Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
als ik weer wat licht zie dan wil ik dat vast houden...aard van het beestje
maare ik heb het ook niet zo op het ggz. dat voelt een beetje als vastgeroeste mensen. niet allemaal natuurlijk, maar het is daar toch meer fabriekswerk...bij ipzo en die creatieve therapeut was het veeel persoonlijker.
En daarvoor eigenlijk ook jarenlang nauwelijks een ander paard heb gereden.. Ben benieuwd hoe het met mijn emoties gaat als ik op een 'ander' stap..
nu beweeg ik veel meer en merk dat ik daar baat bij heb. als je maar optijd rust. Maar bewegen houd bij mij nog steeds in 30 min tot 1 uur rustig aan en daarna 1 uur rusten (liggen) en maar 1 keer bewegen per dag...(beweging is wandelen, paardrijden, voeren, fietsen enz.) Het moeilijkste voor me is om er aan te houden, ik ben een doordraver van nature, anders kom je niet tot burn out
zal jij ook wel last van hebben denk ik??? doe gewoon altijd wat minder dan dat je zelf zou willen.
Dat je te ambitieus bent voor terugvallen klinkt bekend. Ik denk ook altijd bij de pieken dt ik er weer helemaal ben en alles weer aan kan. Dan komen de terugvallen extra hard aan, ookal weet je dat ze erbij horen, toch ben je er iedere keer weer ziek van...Angela_ schreef:Ze schat de situatie gewoon verkeerd in naar mijn gevoel.
Maar, wees niet te streng voor jezelf. Je moet hier een balans in vinden, en dat lukt niet van de één op andere dag. Je bent goed op weg meid!

Het helpt wel, zolang ik blijf zitten
Hoe gaat het met bink? Zijn jullie alle 3 al dikke maatjes? Spijbel maar lekker
, ik vraag me trouwens af of het niet verstandiger is om met die groepstherapie te stoppen. Je bent elke keer alles behalve positief over de groepstherapie. Het is te merken dat je je er erg aan ergert. Bink is een betere therapie
Gaan we weg, zien we die geit in een peper dure wagen stappen en weg scheuren, bijna een ander overhoop rijdend. Bij andere kringloopwinkels zagen we ook veeeeel dure luxe wagens staan. Oké ze hebben ook recht op sneupen, maar wel vreemd dat dan vaak het antiek ogende spul met hun mee gaat. Heb een horen zeggen "Zo dit gaat mee, laten we zaterdag tacceren (?) en zien wat het dit keer oplevert." Waar gaat het heen met deze maatschappij? Bij stal ook. Gister alles aangeveegd voor mijn boxen. Kom ik vanmorgen, had een ander zijn boxen gemest (maar 4), de hele gang smerig, voor mijn boxen ook. Gaat ie vegen, maar niet voor mijn boxen. Moet ik zelf maar doen.
Moet ik een beetje zijn zooi opruimen, terwijl hem goed van lijf en leden is en ik niet.
Er was ooit een slogan "De maatschappij dat ben jij" Ik weet niet waar het misgegaan is bij mij dat ik niet zo ben als de rest. Ergeren jullie je ook aan hoe mensen met elkaar om gaan tegenwoordig? Zo afstandelijk, ongeïnteresseerd, verre van meelevend. Vraag me af of dit niet ook bij draagt aan meer mensen zoals wij.
Ik hou niet zo van stallen waar veel mensen zijn...Maar verder kom je idd soms mensen tegen waar je de broek van afzakt, Maar ik moet ook zeggen dat mensen me soms totaal positief verrassen! 
. Ik ga vragen aan de gemeente of ze ergens een stukje grond hebben voor me waar ook een schuil hok op mag, dan heb ik helemaal geen gezeur van andere stal genoten meer.

