Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:40

Je kunt er beter een Liga doorheen gooien dan appelmoes oid...daar zitten veel suikers in.
Ik deed er altijd maar een halve liga door, in de fruithappen van kinderen ouder dan 6 maanden zitten vaak ook dergelijke dingen doorheen gemengd :)
En ondanks die Liga vond ik het nog fruitig genoeg :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:41

Appelmoes? Dat zou ik ook niet doen. Ik doe er niets door, sowieso krijgt ze hier geen gepureerd.
Maar ik vind het zelf belangrijk dat ze pure smaken leert kennen. Rijstebloem zonder smaak lijkt me dan het handigst.
Liga door een fruithap proef je trouwens wel hoor, heb het in het begin eens 1 keer geprobeert maar we vonden het beide echt niet lekker. :D Daarna zijn we eigenlijk over gegaan op de rapley methode.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:46

Liga smaakt toch echt naar koek denk ik?

Ik ben doodziek, heb al vanaf zondagavond 40 graden koorts. Best pittig met 2 kleintjes thuis, want kan geen luier verschonen zonder halverwege te gaan zitten. En traplopen met de kindjes op de arm is ook niet erg fijn.
De BV gaat redelijk, heb wel het idee dat ik nu minder heb, want Emma kwam vanacht 2 keer en was niet echt tevreden na de voedingen. Nu ligt ze te slapen, hopelijk gaat Jelle ook zo dan kan ik ook even liggen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:53

Cyntje schreef:
Ik deed er altijd maar een halve liga door, in de fruithappen van kinderen ouder dan 6 maanden zitten vaak ook dergelijke dingen doorheen gemengd :)

Dit vind ik trouwens echt niets zeggen. Je hebt ook fruithapjes vanaf 4 maanden met aardbei, terwijl je dat pas vanaf 1 jaar geven mag eigenlijk. Groentenhapjes vanaf 6 maanden hebben er vlees in zitten, wat ik helemaal ongelooflijk vind. Je behoort met 6 maanden te beginnen met bijvoeden, vlees is dan echt nog niet nodig en véélste zwaar.
Dus ik vind dat echt niets zeggen....

Samantha jeetje beterschap meid! Probeer zoveel mogelijk rust te pakken.
Is er niemand die je wat kan helpen met de kinderen?
Productie wordt vaak wat minde rmet ziekte inderdaad. Hier was het de laatste keer vrij snel weer op pijl .(2 dagen even 8 x aangelegd en het was weer ok)
Nogmaals beterschap en sterkte!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:59

Bedankt Nathalie :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:01

Bedankt? Waarvoor? :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:18

Dat je zo respectloos omgaat met het advies van een ander :D

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:13

In het buitenland geven ze eerder vlees, in nl zijn we dat niet gewend, maar kan best hoor voor oudere baby's! Aardbei geef ik straks ook gewoon, net als bijna alle andere fruitsoorten, leert ie smaken van eten. Als ze het nl nog niet op kunnen nemen, poepen ze het gewoon weer uit. Mandarijn bv. Trouwens, mais komt er ook heel lang nog onverteerd uit, mijn zoontje van 2 heeft dat nog steeds wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:46

Waar lees jij dat ik er appelmoes doorgooi Cyntje?? Dat heb ik echt nergens geschreven? Als er iets niet naar vers fruit smaakt is het wel appelmoes. Fruit uit een potje gebruik ik ook niet, ook dat vind ik niet naar vers fruit smaken. En idd ze gooien er vaak biscuit of yoghurt door wat ik niet nodig/wenselijk vind.

Mais komt hier ook onverteerd er weer uit. Vandaag heeft ze kiwi op, kom ik morgen de pitjes weer tegen :D

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:49

o ja, kiwi! heerlijk van die plakkerige pitjes die je met billendoekjes er haast niet af krijgt ;) :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:01

Cyntje, ik vat hem niet. Wie geeft er advies? Het advies van Olvarit?
Ik reageer op niemand's advies, enkel op wat er op de potjes olvarit staat...

