nynke55 schreef:Het is heel goed mogelijk dat jouw klachten van een tekort aan B12 komen, maar natuurlijk kunnen er ook andere oorzaken zijn, of een combinatie van factoren.
En inderdaad moet je niet alles geloven wat er op internet staat.
Maar elke huisarts heeft een wetenschappelijk werk op de kast staan, een handleiding voor huisartsen, ik moet het even nakijken, maar ik meende dat het Mercks manual heet.
Hierin staat precies omschreven hoe de huisarts moet handelen bij een B12 tekort.
Dus sla haar maar even met haar eigen boek om de oren....

Ja ga dat wel doen, anders laat ik haar deze topic even lezen
Maar ben nooit zo hard, dus word ff moed verzamelen!
_Jen schreef:Ik zou gewoon zeggen dit is een waarde die duidelijk onder de grens van 150 ligt, voor jou leeftijd is rond de 500 oid normaal dus ga maar na wat het verschil is.
En omdat zij het blijkbaar niet schrikbarend vind maar jij wel je graag een doorverwijzing wilt. Gewoon op aandringen en volhouden die moet ze je geven. Succes!
Ik ga het proberen
Shadow0 schreef:Ja. 108 is gewoon tekort, geen gezeur. Als je huisarts echt van mening is dat ze niet 'overtuigd' is van de werking van injecties praat ze medisch gezien onzin. Die injecties zijn al zo lang bekend en zo goed onderzocht, daar valt niet veel aan te vinden. (Alleen over hooggedoseerde tabletten en smelttabletten, allebei zo'n 200x de dosis die in de normale vitaminetabletjes zit, valt te discussieren, maar dan had ze dat moeten zeggen.)
Gewone vitamines zijn beslist niet voldoende, daar zou ik geen genoegen mee nemen. Ik zou ook nog niet meteen beginnen met op eigen houtje bijslikken - een goede diagnose en behandeling zijn handiger.
Ja mn ouders en zus zeggen, de dokter zal het wel weten als je niet hoeft te injecteren ga je het toch niet doen.
Mn zus zij misschien eet je wel verkeerd.
Dus ik zei nou je krijgt b12 gwn door alle dierlijke producten en ik eet genoeg dus daar kan het niet aan ligge.
Zegt ze ja maar vlees van de albert heijn zitten nou niet echt veel vitamines in.
Maar dat lijkt me sterk toch? vlees is vlees toch? en eieren zijn eieren als ik daar genoeg van eet, hoor ik geen tekort te hebben toch?
En wil eigenlijk ook gewoon een juiste diagnose hebben, tis echt niet dat ik graag wil injecteren maar als dat mijn vermoeidheid helpt dan wil ik dat toch echt wel graag doen!