Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:19

ohja, morgenvroeg weer naar psych, die 500vragen invullen!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:24

Voorzichtig positief bericht dus +:)+
Fijn!

Barbalala :(:)

Lieszje: inderdaad beter nu dan over een jaar.
Zo te lezen is hij je niet waard. Hoe lastig dat nu ook is, probeer hem uit je hoofd te zetten.
Zolang hij zich niet kan open stellen voor jou zal de relatie ook nooit gelijkwaardig zijn.

Ik moet morgen weer werken en nu zie ik er wel tegenop.
Mijn leidinggevende wil al wat taken op gaan zoeken. Arbodienst verwacht dat ik, geteld vanaf vorige week, binnen 6-12 weken weer volledig aan het werk ben.
En beide dingen krijg ik het behoorlijk benauwd van.
Vorige week donderdag en vrijdag heb ik echt 2 dipdagen gehad. Vrijdag een goed gesprek gehad bij een goede vriend. Gepraat, gescholden, gehuild, gevloekt, nog meer gehuild. Ik voelde me zo boos!! Zo gefrustreerd!
Het luchtte allemaal wel op.
Zaterdag daardoor wel heel moe. Lichamelijk echt heel moe. Maar wel een opgeruimd hoofd.
En daardoor vandaag een hele goede dag. Veel rust in mijn hoofd en lichaam. Vanochtend even naar stal geweest en vanmiddag heerlijk rustig op de bank gezeten met mijn poezels. Beetje tv gekeken, mandala getekend, boek gelezen, muziek geluisterd. Heerlijk.

Maar ja, morgenochtend dus weer werken...

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:30

@Amanda
Dat zal je nog veel vaker krijgen.....helaas....
maar blij dat je er wel met iemand bij terecht kan! en ook dat dat goed oplucht!
ik zag er ook weer erg tegenop om toen weer aan het werk te gaan(vorig jaar februari) maar al met al viel het meer mee dan dat het tegenviel! ook omdat je ook bij je collegas terecht kan!
en als het je te vlug gaat, dan geef je dat toch aan bij je arbo! tussen 6 en 12 week zit nogal verschil!

wat voor werk doe je als ik vragen mag? en hoe lang ben je d'r al uit? en werk je fulltime?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:40

Ik ben er nu 7 weken uit, werk fulltime en ben beleidsambtenaar onderwijs en welzijn bij een kleine gemeente. Een hele afwisselende baan. Het werk vind ik zelf erg leuk.
Vanaf augustus is er een collega langdurig ziek en dat werk is onder ons allemaal verdeeld.
Daarbij moest ik 2 dagen in de week naar school. Maar mijn werk werd niet minder.
Dus tel maar op.
Daarnaast had ik het privé ontzettend druk (muziek spelen), heb ik 2 operaties ondergaan die flink zijn tegengevallen (verdoving die niet werkte, resultaat wat vreselijk tegenviel, meer klachten dan daarvoor), een kat in laten slapen, lopen tobben met de gezondheid van mijn pony en nog wat dingen.
Het zijn allemaal dingen bij elkaar die veel te veel zijn geweest. Heb moeite met nee zeggen en grenzen stellen. Moet dat allemaal leren. Ik ben al een heel eind, weet waar het fout zit en wat er moet veranderen, maar ik ben gewoon nog niet klaar om alles weer op te pakken heb ik het idee.

Ik krijg het echt benauwd van het idee dat er druk op me wordt gelegd. Door wie of wat dan ook. En moet dat dus ook aangeven. Maar dat valt niet mee...
Mijn leidinggevende wil alweer taken gaan zoeken voor me terwijl ik dat eigenlijk zelf wil doen, omdat ik dan zelf kan bepalen hoe en wat. Uiteraard in overleg, maar wel even op mijn tempo.

Mijn humeur verloopt in pieken en dalen. Hoge pieken en diepe dalen. Dat moet eerst wat gelijkmatiger worden. Wat op een dal-dag moet ik er niet aan denken om te werken... Dat gaat echt nog niet.

Ik ben wel blij om thuis af en toe weg te zijn, maar ik kan gewoon geen druk aan momenteel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:51

Overigens ben ik wel positief ingesteld hoor. Ik weet dat het goed komt en ik werk er ook hard voor.
Maar heb wel tijd nodig en ik hoop dat ik die tijd ook krijg... :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:59

Je kan goed verwoorden wat je probleem is Amanda, nu idd nog zorgen dat er goed naar je geluisterd word.
En laat je niet ompraten hoor, heb je alleen jezelf mee :)

Bobomlo, succes met die vragenlijst, ik ken dat helemaal niet!

