[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:12

lillytjuh schreef:
Mirena kost ongeveeer 140 euro en moet je zelf in de apotheek betalen en daarna zelf indienen bij de zorgverzekering in de meeste gevallen.

Ik heb hem in het ziekenhuis laten zetten, heb nog geen rekening gezien.

sunnies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:17

xDramaQueen schreef:
Ik kan niet aan de pil, ik krijg hier serieuze depressieve stemmingen van, ik wil die troep écht niet meer in mijn lijf.

Spiraal word het ook niet, hoewel het verder ideaal is, is hij gaan verhuizen in mijn lijf en heeft een boel ontstekingen veroorzaakt binnen in, iets later en ik was misschien wat vrouwen delen kwijt geweest. Komt nog bij dat het zetten monsterlijk was :=

Nuvaring 1 maand geprobeerd maar voelde me al heel snel weer slecht, misschien dat dat op lange termijn veranderd, dus voor nu laat ik t maar even zo maar lastig is het zeker..

Dat heb ik ook dat ik depri wordt van de pil, maar ben zelf erg blij met de mirena ben niet meer ongesteld en om de 3 maanden moet ik naar het ziekenhuis en wordt alles gecontroleerd of hij nog goed zit, als ik zelf het idee heb dat het niet goed is bel ik even en kan ik binnen een week langs komen voor te controleren

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:19

sashafierce schreef:
ik heb alweer een vraag.. ik ben van pil geswitcht en deze nieuwe pil ben ik meteen gaan slikken na de laatste pil van mijn oude strip. Nu ben ik ongeveer op de helft van het slikken van de nieuwe pil en heb ik al last van een doorbraakbloeding.. terwijl ik hier nooit last van heb gehad. Moet ik nu een stopweek inlassen of gewoon de nieuwe pil doorslikken omdat ie nieuw is?!

Doorslikken! Je lichaam moet waarschijnlijk gewoon wennen aan de nieuwe pil. Ik weet niet
of je hiervoor vaker een strip achter elkaar doorslikte en dan ook doorbraakbloedingen kreeg?
Toen ik ben overgestapt heb ik hier de 1e maand ook eventjes last van gehad.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 19:00

Vraagje voor dames met een mirena spiraal:

Ik heb sinds een klein jaar nu een spiraaltje, met name genomen omdat ik erge migraine klachten had als ik ongesteld was. In augustus is voor het laatst gecheckt of hij goed zat en dat was zo. Nu bevalt het spiraaltje me prima en heb ik sinds het plaatsen zo goed als geen bloed meer verloren. De laatste tijd (lees, maand/2 maanden)heb ik echter ineens heel veel buikkramp, zowel 'ongesteld achtige' kramp als erg misselijk en had ik 2 weken terug ineens weer wat bloedverlies. Ook ben ik nogal neerslachtig en moe. Nu ben ik ook net verhuisd en is mijn vader ziek, waar die laatste klachten ook makkelijk aan te wijten zijn. Ik heb al een afspraak gemaakt bij de dokter voor controle volgende week omdat ik me toch wel zorgen maak of a) het spiraaltje gewoon nog goed zit en b) god ik zal toch niet zwanger zijn?

Ik heb geen idee of dit "normaal" is, ik lees op internet ook wel weer dingen over andere dames met dit soort klachten..(ook zogenaamde 'zwangerschaps klachten') Komt dit soort dingen mensen met een mirena bekend in de oren? Maak me enigszins zorgen ;).

Anne77

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:13

Ik kom ook even binnen vallen. Ik ga binnenkort een mirena spiraaltje laten zetten.
Nu krijg ik binnen twee weken bericht wanneer ik terecht kan bij de gynacoloog, dit kan echter nog wel 4-6 weken duren. Ik heb gister m'n laatste pil genomen en ga nu ook niet meer beginnen aan een nieuwe strip ook niet na de stopweek. Nu vraag ik me af ben ik aankomende week nog wel beschermd tegen zwangerschap? Gezien ik normaal aankomende woensdag weer zou gaan slikken. Maar nu doe ik dat dus niet meer. In de bijsluiter is er ook niks over te vinden. Wie kan mij helpen het antwoord te geven?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:20

Nee als je na je normale stopweek je pil al te laat zou slikken ben je de hele week ervoor onveilig geweest.
Dus vanaf straks ben je niet meer veilig.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:04

Bedankt je bedoelt dus dat ik vanaf nu al niet meer beschermd ben tegen een zwangershap?
Ik ga inderdaad niks meer slikken vanaf nu. Maar wilde het toch even weten over de veiligheid in de " stopweek".

