Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:55

He wat een domper dat je haar niet te pakken krijgt!
Baal je er niet van?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:13

Ja wel, wil het achter de rug hebben maar ik ga nu niet meer bellen. Morgen weer een dag, vind het wel vervelend. Nu is het ook weer jammer dat ik het op het werk heb besproken want die komen morgen ook weer vragen hoe het is verlopen. Zal zo eens naar bed gaan, hoop wat te slapen, ben lekker in het boek aan het lezen. Jij morgen weer een drukke dag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:16

Ja ik morgen ook weer een drukke dag.
Morgen eerst ochtendgroep en dan start ik met mijn nieuwe therapie (ergo). Dat is wel een lange therapie en ik zie er wel tegen op. Had zelfs al bedacht om me ziek te melden, maar realiseerde me meteen dat ik dan weer in de vermijding schiet. En daar kom ik uiteindelijk niet verder mee. Ga er dus toch maar heen. Daarna even naar huis, hondje uitlaten en dan eind van de middag nog weer een gesprek met mijn behandelaar. En eigenlijk wil ik daarna gaan sporten, want daar had ik vandaag geen energie meer voor.

Werkse morgen he!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:25

Jij ook succes morgen, vind dat je echt goed bezig bent, je gaat de confrontatie aan ipv je ziek te melden +:)+ Goed van je! Kijk gewoon of het lukt om te sporten, weet dat je graag gaat maar anders dan ga je maar even. Slaap lekker

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:26

Slaap lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:55

Hoi dames,

Jullie slapen allemaal vast al, maar ik wilde toch even laten weten dat ik het echt ontzettend lief vind dat jullie zo met me meeleven!

Kaarsjes waren een succes, film niet zo. Ik kan geen paardenfilms kijken zonder te denken 'ik wil ook weer rijden'

CIV: ik vind het niet zo netjes eigenlijk.. Ze kan toch op zijn minst iets laten weten, al is het maar een mailtje toch? Maar misschien heeft ze er een goede reden voor!

PW: Succes morgen, druk dagje voor de boeg!

Flappie: Werkse morgen, hopelijk heb je net zoveel plezier als vandaag!

Ik heb morgen eerst running en daarna activering. Ik wil daarna misschien even naar Garuna. Ik kreeg net nog een mailtje van de eigenaren vanuit hun vakantie adres, erg lief. Ik moet zeggen dat ik ze behoorlijk mis.. Hun ouders zitten nu in huis, en die zijn nogal bang aangelegd, dus alles zit op slot en dan voel ik me net een inbreker die door de tuin sluipt. En dan voel ik me niet zo welkom..

Misschien dat morgen nieuwe jodpuhrs ga halen, eens kijken of de winkel open is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:58

Hey Angela,

Ik ben nog wakker. Had eigenlijk al wel lang op bed moeten liggen...

Fijn om te horen dat de kaarsjes een succes waren. Welke film heb je gekeken? Succes morgen met running en activering. Lief dat de eigenaren van Garuna je mailden. Wanneer komen ze terug? Begrijp wel wat je bedoeld met je een inbreker voelen.
Veel plezier als je morgen naar Garuna gaat en succes als je nieuwe jodpuhrs gaat halen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:20

Even snel, we hebben contact gehad en minder dagen was bespreekbaar dus dat is mooi. Wilde het even met jullie delen, ga snel verder met mn werk. Tot later.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:54

Zo, het is weer weekend :D Verder nog geen nieuws maar als er meer bekend is dan horen jullie het, ze belt mij terug voor maandag dus nog even afwachten. Ga zo bij mn ma eten en verder geen plannen vanavond. Edit; 1x Odorex opgedaan maar het werkt goed.

Angela, wat fijn dat je kaarsjes in de smaak waren gevallen, volgende x maar een andere film kijken. Daarna wel lekker kunnen slapen? Ze was door onvoorziene omstandigheden niet bereikbaar geweest. Wanneer komen ze weer terug van vakantie? Kan me je gevoel wel voorstellen maar ze zijn zo en bedoelen het niet persoonlijk. Ben je nog naar Garuna geweest? Wat ga je kopen, zegt me niks :o?

PW, heb je goed geslapen? Hoe kwam het dat je nog niet op bed lag? Ik had wel redelijk geslapen, morgen kan ik gelukkig weer uitslapen.

Flappie, hoe was je dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:14

CIV: Dus het gaat door?

