Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:28

Sak, dat ken ik, moet hier ook het eea doorlezen maar dat lukt gewoon niet met de telefoon die gaat of iemand die binnenkomt of andere mensen op de kamer die praten. En gelukkig voel je je niet aangevallen met mijn opmerkingen :o Vind dat soms wel moeilijk, zeker omdat in mail of i-net je geen tonatie erin kunt leggen.

Marije, phoe... ook een tijd uit de "running" geweest. Hoop dat je voet goed gaat en je weer kunt opbouwen :j

Zojuist de da-ass gesproken, zij belde terug nadat zij geinformeerd had bij de da en ik moet het goed schoonhouden, zowiezo iedere dag afspuiten. En goed in de gaten houden of hij geen koorst heeft. Morgenochtend terugbellen, dan is de da er die mij vorige week heeft geholpen en dan met hem overleggen.

Vanavond neem ik even het fototoestel mee om goede foto's te maken, foonfoto's zijn wazig, zal wel aan de instellingen liggen maar geen idee hoe ik die wijzig.

klotshtiduj

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:56

OMG wat beppen jullie veel!!
Ik kan het echt op het moment niet bijhouden...
Uiteraard ook niet gelopen gister... Wel lekker paard gereden, vanavond weer les (en weer niet lopen..)
Probeer om woensdag weer even 5 km te lopen.
Nog 8,5 dagen en dan krijg ik (hoop ik) weer meer tijd!!!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:18

Ik heb gewoon geen spierpijn van gister! :# Ga morgen weer, wil dan een uur interval doen.

Bomm, beterschap ermee!

Lafayette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:43

Als ik het nu wat beter volhoud ga ik ook voor nieuwe schoenen kijken want dat is toch belangrijk.
Ik heb vandaag les 1 gedaan van STR 17 min duurt het programma maar ben totaal ongeveer 30 minuten weg geweest met inlopen en uitlopen. Ik heb in die 30 minuten 3.09 km gelopen (afstandmeten.nl)
Maar is er ook iets of je kan nagaan of dit goed is of niet? Ik weet echt niet wat de indicatie wat gemiddeld is.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:48

Da's wel heel lastig, want met wie vergelijk je je? Dan moet je je niveau weten, etc. Zou zelf meer kijken naar hoe was je tijdens en na het lopen? Ademhaling oke? Hoe snel weer op adem? Hoeveel last ervan erna?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:02

Lafayette, weet je wat goed is..... Dat je je eerste les hebt uitgelopen +:)+ Eerst zorgen dat je je lessen uitloopt, daarna je snelheid opvoeren :j

Jaan, lekker geen spierpijn, altijd goed ;) en thanks. Merk dat ik er wat onrustig van word, kan het niet zo goed van me afzetten :n

Juud, wij beppen niet, wij zijn inhoudelijk zeer serieus met de materie bezig :+ Jammer dat je minder tijd hebt. Loopt over 8,5 dag je project af of zo? En straks komen de langere dagen er weer aan, lekker 's avonds lopen :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:03

Denk dat Jaan het helemaal goed zegt :j Je moet niet kijken naar wat gemiddeld is of wat anderen doen, maar waar jij je goed bij voelt. Zeker nu in 't begin. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Snelheid enz komt later wel. Eerst conditie opbouwen en zorgen dat je verder komt in het schema!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:30

:wave:

Ik heb ontzettend k*t gelopen, kreeg echt last van mijn scheen en kuitbeen met die nieuwe schoenen. En mijn rechter been zwabberde ook nogal bijzonder al kan dat natuurlijk wel los staan van de schoenen. Ik had mijn oude mee en die heb ik dus ook weer aangetrokken ik weet niet zo goed wat ik moet straks heb ik idioot dure schoenen gekocht en dan kan ik er niet normaal op lopen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:31

Ik gok dat als je hiermee naar de winkel gaat, dat ze je echt wel helpen. Waar heb je ze gekocht? Wel zwaar balen zeg...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:35

Bij intersport ben ik geweest. Misschien is het een kwestie van wennen maar goed je kunt schoenen niet eindeloos proberen natuurlijk.

Ik heb wel akkoord gekregen van de fysio voor de run voor kika hij vond het positief dat we daar naar toe konden trainen. Moet het niet zo beroerd als vandaag gaan :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:39

Ik ben bang dat Intersport ook niet de kennis heeft die nodig is om iemand goede hardloopschoenen te verkopen... Dan moet je echt bij Runnersworld of Run2day zijn. Of was je expres eerst iets goedkopere schoenen gaan halen? Anders zou ik deze zo snel mogelijk terug brengen en naar een van die twee winkels gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:43

Ik heb 5 jaar geleden schoenen gekocht bij run 2 day wat op zich goed bevallen is. Runnersworld zit hier niet in de buurt. Ik was juist nu onder de indruk van dat project wat bij intersport loopt. Ik heb overigens Asics gekocht van 150 euro dus besparen heb ik zeker niet gedaan :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:45

Zegt niets hoor, in Drenthe zit er ook een zaak waar allemaal lopers naartoe zijn gegaan! Ze hebben allemaal last van hun voeten en of benen en hebben allemaal verkeerde schoenen aangemeten gekregen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:47

Welke is dat dan Mambobeach?

