Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:06

Thanks voor je bemoedigende woorden PW.. Ik kreeg deze link via een hyvesvriend. Nou ja, een kennis van Pascal, die bij ons in de straat woont. Wat bleek, ze heeft last van angst en paniekklachten, en is er dankzij maatkracht weer uit aan het komen. Ik ga vanavond overleggen met Pascal en ik denk dat ik morgen eens bel. Ook om te weten hoe het zit met vergoedingen en dergelijke. Ze zitten in Venray, dat is vlakbij! Ik vind het heel spannend, maar het kan gewoon niet zo verder.

Jantine: Ik heb het idee dat ze me bij het GGZ niet goed begrijpen. Ik heb nu een nieuwe behandelaar, en dat klikt niet echt lekker. Ze schat de situatie gewoon verkeerd in naar mijn gevoel. Ik woon in Nieuw-Bergen, bij Boxmeer, Gennep en Venray in de buurt. Tussen Venlo en Nijmegen in.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:11

pw ik weet het, terug vallen hoort er bij...maar ik HAAT het....ik ben daar veel te ambiteus voor ;) als ik weer wat licht zie dan wil ik dat vast houden...aard van het beestje

naar dat je er zo moe van word. kwaad zijn vreet energie..ik wou dat ik meer tips had, maar ik weet het niet. misschien moet je de boosheid links laten liggen. Klinkt als vermeiden, maar dat bedoel ik niet. het mag er wel zijn, maar je moet er niet in vallen ofzo. zo doe ik het ook met de angst. dan denk ik...ahh jou ken ik, maar ik ga nu ff niet bang worden maar een boek lezen

angela ik heb ge pbed :) maare ik heb het ook niet zo op het ggz. dat voelt een beetje als vastgeroeste mensen. niet allemaal natuurlijk, maar het is daar toch meer fabriekswerk...bij ipzo en die creatieve therapeut was het veeel persoonlijker.

jantineS

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 18:21

pw ik beweeg btw ook, doe aan fysio waar ik een plan op maat heb..

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:18

Hoi allemaal,
Vanmorgen voelde ik me zwaar verrot, moe koppijn en gevoel dat ik niks kon vandaag.. Bij psych geweest, moet nu iedere dag proberen 1 ding te gaan doen wat ik leuk vind. Wandelen, winkelen, schilderen noem maar op.. Paardrijden hoort daar ook bij.. Dus misschien krijg ik mezelf zover dat ik binnenkort weer eens op een knol stap.. Vind het best spannend idee, omdat ik na overlijden van mijn paardje niet meer heb gereden, minstens 3 maanden.. := En daarvoor eigenlijk ook jarenlang nauwelijks een ander paard heb gereden.. Ben benieuwd hoe het met mijn emoties gaat als ik op een 'ander' stap..

Ben na mijn gesprek met psych even naar de kruidvat en hema gelopen, en heb mezelf daarna op de fiets getild, dat was heeel lang geleden.. Ookal voelde ik me vandaag totaal energieloos, ik merk dat ik me er wel overheen heb kunnen zetten door iets te gaan doen.. Had afgesproken mijn nichtje van 8 op me shet te zetten, dus hup met de fiets naar de wei en anderhalf uur door het bos geploegd..
Vraag me nu alleen wel af of ik er nu goed aan heb gedaan door iets te gaan doen, of dat ik nu in mijn oude patroon val door gewoon lekker niet te luisteren naar mijn vermoeide lichaam.. Want dat is wel wat ik altijd deed, ookal was ik moe, rusten komt wel.. Stel het uit waardoor het er dan eigenlijk niet van komt vaak

aikon Balen dat je nu geen auto mag rijden.. Vind het wel knap dat je ondanks dat je je rechterhand niet kan gebruiken, je wel in de auto stapt.
Jemig wat een gezeur dat je pony's niet buiten zijn geweest, een paar weken zei je??!! die meid zou ik meteen de zak geven! Jammer dat het zo moeilijk is een betrouwbaar iemand te vinden. Vooral nu kun je wel iemand gebruiken waar je je geen zorgen over hoeft te maken of er wel word gemest of buiten word gezet.. Snap je woede heel goed! Ik zou ook koken -:(-

Pollewoppy Wat k*t dat je je zo voelt! Zou willen dat ik iets voor je kon doen..
Inderdaad voor jezelf kiezen, hoe moeilijk ook.. Herken het wel om bellen uit te stellen en niet af te durven zeggen.. moeilijk.. Kun je niet smsen? misschien grotere kans dat je boodschap aankomt? Veel sterkte in ieder geval en denk om jezelf he.. Hoop dat je een manier gaat vinden om je woede in kwijt te kunnen. Vind de tips van JantineS geen gek idee.. Je (negatieve) energie schreeuwt om er op een of andere manier uit te kunnen, maar hoe? Misschien een uurtje flink sporten ofzo? of inderdaad werkzaamheden waar je je in uit kunt leven..? Maar als ik het zo lees heb je tegelijkertijd geen puf voor dingen.. Erg lastig en ingewikkeld zeg..Heel veel succes.

JantineS wat balen van je terugvallen en wat angstig dat je bijna 2x bent flauwgevallen.. Wens je veel sterkte.. Je bent in ieder geval op de goede weg zo te horen..

Angela wat goed dat je verder kijkt en voor jezelf opkomt dat het zo niet opschiet. veel sterkte en succes gewenst!

