[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:54

Goedemorgen allen :)

Jaime interessant stuk bovenaan de pagina :j Jij sport er verder niet bij ?
Je moet toch een minimum aantal caloriën per dat binnen krijgen a.d.h.v. je werk kon je dat dacht ik aardig berekenen.. weet niet meer precies.

Ik begin vandaag met m'n weight watchers punten systeem :+
En.. daar we gisteren yoghurt aten als ontbijt, ga ik nu crackers smeren :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:09

Ik heb net ontbeten met twee beschuitjes met magere kwark erop en een heel klein beetje light jam (ik ontbijt bijna iedere morgen met geroosterd volkoren brood met halvarine of met magere yoghurt en fruit, dus voor de afwisseling nu eens wat anders).

Ben niet echt veel afgevallen de laatste dagen, maar moet ook eerlijk bekennen dat de laatste dagen niet alles echt helemaal volgens plan is verlopen!

Daarom ben ik in ieder geval al lang blij dat er niets bij op is gekomen. :D

Ik weeg nu 87.1 en dat betekent dat er 3.8 kilo af is. Op naar de vier, en dan de vijf!

Jaime_

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:20

Nee ik sport niet echt en beweeg ook te weinig, en daar moet je rekening mee houden in je energie-toename per dag, ik wil wel meer bewegen hoor, en dat probeer ik ook op te bouwen want gezond/gevarieerd eten op vaste tijdstippen i.c.m. voldoende beweging is denk ik de sleutel tot een gezond gewicht en een gezonde levensstijl.

Maarja, ik reed intensief paard en mijn pony is nu door artrose/spat met pensioen, dus die kan ik niet meer rijden, heb wel een nieuwe pony gekocht maar die is nog maar 1 :+

En heb tot op heden geen andere sport gevonden waar ik me goed bij voel, wel doe ik regelmatig aan beweging dmv de Wii. Het is niet echt keihard knallen zoals in de sportschool, maar het is wel beweging en dat is belangrijk..

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:50

Als ik 4 kilo ben afgevallen, krijg ik hele mooie laarzen van mijn vriend. Dat hebben we afgesproken. Zo heb ik ook weer extra motivatie, want dat was ik een beetje kwijt.

Maar een vraagje:
Zitten in geroosterd brood meer/minder/gelijk aantal calorien als dat je hetzelfde brood ongeroosterd eet? Ik vroeg mezelf dat zo even af...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:51

Kan ik me nog aanmelden?

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:51

Goeiemorgen!! Even een bijleesactie hoor:

AmyII schreef:
Ik zit vohol!!! Het zit me gewoon in de weg!!! ;(
Hmm dat is ook niet fijn.. :(:)

xNathaliee schreef:
Heb even gekeken op de caloriechecker:
Totaal 1065(calorieën) 18(verzadigd vet) 33(vet)
Misschien dat ik nog een extra plak ontbijtkoek neem maar dat is maar (77kcal) heb gister wel gezondigd dus dit is dan nog redelijk toch :)
Ik vind het er wel goed uit zien! :j Is een goede compensatie met gisteren denk ik.

xFioon schreef:
Mag ik hier meepraten? :o
Ga morgen starten met het dr. Frank dieet.
Welkom :wave: Natuurlijk mag dat! :D

lifaya schreef:
ik wil me ook hier aanmelden

Ik ben sinds 2 dagen :') (woow) bezig met afvallen. Ik ga vanaf morgen 1/2/3 x in de week hardlopen.
Ik probeer, hoe slecht het eigenlijk ook is, sochtends tot middag te leven op enkele pakjes crackers (denk aan 3 a 4 pakjes) en dan gewoon een normaal avondeten. Als ik na het avondeten weer iets wil eten dan pak ik weer een pakje crackers of ik neem een plakje zalm of vleesware of kaas ofzo. Ik probeer ook zoveel mogelijk water te drinken en thee en soep als er maar is.