Ik ben ziek...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:23

Angela, dat is minder :(:) Heb je de griep of iets anders? Doe maar lekker rustig aan, het is weer om in bed te liggen. Dan ben je vandaag ook thuis gebleven? Beterschap, ik ga richting mn ma, jullie zien mij later weer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:54

@ CIV: Was helemaal over mijn slaap heen denk en voelde me goed. Was gewoon nog absoluut niet moe en zat denk ik nog na te genieten van de dag ;) Heb daarna ook heerlijk geslapen en stond goed op.

@ Angela: Beterschap!!

Met mij gaat het even heel slecht. |( Ik heb echt een ontzettende rotdag gehad.
Vanochtend goed opgestaan en er was eigenlijk nog niks aan de hand. Ik voelde me wel goed. In de groep eerst even na zitten praten over Walibi uiteraard. Daarna zijn we door gegaan met het dagelijkse rondje en het thema (op donderdag behandelen we altijd een thema). Het thema was keuzes maken en ik vond het in eerste instantie een luchtig onderwerp. Maar dat veranderde al snel. Een opmerking van de begeleider schoot helemaal verkeerd. Ik werd in eerste instantie boos omdat ik het er niet mee eens was en toen ze door begon te vragen (en ik begon te begrijpen wat er gebeurde) werd ik heel erg verdrietig. Ik wil er hier verder niet teveel op in gaan en het uitgebreid vertellen, maar het was erg heftig en emotioneel.

Het werd me nog weer eens pijnlijk duidelijk hoe ik mijn gevoels en emoties nog steeds aan het wegstoppen ben. Op momenten zoals vanochtend word ik getriggerd en komen ze in alle hevigheid naar boven. Ik kan er gewoon niet mee omgaan. Het lijk wel alsof ik bang ben om me te uiten. Morgen moet ik weer naar de haptonoom. Dat komt wel heel goed uit. Heb in ieder geval iets waar ik het met haar over wil hebben. Een paar dagen terug heb ik er nog over zitten denken om de afspraak af te bellen, omdat het zo goed ging en ik dacht het niet nodig te hebben.

Na de ochtendgroep startte ik met de nieuwe therapie. Ik zag er erg tegen op en heb vanmorgen zelfs overwogen om me ziek te melden. Maar ik realiseerde me ook dat ik daar niks mee opschiet en dan volgende week tegen hetzelfde aanloop. Dan verplaats ik het probleem alleen maar en dus ben ik wel gegaan. Het is me erg zwaar gevallen. Ik was erg gespannen en dat werd eigenlijk naar mate we langer bezig waren niet echt minder. Ik werd er erg met mezelf geconfronteerd. Wel heel goed natuurlijk, maar precies waar ik bang voor was. Ik was blij dat ik na anderhalf uur weg kon.

's Middags had ik nog een gesprek bij mijn behandelaar en hij kon aan mij zien dat het een zware dag geweest was. Dus dit kwam natuurlijk ter sprake en ook daar werd ik weer erg emotioneel. Het komt op er op neer dat ik me nog steeds beter voor doe. Ik stop mijn gevoelens weg en dus ook mijn verdriet i.p.v. het een plekje te gaan geven. Ik heb gewoon zo'n moeite om mijn gevoelens (vooral mijn vedriet wat er dus zeker nog genoeg blijkt te zitten) te uiten. Ik ben nu echt helemaal gesloopt en voel me raar.
Ben even goed van m'n roze wolk gedonderd zeg maar... |(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:49

PW, het was te verwachten dat er mindere dagen zouden komen, denk terug aan de positieve berichten die je steeds plaatst. Morgen gaat het misschien weer beter. Goed dat je niet afgebeld hebt, heb ook weleens dit idee met mn psych. maar laat dan de afspraak toch maar staan, meestal komt het goed uit. Ik mag maandag weer. Doe rustig aan, had je verder al gepbt dus als je het niet erg vind ga ik daar hier nu niet te diep op in. Zie je er tegenop om naar bed te gaan?

