Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:17

nou ben ik wel gelijk verwend :+

TokeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:24

Zijn de batterijen meteen weer opgeladen! Heerlijk!

Rhune is echt fier op zichzelf dat hij zich nu zelf op zijn buikje kan rollen! Het is echt zo'n vrolijk mannetje, ben er gewoon verliefd op!!

Afbeelding

Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:26

wat een vrolijk menneke!

TokeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:01

Ja, inderdaad, hij heeft altijd goei zin! Het wordt steeds leuker, wordt nu ook echt hyper als hij mij ziet komen, heerlijk!!

TokeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:59

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:08

benangelique schreef:
ik ben er ook trots op anke, maar ben wel onzeker. niet over de borstvoeding, maar wel over allerhande andere zaken. als ze veel huilt bijvoorbeeld.

ik krijg geen 200 ml gekolft hoor nog. maar goed, dat drinkt tessa natuurlijk ook nog niet weg. max 100 cc per borst.
Wel kan ik rechts veel makkelijker kolven dan links.

Ik was de eerste weken ook heel onzeker en voelde me ook nog niet echt moeder. Nu wel. Ik doe gewoon lekker mijn ding en trek me van niemand wat aan. Elianne is een goedlachse baby en maakt met iedereen makkelijk contact. Ik geniet er van, als andere mensen van mijn kindje genieten. Dat huilen neemt straks wel af, rond een week of 6 tot 8 heb je een huilpiek, waarna het weer afneemt.

Ik kolf heel wisselend. Kolf 's morgens altijd. Varieert tussen de 120 en 230 van 2 borsten. Rechts geeft ook meer, dan links.
Goede nacht zeg! Hier worden ze ook al weer wat langer. Merk dat we aan het einde van de regeldagen zitten. Heb wat meer stuwing enzo.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:12

Lekker ventje is Rhune! Wat een bizar bericht zeg en over die foto zullen we het helemaal maar niet hebben.
Elianne is na een fles van 160 om 8.45, om 10.00 gaan slapen en ze knort nog steeds, hihi. Normaal doet ze altijd van die hazeslaapjes, dit is uniek. Had mooi even de handen vrij, om de een na laatste hand aan het ledikantje te leggen. Het is bijna klaar. Ik hoop dat ze er overmorgen nacht in kan slapen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:16

Toke: getver wat een naar bericht! Er gaan trouwens in NL discussies over oprekken grens waarop ze er alles aan gaan doen te vroeg geboren baby's te helpen in leven te blijven. Ze willen die omlaag brengen naar 23 weken. Die leeftijdsgrens komt akelig dicht in de buurt bij de maximale leeftijd waarop abortus nog mag worden uitgevoerd. Dat blijkt zeker ook uit dit nieuwsbericht. Je hebt een mooi kereltje trouwens!

BA: die uren slaap worden hier ook gehaald....helaas niet 's nachts maar overdag. Kan ik in principe lekker veel doen overdag zou je zeggen maar dat valt niet mee als je ogen steeds dicht dreigen te vallen. Fijn al die opmerkingen van anderen trouwens, kan je echt wat mee. Hopen dat de venkelthee wat verlichting gaat geven.

Cyntje: fijn dat ze lekker ging slapen! Schreef gisteren nog dat ons bed bijna altijd droog bleef....nou, vannacht dus twee keer alles onder gespuugd.

Voel weer een borstontsteking opkomen trouwens, zo direct na de voeding ga ik hem helemaal leeg kolven. Wil niet weer aan de Ab, darmen zijn eindelijk weer een beetje tot rust gekomen nu ik ook met de staaltabletten gestopt ben.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:00

tjonge jonge, die link... Dat is toch niet te geloven!!!

Het hangt er natuurlijk af wat de reden is dat een zwangerschap wordt afgebroken, maar sinds ik een filmpje heb gezien met hoe een foetus in de baarmoeder reageerde toen het geaborteerd werd (in de leeftijd dat het nog vermalen wordt) dat was echt heel zielig, want het probeerde uit de buurt van die hakselaar te komen.

