Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:45

Ben ook blij met mijn laptop, het sneeuwt nu enorm, dan zou ik mijn laptop op kunnen pakken en naar huis kunnen gaan om daar verder te werken. Ik vind het superfijn dat ik de vrijheid heb om ook niet naar Amsterdam te moeten.

Die sneeuw voorspelt niet veel goeds, zijn flinke watten die naar beneden komen. Ga ik vanavond maar sneeuwbalgevecht doen op deWII, is echt lachen en goed voor de schuine buikspieren! :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:50

Ik zie hier nog niets wits uit de lucht komen maar ik vrees dat dat niet lang meer duurt :n

Hihi, dat sneeuwballen gooien is leuk :):) En dan daarna 3 min naar dat vlammetje staren, vind t zoooooooo moeilijk.... stilzitten :+

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:04

Ik ben inmiddels advanced sneeuwballenvechtster :+
Die met dat vlammetje vind ik een beetje saai. Aerobics, skiën en handboogschieten vind ik echt heel leuk. :j Van Aerobics word ik echt supermelig, dat deuntje :')

Hier is het sneeuwen al gestopt :) Benieuwd hoe het zo naar huis is.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:12

_O- Dit is echt te grappig!

Ging ik gisteravond nog even hardlopen, waren me lessen op :+ Er stond maar t/m les 16 op me Ipod, dus ik weer terug nieuwe lessen erop zetten! Tegelijk voelde ik me wel heel trots, zo ver ben ik dus nog nooit gekomen :D Ging trouwens heerlijk, op het einde 7 min lopen, maar vond dat ik nog te ver van huis was dus mooi doorgelopen, geloof dat ik wel een minuut of 12 heb gelopen uiteindelijk, toen was ik thuis :D Maar nog steeds niet moe :):)

Hier al sinds vanmiddag sneeuw!

Sorry voor ego-post zal de volgende keer weer even netjes reageren op iedereen :o

:wave:

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:25

Lekker hoor Rosa!!
Bom, vriendlief vond de kit via ebay, helemaal nieuw, hij heeft hem voor mij gekocht!! <3 Hij was al lichtelijk in paniek, toen hij hoorde dat ik bezig was. :+ Nu moest hij het wel vertellen <3 De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! *\o/*

Ik baal, vriendlief is nu toch weer thuis, sporten ging niet door, dus helaas geen sneeuwballen gooien op de WII! :n Ga nu maar verder kerststukjes maken :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:47

Iedereen weer lekker bezig of ziek lees ik...

Top en sterkte dus...

Gelukkig viel het (hier) mee met wat er uit de lucht gevallen is. Ga morgen weer lekker lopen. Heb mezelf én Lis een dag vrij gegeven, ben nog steeds moe en heb spierpijn in mijn hele lijf van het afgelopen weekend.

Lis liep trouwens volgens juf vanmorgen ook niet goed, vanavond zag ik er echter niets aan. Ze stond uit haar dak te gaan in de paddock, passageerde naast me naar de binnenbak en daar aan de longe zag ik er ook niets aan. Denk dat zij ook spierpijn heeft.

Jammer is dan wel dat ik met zo'n dag meteen ook trek in allerlei lekkere dingen krijg, en dat terwijl de rest van mijn dag zo goed was (1 boterham voor ontbijt en een onwijs lekkere lunch bij de training: vooraf carpaccio en hoofd zeebaars... :9) avondeten was cup a soup groenten, 1 tosti ham/kaas, 3 boterhammen met chocopasta en een beetje Ben & Jerry ijs...

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:09

Je mag jezelf soms best verwennen Wenk :j Als je morgen maar weer oppakt.
Vandaag kwam de commercieel directeur bij me lopen en ze zei fluisterend: Marijk, ik heb gisteren voor het eerst hardgelopen :D Ik ben iedereen aan het "besmetten" :D

Heb vanavond nog 2 kerststukjes gemaakt, ben echt supertrots op mijzelf! :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:18

Mijn poown is weer helemaal de oude ;) Heb m vanavond even rondgeslingerd en hij was jolig, vrolijk en ging al bokkend, snuivend en showend door de bak. Was blij dat ik ernaast stond ipv erop :+

Thuisgekomen de studieboeken erbij gepakt en lekker begonnen met lezen. Erg interessant allemaal :j gaat over duurzaamheid, milieu en ontwikkelingen op dat gebied. Precies waar ik tijdens mijn werk ook mee te maken heb, het ontwikkelen en realiseren van een duurzame woonwijk met 4000 huizen. Word er helemaal enthousiast van :):)

Morgen even lesje 3 van t 15 km schema: 20 min dribbelpas, eitje :o

Fan, die mannen toch, goed afgericht :+
Wen, even jezelf verwennen, een ander doet t niet :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:21

Fan, ik wil een foto van je kerststukjes :+ Ik ben namelijk ook zo vreselijk niet creatief :n
Was gisteren in de kerk en daar waren vrouwen ook allemaal stukjes aan het maken en ook echt hele mooie dingen :+
Hoe ben jij aan materialen gekomen?

