me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 09:02

Ik ben benieuwd Paula! Had nog aan je gedacht hoe het zou gaan deze week! Was het ook mooi daar? Want ik ga er ook een keer heen!

MP, dat is opzich wel netjes ja! Hoe gaat het nu? Spierpijn?

Ik heb 2 dagen rust ingepland voor mezelf. Ben iedere dag wel van huis weg en moet dinsdag naar Texel, dus even rust!
Heb m'n vriend weg gestuurd naar z'n vrienden in Renesse voor een nachtje, dus ga goed uitrusten en vandaag al op m'n gemak m'n tas inpakken enzo!
Dus al met al zit ik nog steeds in de stijgende lijn! Ben benieuwd hoe dat op Texel gaat!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:10

Nee helemaal geen spierpijn! Wel ontzettend moe.. gisteren moest ik ook werken en vooral in het begin was ik echt lam gewoon, niet helemaal er bij enzo.. ging na een tijdje wel beter gelukkig :) maar merk wel dat het er heel erg in hakt..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:13

@Issy; Tsjee, wat een uitslagen zeg. Dat is een hele lijst aan dingen wat niet goed is. Hopelijk zal de medicatie die je gaat krijgen al je klachten wat verminderen. :(:)
@MP; Wow, heb je voorlopig nog zin om weer naar de bios te gaan? :P Nog erg veel last van gehad? Gelukkig waren de eerste uitslagen van je fietstest wel redelijk, heb je die vaker moeten doen?
@Marilla; Leuk! Voor hoelang ga je naar Texel?

Vakantie was... vermoeiend. :D Nu al 2 dagen tot half 12 op bed gelegen en er dan nog door de wekker wakker geworden. Wel héél veel regen gehad, onder andere toen we de tent moesten opzetten en we sloten het in stijl af toen het weer regende met het afbreken haha. Maar wel erg veel gedaan, veel gewandeld (van bankje tot bankje) en een dag gemountainbiked (ook van bankje tot bankje). Vriendin heeft een aantal keer aardig op me in moeten praten want ik dacht echt dat we de camping nooit meer zouden bereiken ook al was het nog maar een klein stukje. :+ Van het mountainbiken af ben ik ook zo bijna met die fiets de tent ingescheurd en heb eerst een poos voor half dood op de grond gelegen. Maar de omgeving was echt prachtig, hele mooie uitzichten gezien en genoeg beleefd. Maar het had geen nacht langer moeten duren want m'n gezicht zat inmiddels helemaal onder de eczeem en de blubber onder onze tent was er bijna niet meer buiten te houden. Nu voorlopig herstellen en genieten van de foto's. :D Wist echt niet meer wat op vakantie gaan betekende na al die jaren.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:25

Uitslagen van de fietstest weet ik nog niet hoor :P Alleen wat hij direct kon zien een getalletje dat wel redelijk was (80% dus) maar hij moet de uitslagen van de twee meetdingen nog combineren en dan kan hij er pas wat van zeggen :) Dus dat krijg ik nog op papier geloof ik.. Was voor mij nuj de eerste keer!
Maar hoop dat het ook voorlopig de laatste keer was want op het eind moest ik gewoon echt huilen omdat ik niet meer verder kon maar toch nog even moest zegmaar...

Balen van de regen joh := Tof zeg dat het daar zo mooi was, laat je nog wat foto's zien? Nu lekker uitrusten, en genieten van het feit dat je het toch maar mooi gedaan hebt!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:26

MP - Mooi dat de fietstest goed ging!
Paula - leuk een vakantie verslagje! ondanks de blub ;) ben ook benieuwd naar de foto's :)
Marilla - rustig aan en veel plezier op texel!

Ik leef ook weer een beetje na mijn bezoekje aan vriendin afgelopen dinsdag. Hakt er toch wel weer even in maar was erg gezellig, helemaal omdat ze vertelde dat ze zwanger is! Erg leuk, hele verrassing ook ;)
Ben ruim een uur gebleven, en was 25 km verderop, mijn moeder reed, dus ook ongeveer een uur in de auto in totaal, en ik kon niet liggend op de achterbank want daar lag mijn moeder's fiets - die deed een rondje in de buurt tot ze mij weer op moest halen.