Tegenwoordig kunnen ze kindjes al zo jong levensvatbaar op de wereld brengen en in leven houden, dat is nu al met iets van 23 24 weken... Waarom dan zo'n kindje op die manier nog laten sterven?
Ik heb zelf een extreme vroeggeboorte gehad met 15 weken omdat mijn vliezen gingen lekken en bij controle VK ineens helemaal braken en dat kindje was ook al helemaal compleet... Als je zo'n kindje nog in leven op een echo ziet en weet dat het zal sterven, is dat vreselijk, het voelde alsof ik mijn eigen kind vermoorde terwijl je er natuurlijk niets aan kon doen
en weet je dat het gewoon niet te redden is. Vanaf dat moment kon ik maar moeilijk meer begrijpen waarom die grens voor abortus zo hoog ligt...

Dat ze zo'n kindje levend op de wereld brengen met 22 weken en dan gewoon laten liggen... Dat doe je toch niet? Dat kan toch niet? Arme baby...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:10

Idd Joyce, kinderen in de baarmoeder hebben al veel eerder bewustzijn en voelen ook pijnprikkels, veel eerder dan wij denken. Als er een punctie wordt uitgevoerd probeert een foetus ook de naald te ontwijken. Ik snap dan ook niet dat je een foetus van 22 weken nog mag laten weghalen. Ik ben niet mordicus tegen abortus maar vind dat er heel zorgvuldig mee omgegaan moet worden. Dat is in dit geval zeker niet gebeurd.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 18:53

joyce B schreef:
tjonge jonge, die link... Dat is toch niet te geloven!!!

Het hangt er natuurlijk af wat de reden is dat een zwangerschap wordt afgebroken, maar sinds ik een filmpje heb gezien met hoe een foetus in de baarmoeder reageerde toen het geaborteerd werd (in de leeftijd dat het nog vermalen wordt) dat was echt heel zielig, want het probeerde uit de buurt van die hakselaar te komen.

Tegenwoordig kunnen ze kindjes al zo jong levensvatbaar op de wereld brengen en in leven houden, dat is nu al met iets van 23 24 weken... Waarom dan zo'n kindje op die manier nog laten sterven?
Ik heb zelf een extreme vroeggeboorte gehad met 15 weken omdat mijn vliezen gingen lekken en bij controle VK ineens helemaal braken en dat kindje was ook al helemaal compleet... Als je zo'n kindje nog in leven op een echo ziet en weet dat het zal sterven, is dat vreselijk, het voelde alsof ik mijn eigen kind vermoorde terwijl je er natuurlijk niets aan kon doen
en weet je dat het gewoon niet te redden is. Vanaf dat moment kon ik maar moeilijk meer begrijpen waarom die grens voor abortus zo hoog ligt...

Dat ze zo'n kindje levend op de wereld brengen met 22 weken en dan gewoon laten liggen... Dat doe je toch niet? Dat kan toch niet? Arme baby...

Pfoe... het eerste stuk van je tekst doet me echt schrikken, ik weet niet om welk filmpje het gaat maar ben er beduusd van... bleh... ;(

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:53

Brrrrr.... Kan helemaal naar worden van dit soort berichten...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:58

ik lees net over welke borst het makkelijkste te kolven is
bij mij is links juist de meest opleverende (*)

Ook geen idee hoe dat kan

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:05

(*)(*) hebben het zwaar vandaag; ze is tot nu toe vanaf vanochtend 7 uur maar 5x gekomen en ze drinkt altijd maar 1 borst per keer... auwa

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:11

Ik ben echt heeeeeel blij dat ik zelf nog geen kinderen heb :Y)
Buurmeisje vind ik tot nu toe meer dan voldoenden,
Wel heel lief, ze dat bij mij op schoot en had blijkbaar honger want ze
zat maar naar mijn borsten te graaien en aaien :o vond het wel schattig,
mama gelijk, sorry lievert, maar esther geeft geen melk hoor :+ toen mocht ik
haar even flesje geven <3 ze is nu 2x borstvoeding en 1 keer fles (gekolft)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 22:26

Bij mij is rechts de hoofdproducent :')

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 07:50

Bij mij ook :D

Zijn jullie dan ook allemaal rechts? Zou dat er mee te maken hebben?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 09:30

Eerst was links de meest producerende borst. De kraamhulp zei dat de borst tegenovergesteld aan je handigheid, over het algemeen meer produceert. Nu is rechts de meest producerende borst en ben rechtshandig, dus die vlieger gaat niet helemaal op.