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:54

zwelgje dat ken ik. Ik heb de eerste tijd niets anders gedaan dan lezen eten slapen en een wandelingetje van 15 min. Toen vond ik dat actie genoeg ;) nu beweeg ik veel meer en merk dat ik daar baat bij heb. als je maar optijd rust. Maar bewegen houd bij mij nog steeds in 30 min tot 1 uur rustig aan en daarna 1 uur rusten (liggen) en maar 1 keer bewegen per dag...(beweging is wandelen, paardrijden, voeren, fietsen enz.) Het moeilijkste voor me is om er aan te houden, ik ben een doordraver van nature, anders kom je niet tot burn out ;) zal jij ook wel last van hebben denk ik??? doe gewoon altijd wat minder dan dat je zelf zou willen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:10

Jantine: Bedankt voor het meedenken. Mijn boosheid links laten liggen lukt ook niet echt, omdat het echt woede-aanvallen zijn die in heel korte tijd op komen zetten. Dan kan ik er al niet meer omheen. Maar ik heb wel goed nieuws: Ik heb woensdagavond en gisteren nog heel goed met mijn vriend gepraat. Het was emotioneel heel erg zwaar. Woensdagavond hebben we afgesproken dat ik meer uit moet spreken hoe ik me voel, want dat dat voor hem vaak helemaal niet zo duidelijk is, omdat ik er zo weinig over zeg. Daardoor onderschat hij het vaak en komen er botsingen. Ik voel me dan onbegrepen.

Nu hebben we afgesproken dat als hij uit zijn werk komt, we echt even de tijd nemen om te praten over hoe het met ons gaat, hoe onze dag was en we ons voelen. Dat hebben we gisteren dus voor het eerst echt heel bewust op die manier gedaan. Toen ik hem vertelde hoe ik me de hele dag al voelde zei hij dat hij nu pas begon te begrijpen hoe rot ik me momenteel voel. Het was heel fijn en we kwamen echt voor het eerst sinds tijden weer dichter bij elkaar.

Door het zo aan te pakken kwam bij mij ook het hoge woord eruit. Achter die boosheid van de afgelopen anderhalve week, blijkt (weer) een hele lading verdriet te zitten. Ik had het idee dat ik dit met niemand kon delen en daardoor voelde ik me heel erg alleen. En dat frustreerde me en maakte me zo boos. We hebben er heel goed over kunnen praten. Het neemt de spanning niet weg, maar de boosheid is overgegaan in intens verdriet. En op de een of andere manier is dat beter te handelen. Ik begrijp mezelf nu ook beter.

Hartstikke goed dat je een plan op maat hebt bij de fysio. Lekker doorgaan met bewegen en geduld hebben. Het heeft wel even tijd nodig :) Dat je te ambitieus bent voor terugvallen klinkt bekend. Ik denk ook altijd bij de pieken dt ik er weer helemaal ben en alles weer aan kan. Dan komen de terugvallen extra hard aan, ookal weet je dat ze erbij horen, toch ben je er iedere keer weer ziek van...

Angela: Wat fijn dat er mensen zijn die met je meedenken. Moet je toch een goed gevoel geven. Dan sta je even niet zo alleen. Er zijn echt wel mensen die je begrijpen. Fijn om een goede ervaring te horen van iemand over Maatkracht. Heb je het nog met Pascal erover gehad? Ik wil even één ding zeggen over het volgende:
Angela_ schreef:
Ze schat de situatie gewoon verkeerd in naar mijn gevoel.

Namelijk: LAAT HET DIKGEDRUKTE MAAR WEG. Of beter gezegd (want je gevoel mag er zijn): JE GEVOEL KLOPT en het laat je niet in de steek. Ze schat je situatie verkeerd in en laat je veeeel te veel zwemmen. Daarom is het extra sterk dat je nu verder aan het kijken bent!

Zwelgje: Goed dat je met je psych de afspraak hebt gemaakt om iedere dag 1 ding te doen wat je leuk vindt. Dat is echt belangrijk en je zal merken dat je er langzaam weer activiever van wordt. Inderdaad spannend om weer op een paard te stappen. Als het emotioneel is, geeft dat niet. Dat mag. Ik vind het heel goed dat je jezelf er toe gezet hebt om wat te doen. Echt knap van je, ik weet hoe ongelofelijk zwaar dat kan zijn. Misschien dat je jezelf wel iets overvraagd hebt door meteen anderhalf uur door het bos te ploeteren. Ik kan me je dubbele gevoel dus ook wel voorstellen. Eigenlijk zegt je gevoel genoeg ;) Maar, wees niet te streng voor jezelf. Je moet hier een balans in vinden, en dat lukt niet van de één op andere dag. Je bent goed op weg meid!

Bedankt voor het meedenken ook. Ik weet niet of je het stukje hebt gelezen wat ik naar Jantine heb geschreven, maar daar heb ik uitgelegd dat mijn boosheid inmiddels (na een aantal goede gesprekken met mijn vriend) is overgegaan in verdriet wat erachter zat. Mijn behandelaar heeft wel eens de gevoelslijn uitgetekend. Eerst zit je in je angst, daarna kom je in boosheid, vandaar in verdriet en pas daarna komt blijdschap. Nou, dan zijn we goed op weg of niet dan? ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 11:11

Ben trouwens aan het spijbelen...
Heel slecht, want ik heb me ook weer niet afgemeld, maar ik kon me er echt niet toe zetten om naar de groep te gaan. En het voelt eigenlijk heel goed. Even een dagje niks...