). Ik kreeg niet eens de kans om uit te leggen waarom ik toeterde. Hij brulde nog een paar dingen en ging weer naar zijn auto. Ik was helemaal verbaasd en zat te trillen als een rietje.
Hij ligt nu lekker te snurken... Dink is inderdaad een goede therapeut!
verder ben ik nog al vercompiet nu, dus ff geen reacties...ff lekker in bad om uit te rusten! pw vriend van de fam heeft me geleerd hoe dat moet..heel fijn zulke vrienden! 
Loop verder zie ik die muts die ik "ontslagen" had mijn pony staan poetsen, met een borstel van een ander.
(Er zijn bij ons paarden met schimmel/schurft, dus wil ik niet dat mijn pony's met andermans borstel geborstelt word) Ze hebben hun eigen borstels. Dat was 1 punt, punt 2 had ze gemest. Ja en hoe, 1 van de pony's stond helling proef. (Ik heb een dikke laag vlas in de boxen met een rede) Dus ik die geit vragen waar ze mee bezig is, zegt doodleuk, "ik heb besloten toch maar te blijven"
Nou, ik niet
. Heb er weg gestuurt met de mededeling dat ze weg kan blijven.
Nou heb ik zelf staan ploeteren om de box weer enigsinds vlak te krijgen. wat is het toch met de mensheid tegenwoordig? Vind men het gek dat ik steeds meer een hekel krijg aan mensen.
Punt 3, mijn bergje hooi was finaal uit elkaar getrokken en er lag veel buiten het plastik, kon ik ook nog eens opruimen. Ben zuinig op mijn hooi, geld groeit me niet op de rug. Verder gaat het redelijk. Zucht. Zal straks weer eens iets doen wat huishouden heet.
) En heb altijd zoveel dingen die nog moeten.. grrr ben mijn uitstellijstje wat op mijn nachtkastje ligt zat, het word steeds langer..

Echt heel schattig. Dinky lag lekker aan de riem naast me te pitten. Daarna op kraamvisite geweest bij een vriendin die ook een zwarte labrador heeft. Dinky vond het reuze gezellig, maar wel veel indrukken zo. Hij is nu helemaal uitgeteld en de rest van het weekend doen we lekker kalm aan met hem. Kan hij even bijtanken. Het is ook niet niks, al die nieuwe indrukken. 
Maar heb wel hooi en dat geeft me wel een rustig gevoel.. Had nog maar 3 baaltjes liggen en met dit rot weer zat ik er wel ff over in.. Heb vandaag tussen de buien door 8 baaltjes in mijn pick-up kunnen gooien en droog bij de wei kunnen brengen, dus ben weer even gerust.. Als het weer echt droog is, ga ik een wat grotere lading halen met de aanhanger.

Leuk als je op zaterdag ziek word. Die onrust die je voelt, geen voorjaars kriebels??? Heb ik wel last van, wil weer de moestuin in.
En zo'n to do list, heb ik verscheurt. Ik moest zo'n ding maken van de ergotherapeut en een weekplanning, was/is niet haalbaar voor mij. Maak nu zelf een weekschema met echt belangrijke dingen die ik gou vergeet, huishouden staat er niet op
Doe ik als het wel lukt, anders maar niet. Ik woon alleen, heeft zijn voor en na delen.
Vannavond eet ik waarschijnlijk saté miauwmiauw.
Mijn o zo heerlijke kat is weer krols, hormoontjes in de war denk, en sproeit ook nogeens.
Tegen mijn staljas, kon nog net een sinasappel raak gooien, en tegen mijn wasgoed, hangt aan zo'n staande droogrek in huis, kan der wel der nek omdraaien
Kan ik weer wassen
Mijn kipje truus meent nu een (stof)bad op mijn bankje, beest spoort niet.
Net als de rest.

Ik zou gewoon bellen, zeggen dat je dan al een afspraak hebt en dat je dat ruim van te voren al had gemeld. Zij maken een fout, laat ze het ook maar oplossen.
Meer lente vrolijkheid in huis doet me goet. 
Hopelijk betekent dat dat het beter gaat en hopelijk hou je dat vast 
Je to do list komt niet af en je zal je gejaagd blijven voelen. Neem kleine doelen die je kunt doen, 1 per dag, en that's it. Is heel moeilijk, want je voelt je schuldig/opgejaagd als je niet meer doet, want je ziet nog van alles liggen wat moet gebeuren. Leer je rust te nemen en te pakken.