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:12

Anne77 schreef:
Bedankt je bedoelt dus dat ik vanaf nu al niet meer beschermd ben tegen een zwangershap?
Ik ga inderdaad niks meer slikken vanaf nu. Maar wilde het toch even weten over de veiligheid in de " stopweek".

Nou in principe ben je in je stopweek nog beschermt lijkt mij. Dat is toch anders ook zo.
Alleen wanneer je dan weer met de pil zou moeten beginnen ben je niet meer beschermt als je er mee stopt..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:28

Stoppen met de pil is vergelijkbaar met de eerste week een pil vergeten:
Citaat:
De eerste week is de gevaarlijkste week om de pil te vergeten.
Bij het vergeten van twee of meer pillen (beiden meer dan 12 uur te laat*) of bij het niet in hebben genomen van de vergeten pil in:
week 1:

* De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen.
* Gebruik de komende zeven dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt. De afgelopen 7 dagen waren niet veilig. Heb je binnen de afgelopen 72 uur geslachtsgemeenschap gehad, neem dan ook zo snel mogelijk een morningafterpil in!

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:39

Heyhey,

Meer mensen hier ervaringen na het verwijderen na een mirena, ik heb m dinsdag weg laten halen en duurde dat t wel ff kon worden voor je weer ongesteld word.
Nu ben ik t gister weer gewoon geworden... net zoals 2 jaar geleden voordat ik t spiraaltje liet zetten.
Vind t wel erg snel als je nagaat dat ik 2 jaar niet ongesteld ben geweest tijdens het spiraaltje.
Meer mensen hier deze ervaring na het spiraaltje??

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:55

mrjlnx schreef:
Nou in principe ben je in je stopweek nog beschermt lijkt mij. Dat is toch anders ook zo.
Alleen wanneer je dan weer met de pil zou moeten beginnen ben je niet meer beschermt als je er mee stopt..

Normaal ben je in de stopweek gewoon beschermt ja.
Maar zou dat zijn omdat je na de stopweek weer opnieuw begint met de pil?
Of hebben voorgaande drie weken ervoor gezorgd dat je in de stopweek nog veilig bent.
Maar nu ga ik dus niet meer slikken, is de stopweek dan nog veilig, dat vraag ik me eigenlijk het meeste af.
Waarschijnlijk niet dus?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:53

Zoals ik het lees daar niet? Weet je welke pil je hebt? Dan kun je gewoon opzoeken wat je pil zegt bij pil vergeten in de eerste week.

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:19

Nou ik ga er gewoon vanuit dat ik niet meer beschermd ben. Veiligheid boven alles!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:49

ik gebruik de nuvaring, normaal wissel je die om de drie weken
in de bijsluiter staat er echter ook dat je alsj e de nuvaring vergeten hebt, en hem wisselt na 4 weken, je dan ook gewoon nog veilig blijft
dan kun je in principe die ring zonder problemen gewoon 4 weken inhouden?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 08:55

Ik heb in de afgelopen jaren allerlei pillen geprobeerd en daarna nog de nuvaring, maar uiteindelijk voelde het gewoon niet goed meer om 'die rommel' in mijn lichaam te stoppen.

Dus nu gebruik ik al bijna 4 maanden helemaal niks meer.
Ik voel me veel beter :j
Het enige nadeeltje is dat we nu natuurlijk andere maatregelen moeten treffen..........maar na enige oefening gaat dat ook prima _O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 12:37

Duhelo schreef:
ik gebruik de nuvaring, normaal wissel je die om de drie weken
in de bijsluiter staat er echter ook dat je alsj e de nuvaring vergeten hebt, en hem wisselt na 4 weken, je dan ook gewoon nog veilig blijft
dan kun je in principe die ring zonder problemen gewoon 4 weken inhouden?