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:33

pw Je bent zeker op de goede weg zo te horen, en je vriend ook. Communicatie is erg belangrijk met huis genoten. Heb ik in het verleden vaak gemist, misschien ook een reden dat ik in mijn uppie woon. Ik kreeg, toch wel een vreemd advies als ik te veel energie voelde rond borrelen, om tegen een (bij voorkeur eiken) boom te gaan zitten. :o Het helpt wel, zolang ik blijf zitten :( Hoe gaat het met bink? Zijn jullie alle 3 al dikke maatjes? Spijbel maar lekker :Y) , ik vraag me trouwens af of het niet verstandiger is om met die groepstherapie te stoppen. Je bent elke keer alles behalve positief over de groepstherapie. Het is te merken dat je je er erg aan ergert. Bink is een betere therapie :D

jantine, angela en zwelgje Ik ga mee wat pw geschreven heeft. Wat trouwens wel een heel verhaal was. Hoe denken jullie er zelf over?

maaaike Alweer wat beter? Er zijn veel meer zieken om mij heen merk ik, hangt dus weer wat in de lucht.

Gister weer geen leuk kastje kunnen vinden, wel andere leuke dingetjes. Maar wat een aso's komen er in die kringloopwinkels zeg. Werd ff aan de kant geduwd door een hotemetoot met een dikke laag plamuur op der gezicht, goud om der nek en polsen. Ik zei "sorry dat ik in de weg sta, je kan het ook vragen of je er bij mag" Als blikken konden doden zat ik hier nu niet te typen. :Y) Gaan we weg, zien we die geit in een peper dure wagen stappen en weg scheuren, bijna een ander overhoop rijdend. Bij andere kringloopwinkels zagen we ook veeeeel dure luxe wagens staan. Oké ze hebben ook recht op sneupen, maar wel vreemd dat dan vaak het antiek ogende spul met hun mee gaat. Heb een horen zeggen "Zo dit gaat mee, laten we zaterdag tacceren (?) en zien wat het dit keer oplevert." Waar gaat het heen met deze maatschappij? Bij stal ook. Gister alles aangeveegd voor mijn boxen. Kom ik vanmorgen, had een ander zijn boxen gemest (maar 4), de hele gang smerig, voor mijn boxen ook. Gaat ie vegen, maar niet voor mijn boxen. Moet ik zelf maar doen. -:(- -:(- Moet ik een beetje zijn zooi opruimen, terwijl hem goed van lijf en leden is en ik niet. 8)7 Er was ooit een slogan "De maatschappij dat ben jij" Ik weet niet waar het misgegaan is bij mij dat ik niet zo ben als de rest. Ergeren jullie je ook aan hoe mensen met elkaar om gaan tegenwoordig? Zo afstandelijk, ongeïnteresseerd, verre van meelevend. Vraag me af of dit niet ook bij draagt aan meer mensen zoals wij.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:39

aikon jeetje wat een gedoe op pensionstallen..pff zou der ook een lange neus van krijgen...daarom sta ik lekker bij een boer, daar staat maar een andere fam waar ik veel lol mee heb :D Ik hou niet zo van stallen waar veel mensen zijn...Maar verder kom je idd soms mensen tegen waar je de broek van afzakt, Maar ik moet ook zeggen dat mensen me soms totaal positief verrassen!

PW heerlijk dat je het hebt uitgesproken!!!! ik ken het wel, ik krop ook soms dingen op voor mijn vriendje, want ik kan soms wel om de 10 min janken en daar wil ik hem ook niet mee lastig vallen. Toch vind hij het vaak minder erg dan dat ik denk dat ie het vind. En als het er eenmaal uit is, dan ist vaak ook klaar. Maar al met al ben ik heeeel trots op je:D ene idd wat aikon zegt, waarom ga je eigenlijk naar groeps therapie?? wat doet het wel voor je?

hier alles oke, nog steedsss moeeeee, maar oke. Vandaag ga ik leren hoe ik mijn website op het net kan doen, jeeej. Ook ben ik gestopt met roken...vind het niet moeilijk, maar mijn hoofd doet er soms raar om..kent iemand dat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:05

Jantine: Wat ontzettend knap dat je gestopt bent met roken! Mijn vriendje is nu bijna een jaar rookvrij, ik heb gezien hoe moeilijk hij het heeft gehad.

PW: Wat goed dat je zo fijn met je vriend kunt spreken erover. Het blijkt dus de goede oplossing te zijn! Jullie lijken soms uit elkaar te glijden, maar jullie staan dichter bij elkaar dan jullie zelf soms denken. Fijn dat je een dagje vrij hebt genomen, heb ik ook wel eens gedaan van de therapie. Ik zelf zou niet helemaal stoppen met de groepstherapie, ik zou eerder de nieuwe opzet afwachten.

Aikon: Wat een gedoe met je stal zeg! Misschien tijd om een ander plekje te zoeken? En al die rijken in de kringloopwinkel.. Daarom breng ik mijn kleren niet meer naar de reguliere kringloopwinkel. Er is hier een winkel waar alleen mensen met een laag inkomen mogen shoppen. Net zoiets als de voedselbank, het word ook echt gecheckt! Goed initiatief vind ik.

Over kleren gesproken, ik heb nog een aantal blousjes liggen maat 42, heeft iemand misschien interesse? Ik vind het zo zonde om ze weg te gooien.

Gisteren had ik de verjaardag van Jan, de eigenaar van mijn verzorgpaarden. Het was erg gezellig, en ik heb me goed vermaakt. Ik kon even mijn problemen loslaten, dus dat was wel fijn. Vandaag voel ik me erg grieperig en heb tot 12 uur in bed gelegen, dus vandaag even niks voor mij.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:13

jantineMijn hoofd doet ook raar (migrane), maar niet door stoppen met roken. Misschien scheeuwen je hersens om een shot. Ze zijn wel verslaaft geworden. Heb mij pa er ook wel eens over gehoort toen ie stopte.

angela Dat ze de klanten chekken vind ik een goed idee, mogen ze wel op veel meer plaatsen doen. Een andere stal is geen optie in de buurt, zijn 2 (dek)hengsten en dat blijven ze ook. Kunnen ze nog wat terug verdienen. Ik ben dus gewoon een pooier :D . Ik ga vragen aan de gemeente of ze ergens een stukje grond hebben voor me waar ook een schuil hok op mag, dan heb ik helemaal geen gezeur van andere stal genoten meer.