Hier is het ook weer even iets minder, toch wel wat last van spanningen, wat pijn/druk op de borst maar het waren dan ook spannende dagen en nogsteeds wel een beetje. Hoop dat ik snel meer weet. Edit; zal zo eens naar mn bed gaan, ben eigenlijk best wel moe en hoop goed te slapen. Misschien dat de kat mee naar bovengaat, ze staat al weer een hele week voor de deur om mee te gaan maar ik weet dat ik dan wat minder slaap. Van de andere kant heb ik nog wat nachten te gaan en ik gun het haar wel, ben veel te goed voor ze :P ;) Slaap lekker PW en de andere.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:56

Bedankt voor je lieve woorden CIV.
Vervelend dat je wat meer last hebt van spanning, maar inderdaad wel verklaarbaar. Hopelijk slaap je lekker. Ik zie er inderdaad wel een beetje tegen op om naar bed te gaan, maar ben aan de andere kant ook wel moe, dus misschien valt het mee. Slaap lekker in ieder geval en geniet van je weekend!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:59

Hoop ook voor je dat je lekker slaapt, het was een vermoeiende dag. Doe lekker rustig aan en succes morgen bij de hapto, hoop dat ze je kunnen helpen. Slaap lekker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 13:20

Was weer een erg heftige ochtend in de groep.
Twee groepsleden kregen ruzie wat best hoog op liep. Het ging over ons dagje Walibi en ik voelde me ook aangesproken, maar kreeg niet de kans om te zeggen hoe ik er over dacht. De sfeer was echt totaal niet leuk en het werd me teveel. Ik trok het niet meer en ben de groep uitgelopen. Ik was helemaal over de zeik. Ik ben de groep ook niet meer ingegaan vandaag. Bah wat voel ik me slecht. |(

Straks naar de haptonoom. Zie er een beetje tegenop omdat het zo lang geleden is. Maar het is wel goed denk ik. Kan ik even een paar gebeurtenissen van de afgelopen dagen doornemen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:05

Wat rot dat het vanmorgen ook weer tegenviel, doen ze dan niets om jou weer terug de krijgen de groep in? Hopelijk kan je de hapto je helpen. Doe rustig aan, vind het erg vervelend voor je dat het vanmorgen weer zo hoog is opgelopen en dat je niet de kans kreeg om je mening te geven. Succes strak PW, daarna lekker weekend, toch een niet al te veel gepland?

Hier gaat het wel, heb de boodschappen voor deze week weer binnen. Nog een aantal mensen informeerde wanneer mn vriend thuis kwam, ze wisten wel dat het niet lang meer zou duren, is toch lief dat ze zo meeleven. Verder ben ik druk aan het wassen en heb ik al een stapel met strijk weggewerkt. Ben dan wel alleen maar dat is toch nog best veel. Nu even ontspannen met een kopje thee en een koekje erbij :D Verder nog niets gehoord.

Hoe is het met Angela, Pilipa, Petulan, Flappie vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:13

Hoi!

PW: Wat ontzettend vervelend! Was er dan iets voorgevallen ofzo toen jullie in Walibi waren? Hoezo voelde jij je aangesproken? Wel jammer dat zo'n leuke dag zo'n afloop moet krijgen..

CIV: Fijn lekker weekend! En nog leuke plannen? Fijn dat mensen zo meeleven!

Ik voel me alweer wat beter, ben gisteren ziek naar huis gegaan, rennen ging echt niet en ik trok het niet om naar de activering te gaan. Dus me maar ziek gemeld. Gisteren amper iets gedaan alleen wat gelezen in wat boekjes.

Vanmorgen ben ik boodschappen gaan doen met mij ma, was wel leuk! Morgen bruiloft en ik zie er best tegenop eigenlijk..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 14:35

Angela, gelukkig voel je je al iets beter. Goed dat je gisteren voor jezelf hebt gekozen. Kan me voorstellen dat je tegen morgen opziet, moet je er een hele dag bij zijn? Kijk eerst maar of je weet beter bent want dat is ook wel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:23

Het is maar van 2 tot half 7 officieel, maar ik heb voor mezelf besloten dat als ik tot 4 uur daar ben het ook wel ok is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:34

Ach meid, gewoon gaan en je niks aantrekken van wat de rest zegt! Schijt eraan hebben! Ik weet het, het is veel makkelijker gezegd dan gedaan..

Het is verdorie toch jou paardje, en jij mag er heen gaan wanneer jij er zin in hebt.

Het maakt me zo verdrietig om te lezen dat je zo'n moeite hebt om naar stal te gaan. Zo kan je niet eens genieten van je geweldige paard, en dat maakt me ook wel een beetje boos..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:36

Hey meiden,

Kom even zeggen dat ik er nog wel ben en tussendoor mee lees , maar ik kan even niet reageren, gaat hier met pieken en dalen.
Van het weekend hoop ik weer alles op de rails te hebben!
Denk aan jullie en ben in gedachten in de buurt!
Lieve knuffel vanaf hier!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:46

even een stipje .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:11

Angela: Fijn dat je wat beter voelt. Jammer dat je niet naar activering kon, maar ja ziek zijn is overmacht. Volgende week maar weer. Kan me voorstellen dat je op ziet tegen de bruiloft. Goed dat je er over nadenkt om niet tot het eind te gaan. Kies voor jezelf! Succes morgen.