Dat kan maar dat risico zou ik persoonlijk niet nemen. Stel je vergeet 'm dan een keer eruit te halen, dan ben je dus direct onveilig. Plus dat die 4 weken echt maximaal is zeg maar.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:09

Hallo allemaal.
Ik gebruik de Nuvaring al ruim een jaar en heb er altijd goede baat bij gehad.
Alleen nou zit ik een beetje in een teveel aan info en even niet weten wat ik nou het beste kan doen.

Ik heb de ring altijd met regelmaat gebruikt, soms wat kleine verschuivingen (1x doorringen en daarbij een aantal dagen inkorten bijv., of een stopweek van 5 dagen ipv 7) Dat is volgens 'het boekje' allemaal mogelijk.

Nou heb ik de ring 2 x doorgeringd.. - eerste keer had ik absoluut geen zin om ongesteld te worden, normaal ondervind ik hier bijna geen last van, maar nou zat het in mijn humeur behoorlijk tegen. de tweede keer was dat ik eigenlijk de stopweek zou beginnen tijdens een weekend dat ik samen met vriend weg zou gaan, nouja dit paste ook al niet helemaal, dus in het boekje gekeken en op internet gezocht en zag dat nog een keer doorringen inprincipe gewoon kan -
Alleen nou moet ik eigenlijk nog 1 week (donderdag) wachten voordat ik volgens de 3 weken regel een stopweek kan houden, echter heb ik nu al 2 dagen last van een doorbraakbloeding(of begin van toch een ongesteldheid)

wat nou?

De laatste week uitzingen en dan alsnog volgende week donderdag stopweek houden.
óf
omdat ik de ring al geruime tijd in heb - en dus een week eerder zou mogen stoppen - nu een stopweek houden? en dan volgende week weer een nieuwe ring inbrengen?

Ik zit even met mijn handen in het haar.
Ik zat in mijn hoofd om de dokter te bellen, maar daar is het nu te laat voor plus de tijden dat ik kan bellen ben ik aan het werk op kantoor en ik vind het niet prettig om daar uitgebreid mijn verhaal te vertellen. het zal wel mogelijk zijn om vrijdag een afspraak te plannen, aangezien ik dan een snipperdag heb en sochtends toch al naar de fysio en de kapper ga.

Wat zeggen jullie? :o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 08:30

Je kunt altijd als je al minimaal een keer doorgeringd hebt eerder stoppen. :j
Zou ik wel doen, ben je ook van die doorbraakbloeding af.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:01

Ik heb ook weer ff een vraagje...
Ik heb nu sinds vorige week dinsdag voor het eerst de nuvaring in. Deze heb ik op de eerste dag van mijn menstruatie ingebracht. Normaal ben ik binnen 7 dagen van mijn menstruatie af. Maar nu na bijna 11 dagen vloei ik nog steeds licht en vind dat wat heel raar... Komt dat vaker voor?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:44

Ik heb ook weer een vraagje. Ik ben sinds kort aan de pik. Ik ben nu bijna door mn eerste strip heen, nu ik er alleen overnadenk ligt mn stopweek niet zo goed, zou ik daarom nu m'n stopweek 1 dag langer kunnen maken om dan aan m'n tweede strip te beginnen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:45

langer maken kan niet, korter maken wel. Als je hem langer maakt is hij niet meer betrouwbaar!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:47

Langer maken kan volgens mij gewoon wel, zolang je je stopweek maar niet langer maakt kan het geen kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:02

Ik kom hier als kersverse pilslikker ook even binnen vallen. Ik heb braaf de bijsluiter gelezen maar kon daar geen antwoord vinden. Weten jullie toevallig of het mogelijk is om de pil 5 weken lang te slikken, of is dat ongezond? Het liefst zou ik gedurende 5 weken niet ongesteld worden als het even kan :Y)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:16

Is geen probleem, maak daar dan 6 weken van zodat je twee strippen achter elkaar helemaal doorslikt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:18

In principe zou je ook wel 3 of meer strippen achter elkaar kunnen slikken.
Sommige mensen hebben nooit meer een stopweek of alleen bij een doorbraakbloeding.
Als je een beetje zoekt op internet kan je zien dat doorslikken oké is maar dan na 3 maanden een stopweek overal wel aangeraden wordt.