Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 11:44

*even ego en offtopic*

_-:( |o Wat heb ik toch een hekel aan salarisonderhandelingen in het Duits!!!!

Nu afwachten of ze akkoord gaan, wil écht niet zakken hoor

*einde ego en offtopic*

Britt

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:13

Oh ik herken jullie zo goed :')
Misschien moeten we maar gewoon met dit topic op stap :+

Pff, salarisonderhandelingen op zich zijn al niks voor mij, laat staan in het Duits := Ik zal voor je duimen! +:)+

Ik ga vanavond weer wat doen, we hebben eerst uitleg in de fitness, met conditiemeting, vetmeting en whatever allemaal. Alles even uittesten enz. Ook al ga ik het toch niet gebruiken :+
Ga ik daarna wel een half uurtje op de loopband ofzo!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:26

Zo ik ben net uitgedaagd door iemand van Financiën. Hij loopt ongeveer 37 minuten over de 4 mijl. Dat ga ik natuurlijk nooit redden. Heb gezegd dat ik het zou proberen :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 12:55

Aaaaahhhh stress hier, onze hele dienst gaat morgen verhuizen. Dat zijn zo'n 300 mensen en niet naar een ander gebouw maar gewoon hetzelfde alleen de een gaat van de A-vleugel naar de B, de ander van de B naar D en van C naar A, we worden heerlijk geshuffeld. Alle kasten leeg, ladenblokken ook, stickers plakken. Maaarrrrrrrrrr de verhuisdozen zijn op en de grote verhuisbakken ook. Geweldig := En de mensen van het verhuisteam maar roepen dat alles goed komt. Ben benieuwd.

Morgen ben ik vrij, maandag een "op de hei"-dag met het nieuwe team dus dinsdag maar 'ns proberen of ik ook weer kan inloggen op het netwerk met mijn kompu. Ervaring leert dat dat meestal niet van een leien dakje gaat.

En hier geen onderhandelingstoestanden over salaris. Ben ambtenaar, zit in schaal X, periodiek Y en als ik aan het einde van de schaal ben dan alleen salarisverhoging volgens CAO afspraken. Of een stap hoger in functie en dan ook een hogere schaal.

Manlief heeft wel gezeur met zijn salaris. Heeft dit aangekaart met de CEO, die geeft hem groot gelijk maar afd HRM ligt nu weer dwars. Volgende week heeft hij weer overleg met CEO.... wordt vervolgd. Mensen die na hem zijn binnengekomen en veel minder verantwoordelijkheden hebben, verdienen meer. Zo scheef. Mijn mannetje komt nooit echt op voor zichzelf maar heeft dan nu toch echt de stoute schoenen aangetrokken. Zijn baas schrok er behoorlijk van dat het zo scheef was, hij bemoeit zich nooit zo met dat soort dingen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:04

Das niet in orde dan Bom idd...

Ik werkte hier al 4 maanden via het UZB en in het contract zaten ze 100 euro per maand lager dan het UZB. Hoef heus niet meer te gaan verdienen (nu) maar hetzelfde lijkt me wel op z'n plaats.

Was geen probleem (gelukkig durf ik tegenwoordig wél op te komen voor mezelf) en dus heb ik zojuist het contract ondertekend en werd ik warm (officieel) welkom geheten bij de [bedrijfsnaam]familie! Erg leuk is dat. Het is wel een warm bedrijf wat dat betreft... :j

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:05

SAKKIA schreef:
Dreeetje wat goed zeg :j Leuke oefening idd, wij hebben dat hier niet. Waar woon jij eigenlijk precies?

Leeuwarden .. dus zat al te bedenken, misschien viaducten lopen maar is ook zo saai .. :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:17

Super WenK :j

Ah leeuwarden was gisteren op nog TV bij Trinny en Susannah, stom programma trouwens :+

Viaducten hebben wij ook niet :D

Ik ben ook semiambtenaar dus ik zit in de zeflde situatie als Bom :j
Ben nog niet zo ver in mijn schaal en eigenlijk vind ik ook dat ik te weinig verdien :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:19

_O- Jullie hebben ook niets... :D

Hier wel bergjes/heuveltjes en viaducten zat... En vlakke stukken loopt echt zo veel makkelijker!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:25

Klopt hoor Wenk, ben er nu wel achter hoe belangrijk het is om heuvels te lopen .. en hoeveel beter het is dat je daar ook conditie in krijgt .. dus ben van plan om 2x per week dat te gaan lopen, hoe saai ook .. en 2x in de week een duurloop van minimaal 8 km :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:26

Wen, gefeli!!!