Ik heb nu eindelijk (dikke week te laat) mijn "loon" binnen. Is toch elke maand weer een verassing. 8)7
Mijn honden kunnen nu weer lekker buiten spelen. Kan de deur weer open laten zonder dat mijn voeten bevriezen. Ze hebben veel lol. Behalve de oudste, haal die zo in huis.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:59

Angela: Inderdaad, af en toe heb je even een dagje vrij nodig. Ik heb het met mijn behandelaar ook over gehad, dat het allemaal gewoon een beetje teveel geweest is. De tijd tot de nieuwe deeltijd doe ik gewoon lekker kalm aan. Dan kan ik dan met frisse moed verder. Ik zie de nieuwe deeltijd ook echt als de volgende stap. Helemaal stoppen is ook niet aan de orde, wees maar niet bang ;)

Wat fijn dat de verjaardag zo gezellig was. Het is me al vaker opgevallen in je berichten dat je je daar erg op je gemak voelt. Dat doet me goed om te lezen. Vandaag maar lekker rustig aan doen. Er zijn veel mensen met griep momenteel...

Jantine: Dat je hoofd raar doet zal wel van het stoppen komen inderdaad. Knap dat je gestopt bent. Volhouden he!
Doe je een cursus ofzo dat je vandaag gaat leren hoe je je site het net op kan doen? Ben wel benieuwd. Ik ga trouwens naar de groep omdat ik daarin veel over mezelf leer en nieuwe aangeleerde vaardigheden er in een veilige omgeving kan uitproberen. Alleen heb ik mezelf een beetje overvraagd en is het me even teveel. Het is nu belangrijk om weer een goede balans te vinden. Daar komt bij dat er een nieuwe vorm van deeltijd aankomt, dus tot die tijd doe ik een beetje rustig aan en sla ik af en toe even over ;)

Aikon: Ik begrijp je reactie dat het beter is om te stoppen, maar dat is het niet. Ik moet even tot rust komen, omdat ik een beetje teveel van mezelf gevraagd heb. Ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging en die gaat er komen in de nieuwe vorm van deeltijd. Dus er gaat wel wat veranderen, tot die tijd doe ik een beetje rustig aan.

Wat een figuren zeg bij de kringloop. Jammer hoor dat ze er alleen komen om er zelf weer beter van te worden. Aso ook van die andere persoon op stal. Ik herken het wel wat je schrijft. Ik had dinsdag nog een aanvaring op straat met een andere automobilist. Ook zo'n rare reactie. Hij reed voor mij en liet een paar voetgangers voor die helemaal geen voorrang hadden, prima, doe ik ook wel eens. Niks aan dus, maar de weg liep iets af, waardoor hij weer naar achter kwam rollen met zijn auto. Ik had er geen zin in dat hij tegen mijn auto aan zou komen, dus toeterde. Toen stapte hij uit. In eerste instantie dacht ik dat hij dacht dat hij mijn auto al geraakt had. Ik doe dus nietsvermoendend mijn raampje open. Begint die vent toch te schreeuwen tegen me, waar ik wel niet mee bezig was en waarom ik toeterde terwijl hij voetganger voorliet op een zebra (wat geen eens een zebra was, maar daar ging het ook niet om :? ). Ik kreeg niet eens de kans om uit te leggen waarom ik toeterde. Hij brulde nog een paar dingen en ging weer naar zijn auto. Ik was helemaal verbaasd en zat te trillen als een rietje.

Dus ja, ik erger me ook aan hoe mensen met elkaar omgaan...

Ik ben vanmorgen even met Dinky wat rommel naar de gemeente wezen brengen daarna lekker met hem naar het bos gegaan. We hebben lekker gewandeld en Dink heeft laten zien dat hij een echte labrador is. Elke sloot die we tegen kwamen heeft hij even van heel dichtbij bekeken :+ Hij ligt nu lekker te snurken... Dink is inderdaad een goede therapeut!

Afbeelding

Afbeelding

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:41

www.bonterij.nl is een feit :D verder ben ik nog al vercompiet nu, dus ff geen reacties...ff lekker in bad om uit te rusten! pw vriend van de fam heeft me geleerd hoe dat moet..heel fijn zulke vrienden!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 19:46

Ik kan het niet zien jammer genoeg. Zie alleen een balk met Home, Onze Bonterij, Diensten enz. maar kan het niet aanklikken. Klopt dat?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:56

Tzja, jantine ik kan er ook niet in komen. Was wel benieuwd naar wat er te zijn was. Nou ben ik een computer(en taal) analfabeet, dus kan het daar ook aan liggen. Doe maar lekker kalm aan. Niet stressen :+

pw Ja, er zitten flinke maloten bij. Lijkt wel of het steeds erger word. Het viel me gewoon op dat je steeds negatief reägeerde als je bij de groepstherapie geweest was. Weet je al wat de nieuwe therapie in grote lijnen inhoud? Ik mag/moet 8 maart weer naar de bedrijfsarts, een andere dan de vorige keer. Vind ik vreemd. Dinky is een echte waterrat zeg, en dat met deze tempratuur! Ik ben heel blij voor je dat je nu wel een goede kamaraad hebt gevonden, ik wens jullie nog vele jaren toe. :D

angela Alweer wat bijgetankt? Of zet de griep door?

