Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
benangelique schreef:ik ben er ook trots op anke, maar ben wel onzeker. niet over de borstvoeding, maar wel over allerhande andere zaken. als ze veel huilt bijvoorbeeld.
ik krijg geen 200 ml gekolft hoor nog. maar goed, dat drinkt tessa natuurlijk ook nog niet weg. max 100 cc per borst.
Wel kan ik rechts veel makkelijker kolven dan links.
joyce B schreef:tjonge jonge, die link... Dat is toch niet te geloven!!!
Het hangt er natuurlijk af wat de reden is dat een zwangerschap wordt afgebroken, maar sinds ik een filmpje heb gezien met hoe een foetus in de baarmoeder reageerde toen het geaborteerd werd (in de leeftijd dat het nog vermalen wordt) dat was echt heel zielig, want het probeerde uit de buurt van die hakselaar te komen.
Tegenwoordig kunnen ze kindjes al zo jong levensvatbaar op de wereld brengen en in leven houden, dat is nu al met iets van 23 24 weken... Waarom dan zo'n kindje op die manier nog laten sterven?
Ik heb zelf een extreme vroeggeboorte gehad met 15 weken omdat mijn vliezen gingen lekken en bij controle VK ineens helemaal braken en dat kindje was ook al helemaal compleet... Als je zo'n kindje nog in leven op een echo ziet en weet dat het zal sterven, is dat vreselijk, het voelde alsof ik mijn eigen kind vermoorde terwijl je er natuurlijk niets aan kon doen
en weet je dat het gewoon niet te redden is. Vanaf dat moment kon ik maar moeilijk meer begrijpen waarom die grens voor abortus zo hoog ligt...
Dat ze zo'n kindje levend op de wereld brengen met 22 weken en dan gewoon laten liggen... Dat doe je toch niet? Dat kan toch niet? Arme baby...
vond het wel schattig,
toen mocht ik
ze is nu 2x borstvoeding en 1 keer fles (gekolft)