Wat vlees en aardbei betreft;
Vlees ga je uiteraard wel geven, maar vanaf 6 maanden niet...Dat is veelste vroeg in mijn ogen en absoluut niet nodig.
Advies is van 9 a 10 maand.
En aardbei is erg allergeen en dus onverstandig om met 4 maanden te geven (sowieso onverstandig om met 4 maanden fruit te geven maar goed)

Het gaat dus niet over het wel of niet opnemen van fruit ofzo, heel veel babies reageren heel heftig op aardbei.
De aardbei in de potjes Olvarit is zodanig bewerkt dat het niet meer allergeen is, maar het brengt mensen wel in de war en dat kan ik me goed voorstellen.

Dat mais en dergelijke er uit komen lijkt me logisch, dat zal ook niet veranderen, dat is bij ons namelijk ook nog. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:32

Mmm, ik vind mais wel lekker maar je hebt er dus eigenlijk niks aan als ik het goed begrijp.

Marinde had trouwens eergisteren zuurkool op, krijg je ook gekke poep van. Vond die bv poep een stuk makkelijker, iedere dag hetzelfde, alhoewel die spuitluiers ook niet je van het waren.

Vlees kreeg Marinde wel ietsje eerder, vanaf 7,5 maand geloof ik, maar niet iedere dag. Ook nu eet ze regelmatig vegatarisch. Aardbei nog niet, idd omdat het nog niet mag volgens de eetbijbel van Stefan Kleintjes. Maar ja, die adviseert ook om (nog) geen vlees te geven, en dat doen we dan weer wel.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:39

Niet alleen volgens Stefan Kleintjes hoor. Er zijn meer dietisten die het eten van aardbeien onder de 1 afraden. Al zeggen sommige dat je het kunt proberen vanaf een maand of 8 als er geen allergiën bekend zijn.

Zuurkool is hier echt een groot succes. Vond Marinde het lekker?
Mij is nog nooit opgevallen dat ze rare poep krijgt daarvan. Maar ze eet alles in stukjes, dus wij hebben hier 3 x per dag poep met stukken. :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:49

SusanH schreef:
Waar lees jij dat ik er appelmoes doorgooi Cyntje?? Dat heb ik echt nergens geschreven? Als er iets niet naar vers fruit smaakt is het wel appelmoes. Fruit uit een potje gebruik ik ook niet, ook dat vind ik niet naar vers fruit smaken. En idd ze gooien er vaak biscuit of yoghurt door wat ik niet nodig/wenselijk vind.

Mais komt hier ook onverteerd er weer uit. Vandaag heeft ze kiwi op, kom ik morgen de pitjes weer tegen :D

Lees jij ergens dat ik zeg dat jij dat er doorheen gooit dan? :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:10

Een vriendin van mij beweert dat ik geen BV mag geven nu ik ziek ben? Is toch onzin, als ik nu niet voed wordt ik alleen maar zieker?
Zij zegt dat ik Emma besmet maar volgens mij geef ik Emma juist de antistoffen tegen wat ik heb?

Nathalie, kindjes uitbesteden is niet zo mijn ding, ik ben ook erg eigenwijs volgens mijn vent. Op dinsdag past zijn moeder altijd op, ik zei dus gisterochtend toen ik zo ziek was dat ie haar moest afbellen. Hij boos, maar ik heb daar echt geen zin in hoor.
Vriendin van me bood aan om morgen op Jelle te passen, maar Jelle is daar wel geweest en speelt leuk met haar dochtertje, maar het is hem toch te vreemd denk ik.

Ik heb Jelle vanaf 6 maanden groente en daarna fruit gegeven. Brood met een maand of 7/8 en vlees rond 9/10 maanden of nog later zelfs.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:14

Jawel, juist wel voeden hoor! Zo krijgt Emma juist antistoffen binnen via jou melk inderdaad!

Ik wilde Yasemin ook niet wegbrengen toen ik laatst ziek was. (ik ben daar ook echt heel moeilijk mee :D )
Dus is mijn moeder hier gekomen en die heeft ruim 2,5 uur met haar gewandelt zodat ik even kon slapen. :D Vond het een gek gevoel maar ik was zo ziek, binnen 5 minuten sliep ik. ;)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:17

Ja dat zei ik ook al, maar zij zegt dat ik haar ook besmet. Maar goed dat doe je FV ook, want dan heb je ook je kindje dicht bij je natuurlijk.