Als ik tijd heb dan wil ik vanavond een rondje gaan doen :j Ben alleen zo vreselijk druk weer, maar juist daarom wel doen. Moet wel een beetje op tijd want om half 9 begint het sportgala en dat wil ik altijd heel erg graag zien :j Denk dat ik gewoon opnieuw begin met de 5 km onderhoud. Ik denk dat ik nu 4 weken niet ben geweest, dat moet dan toch nog wel kunnen of niet?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:22

Wat leuk dat je zo enthousiast wordt van je studie Bom! Kun je me eens meer vertellen over hoe dat werkt? Ik heb besloten dat ik toch een HBO wil gaan doen, maar zie ff door de bomen het bos niet meer...

Vanmiddag weer lekker rijden, daarna krijgt Lis nieuwe schoenen en dan ga ik vanavond ff lopen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:29

Ik wil dat ook graag WenK, ik heb in januari een planningsgesprek met mijn baas en daarin ga ik dat toch wel aangeven :j Hij gaat ook samen met mij onderzoeken wat ik dan wil en wat mijn baas hierin kan betekenen qua financiën :j
Het kan best zijn dat het niet helemaal aansluit bij wat ik nu doe en er ook geen toekomst is bij waar ik nu zit. Dan moet ik het allemaal wel zelf betalen natuurlijk.
Maar ik wil denk ik toch de kant van het office management op en dat sluit dan wel weer heel erg goed aan bij wat ik nu doe :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:44

Goedemorgen!

Na een weekendje Texel ben ik er ook weer! Nog geen tijd gehad om bij te lezen helaas. Wel heb ik op Texel lekker gelopen (zaterdag) 3x6min (2min Wandelen tussendoor) over de heuvels door het bos. Heel fijn. En gisteravond heb ik ook weer heerlijk gelopen, dan wel op de loopband in de sportschool. T was buiten erg wit en glad. Ik heb flink mijn grenzen verlegd. 4x6min (2min Wandelen tussendoor) en na 5min heb ik een minuut lang versneld. Uiteindelijk d.m.v. deze interval 5km gelopen in 38:17min. Ben er best blij mee dat het zo goed gaat.

WenK, Bom en Sakkia: Ook ik wil graag weer verder studeren. Zit te denken aan HBO praktijkondersteuner of HBO-V, heb inmiddels MBO doktersass en MBO verpleegkunde afgerond. Ben werkzaam op een Huisartsenpost. Desondanks een hele fijne baan, waar ik ook nog graag wat jaren wil blijven werken.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:07

Goeiemoggel allemaal! Ik heb er zin in, nog 1 dagje en dan begint mijn vakantie *\o/*

Tips voor een kerststukje:
- hulst, laurier, mos, conifeer etc. kun je uit eigen tuin, die van je buren :o of het stadspark en bos halen ;)
- van stro een krans maken, hier mos omheen, vast maken met ijzerdraad en daaroverheen gekleurd lint, hele kleine appeltjes of peertjes door eiwit doen en daarna door de suiker rollen, satéprikker erin en steken in het stro
- wanneer de kerst voorbij is, het lint verwijderen evenals de appels/peertjes, en dan zakjes met pinda's, vetbolletjes met zaadjes etc erin vastprikken en buiten ophangen voor de vogeltjes

OK en dan nu de opleiding:
Voor het aanmelden en inschrijven bij bv de Open Universiteit heb je geen specifieke opleiding nodig. Ik heb havo en daarna directiesecretaresse gedaan. Ik ga nu een cursus doen, onderdeel van de universitaire opleiding Milieu en Natuurwetenschappen. Heb (nog) geen behoefte aan een afgeronde studie, dus doe het nu per module. Hiervoor krijg ik wel weer studiepunten, dus uiteindelijk kan ik iedere module apart doen waardoor ik dan toch de gehele studie gedaan heb. Dan zijn we denk ik wel 10 jaar verder.