*andere deel tekst even weggehaald*
Ook welkom! :wave: Goed dat je 1/2/3 keer in de week gaat hardlopen :j Maar ik vind je eetpatroon wel wat 'slordig' en weinig.

lifaya schreef:
het probleem is echter dat ik ook aan de medicatie zit, namelijk medicanet, en voor de mensen die het niet kennen, vergelijkbaar als ritalin en concerta. Ik heb dus helemaal geen eetprikkel gedurende de tijd dat het werkt en dan is het soms moeilijk om dingen naar binnen te werken. wat ook een nadeel is, is als het eenmaal is uitgewerkt, dat ik dan enorme honger krijg en dus alles in de avond ga eten, wat absoluut niet goed is. ik at eerst vaak in de avond 2 (mais)boterhammen met iets erop omdat ik dan echt gewoon enorme honger heb. Daarom doe ik nu crackers, het vult goed :P Ik ben wel van plan om er beleg voor te gaan nemen, maar moet even iets zoeken dat buiten de koelkast kan blijven en makkelijk mee te nemen is. Pindakaas is veel te veel calorieën, dus dat ga ik niet eens wagen, maar moet maar even kijken, ik vind veel dingen wel lekker :+

Verder bestaat mijn avondeten vaak uit aardappels, rijst, spinazie, boontjes, doperwtjes en vlees, dus dat is wel gewoon goed gevarieerd :P
Crackers zijn ook niet altijd goed toch? Tenminste, niet te veel en éénzijdig. Variëren is heel belangrijk. Dan kan je beter voor fruit gaan, of komkommer o.i.d. Tip: in aardappels zit veel zetmeel, dus deze zou ik iets minder eten. Rijst en alle groente die je noemt zijn wel goed :D Qua beleg voor op brood: Milner kaas, file american, runderrookvlees; allemaal vetarm.

Patriciavt schreef:
Heb om 17 uur een soort van 'priveles' bij fitness, waarbij we gaan kijken wat goed is voor mij bij de doelen die ik heb gesteld. Buikspierklasje tussendoor om 17.30 en de 'priveles' duurt tot 18.30.
Van 18.30 tot 19.30 doe ik Zumba en mennn dat is vermoeiend maar zooo leuk :D
Dus dan gaan er wel behoorlijk wat calorieen verbrand worden denk ik :P

Woensdag ga ik zwemmen van 7.00-8.30
Donderdag weer zumba van 9.30-10.30 (komt zo uit, collega gaat mee om te kijken of het leuk is :P )
Vrijdag zwemmen van 7.00-9.30
Dan heb ik 4x sport gehad deze week. Weekend moet ik werken.
Woow netjes hoor!! :j Jij sport echt goed!

lifaya schreef:
Ik doe ook maar even mijn schema voor vandaag dan:

O; pakje crackers :+
T; pakje crackers
M; pakje crackers + 2 keeldropjes
T; -
A; Doperwtjes, vegetarische burger (2 stuks)
T; pakje crackers

Maar gister zag het er zo uit

O; 2 boterhammen, 1 met kruiden-smeerkaas (hoe het ook heet) en 1 met komijnen kaas
T; pakje crackers
M; -
T; pakje crackers
A; doperwtjes, aardappels, varkenslapjes (maar dan het magerste van een varken, heel speciale naam) en salade
T; broterham met zalm

Ook niet echt ideaal, maar wel gevarieerder dan vandaag, ik moet voor mezelf dus echt gaat uitvinden welke tijden ik wat kan nemen :j
Ik mis groente en fruit!!! :wow: := Je hebt alleen maar wat doperwtjes binnen gekregen in 2 dagen... In crackers zitten bijna geen voedingsstoffen zoals eiwitten en vitamienen e.d. Je eet heel ongevarieerd.. En tip: Probeer die boterham met zalm te 'verhuizen' naar je lunch. Waarom eet je zoveel crackers? Komen die dingen je niet een keer de neus uit? :')