Hoe is het met de rest?

Ik kwam gistermiddag op stal.......staat 1 van mijn pony's op de gang tussen de kettingen :? Loop verder zie ik die muts die ik "ontslagen" had mijn pony staan poetsen, met een borstel van een ander. :( (Er zijn bij ons paarden met schimmel/schurft, dus wil ik niet dat mijn pony's met andermans borstel geborstelt word) Ze hebben hun eigen borstels. Dat was 1 punt, punt 2 had ze gemest. Ja en hoe, 1 van de pony's stond helling proef. (Ik heb een dikke laag vlas in de boxen met een rede) Dus ik die geit vragen waar ze mee bezig is, zegt doodleuk, "ik heb besloten toch maar te blijven" :? %) Nou, ik niet :( . Heb er weg gestuurt met de mededeling dat ze weg kan blijven. :Y) Nou heb ik zelf staan ploeteren om de box weer enigsinds vlak te krijgen. wat is het toch met de mensheid tegenwoordig? Vind men het gek dat ik steeds meer een hekel krijg aan mensen. :( Punt 3, mijn bergje hooi was finaal uit elkaar getrokken en er lag veel buiten het plastik, kon ik ook nog eens opruimen. Ben zuinig op mijn hooi, geld groeit me niet op de rug. Verder gaat het redelijk. Zucht. Zal straks weer eens iets doen wat huishouden heet.

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:08

Gister weinig tijd gehad hier te reageren.. gevoerd, ontbeten met vriendlief, naar dierenarts voor de hond, gewandeld met mijn pony, moest opa en oma ophalen, post wegbrengen, weer gevoerd, uit eten geweest met een vriendin, was trouwens wel weer even leuk.

Vanmorgen was ik weer flink aan het schelden en ploeteren op mijzelf, ben een uur druk geweest in de wei.. En heb daarna het hele huis gestofzuigt.. Ok, misschien sla ik door, maar het móet toch allemaal gebeuren.. Hooi is bijna op, moet ik achteraan, ook kuilvoer, ik moet mijn belastingaangifte nog doen(wat ik ieder jaar uitstel waardoor ik het nog nooit gedaan heb :( ) En heb altijd zoveel dingen die nog moeten.. grrr ben mijn uitstellijstje wat op mijn nachtkastje ligt zat, het word steeds langer.. :(

Weet echt zelf ook dat dit vast niet de bedoeling was van het '1 leuk ding op een dag gaan doen afspraak' met mijn psych, maar als ik eenmaal bezig ben ga ik door en denk ik: ach laat ik dat of dat dan ook maar meteen doen.. als ik dan ga zitten ga ik me irriteren met gedachtes wat er nog meer moet gebeuren.. Ik laat of alles vallen en doe niks, of ik wil alles doen..
JantineS dat 1uur rusten na 1uur rustig iets gedaan te hebben is dan ook misschien niet zo'n slecht idee.. Maar net wat je zegt, erg moeilijk om daar een goede tussenweg in te vinden als je een doordraver bent..
Ik wil het wel echt gaan proberen.. Als mijn 'thing to do list' wat geslonken is heb ik vast ook wat meer de rust daarvoor..
Knap dat je gestopt bent met roken!

Pollewoppy Bedankt voor je tips. Wat goed dat het hoge woord eruit is en dat je zo goed met je vriend gepraat hebt. Fijn ook om erachter te zijn dat er verdriet achter je woede zat en dat je het hier ook in hebt om kunnen zetten, dat vind ik heel knap! Je mag best trots zijn dat je dit zelf gedaan hebt, met behulp van je vriend welliswaar(waar je ook trots op mag zijn), maar dat je nu zélf je manier van uiten en de emotie die daar achter ligt meer begrijpt, lijkt me een hele goede vooruitgang!
Helemaal als je naar de gevoelslijn kijkt inderdaad, die je noemde, zit je in de goede richting! Succes
En jeetje wat een reactie van die automobilist zeg, hoe durft ie zo te schreeuwen..? Snap dat je totaal overdonderd was..
Heerlijk dat je zoveel aan je hond hebt! Kun je toch zoveel in kwijt he in zo'n dier..

aikon herken inderdaad de slogan ' de maatschappij, dat ben jij' nog wel, maar als ik heel eerlijk ben slaat ie verdomt veel op mijn eigen gedrag van de afgelopen tijden.. Ook ik ben ongeinteresseerd, afstandelijk en niet heel meelevend.. :o :?
Nou, ongelooflijk inderdaad van je verzorgster, sommige mensen blijven je verbazen! Wat naief dat ze niet snapte dat het klaar was en dat ze niet meer hoefde te komen! als je haar een 2e kans wilde geven had je dat wel gezegd toch..? Ze dacht zeker zelf: och, ik verdien wel een 2e kans.. |o
Vind het heel knap van je dat je haar alsnog even duidelijk hebt gemaakt dat ze écht weg kan blijven! Kan me voorstellen dat je toch wel even beetje perplex staat als je haar ineens toch aantreft, met jou paarden..

Angela hoe is het met je, trekt de griep al een beetje bij, of wil het nog niet echt..? even lekker uitrusten inderdaad, beterschap nog..

Nou, ik ga even achter het hooi aan, zodat ik dat hopelijk als het droog is kan ophalen of laten brengen.. Hoop daarna even mijn rust te vinden en misschien toch even lekker mijn bed in te kruipen..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 14:47

Hallo dames

PW: Wat een zwijntje is je hond :D

Nathalie: Of ik heb het gemist maar hoe ging je gesprek?