En bedacht dat ik in december misschien naar een concert van Beth Hart ga.. Tegen die tijd dus even uitzoeken waar een rolstoel te huur is (thuiszorg?). Weet nog totaal niet hoe ik dat ooit ga overleven, maar lijkt me wel erg leuk! (Ben een beetje anti rolstoel, heb dat ding en alle gedoe niet nodig, kan best lopen, alleen niet zo lang :D oftwel : get over yourself en geniet ervan en zie daarna wel hoelang ik bij moet komen/herstellen). Plan is: Mijn vader gaat mee want die wil het zelf ook zien, en mijn moeder gaat mee voor als ik het halverwege niet meer red. En dan van te voren flink vooruit slapen/rusten... geloof dat ik daar nu vast mee begin, lol!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:28

Ik ga naar dierentuin en pretpark ook in een rolstoel hoor, heb mezelf daar al overheen gezet :)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:32

Probleem is dat tegen de tijd dat ik te moe ben om te lopen, ik eigenlijk ook te moe ben om te zitten. Moet dan echt plat liggen rust en geen herrie.. denk daarbij niet meteen aan een concert ;D!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:33

Die fietstest in Amsterdam is dat gewoon een standaard fietstest?
Dan heb ik die ooit in Groningen ook gedaan (na ongeveer 5 minuten gestaakt omdat ik niet meer tegen de weerstand in kon trappen die steeds opgebouwd werd)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:43

Nee het is geen standaard fietstest. Bij een standaard fietstest wordt met name gekeken naar de longinhoud, de hartslag en de bloeddruk en hoe zich die verhouden met inspanning met weerstand.
Bij deze fietstest wordt beovengenoemde ook bijgehouden plus nog vele anderen zoals: verzuringsdrempel, uitstoot koolstofmonoxide, mate van transpiratie, zuurstof in het bloed, snelheid van het bloed dat rondgepompt wordt door het lijf, algehele conditie, en eenn hoop medische termen waarvan ik niet eens weet waar het allemaal voor staat.

MP heb je ook al de kanteltafel gehad? 80% is heel erg goed zelfs, zoals je kon lezen kon ik de fietstest niet eens afmaken, na 10 minuten was ik volledig uitgeput en was mijn lichamelijke toestand te gevaarlijk om door te gaan.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:57

Ik denk dat ik ongeveer 12 minuten gefietst heb en toen heeft hij hem dus ook stop gezet omdat ik dus echt helemaal uitgeput was, de trappers niet meer verder kreeg en mn lichaam in staking ging. Hij zag alles heel snel veranderen dus toen heeft hij hem meteen stop gezet en moest ik heel rustig uitfietsen..

Edit; kanteltafel ook gehad en ook de concentratietest maar van beide nog geen uitslag gehoord, komt die gelijk met de uitslag van de fiets?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:17

De kanteltafel en fietstest kreeg ik per post thuis in dezelfde envelop. De concentratietest heb ik nog niet ontvangen, maar daarvan weet ik dat ik die heel slecht gemaakt heb

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:56

Ik weet niet wat heel slecht is := Het begin ging wel redelijk maar na een tijdje haalde ik ze door elkaar enzo... maarja ik weet niet wat goed en slecht is zegmaar!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 18:22

Ik ga morgen op weg naar Texel! Waarschijnlijk zijn we donderdag al terug, maar het gaat erom dat we toch paar daagjes zijn geweest. Helaas heb ik al vanaf zaterdag en dip en vandaag en gisteren voornamelijk gelegen. Hopen dat het morgen beter gaat! Moet zelf rijden en het is toch al bijna 2uur rijden naar Den Helder. Gelukkig heb ik tijdens het rijden zelden last van moeheid.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:31

Veel plezier! Ik hoop voor je dat je je redelijk voelt zodat je lekker er van kunt genieten :D

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:34

Veel plezier marilla!,

Ik vertrek morgen voor 5 dagen naar Engeland, dus tot over 5 dagen allemaal!!!!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:43

Veel plezier Marilla en Issy!! Hopelijk fit genoeg om veel te kunnen genieten :)!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:47

Jij ook veel plezier Issy!