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:54

kimmysan schreef:
Maar een vraagje:
Zitten in geroosterd brood meer/minder/gelijk aantal calorien als dat je hetzelfde brood ongeroosterd eet? Ik vroeg mezelf dat zo even af...
Euhm.. als je geroosterd brood bedoeld waar geen boter o.i.d. op zit, dan is er geen verschil met ongeroosterd hoor. Tenminste, dat lijkt mij niet. Correct me if I'm wrong :Y)
Edit: ik kan ook niks op google vinden :D

djuulsie schreef:
Kan ik me nog aanmelden?
Natuurlijk :D Pb mij met je: Boktnaam - naam - leeftijd - lengte - huidig gewicht - streefgewicht - eventueel plan (kort).
Dan zet ik je in de lijst.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:56

Gedaan :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 12:01

Mijn dag van vandaag:

O: 1 grof volkoren boterham met file american, 1 glas Optimel 0% vet melk
T: 1 stuk komkommer, 1 glas water, 1 kiwi
L: 2 grof volkoren boterhammen. 1 met file american, 1 met Milner komijnenkaas. 1 glas Optimel
T: Plak 'minder suiker' ontbijtkoek, 1 kop thee, 1 glas water
A: Sla met stukjes komkommer en tomaat, snijboontjes, klein beetje gekookte aardappeltjes, 1 kippenvleugeltje, 1 glas water
T: Optimel 0% vet vruchtenyoghurt

Heb gisteren ook iets gezondigd :o Heb een stukje chocola gehad en een glas cola. Niet dat het heeeel slecht is, maar het was niet de planning. Kwam een beetje door de 'toetsweekstress' denk ik :o Achja, straks 3 km hardlopen en vanavond weer paardrijden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:04

kimmysan schreef:
Als ik 4 kilo ben afgevallen, krijg ik hele mooie laarzen van mijn vriend. Dat hebben we afgesproken. Zo heb ik ook weer extra motivatie, want dat was ik een beetje kwijt.

Maar een vraagje:

Nee zitten gelijk aantal in. Alleen is geroosterd droger dus je hebt sneller genoeg en langer een vol gevoel :Y)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:08

Jaime_ schreef:
Nee ik sport niet echt en beweeg ook te weinig, en daar moet je rekening mee houden in je energie-toename per dag, ik wil wel meer bewegen hoor, en dat probeer ik ook op te bouwen want gezond/gevarieerd eten op vaste tijdstippen i.c.m. voldoende beweging is denk ik de sleutel tot een gezond gewicht en een gezonde levensstijl.
.

Ziet hier overeenkomsten :+ ik rijd er momenteel twee, en val straks terug op één maar waar ik het wel intensief mee op wil gaan pakken :j sportschool wordt m niet, ik leef me wel uit in m'n huishouden :') heb gewoon weg niet de motivatie om naar de sportschool te gaan dus moet zelf echt m'n beweging gaan regelen.. :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:12

NonaWen schreef:
heb gewoon weg niet de motivatie om naar de sportschool te gaan dus moet zelf echt m'n beweging gaan regelen.. :j

Dat heb ik ook hoor... en als ik de motivatie had, heb gewoon geen tijd... gister me fiets laten maken en ben van plan om naar stal te gaan fietsen (niet elke dag, maar 2 of 3 keer in de week).

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:17

Over die slechte suikers, je hebt alleen goede suikers die zitten NIET in witte suiker en in fruidranken, alleen puur fruit is goed. Als er op een pak staat van geen toegevoegde suikers is het nog niet goed. Qua dranken is alleen water, thee koffie etc goed.. etiketten zijn vaak misleidend. Pas had iemand hier een lang bericht over geplaatst, was erg informatief

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:22

Bij mij is het naast tijd ook de kosten van de sportschool, 2 pony's in onderhoud als student is al een aardige kostenpost.