Aikon: Fijn he verzorgsters :(:) Uiteindelijk kun je het beter zelf doen, mijn ervaring is dat ze in het begin enthousiast zijn ed en op den duur verneem je niets meer van ze.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:55

Aikon: Brutaal ding die verzorgster zeg! Sta je mooi raar te kijken. Hopelijk heeft ze je nu wel begrepen...
Wat vervelend dat je weer bij een andere bedrijfarts moet. Ik vind het ook heel vreemd en weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen. Het lijk me niet fijn in ieder geval, weer een nieuw gezicht...

Mijn huidige therapieën zijn er eigenlijk vooral op gericht om inzicht te krijgen en je bewust te worden.
De nieuwe therapie zal er meer op gericht zijn om met die inzichten concreet aan de slag te gaan. En ik heb het idee dat ik daar echt aan toe ben. Ik wéét het nu allemaal ondertussen wel, alleen het doen en toepassen is zo lastig en daar kom ik nu naar mijn idee te weinig aan toe. Het klopt dat ik de laatste tijd steeds wat negatiever was. Ik moet er ook bijzeggen dat het ook komt omdat de vaste begeleider op vakantie was. Ik hou ook niet van dat gewissel. Dan heb ik nog meer moeite met vertellen hoe het gaat. Dat kost me al veel moeite en dat is ook één van de redenen dat ik dan sneller wegblijf. Eigenlijk loop ik dan dus weg voor mijn probleem. Ik snap dat ik negatief overkwam, maar ik heb denk ik een beetje een vertekend en subjectief beeld gegeven. Soms is het lekker om even flink te mopperen en overal tegen aan te schoppen :o

Dinky is inderdaad een echte waterrat. Hij is zo leuk. Hij is vanochtend mee geweest naar stal en dat vond hij fantastisch. Daarna zijn we met het zoontje van stal mee geweest naar voetbal, hij had zijn eerste wedstrijdje :+ Echt heel schattig. Dinky lag lekker aan de riem naast me te pitten. Daarna op kraamvisite geweest bij een vriendin die ook een zwarte labrador heeft. Dinky vond het reuze gezellig, maar wel veel indrukken zo. Hij is nu helemaal uitgeteld en de rest van het weekend doen we lekker kalm aan met hem. Kan hij even bijtanken. Het is ook niet niks, al die nieuwe indrukken.

Zwelgje: Drukke dag heb je gehad gisteren. Wel leuk dat je uiteten geweest bent. Is het nog gelukt met het hooi?

Wat je schrijft over dat doorslaan herken ik heel erg. Ik had dit in het begin ook. Het is zo moeilijk om een balans te vinden. Het gaat bij mij al een stuk beter, maar het blijft een lastig punt. Ik had het ook heel erg dat als ik dan één ding gedaan had, ik door wilde met de rest. En dáár zit het probleem. Het zit in je denkwijze. En dat zeg je verderop in je bericht zelf al, dat je je irriteert met je eigen gedachten ;)

Ik wil je niet voor het hoofd stoten, maar je maakt een hele grote fout als je denkt dat je meer rust krijgt als je to do list wat geslonken is. Dat is valse hoop. Het is namelijk nooit klaar. En je to do list is nooit af. Er komt altijd wel wat bij en eigenlijk weet je dat zelf ook wel. Je verschuilt je er achter, omdat je dan lekker in je veilige patroon kan blijven zitten. Ik stel hem ven heel zwart-wit, om goed helder te maken wat ik bedoel, het is dus niet aanvallend bedoeld.

Op zich is het een goed idee om 1 uur wat te doen een dan 1 uur te rusen. Alleen vraag je dan nog teveel van jezelf. Je moet het nog concreter gaan maken. In dat uur kun je namelijk van allerlei klussen tegelijk aanpakken, omdat 'er nog zoveel moet gebeuren'. Dit maakt je onrust en gejaagdheid alleen maar groter en zorgt er ook nog eens voor dat je nooit tevreden bent en kan genieten als je iets hebt afgerond.

Wat je volgens mij zou moeten doen, en wat voor mij gewerkt heeft (al is het héééél moeilijk!!), is 1 ding tegelijk doen. Spreek van te voren met jezelf af wat je die dag aan gaat pakken. En hou je daar ook aan. Verplicht jezelf om daarna rust te nemen en die dag verder niks meer te doen. Vooral in het begin voelt het vreselijk, want terwijl je bezig bent spookt alles door je hoofd wat er nog meer moet. Maar hou je puur en alleen bij dat ene ding. Wat je moet leren is dat de rest er morgen ook nog is. En dat de wereld niet vergaat als je de badkamer een paar dagen later schoonmaakt. En het voelt niet meteen goed. Toch is het belangrijk om het echt te gaan proberen. En heel langzaam zul je merken dat je je beter gaat voelen en niet meer zo doordraaft. Maar geef jezelf de tijd...

Later kun je het natuurlijk uitbouwen naar meerdere dingen op een dag, maar dan nog is het heel verstandig om maar één ding tegelijk te doen. Uiteindelijk is het veel effectiever...

Mistral: Leuk dat je even op iedereen reageert, maar hoe gaat het met jou??

Nathalie: Ik ben ook wel heel benieuwd hoe je sollicitatie is gegaan?

Angela: Hoe voel je je?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:32

Bedankt voor je advies Pollewoppy, vind het heel fijn..! Het is heel duidelijk wat je zegt en heb dat soms denk ik wel even nodig.. Kan soms door mijn onrust wat onrealistischer worden in mijn gedachten.. en denken: oh ik krijg het nooit af en het is weer niet gelukt.. Je stoot me dan ook absoluut niet voor het hoofd hoor.