Ik ben weer een beetje uit mn dip, iig wat rustiger in mn hoofd door een goed gesprek.
Ben heel blij dat er mensen zijn die me aan de haren meesleuren het huis uit, die meedenken naar hoe ik hier uit kan komen en dat allemaal nooit verwacht. :+:
Zit nog ff tv te kijken met barstende koppijn en huilogen.
Alles overdenken, want er blijven genoeg problemen, dat wel.
Maar ga zo ff de hond uitlaten, lekker warm douchen en naar bed.
Morgen een nieuwe dag.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 12-12-10 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:03

Fijn dat er zulke mensen zijn. Die zijn zoveel waard :+:
Ik heb in deze paar weken ook mijn echte vrienden leren kennen.
Ik merk trouwens dat opschrijven heel erg helpt om mijn hoofd leeg te maken.
Gewoon per dag opschrijven hoe ik me voel, welke gedachten me bezig houden en welke keuzes ik wil maken.
En nog niet eens elke dag, maar wel om de paar dagen. Ook het terug lezen helpt enorm om dingen te begrijpen.

Weltrusten voor straks :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:07

Klopt, goud waard!
Ja schrijven lucht op inderdaad, het ordend je hoofd vind ik.
Soms doorzie ik dan dingen of denklijnen van mezelf ineens, wel verhelderend.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:09

Ja, precies :j
Kan heel verhelderend werken :j
Ik lees het nu ook wel eens en dan denk ik: waar maakte ik me druk om een paar weken terug :?
Maar toen was dat voor mij heel belangrijk blijkbaar.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:09

Suc6 Bo morgen!

Amanda ook werk ze!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:38

@ bobomelo
Fijn dat het beter met je gaat!

@ Amanda
Veel succes!

Begin eigenlijk nu wel in te zien dat het beter zo is!
Vind het nog wel rot, maar heb geen zin om er nog veel over na te denken.
Gisteren zou hij spullen komen brengen en toen kwam hij dus gewoon weer niet.
Doordat hij zijn afspraken niet na kwam wist ik niet of ik nog verder met hem wilde..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:33

heb even geen puf om op voorgaande posts te reageren, maar wilde even laten weten hoe het hier gaat...

had vandaag een afspraak met die vrouw uit de praktijk van mijn HA. Zij bleek een psychologisch medewerker te zijn van wat vroeger het Riagg heette. Tegenwoordig werkt ze alleen nog voor huisartsen in hun praktijken.
heb 3 kwartier verteld en gehuild en er kwam veel meer naar boven dan in in eerste instantie gedacht had. Ook het pesten op de havo (inmiddels 10 tot 12 jaar geleden) blijkt nog heel diep geworteld te zijn en alle daaropvolgende gebeurtenissen heb ik ook maar in die put gestopt. het laatste wat ik heb meegemaakt blijkt dus de druppel te zijn waardoor ik emotioneel gezien kapot ga en alles weer boven komt.
Vond het fijn dat deze vrouw mij (in tegenstelling tot mijn HA) wél serieus nam en mij niet het gevoel gaf dat ik me aan het aanstellen was.
Zij heeft me nu doorverwezen naar een 1elijns psycholoog en psychotherapie en kan tot ik ergens terecht kan bij haar blijven komen.

heb trouwens ook mijn bloedonderzoek binnen, leuko's waren iets verhoogd, maar blijk dus gewoon pfeiffer te hebben :\

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:10

pff sterkte met je pfeiffer dan maar!
en verhogde leuko's, tsjah, is in elk geval een teken dat je lichaam bezig is om je "indringers"de deur te wijzen!

verder even weing puf om te reageren, mijn maag is weer super van streek, kan weer niks binnenhouden en voel me daardoor ook gelijk weer K*T.
500 vragen bij 2e lijns wel overleefd, en daarna nog gesprek gehad! duidelijke depressieve klachten en onzeker/wantrouwend. nou klopt helemaal dus!
vrijdag weer heen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 17:48

Sterkte met de pfeiffer Lissy.