@ Patriciavt, _/-\o_ knap hoor dat je zo actief sport! Petje af

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:24

Ja, dat is waar. Al is dat voor mij geen excuus, want kan als werknemer hier gratis sporten bij een sportschool verderop. Maar met fulltime baan, een paard, een vriend (die gek genoeg ook nog wel eens aandacht wil ;) ), 2 katten en een huishouden weet ik niet echt wanneer ik dat moet doen...

Heb 's nachts nog wel een paar uurtjes over :=

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:25

Helemaal juist Monnie! En koffie is alleen goed zonder suiker en die vette koffiemelk ;) dus die moet je eigenlijk gewoon zwart drinken, als je het te bitter vind kan je wel zoetjes gebruiken, maar drink dan niet meer dan 2 koppen per dag met max 2 zoetjes per keer, in zoetstof zit aspartaam..

In aspartaam heb ik me redelijk lang verdiept.. en het schijnt zelfs kankerverwekkend te zijn..

Buiten dat er altijd wel van alles zogenaamd kankerverwekkend zal zijn (teveel zon, maar zonnebrand is ook kankerverwekkend blablablabla) denk ik toch dat je aspartaam maar in beperkte mate binnen mag krijgen..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:02

djuulsie schreef:
NonaWen schreef:
heb gewoon weg niet de motivatie om naar de sportschool te gaan dus moet zelf echt m'n beweging gaan regelen.. :j

Dat heb ik ook hoor... en als ik de motivatie had, heb gewoon geen tijd... gister me fiets laten maken en ben van plan om naar stal te gaan fietsen (niet elke dag, maar 2 of 3 keer in de week).

Ja precies :j dat ga ik ook doen als het weer het een beetje toe laat straks

Okeee.. :\ ik gebruik overal zoetstof bij ipv. zoetjes := dat gaat dus ook uit de kast..

PatriciaVT Super zeg ! Volhouden :):) !
Kimmysan, wat lief ! :) zo moet je het ook wel vol proberen te houden :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:03

Sabin_e schreef:
lifaya schreef:
Ik doe ook maar even mijn schema voor vandaag dan:

O; pakje crackers :+
T; pakje crackers
M; pakje crackers + 2 keeldropjes
T; -
A; Doperwtjes, vegetarische burger (2 stuks)
T; pakje crackers

Maar gister zag het er zo uit

O; 2 boterhammen, 1 met kruiden-smeerkaas (hoe het ook heet) en 1 met komijnen kaas
T; pakje crackers
M; -
T; pakje crackers
A; doperwtjes, aardappels, varkenslapjes (maar dan het magerste van een varken, heel speciale naam) en salade
T; broterham met zalm

Ook niet echt ideaal, maar wel gevarieerder dan vandaag, ik moet voor mezelf dus echt gaat uitvinden welke tijden ik wat kan nemen :j
Ik mis groente en fruit!!! :wow: := Je hebt alleen maar wat doperwtjes binnen gekregen in 2 dagen... In crackers zitten bijna geen voedingsstoffen zoals eiwitten en vitamienen e.d. Je eet heel ongevarieerd.. En tip: Probeer die boterham met zalm te 'verhuizen' naar je lunch. Waarom eet je zoveel crackers? Komen die dingen je niet een keer de neus uit? :')

Ik eet altijd groente bij avondeten, het is of spinazie, doperwtjes of bonen :P ik ben niet zo'n groente kauwer :') neem dan wel een hele berg hoor. Verder zoals ik zei mag ik eigenlijk geen fruit (volgens mij mag appel en banaan en aardbij wel, omdat er minder zuren in zitten) vanwege mijn maag, net als koffie en alcohol en roken (ben ik dus ook al een tijd mee gestopt na 4 jaar kettingroken, hierdoor kwamen er ook een aantal kilo's aan denk ik :+ ). Op dagen als vandaag (vrij dus) dan kan ik veel gevarieerder eten gelukkig, dat scheeld veel. (al heb ik nu het ontbijt overgeslagen gezien ik tot 12 uur in bed lag :+ ) . Verder vind ik crackers gewoon té lekker :9 ik neem die met olijfolie en kruiden :P Maar ik moet inderdaad echt gaan werken aan een strak eet-schema, wat eigenlijk best wel lastig is voor een ADD'er gezien ik nogal veel vergeet haha, maar ik geef de hoop nog niet op :+