Met het hooi is het gelukkig gelukt vandaag.. Ben niet meer gaan rusten.. :o Maar heb wel hooi en dat geeft me wel een rustig gevoel.. Had nog maar 3 baaltjes liggen en met dit rot weer zat ik er wel ff over in.. Heb vandaag tussen de buien door 8 baaltjes in mijn pick-up kunnen gooien en droog bij de wei kunnen brengen, dus ben weer even gerust.. Als het weer echt droog is, ga ik een wat grotere lading halen met de aanhanger.

Ben niet meer gaan wandelen met mijn pony, want daar had ik gewoon echt geen zin in.. Morgen weer een dag..

Eigenlijk heb je wel gelijk dat die lijst nooit af komt, en ik moet inderdaad genieten van wat ik wel heb gedaan ipv denken wat ik nog meer allemaal moet, dat is soms wel moeilijk..

Hoe gaat het met jou vandaag verder? Bedankt voor je energie en tips en luisterend oor of nou ja oog ;)

Heb trouwens vandaag de uitnodiging van de bedrijfsarts gehad. Heb ik dat mens van de arbo aan de telefoon van de week gezegd dat ik mijn afspraken met de psycholoog altijd op donderdag heb.. Ah dat was goed dat ze daar rekening mee kon houden als ze de afspraak voor de bedrijfsarts ging maken en versturen...
Wat denk je:? word ik uitgenodigd op donderdag 4 maart om half 11!! Gaat moeilijk als ik om 11.00 bij psych moet zijn |o
Lekkere communicatie ...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:41

Ik vind het fijn dat je mijn advies op prijs stelt. Ik wil je graag helpen en mijn ervaring delen. Zeker omdat ik het zo herken en tegen precies dezelfde dingen aanliep/loop. Ik ben alleen al wat verder in het proces ;)

Heel goed dat je niet bent gaan wandelen omdat je geen zin had. Dat is een goede reden. Mijn begeleider zei van de week in de groep: Geen zin alleen bestaat niet, daar zit altijd een reden achter. Waarschijnlijk was je energie gewoon even op en daar heb je naar geluisterd. En die kleine stapjes, daar mag je trots op zijn! Dat is het begin!

Ik ben zelf trouwens ook een ster in onrealistisch denken. En ik moet zeggen dat het me soms vies tegenvalt hoe hardnekkig dat is ;)

Met mij gaat het eigenlijk wel. Wel last van spanningen en moeheid, maar ik probeer er naar te luisteren en mijn rust te pakken. Heb vanmiddag weer op de bank gelegen. Had ik gisteren niet gedaan, maar ik merk dat ik dat momenteel gewoon nodig heb.

Verder gaat het tussen mijn vriend en mij erg goed. Ik probeer me veel meer uit te spreken over hoe ik me voel, daardoor begrijpt hij me beter, voel ik me minder alleen en doe ik minder afstandelijk. Kortom: Voor ons allebei veel fijner :j

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:06

Goed dat je vandaag lekker op de bank bent gaan liggen. Ik wil morgen ook maar eens een rustmoment inlassen, heb ik afgelopen dagen toch te weing gedaan..
En fijn om te horen dat het tussen je vriend en jou goed gaat, vooral dat je je niet meer zo alleen voelt is erg fijn..
Ben nu momenteel zo onrustig vanbinnen.. Kan niet zeggen dat het boosheid is ofzo, maar gewoon een kriebelig gevoelentje vanbinnen..
Voel me aan de ene kant moe, vooral mijn hoofd, wil mijn ogen eigenlijk dicht doen. Maar lichamelijk ben te ik onrustig om er aan toe te geven.. Ik ga maar eens douchen misschien dat dat helpt..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:56

pw Dat trappen en schoppen kan echt heerlijk zijn. En ik hoop dat die muts het nu eidelijk door heeft dat ze niet welkom meer is. Kan niet zeggen dat ze een dom blontje is, ze heeft zwart haar. Thuis krijgt ze waarschijnlijk ook op deze manier steeds haar zin. Lekker dat je op de bank tot rust kan komen. Ik merk zelf dat als ik 's middags ff plat ga ik 's nachts niet goed slaap. Dus blijf ik maar wakker.

zwelgje Ik ken dat soort communicatie maar al te goed, helaas. De enigste oplossing is bellen en verzetten. Als ik niet kan moet ik eerst mijn werkgever bellen (echt niet, heb een rechtzaak tegen hem) en dan de bedrijfsarts. En dan 48 uur van te voren, ik moet op maandags heen. Lukt dan ook wel :( Leuk als je op zaterdag ziek word. Die onrust die je voelt, geen voorjaars kriebels??? Heb ik wel last van, wil weer de moestuin in. :Y) En zo'n to do list, heb ik verscheurt. Ik moest zo'n ding maken van de ergotherapeut en een weekplanning, was/is niet haalbaar voor mij. Maak nu zelf een weekschema met echt belangrijke dingen die ik gou vergeet, huishouden staat er niet op :P Doe ik als het wel lukt, anders maar niet. Ik woon alleen, heeft zijn voor en na delen.

Hoe is het met de rest?