Bij ons veel fietsbruggen over de dreven in de stad. Af en toe een trappetje op en af, hoogteverschillen genoeg. Woon onderaan de dijk dus die op en af wil ook wel :j

Heb dit jaar voor het laatst een periodiek erbij gekregen en zit nu in dubio. Of een opleiding en hoger op of zitten waar ik nu zit. Opleiding vind ik moeilijk, weet op mijn 36e nog steeds niet wat ik wil :o En terug in de schoolbanken betekent minder tijd voor gezin, hobbies etc. Wil ik dat??? Heb zojuist wel besproken dat ik een assertiviteitstraining ga doen. En terug ga van 4 naar 3 dagen werken. Ook een dubbel gevoel: meer rust en meer tijd voor mezelf/hobbie/gezin maar minder betrokkenheid bij werk.

Ahhhhh moeilijk moeilijk, die keuzes maken :j

Bij mannetje scheelt het soms wel 1000 euro bruto per maand, dus he's not amused :n CEO ook niet

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:26

ik woon gewoon letterlijk en figuurlijk op het platteland :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:45

Hee wat leuk, ambtenaren en semitambtenaren, wij werken voor overheid en semi-overheid :j

Leeuwarden heb ik ook een paar jaar gewoond, toen ik daar studeerde.

Hier geen heuvels te bekennen :+
Ja in het bos van die kleine steile heuveltjes en boomwortels die op het pad liggen :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:47

Ik zit trouwens in het onderwijs ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:49

Ik bij de Dienst Stedelijke Ontwikkeling in Almere. Bezig met de ontwikkeling van een nieuw stadsdeel, is nu nog zand en gras, maar ooit komen er huizen, kantoren, winkels etc.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:56

Goh zo aardig van mijn collega's :n Ik wacht altijd op ze dat we even met z'n allen kunnen gaan roken. Ik ben echt nog geen twee minuten weg en ze zijn roken.
Vind dat zoooooo stom :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 13:58

Zeker vrouwen Sas? En stoppen met roken, dan heb je die ergenis niet meer :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:00

jep, heb het ook gewoon gezegd :o
ja moet ik ook doen hoor....

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:02

hmm das wel flauw .. maar jij hebt mensen om mee te roken .. ik sta meestal alleen .. :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:02

OOOOHhhhhh het wordt zondag echt heerlijk weer :j En Arjan is er niet *\o/* Ik moet om half 10 al bij mijn moeder zijn om haren te kleuren dus ik heb de hele dag nog voor mezelf, ga dan ook even hardlopen maar wat zal ik nog meer eens gaan doen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:04

Dreeetje schreef:
hmm das wel flauw .. maar jij hebt mensen om mee te roken .. ik sta meestal alleen .. :=

mmmm nou ja mijn baas wilde ook niet mee want die moet in vergadering, dus ik ga maar even alleen :+
Erger me trouwens sowieso ontzettend aan de vrouw tegen over me, weet neit wat dat met haar is maar ze bemoeid zich echt overal mee.

Ga vanmiddag nog even naar mijn baas om te zeggen dat ie heus wel even bij ons mag komen praten over koetjes en kalfjes maar dat ie zijn mond moet houden over dingen in de organisatie :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:09

WenK, van harte! :D

Ik heb ook gerookt en nu niet meer! We hadden het er gisteren nog over tijdens het hardlopen,
er zijn er meer die hebben gerookt en zijn gestopt. :j

Hier hebben we een gebied waar gesport kan worden, water erbij en heuvels. In de zomer pakken we die vaak even mee en dat voel je wel hoor. Je krijgt er wel een conditie van! :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:29

Mijn standaard rondje is dus met veel heuvels, heerlijk! Doodop ben je als je boven bent, maar als je dan weer beneden staat ben je bijna als nieuw... :D

Jammer van die mensen op je werk Sak...

Ik ben in principe sowieso alleen en ik rook niet, dus das mooi makkelijk... _O-

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 14:53

Roken is vies :+ Dus rookpauzes heb ik geen last van!
Eigenlijk hebben we ook best een gezellige organisatie en sowieso een fijne afdeling, dus kibbelen en 'bitchen' onderling hebben we gelukkig nooit hier.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:39

hi ik ook weer een keer hier,
ik heb de afgelopen3 weken weer wat hardgelopen. Helaas echt last van mijn enkel, dus nu eerst naar de fysio voordat ik dat weer ga doen... gelukkig kan ik wel wat andere sporten doen en natuurlijk bijna dagelijks paardrijden
zaterdag ga ik vriendlief maar aanmoedigen en drinken + eten aangeven bij zijn eerste hele marathon, de kustmarathon.

wat een salarisperikelen hier. Ik heb ook periodieken, vind dat op zich niet zo erg, maar onderhandelen is dan erg moeilijk. Een nieuwe studie is wel erg leuk om te doen lijkt me Bom.
Laatst bijgewerkt door elcke op 30-09-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 15:40

Sorry, nog niet bijgelezen.... :o

Gister eerst paardgereden en daarna snel omkleden en vanaf stal naar huis hardgelopen, interval. Is bijna 7 km, best lekker gelopen, alleen was wat te fanatiek geweest met paardje hobbelen, want voelde mn bil... :=
Vanavond lekker in bad.

Nu vergaderen! (ja, ook onderwijs! ;) )