Nou ik ga nu maar meteen lunchen met 2 boterhammen, dan na een uurtje (ik heb ooit gehoord dat er een uur tussen eten en sporten moet zitten) hardlopen of roeien, ben ik nog niet uit (wij hebben een roeiapparaat). en dan ga ik de appel met kaneel eens proberen :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:07

Dieet nog even 1 dagje uitgesteld :Y)
Had nog vanalles liggen wat geen 10 weken goed bleef, vanavond eten met de jaarclub dus moet het daar eerst even melden dus na vanavond kunnen ze daar rekening mee houden, en vanavond tappen op de kroeg dus laatste avondje bier drinken ;)

schema vandaag:
O: chocoladecroissant
T: tomatensoep
L: 2 boterhammen met 20+ smeerkaas
T: magere yoghurt
A: weet ik nog niet

dus vandaag nog even gezondigt, maar dan is mijn koelkast weer leeg met ongezonde producten, en kan ik morgen helemaal goed beginnen!

beweging vandaag: fietsen 12 km, fysio

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:16

Waar is het betrouwbaar je omvang meten, bv boven benen en dan pen streepjes zetten?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:30

NonaWen schreef:
Okeee.. :\ ik gebruik overal zoetstof bij ipv. zoetjes := dat gaat dus ook uit de kast..

zoetjes = zoetstof.. je moet eigenlijk maar eens op youtube aspartaam intypen.. dan vind je wel informatieve filmpjes :)

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:36

idd Jaime, ik geloof dat je iets van 50 mg per dag binnen mag krijgen.. dat is wel behoorlijk wat maar ik zou er toch mee opletten. De zoetstof zet je hersenen ook aan tot het willen nuttigen van vooral koolhydraten.
Ik geloof dat je er ook MS van kunt krijgen, wat dus inwerkt op je zenuwstelsel.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:43

Pff ben eindelijk thuis :P

Mijn schema iets aangepast O:)

O: Cruesli balans + halfvolle melk, klein glaasje appelsap (voor de smaak, heb geen verse jus hier op het werk en ik vind melk niet lekker )
T: Zakje rijste'chips' van modifast, per zakje 82 kc en ze zijn lekker :oo Wel duur (0.99ct zakje=portie bij AH) maar echt een aanrader!
L: 2 geroosterde boterhammen, kaas en Linera ham met een gekookt eitje, vers geperste jus
T: Appel met kaneel
T: 2 cracottes van Lu met Slankie smeerkaas. Moet even wat eten voor 2.5 uur sporten
A: is pas om 20.00 uur. Denk dat het een salade wordt met een tartaartje.
T: Toetje (zuivel)

Overdag drink ik vaak Crystal Clear. Met sporten drink ik water :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:46

Netjes bezig hoor, alleen in appelsap zitten wel extreem veel suikers/calorieen, dus dan zou k volgende keer toch een beetje crystal clear nemen voor de smaak.. alhoewel, met al dat gesport van jou verbruik je die appelsap ook wel

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:48

chipieke schreef:
@Pebblesther: ik was een gigantische emo eter... Werd enorm gepest op mijn werk en at dat rotte gevoel weg... Toen voelde ik me nog beroerder maar ik 'kon' er niets aan doen. Nu is mijn baan weg en ook mijn rotte emotionele periodes :D Dus tijd om er werk van te maken dacht ik zo :')
Oke dat verklaart de boel. Fijn dat je nu beter in je vel zit!

Sorry, ik heb verder niet veel bijgelezen :n Waren me iets te veel pagina's :=