[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:21

Pilstrip zou ik niet zomaar weggooien. Ik ben nog wel eens misselijk en heb dan een extra pilletje nodig zegmaar.. dus altijd handig een reserve strip :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:25

D_nies schreef:
kitag1rl schreef:
vraagje,

hen sinds een week een mirena laten plaatsen (had veel doorbraak bloedingen die niet ophielden na pil wisseling)

bloedingen zijn tot nu toe weg, maar de pijn blijft.. het voelt alsof ik ongesteld moet worden... Niet heel veel pijn maar elke keer een steek.. precies zoals als je ongesteld bent.

hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat die pijn weg was? (voor de mensen die er ook 1 hebben laten plaatsen)

Ik heb zelf de koperspiraal en ik heb slecht enkele dagen wat buikpijn gehad. Ik denk dat het bij iedereen anders is. Net zoals de één pijn heeft bij het plaatsen en de ander niet. Het is maar net hoe je lichaam erop reageert. Ik zou het voor de zekerheid eens navragen bij de arts/gynacoloog. Op Internet zegt natuurlijk iedereen wat anders. Ik weet bijna zeker dat meerdere mensen een week na het plaatsen nog pijn hebben en je je er geen zorgen over hoeft te maken. Maar om er zeker van te zijn kun je denk ik het beste even met een deskundige contact hebben.

Helemaal mee eens.
Bij mij heeft het ook wel wat langer geduurd trouwens. Maar uiteindelijk is het helemaal over gegaan.
Maar in geval van twijfel zou ik zeker weer terug gaan naar je arts.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:50

kitag1rl schreef:
vraagje,

hen sinds een week een mirena laten plaatsen (had veel doorbraak bloedingen die niet ophielden na pil wisseling)

bloedingen zijn tot nu toe weg, maar de pijn blijft.. het voelt alsof ik ongesteld moet worden... Niet heel veel pijn maar elke keer een steek.. precies zoals als je ongesteld bent.

hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat die pijn weg was? (voor de mensen die er ook 1 hebben laten plaatsen)

Bij mij heeft het ongeveer 3-4 maanden geduurd, maar wellicht dat er ook andere factoren bij mij meespeelden... ;)

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:40

nee maak me er geen zorgen over, het lijkt me wel normaal.. verlief verder helemaal geen bloed meer dus dat is positief :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:47

kimmetje01 schreef:
kitag1rl schreef:
vraagje,

Bij mij heeft het ongeveer 3-4 maanden geduurd, maar wellicht dat er ook andere factoren bij mij meespeelden... ;)

Welke factoren? (als je dat wilt delen tenminste)

Ik heb de Mirena nu 12 weken en ook nog steeds pijn/kramp (dagelijks, soms heel even en soms de hele dag) maar ook nog bloedverlies.
Heb de HA gebeld en die wil toch even kijken voor de zekerheid, volgende week heb ik een afspraak.

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:07

Red Passion; Je hebt een PB

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:27

Hey
Ben het topic aan het doorworstelen :D
En heb de volgende vraag.
Ben deze maand begonnen met de pil. Maar ik was al 5 dagen ongesteld voordat ik ermee begon.
Nu krijg ik weer klachten als depri geen zin in sex enz. Ik heb een afspraak lopen voor een mirena te plaatsen als ik de volgende keer ongesteld ben.
Maar als ik mijn strip afmaak dan komt het best rottig uit ivm het weekend.
Zou het kwaad kunnen om gewoon de laatste paar pillen niet meer in te nemen?

kimmetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:24

POLLO schreef:
Hey
Ben het topic aan het doorworstelen :D
En heb de volgende vraag.
Ben deze maand begonnen met de pil. Maar ik was al 5 dagen ongesteld voordat ik ermee begon.
Nu krijg ik weer klachten als depri geen zin in sex enz. Ik heb een afspraak lopen voor een mirena te plaatsen als ik de volgende keer ongesteld ben.
Maar als ik mijn strip afmaak dan komt het best rottig uit ivm het weekend.
Zou het kwaad kunnen om gewoon de laatste paar pillen niet meer in te nemen?

Kan geen kwaad, maar houd er wel rekening mee dat je dan niet meer goed beschermd bent..

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:57

Ik had eigenlijk vandaag met mijn stopweek moeten beginnen, alleen komt het me echt niet goed uit om over een dag of 3 ongesteld te zijn, dus ik heb vanochtend een pil van een nieuwe strip genomen.