bobomelo: :(:)

Ik heb vandaag gewerkt en was echt kapot. Na nog geen 3 uurtjes. Viel bijna in slaap in de auto op weg naar huis. Toch is het fijn om thuis weg te zijn voor een paar uurtjes. Maar moet er niet aan denken dat ik over 3 weken 5x4 uur moet gaan werken. Dan heb ik helemaal geen tijd nodig om bij te komen.
Vorige week had ik 2 dagen nodig.
Donderdagmiddag weer naar mijn werk, dan is er eindejaarsbijeenkomst.
En vrijdagochtend weer naar de arbo.
Dan ga ik ook voorleggen dat ik het fijn vind om weer wat te doen, maar dat ik gewoon 1,5-2 dagen nodig heb om bij te komen. Pfff, lastig hoor.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:03

LiSSy schreef:
Ook het pesten op de havo (inmiddels 10 tot 12 jaar geleden) blijkt nog heel diep geworteld te zijn en alle daaropvolgende gebeurtenissen heb ik ook maar in die put gestopt.

Hier idem dus een pest verleden wat nu opkomt...

Pfoei Bom das nogal wat....

Amanda dan zijn die drie uur dus te veel in slaap vallen in de auto is niet goed niet...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:20

Ja, precies. Ga het ook zeker voorleggen aan de arbo.
Vind het wel jammer, want vond het wel fijn om op mijn werk bezig te zijn.
Misschien proberen om 2 dagen 2-3 uurtjes voorlopig te doen en als ik dan niet meer zo moe ben dan opbouwen.
Maar moet dat eerst even overleggen.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:34

Hallo, ik meld me ook even in deze thread. (van mn stille lezer lidmaadschap af, haha)
Natuurlijk wens je het geen ieder, maar ergens is het toch fijn om te zien dat je niet de enige bent met klachten van overspannenheid. Ik ben vorig jaar september letterlijk in elkaar gezakt en denk nu ruim een jaar later toch redelijk opgeknapt. Maar ik verbaas me over de traagheid van het heelproces. Jullie ook?
Nu komt t ook omdat ik lichamelijk ook goed ziek ben geraakt en alles met elkaar eheft tot een angststoornis geleid waar ik nu nog wel flink mee kamp. Misschien dat het daarom zo lang duurt, of misschien heb ik gewoon weinig geduld...(hmm waarom zou ik toch overspannen zijn geraakt?? hahaah)
Anyway, ik wou me even voorstellen. :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:58

KNIP
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:02

@amanda
ja kijk maar uit, ik had het ook hoor, reed zowel heen als terug naar mijn werk via landweggetjes ipv de snelweg.....en je zal het nog wel een tijdje houden, ook als je minder werkt denk ik, want auto rijden vreet nou eenmaal veel concentratie...(zo heb ik het ervaren)

@vidya
Welkom!

@Barbalala
Fijn dat je weer wat meer energie hebt!
En dat doet je zeker goed dat je merkt dat er toch echt mensen voor je klaar staan!!!(En je zou zelf wss ook voor hen klaarstaan als hen dit was overkomen..)
Je leert in zo'n situatie wel je vrienden kennen!

Nou ik ben thuis gebleven vandaag...
Weer niet geslapen en moest vanmorgen weer eens overgeven....heb mega koppijn en toen ik paracetamol wou nemen heb ik die dus in zijn geheel er weer uitgegooid! Voel me echt naar en slap! Zit nu al half uur aan een kopje yoghurt waarvan ik telkens bij elke hap het gevoel heb van: blijft ie toch zitten? of toch maar richting wasbak.....
En nu maar voor ogen houden dat dit vast ook maar tijdelijk is.....dat het ooit weer overgaat....hoe moeilijk het ook is!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:25

Welkom Vidya! Ik vind het ook veel te traag gaan. Maar goed, heb niet echt recht van spreken. Ik zit 'pas' voor de 8e week thuis.