Edit: En wat zegt niets? :o?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:51

Dat is een hoop geld en dan niet lekker lopen... Al zegt geld niets, ik kan ook schoenen van zoveel geld kopen maar als ze niet bij de stand van m'n voet/manier van hardlopen passen, loop ik er ook rot op :P
Zelf zou ik toch naar de Run2day gaan. Dan weet je zeker dat iemand met verstand ernaar kijkt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:55

Misschien is het ook een kwestie van wennen, ik had de cumulus dus dat is meer een basis uitvoering. Deze heeft meer demping ed maar goed ik loop natuurlijk ook al geruime tijd op die oude schoenen waar totaal gene demping meer in zit. Ik weet eigenlijk niet eens of je wel geld terug krijgt daar. Maar naar aanleiding van de scan krijg je een advies ik heb daar in de winkel ook nog gelopen maar de problemen kwamen pas toen ik wat langer liep.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:56

MISTRAL94 schreef:
Welke is dat dan Mambobeach?

Edit: En wat zegt niets? :o?

Dat je dan dure schoenen hebt gekocht bedoel ik, als ze niet goed worden aangemeten. ;) In de zin van dat je er dan ook niets aan hebt. :)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:58

hetbommeke schreef:
Juud, wij beppen niet, wij zijn inhoudelijk zeer serieus met de materie bezig :+ Jammer dat je minder tijd hebt. Loopt over 8,5 dag je project af of zo? En straks komen de langere dagen er weer aan, lekker 's avonds lopen :D

_O- _/-\o_

Inderdaad, mijn project loopt bijna af! Geen idee nog waar ik hierna terecht kom, maar kan nooit verder zijn en meer tijd kosten!
Ik loop nu ook gewoon 's avonds in het donker hoor, maar ik red het qua tijd meestal echt niet...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:11

Mistral, hou het in ieder geval goed in de gaten! Je hebt er nu pas 1 keer op gelopen, nu zijn ze dus makkelijker terug te brengen dan wanneer je er vaker op hebt gelopen. Enige wat ik er nog over zal zeggen :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:16

Ik zal het zeker in de gaten houden :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:45

Mistral, zijn er ook filmpjes gemaakt van hou landen van jouw voeten in diverse schoenen... pfff wat een zin :+ Bij Run2Day geven ze je eerst een neutrale schoen, dan filmpje waarop te zien is of je meer naar buiten of binnen knikt. Daarna gaan ze verder met pronatie of anti pronatie schoen, of neutraal als je recht neerkomt.

Juud, zit je bij een detacheringsbureau oid? En van waar naar waar reis je nu dan?

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:49

hetbommeke schreef:
Juud, zit je bij een detacheringsbureau oid? En van waar naar waar reis je nu dan?

Ik werk inderdaad voor een detacheringsbureau! Ik reis op dit moment van boven Leeuwarden naar Assen... (en weer terug)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:57

:(:) Is nie leuk nie :n Maarrrrr.... het goede nieuws, nog maar 7 dagen ;) (op een uurtje na)

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:47

Stelletje kletskousen! :P Welkom nieuwe! :wave:

@Mistral, klinkt erg pijnlijk, ook mij komt het op: de schoenen zijn niet geschikt voor jouw loopstijl. Kijk uit hoor, een blessure heb je zo te pakken. Goed passende schoenen hoef je niet aan te wennen, daar loop je direct lekker op.
@Lafayette, zoals Bom zegt, zorg eerst dat je goed kunt ademenen, dan komt de rest vanzelf wel. Wil je niet ontmoedigen, ik kwam pas bij les 18 in mijn ritme, geloof ik. Maar daarna wordt het een verslaving! ;)
@Jaan, fijn geen spierpijn!! Eén uur intervallen, pff, wordt al moe als ik er aan denk :')

Heb mijn nieuwe compu op het werk, en ik kan gewoon niet bokken!! -O- Is natuurlijk wel beter voor de productiviteit, maar hoe moet ik nu de dag door komen?
Net een klein rondje gelopen, wel de spierpijn eruit gelopen. 3x5 minuten matig tempo met 2 minuten wandelen ertussen. Donderdag een duurloop van 8km!!! *\o/* Maar eens een leuke route uitstippelen! :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:55

Judith, dat reizen kost zeker een hoop tijd zeg...

Fan, je kan niet bokken op werk? :oo Ik zou ontslag nemen :P