Zijn er hier meiden die eerst kolfden met een handkolf en over zijn gegaan naar elektrisch? Zo ja, merkten jullie ook verschil in opbrengst? Heb het wel een beetje gehad met de handkolf.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 09:51

Ninita schreef:
Bij mij ook :D

Zijn jullie dan ook allemaal rechts? Zou dat er mee te maken hebben?

En ik ben links :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:22

Hier wisselt het welke het meest oplevert ;)

Ik kolf electrisch en dubbelzijdig. Daar ben ik mee doorgegaan na het ziekenhuis. Scheelt mij veel tijd, maar misschien dat handmatig meer op zou leveren per keer.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 10:24

Handmatig kan ik niet ivm kalkvorming in mijn schouder...
Kolf elektrisch met enkele schelp. Kolf ook zelden dus :)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:11

Ik ben aan het twijfelen welke kolf ik ga nemen. Twijfel tussen de Pump in Style en de Freestyle en tussen nieuw of tweedehands.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:59

Mmm, volgens mij produceert bij mij links het meest dat leid ik af uit het feit dat Marinde aan die kant aanmerkelijk meer moeite heeft om tegen de stroom in te drinken en zich vaker verslikt. Ik heb geen objectief bewijs want heb nog geen volledige voeding gekolfd aan beide kanten.

BA: idd auw!

Ankem: ben gelijk elektrisch gaan kolven, handmatig leek me niks. Ik heb de medela swing, bevalt goed.

Ken het want hier gebeurde eergisteren praktisch hetzelfde, geef normaal altijd 2 borsten maar nu dronk ze er maar eentje en dan ook heel kort. De rechter borst geeft daardoor nu problemen want die kan er blijkbaar niet goed tegen als die niet goed wordt leeggedronken. De linker lekt als een (*). Maar de klachten nemen af lijkt het en ik heb ook geen koorts zoals de vorige keer, ik kijk het dus met koelen, vaker aanleggen aan die kant en leeg kolven (1 a 2 keer pd) nog even aan. Gisteren en vannacht een lange ruk, niet geclusterd (lekker rustige avond!) om 21.30 de avondvoeding, en daarna fijn alles ondergespuugd. Gevolg is niet gelijk gaan slapen, helaas voor mama is ze ook verkouden (joepie) dus dit was de 3e gebroken nacht op rij. Als ze gewoon makkelijk inslaapt doe ik dat ook maar anders ben ik over mijn slaap heen en lukt het inslapen me pas 2 uur later.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:29

ik ben rechtshandig en kolf idd rechts het meeste. ik heb een enkelzijdige elektrische kolf, dat volstaat voor mij. zeker nu ze nog maar 1 borst per keer drinkt.

tessa kon gisteravond ook niet inslapen. van half 11 tot half 2 heeft ze liggen spoken. vasthouden was slapen, neerleggen was brullen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:00

Nou ja, op zich ging het inslapen van Marinde prima alleen de eerste keer spuugde ze in haar slaap en dan moet ze er toch echt uit want alles was nat en dan is zij ook weer klaarwakker. De 2e keer moest ze hoesten en kreeg ze geen lucht door haar neus. Daar schrok ik gelijk wakker van en kon dus niet meer verder slapen. Zij sliep lekker verder maar snurkte wel gigantisch.

Heb trouwens een nieuwe speen, die van medela. Net geprobeerd en daar kan ze dus wel uit drinken. Ga nu een voorraadje aanleggen in de vriezer. Omdat ik vandaag behoorlijk gekolfd heb staat er nu al 170 ml klaar om ingevoren te worden.