Barba: dat klinkt niet als een redelijke dag, maar gewoon als een goede dag naar omstandigheden.
Geniet van die dagen! Het is logisch dat je moe bent van 4 uur stal. Maar fijn dat je daarna wel gewoon rustig 4 uur hebt kunnen slapen. Blijkbaar was je daar ontspannen genoeg voor.
Je kunt op stal je hoofd leeg maken. Dat betekent dat je het straks thuis ook kan. Je moet ergens beginnen!
Maar dit is echt wel een stap vooruit.
Goede vriend van me zegt altijd: je gaat 2 stappen vooruit en weer 1,5 achteruit. Hoe klein die 0,5 is, hij is wel vooruit. En dat is goed.
Geniet van het moment! En kijk morgen pas weer naar morgen :)

bobomelo: beterschap :(:)
Er heerst wel weer griep. Heb je daar niet iets van meegepikt. Als je al een lage weerstand hebt...

Het is inderdaad fijn om er even uit te zijn :j
Maar pff, ik ben nog steeds moe. Gistermiddag even uurtje geslapen. Vannacht gewoon 10 uur aan 1 stuk geslapen. Dat was lang geleden! Vanaf vorige week alleen maar gebroken nachten gehad, dus dit was wel even fijn. Nu zit ik lekker nog in mijn pyjama op de bank. Ik heb weer spierpijn. Had ik vorige week ook, de dag na een paar uur werken. Denk dat ik onbewust toch wat spieren aanspan ofzo. Ben ook nog steeds moe. Maar wel ontspannen en rustig gelukkig.
Straks even wat administratie doen (lees: de verplichte rekeningen betalen) en vanmiddag kijken of de bak te rijden is en wat met Jim doen. Morgen neemt mijn moeder me op sleeptouw. Iets met kerstinkopen doen in Dordrecht, gezellig lunchen en wat drinken enzo. Zal wel een vermoeiende dag worden, maar wel heel gezellig :j

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:17

Nee het is geen griep....dan zou je ook koorts oid moeten hebben...
heb toch 2 paracetamols naar binnen weten te krijgen! en hoofdpijn is gelukkig stuk minder!
heb me net als een oud wijf in bad zittend gedouched, anders ga ik dus wel onderruit! kotsbakkie naast me....gelukkig niet gebruikt!

Hele fijne dag morgen toegewenst Amanda!(en hou er alvast rekening mee dat je wss dan de dag erna een kleine terugval hebt omdat de dag ervoor veel energie heeft gekost, hoe leuk die dag ook was....)maar dat je dan wel weet waar dat vandaan komt! Maar dat die vermoeiende leuke dagen wel heel belangrijk zijn om te doen!!!!(zei mijn psych ooit)Dus geniet ervan morgen!!(kan ik je ook een lijstje meegeven om kerstinkopen te doen voor mij???? :P)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:19

Buikgriep hoef je geen koorts voor te hebben. Maar fijn dat je een beetje opknapt langzaam aan :j

Ja, ik weet het :D
Donderdag kan ik uitslapen (fijn!). Moet wel 's middags naar mijn werk, maar dat komt wel goed. En vrijdag naar de arbo. Kunnen ze gelijk zien hoe ik na 2 ingespannen dagen ben :+
En sorry, lijstje gaat 'm niet worden. Iets met geldgebrek enzo :+

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:49

De ene burnout is de ander niet hoor! Dus ook 'pas' 8 weken is niet niets.

Ik ben zelf redelijk goed opgeknapt. Ik kan nog zeker niet fulltime werken, en ik slaap bijna 10u per dag. Daarbij heb ik per dag ong een concentratiespan van een uur of 2 a 3 en lichamelijke inspanningsvermogen van een uur of 4 a 6.
(maar ik kom weg van een 100x maal slechtere plek, waarbij een half uurtje wandelen al te veel was, dus ik kan zeggen dat ik vooruit ga, haha)

Snap dat je niets binnen kunt houden bobomelo, maar ik zou dan maar ff aan de (zoete) thee en of soepjes. Anders ga je straks nog onderuit!! Griep of niet, ik heb zelf ook een maanden lang alleen maar overgegeven en aan de 'dunne' geweest door de stress. Maar dat is wel funest voor je lichaam. Dus ingrijpen!! (oplosvitamientjes is dan ook wel handig, in kleine slokjes krijg je wel belangrijke voedingsstoffen binnen) (sorry voor mijn Tante Truus-toontje, maar ik maak me dan ergens toch wel zorgen)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 01:35

nou, vandaag het nieuws gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt... kan er ook nog wel bij ;(

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 11:52

LiSSy schreef:
nou, vandaag het nieuws gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt... kan er ook nog wel bij ;(

Jeetje wat rot.. :(:)