Wen en Sas het ligt er maar net aan wat jullie willen? Financieel, administratief, fiscaal, juridisch, HRM etc.? Verder heb ik zelf goede ervaringen met de NCOI, is ook HBO niveau, en hebben cursussen van 1 jaar waar je 1x per maand naar "school" moet. Kernopleidingen heet dat geloof ik.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:14

Ik wil iets meer HRM, heb alleen HAVO gedaan en nu enkele jaren werkervaring als Office Manager. Heb gemerkt dat ik het het leukst vind om mensen aan te sturen, te begeleiden, maar ook het werven; waar vind ik de juiste mensen en wát maakt iemand de juiste persoon voor een functie. Dus ik wil graag meer die kant op.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:23

ja nou ja ik weet het dus nog niet helemaal precies hoor, vanaf 1 januari gaan we ons best doen om daar achter te komen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:25

Voel me inmiddels zo: -:(- over mijn collega. Fouten maken mag, is niet erg, mag je me ook best op aanspreken. Maar dan wel graag fouten die ík ook gemáákt heb. Gatverdamme wat vies makkelijk om je eigen fouten op een ander af te schuiven. Dit is de laatste dag dit jaar dat ik met haar samen werk. Volgende week dinsdag zou ook nog moeten, maar dan meld ik me wel ziek of neem ik vrij ofzo. Bah bah bah :r

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:31

O bah, Wen, daar heb ik ook zoooooooooo'n hekel aan. Neem gewoon je verantwoordelijkheid en zeg het als je wat fout gedaan heb. Geef niet een ander de schuld :(

Collega van mij heeft bij de NCOI deze gedaan: opleiding
Zij was er erg over te spreken :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:35

Ik kan daar echt niet tegen. En dan zeg ik dat ik me niet kan herinneren dat ik dat gedaan heb (of te wel, nette manier van zeggen dat het volgens mij gewoon haar eigen fouten waren) zegt ze: Tja, das nu juist het probleem, je werkt niet bewust, want nu zie je maar, je weet niet eens meer wat je gedaan hebt.

|o

Ga me eens meer verdiepen in de NCOI, ziet er goed uit. Weet jij of dat ook erkende HBO opleidingen zijn?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:46

Ja, is erkend, maar zo'n 1-jarige opleiding is niet een gehele HBO opleiding, wel een deel er uit.

Hmmm, ik zou toch iets zeggen, dat ik dondersgoed weet wat ik doe, alleen dat het jammer is dat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen en hun eigen fouten bij mij in de schoenen schuiven. Pfoeh.... da's wel knuppel in het hok gooien vrees ik := Kan er zo slecht tegen als ik valselijk word beschuldigd >;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:49

Oh ik had er ook zeker wat van gezegd hoor WenK, met zulke dingen hebben ze aan mij een hele verkeerde.
Dan maar even oorlog :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:51

Heb half gemompeld dat ik, laatste keer dat ik checkte toch nog geen dementie had en blij was dat ik mezelf tenminste aan kon kijken in de spiegel.

Mens is geen oorlog mee te voeren. Als ik boos wordt loopt ze gewoon weg.

Maar goed, bedrijf gaat voor 90% zekerheid toch stoppen, dus moet maar ff tijd uitzitten hier. En zij is er maar anderhalve dag per week.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:59

Oh dan heb je weer geen werk Wen? Zit je ook niet echt mee op banen gebied :(:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:03

Nope...

Das ook (een van de) reden dat ik toch weer een opleiding wil gaan doen. Zit niet op mijn plekje in extreem ondersteunende functies, moet meer zelf kunnen doen, zelf kunnen bepalen. En daar kom je alleen met aantoonbaar HBO-niveau.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:07

Goodmorning :wave:

Jee meiden, wat gaan jullie snel!!!!
Sas, ik zal foto's maken, heb er nu 3 gemaakt en één is echt spuuglelijk :+ Takjes moesten op :+ Heb die ook buiten op de veranda gezet. Ik heb de takken (spar, den, conifeer) bij een bloemwinkel gekocht. Heb leuke dingetjes, zoals takjes e.d. bij de Xenos gekocht, maar Intratuin kan natuurlijk ook . Vergeet ook lijm en ijzerdraad niet!

Bom, fijn dat peerd weer hersteld is! :j

WenK, ik heb ook zo'n hekel aan dat soort mensen, het zou iedere dag oorlog zijn, als ik met zo iemand moet werken. _-:( Helaas zitten ze in ieder bedrijf. Goed dat jij je niet over je heen laat lopen door haar!

Hardloopbokkers allemaal aan de HBO ;) Ben ook nog steeds aan het twijfelen, vrijdag mijn adviesgesprek, mocht daar niets uitkomen, dan stap ik naar de Commercieel directeur. Er moet een oplossing gaan komen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:07

Wat balen van je huidige situatie WenK, hopelijk vind je snel een nieuw/ander plekje dat beter aansluit bij jouw wensen/doelen. Wie weet is een opleiding volgen wel een uitkomst, mits je dat natuurlijk goed kan combineren.

Bom, dat is wel handig dat je het per module kan volgen. Is ook overzichterlijker en het sluit vast goed aan bij je privésituatie. Wat creatief ben je ook zeg! Ik heb laatst een boswandeling gemaakt met de hond, daarbij heb ik ook wat hulst, dennenappeltjes en dennentakjes verzameld. Heb de takjes verkleind en in een dienblad gelegd waar al kaarsen in stonden. Dat is mijn kerststukje dit jaar! :)