CIV: Jij bent al druk geweest vandaag zeg! Goed van je. Ben je er al over uit of je nar stal gaat? Sluit me helemaal bij Angela aan. Het is heel vervelend dat je niet lekker kan genieten van je paardje zoals eigenlijk de bedoeling is. Jammer, want het zou je zo goed kunnen doen (als je niet telkens dat gezeur zou hebben op stal).

Pilipa: (Ik ga me nog een keer vertypen volgens mij, ben er nog niet echt aan gewend :+ )
Klinkt alsof je ook niet zo'n goede week hebt. Ik hoop dat het mee valt.

Ik kom net bij de haptonoom vandaan. Ze kon meteen aan me zien dat ik erg van slag was. We hebben alleen maar ruim een uur zitten praten. Op zich wel fijn, maar ik ben het rot gevoel niet kwijt. Maandag kan ik er alweer heen, dat is wel fijn. Ik voel me zo ellendig door gisteren en vandaag. Er waren een paar uit de groep die niet mee wilden naar Walibi. Ééntje heeft daar achteraf over geklaagd bij andere groepen. Dat kwam vandaag ter sprake en die discussie liep hoog op. Zij vond dat er geen goede afspraken gemaakt zijn en dat er niet naar haar geluisterd is. En dat is gewoon niet waar. We hebben alles juist heel goed besproken vooraf. Ik vond het onterecht dat ze zo boos werd. Ik voelde me aangesproken omdat ik het idee kreeg wat fout gedaan te hebben. Wat in eerste instantie voor het groepsgevoel heel goed leek, lijkt nu juist andersom te zijn. Ik voel me ook even helemaal niet prettig in de groep. Het lastige is dat we op vrijdag altijd iemand anders als begeleider hebben. Die is er dus ook niet bij geweest en hij liet het (vind ik) te hoog op lopen. Het enige wat ik in mijn ogen kon doen was weglopen. Ik trok het gewoon niet. Achteraf heb ik nog wel even met de begeleider er over gesproken en heb ik ook aan gegeven dat ik nog niet weet of ik maandag wel naar de groep ga. De begeleider trok de conclusie dat ik niet van conflicten hou. Tja, wie wel?? Ik heb mijn groepsgenoten dus niet meer gezien en ik twijfel heel erg of ik ga maandag. Ik denk dat ik af ga bellen. Ik heb geen zin om in een groep te gaan zitten waar de sfeer gespannen is en ik me niet op mijn gemak voel.

Eigenlijk zou ik trouwens moeten koken vandaag. Doe ik normaal gesproken op donderdag, maar gisteren trok ik dat even niet. Ik heb net twee magnetronmaaltijden gehaald. Kon niks anders bedenken en ik laat het maar even zo denk ik. Voelt wel een beetje zwak maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:42

Koken is koken PW, of je nou iets makkelijks maakt of uitgebreid staat de koken, dat maakt niet uit. Je bent naar de winkel geweest, en je hebt toch maar mooi wat gehaald. Ik vind dat super knap van je! Je zorgt voor een maaltijd op tafel, dus wie heeft er wat te klagen? Kom op meis, haal je niet zo naar beneden, je doet het toch? Er komt heus wel een keer dat je wel weer uitgebreid kookt, maar nu even niet. Logisch toch?

Je veilige haven, die je in de groep had gevonden, is weggevallen. Logisch dat het dan even wat minder gaat. Niks mis mee. Als mensen ruzie of een meningsverschil hebben op het werk hebben ze precies hetzelfde gevoel als jij nu hoor. Hele normale reactie!

Ik wil je wel als tip meegeven om toch maandag te gaan. Hoe moeilijk dat ook is. Misschien kun je een brief schrijven aan de groep hoe jij er onder hebt gevoeld, en wat voor emoties dat teweeg bracht? Als je het durft kan je die misschien wel voorlezen, of laten voorlezen door je begeleider?

Het is maar een tip hoor, zo weet je wel wat je kan zeggen en sta je niet met je mond vol tanden. Kijk maar wat je er mee doet...

Ik hoop echt dat de sfeer snel weer beter word!

Pilipa: Knuffel meid!