Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurabyoux schreef:Wat gaat het hard, ik kan het niet eens meer bijhouden. Vorige week vroeg ik over het krullen van mn wimpers, ik doe het nu met de fohn en dat gaat super!
Vanavond ga ik stappen, iemand een idee wat ik met mn ogen kan doen? Ik heb blond haar en blauwe ogen
ilse86 schreef:Nee hoor. Nog nooit last van gehad. Ik koop meestal wel oogschaduwtjes die je nat en droog kunt gebruiken. Als je t zeker wilt weten, kun je t op een oude proberen die je anders toch niet meer zou gebruiken.
Bienotje schreef:Heeft iets te maken mt bederven/ bacteriën. Kan op den duur zeker sneller ontstoken ogen en irritatie bij je ogen veroorzaken (maar dat is ook weer erg persoonsafhankelijk)..
phormicola schreef:Basis benodigdheden voor oog make up (beginners):
1 goede oogschaduw kwast: Koop een zachte, met een ronde top. Harde kwasten maken je oogschaduw krasserig.
1 pincet: Om overtollige haartjes te verwijderen. Dit zorgt voor een nettere look en het maakt je ogen groter.
1 kohlpotlood: Om je ogen een beetje te omranden, hoeft niet veel of heftig te zijn
1 mascara: Om je wimpers bij te kleuren, dit maakt een look echt 'af'
1 'highlighter': dit kan gewoon een witte oogschaduw zijn. Breng deze aan onder je wenkbrauw om je ogen te 'openen' en je wenkbrauw te liften.
Afhankelijk van je huidskleur:
Een aantal kleuren oogschaduw: 'Nude' kleurtjes staan bij iedereen goed (huidskleurige oogschaduws in diverse tinten) evenals bruine kleurtjes.
Optioneel (voor de gevorderden):
Blendkwast: Om je oogschaduw kleuren te vervagen
Eyeliner
Primer/basis: Voor een egaal oppervlak
Nepwimpers
Wenkbrauw potlood/poeder (kan ook met oogschaduw)
Heftigere kleuren
Etc.
Om te bepalen of je een koele of warme huidskleur heb, even naar de aders van je pols kijken. Als deze blauw zijn heb je een koele huidskleur, zijn ze groenig dan heb je een warme huidskleur. Zit het tussen blauw en groen in, dan kun je zowel warme als koele kleuren gebruiken