan het hoogst :P. Maar het is toch idd wel de bedoeling dat ie wat vaker dan alleen dan onder de 10 komt zeg, da's immers nog steeds hoog.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:43

Zijn bolussen werken blijkbaar niet genoeg lijkt .Wat zei ze gister.. Willem moet eigenlijk 8 eenheden spuiten voor zoveel koolhydraten (bv 1 gebakje) ofzo? Ze heeft t in iedergeval uitgerekend. en laten zien.
Maar als Willem maar onder de 10 komt, zal al een hele verbetering geven. Nu is het zo dat hij denkt te laag te zitten als hij op 8 zit, maar dat is het lichaam wat gewend is aan hoge suikers.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:14

Dan is het voor hem dus ook extra belangrijk iedere keer eerst netjes te meten wanneer hij denkt dat hij laag zit, of niet? Lijkt me lastig, als je niet op de indicaties van je eigen lichaam kunt vertrouwen. Maar dat zou idd wel weer moeten verbeteren zodra hij gemiddeld weer lager komt te zitten.
Ga voor jullie duimen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:23

Ja doet ie ook hoor. Willem meet standaard al 5 keer per dag. en als hij dus vermoed laag te zitten dan nog een keer. Hij vloog voorheen dus van hoog naar laag dus prikken is weten.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:01

Pfoe, 5x per dag prikken is al behoorlijk wat. Rottig voor hem dat het zo varieert bij hem, echt balen.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 19:36

Fijn om ook goed nieuws hier te horen ! Helaas heb ik een zere keel en snotter virus te pakken afgelopen week had mijn zoon het en nu ben ik aan de beurt de suikers hangen steeds rond de twintig...bleehhhh hopelijk ben ik volgend weekend opgeknapt want dan heb ik een afscheids/verassings uitje ik ben 8 jaar klassenmoeder geweest en nu ga ik verast worden .spannend !