O ook al zo, gelukkig ben niet de enige. Vind het al erg dat ze 2 dagen naar kdv gaan. Daar gaan ze vrijdag heen, dus kan ik dan lekker bijslapen. Of ik moet morgen opknappen, dan ga ik vrijdag weer werken.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:19

Je moet juist gewoon doorvoeden hoor, niks mis mee :)

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:26

Scheelt wel dat wij helemaal geen allergieën in de Fam. Hebben.
Gewoon voeden als je ziek bent hoor! Besmetting komt van gewoon contact niet van de bv .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:06

Hier wel allergieen en intoleranties in de familie, mijn moeder en ik hebben hooikoorts, mijn moeder kan ook niet tegen cavia's en vogels als kippen, parkietjes ed. Ik kan qua eten niet tegen riet/biet suiker, dextrose, glucosestroop en honing. Ik ben ook gelijk de enige van de familie die erfelijk belast is hiermee, mijn 2 jongere broers en mijn zusje hebben nergens last van. Marinde heeft dus ook een grote kans een allergie te ontwikkelen.

Idd gewoon voeden als je ziek bent, en beterschap!

Cyntje: zal ik het wel verkeerd geinterpreteerd hebben, kan gebeuren.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:22

Hier ook geen allergiën in de familie. Maar ik volg toch het hele voorzichtige introductieschema van Stefan Kleintjes. In mijn ogen kun je beter te voorzichtig zijn dan te onvoorzichtig.

Ik heb gister nieuwe belegsoorten gehaald voor yasemin; Tahin (sesampasta), aubergine pasta, amandelpasta en rode bieten pasta.... Ze heeft vanochtend al gesmult van de amandelpasta. :9

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:15

waaah, was mijn kolf kapot gegaan, en ik zit te ver weg om naar huis te gaan. Stad en land afgebeld, gelukkig had prenatal nog een nieuwe Avent, dus nu eerst kolven......

Ach ja, voorzichtigheid kan geen kwaad natuurlijk! :)

Pasta's voor op brood? Waar kun je dat halen? (lijkt mij eerlijk gezegd nogal zoet? Of valt t mee?)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:39

Oh wat balen! Gelukkig heb je er eentje gevonden!

Ik koop dat bij de biologische supermarkt. Ze hebben echt heel veel verschillende pasta's daar. :) (dus gewoon smeer-pasta he!)
Het is júist niet zoet. ;) Het is hartig beleg. Puur en zonder toevoegingen. Dus echt alleen sesam, amandel en aubergine. Alleen de rodebieten is met mierikswortel en zonnepitten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:11

Weet je zeker dat je kolf kapot was?
Dat dacht ik namelijk van mijn Medela toen ook,... bleek er gewoon wat melk teruggestroomd te zijn in het apparaat en moest ik het apparaatje gewoon schoonspoelen, en toen deed ie het weer :D
Al weet ik niet hoe dat met Avent zit :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 17:28

Heb ik ook gehad met mijn swing...ik helemaal in paniek :+ maar het was zo verholpen. Ben wel een keer toen ik op mijn werk was erachter gekomen dat ik het slangetje vergeten was. Kon ik door de stromende regen naar huis fietsen.

Wel fijn dat je gelijk een nieuwe kolf kon kopen!

Nathalie: ga ik ook maar eens doen, ze krijgt nu alleen appel/perenstroop of een heel dun plakje kaas. Ik kom toch al vaak in de bio winkel omdat ik daar mijn koekjes koop.

Trouwens nog niet gereageerd op de vraag over de zuurkool, dat was idd een groot succes ze vindt het errug lekker. Maar volgens mij lust ze (nu nog) alles want het gaat met smaak op allemaal. Behalve gekookt ei, dat heeft ze laatst geproefd en vond ze echt vies. Trok er ook een heel vies gezicht bij.