Ik heb mijn prismabril weer eens opgedoken, had hem gelukkig nog, en mijn hoofdpijn word al minder. Na een migrane aanval heb ik vaker dat mijn rechteroog wat uit het spoor is. Voel mijn ogen dan ook branden. Alles is nu duidelijker te zien :wow: Vannavond eet ik waarschijnlijk saté miauwmiauw. :9 Mijn o zo heerlijke kat is weer krols, hormoontjes in de war denk, en sproeit ook nogeens. :( Tegen mijn staljas, kon nog net een sinasappel raak gooien, en tegen mijn wasgoed, hangt aan zo'n staande droogrek in huis, kan der wel der nek omdraaien }:) :j Kan ik weer wassen -:(- Mijn kipje truus meent nu een (stof)bad op mijn bankje, beest spoort niet. :+ Net als de rest. }>

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:17

aikon bij mij op de brief stond ook bij verhindering 48 uur van te voren contact met de werkgever opnemen, anders word het geldbedrag in rekening gebracht. Vind het ook een beetje omslachtig eigenlijk om mijn werkgever dan te bellen.. :?
Bel jij in dat geval gewoon? Ik wilde een mail sturen eigenlijk.. en inderdaad ook gewoon naar de instantie en niet naar mijn werkgever..
Ik hoop het, dat het voorjaarskriebels zijn.. Krijg wel stiekem iets meer zin in dingen eigenlijk.. vooral als ik de vogels weer hoor fluiten..

mistral hoe is het met jou, ben je nog steeds aan het werk eigenlijk?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 13:28

De nieuwe bedrijfsartsen vereniging weet hoe de vork in de steel zit, dat ik om redenen geen contact meer heb met werkgever, en doen dan niet zo moeilijk. Moet het er wel altijd bij zeggen tegen zo'n telefoon muts. :+ Ik zou gewoon bellen, zeggen dat je dan al een afspraak hebt en dat je dat ruim van te voren al had gemeld. Zij maken een fout, laat ze het ook maar oplossen.
Hier ook steeds meer lente kriebels, ga zo denk ik mijn paas versiering op zoeken. De lente in huis halen, met o.a. snoeihout op een vaas water. Lopen al mooi uit en bollen met lente bloemen in huis gehaalt O:) Meer lente vrolijkheid in huis doet me goet.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:08

Jullie zijn zo snel gegaan dat ik niet op alles kan reageren, maar doe een poging..

Aikon: Wat brutaal van je verzorgster zeg! Hoop dat het nu duidelijk voor haar is en je haar niet weer tegenkomt. Heb je nu een anderen die je helpen met je pony's, of ga je een nieuwe verzorgster zoeken? Kunnen ze je op stal een beetje helpen als het nodig is? Heb je verder al iets gehoord van de noorder brug?

PW: Wat een leuke foto's van Dinky. Ik ben zo blij voor je dat het goed gaat met hem. Ben je nu niet heel blij achteraf dat je de beslissing heb gemaakt om Jecko terug te brengen en naar een andere hond te kijken? Hoe lastig het ook was met Jecko, je hebt er nu wel iets heel moois voor terug gekregen. Ben blij om te lezen dat het op stal ook zo goed ging. Volgens mij heb je het met Dinky helemaal getroffen!!
En hij met jullie!!
Fijn dat je met je vriend goed hebt kunnen praten.. scheelt voor jullie allebei.
Neem je rust als je dat nodig hebt.. Mijn psych zei, het ritme van een hond is het meest ideale ritme voor mensen met een burn-out/depressie. Uurtje wandelen, eten, even spelen/wat leuks, rusten, weer wandelen en rusten.. Etc..
Het is moeilijk om je rust te nemen, om er aan toe te geven dat je even "niets" hoeft te doen.. Maar je doet wel iets, je rust uit. Ik vind het ook moeilijk om die rust te pakken en me er dan niet schuldig over te voelen. Blijven we ook houden denk ik.. :)
Vind je posts al wat opgewekter klinken dan afgelopen week :) Hopelijk betekent dat dat het beter gaat en hopelijk hou je dat vast :)

Zwelgje: Wilde wat schrijven over je to do list en over je rust nemen, maar zie nu dat PW daar al een heel stuk over getypt heeft :) Je to do list komt niet af en je zal je gejaagd blijven voelen. Neem kleine doelen die je kunt doen, 1 per dag, en that's it. Is heel moeilijk, want je voelt je schuldig/opgejaagd als je niet meer doet, want je ziet nog van alles liggen wat moet gebeuren. Leer je rust te nemen en te pakken.
Wat stom dat de afspraak met de bedrijfsarts op de donderdag gepland is! Ik zou morgen gewoon even opbellen en zeggen dat je dan een afspraak met de psych hebt. Snappen zij toch ook wel!
Vandaag wilde je meer rustmomenten inlassen.. lukt dat?

Jantine: Wat knap dat je gestopt bent met het roken! Kan je het goed volhouden? Ik kan op je website verder ook niets zien, jammer ben benieuwd. Hoe gaat het verder met je?

Angela: Hoe gaat het ermee? Ik ken maatkracht ook niet, maar vind het goed van je om verder te kijken als je bij het ggz niet verder komt. Je moet daarin ook niet twijfelen aan je gevoel. Jij wilt hier sterker uitkomen en hebt daar goede hulp bij nodig, die krijg je op het moment niet. Ben benieuwd naar de eventuele stappen die je gaat zetten.
Ben je nog grieperig, of voel je je al wat beter?

Zo, hoop dat ik niemand vergeten ben! Hier nog niet helemaal super. Nog steeds niet fit. Denk toch dat het nu vooral nog bijwerkingen zijn van de nieuwe ad. Ga bij het minste of geringste onderuit. Heb het idee dat m'n bloeddruk eeerg laag is.. Erg licht in m'n hoofd. Ik schuifel dus voorzichtig kleine stukjes in huis en lig verder vooral..