Stel, ik slik nu één week de pil nog door en hou daarna een stopweek, heeft de pil dan nog zijn anticonceptiewerking? (dus na 4 weken een stop ipv 3 weken)

Dit is namelijk mijn derde strip achter elkaar, en dat vind ik toch eigenlijk wel een beetje te lang...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:51

Ja hoor je bent gewoon beschermd, je moet altijd langer dan 3 weken slikken en dan blijft hij veilig.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:02

Ik gebruik nuvaring, maar ga binnenkort voor ongeveer 4 maanden naar Frankrijk toe. Nu staat er op de verpakking dat die dingen maar 4 maanden houdbaar zijn. Wat nu?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:51

kitag1rl schreef:
vraagje,

na een maand kon ik nog perioden hebben dat het pijn deed. Dan moest ik een stukje lopen en dan zakte het weer weg. Nu een paar maanden was die sporadische pijn ook wel weg.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:42

@ PureSylk: Zou ik even bij je apotheek navragen. Volgens mij zijn ze in de koelkast namelijk langer houdbaar.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:09

PureSylk schreef:
Ik gebruik nuvaring, maar ga binnenkort voor ongeveer 4 maanden naar Frankrijk toe. Nu staat er op de verpakking dat die dingen maar 4 maanden houdbaar zijn. Wat nu?

Heeft te maken met wel of niet in de koelkast bewaren. Moet je even op je verpakking kijken denk ik.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:21

Alleen garandeerd de leverancier en de apotheek de werking niet meer als je het in je eigen koelkast bewaard. ;) Ik zou even je eigen apotheek opbellen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:06

Ik heb even advies nodig :) Ben al een tijd aan de pil en slik bijna nooit door bijna altijd heb ik na 1 week mijn stopweek en dus nooit doorbraakbloedingen of andere problemen..Heb wel eens 1 of 2 keer een maand doorgeslikt en ook dat gaf geen problemen..

Nu ben ik aan het eind van mijn strip en zou ik vanaf maandag mijn stopweek hebben, maar aangezien ik volgende week een paar dagen weg ben met mijn vriend, wil ik doorslikken..Ik heb alleen sinds een dag of twee steeds een heel klein beetje bloed :? Het is echt maar heel weinig, alsof er een wondje ofzo zit, maar heb al gekeken en zie zelf niks..
Wat is jullie advies: stopweek inlassen volgende week of toch doorslikken?

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:21

Yeey, ik heb een vraagje! Deze week was ik ziek, zegmaar zo ziek dat ik de hele dag op bed lag. Hierbij is de pil er helemaal bij in geschoten. Ik ben hem 4x vergeten: Zondag, Maandag, Dinsdag en Woensdag. Toen was mijn strip afgelopen en ik ben nu ongesteld.

Kan ik nu gewoon weer beginnen wanneer ik wil? Ik wil graag volgende week donderdag weer beginnen, mijn oude ritme was erg fijn. Weten jullie dat? :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:53

Je mag maximaal 7 dagen geen pil slikken, dus donderdag beginnen kan prima :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:28

Tuurlijk niet, als ze hem vorige week is vergeten is dit dat toch al de 8ste dag. Gister was de 7de..

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:46

Als ik het volgens de regels wil doen moet ik vandaag weer beginnen, dan is het 7 dagen. Maar ik wil eigenlijk weer gewoon mijn oude ritme terug.. hoe kan ik dit doen? :oo

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:49

beetje zelfde vraag als winandaa
wil ook een ander ritme
kan ik gewoon eerder beginnen weer te slikken met de pil dan normaal

en is het dan nog veilig ?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:00

Piaffe_Girl schreef:
beetje zelfde vraag als winandaa
wil ook een ander ritme
kan ik gewoon eerder beginnen weer te slikken met de pil dan normaal

en is het dan nog veilig ?

Ja hoor, je kunt zonder problemen je stopweek verkorten.

Winandaa_ schreef:
Als ik het volgens de regels wil doen moet ik vandaag weer beginnen, dan is het 7 dagen. Maar ik wil eigenlijk weer gewoon mijn oude ritme terug.. hoe kan ik dit doen? :oo

Verlengen zou volgens mij kunnen als je de week voor het 'vergeten' geen onveilige seks hebt gehad en je nadat je weer begint ook nog een week extra bescherming gebruikt. Helemaal zeker ben ik er niet van, dus in dit geval zou ik je aanraden om de huisarts even te bellen (had ik als ik jou was al veel eerder gedaan) maar het is vandaag zondag, dus dat wordt lastig. Als ik jou was zou ik gewoon vandaag met de pil beginnen en de volgende stopweek verkorten, zodat je dan weer in het ritme komt dat je eigenlijk wilt.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 21:56

Oh maar met seks heeft het niks te maken! Ik bedoel, ik heb geen seks op dit moment, het gaat meer om mijn gezondheid zegmaar. :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:01

Dan kan je gerust beginnen wanneer je maar wilt. Het kan zijn dat je lichaam een beetje in de war raakt, maar ik denk dat dat wel zal meevallen, het gaat immers maar om een paar dagen.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:23

Bedankt voor de hulp! :D