Hoe is het met jou hwk?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:55

Ik leef weer :) Klein beetje gewerkt vandaag en wat voor de TV gehangen.

Duurt toch bijna een week dus voor ik weer terug op 'normaal' ben, *grom*, maar dit was ook wel een bezoekje van ruim een uur. Volgende keer even kijken of wat korter op visite helpt (en anders gewoon de week herstel in plannen).

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:58

Balen he dat je er zoveel voor op moet geven, wat dat betreft mag ik van geluk spreken!

Ik ben na de fietstest nog steeds niet lekker, veel koorts en gewoon een heel lam gevoel, kan het niet omschrijven. Zou de hele dag in bed willen liggen maar dat lijkt me ook niet goed := Dus ik hang wat op een stoel en staar voor me uit, heb eigenlijk ook nergens zin in := Morgen moet ik wel weer werken 's middags, ik hoop dat het gaat. Zaterdag was ik heel afwezig, probeerde mn hoofd er goed bij te houden mar vooral het begin lukte dat echt niet...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 19:19

Balen zeg HWK en MP! Hopelijk vullen jullie je snel beter!
MP, probeer toch wat te doen. Al ga je maar een stukje om je huis lopen, de frisse lucht in.

Issy, wat gaaf! Heel veel plezier!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 06:28

Heb ik gisteren ook gedaan inderdaad, 's ochtends was het nog lekker weer dus in de tuin gezeten en zelfs even mn schoonmoeder geholpen met wat onkruid :) 's middags van half 3 tot half 5 geslapen en om half 9 lag ik er weer in...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 06:51

En hoe is het nu?

Pff, ik ben ook al helemaal gebroken en super zenuwachtig voor Texel, dat ik er gewoon beetje 'ziek' van ben. Hou helemaal niet ervan om van huis weg te zijn en al helemaal niet in een onbekende omgeving!
Maarja, ik ben 20 dus ik moet makkelijk een keer paar daagjes weg kunnen. Bij mijn vriend slapen gaat ook goed, dus moet Texel ook goed kunnen gaan. Zolang ik maar niet ziek word..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 07:52

Ik duim voor je meid! Ik hoop dat je lekker kunt gaan genieten!

Ik voel me nu redelijk, hoop dat het een drukke dag wordt, dan ben ik continu bezig en kan ik niet tussendoor instorten :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:35

Ik heb de uitslag van de kanteltafel en de fietstest binnen :) Moet nog naar de cardioloog en de internist, maar hoe ik het nu bekijk lijkt het er op dat het geen me/cvs is maar iets met mijn hart..

Heb geen zin om alle cijfertjes over te typen, dat is nogal wat maar dit si de bespreking die er bij stond:
Kanteltafel: Abnormale daling van het slagvolume
Ergosirometrie: Goed uitgevoerde test, normale longfucntie, abnormaal lage anaerobe drempel en peak V'O2. De ademreserve was voldoende. Het ventilatoir quotient van co2 bij AT was normaal. De toename van het slagvolume bleef wat achter.

De waarde van de V'O2 was 13 ml/min/kg en ik vond op internet dat dit súper laag is (dat het al slecht is bij 23,6 :=)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:42

Hoe is het met de rest hier? Ik heb vandaag een ontzéttend slechte dag.. tot 3 uur alleen maar in bed gelegen, werd al naar als ik ging zitten.. Toch maar in de kleren gehesen en even tanden gepoetst en gewassen en nu weer met laptop in mn bed genesteld... Ik wilde éigenlijk vanavond karten met mn vriend.. maar ben bang dat ik die moet gaan teleurstellen := Gelukkig dat hij het ook aan me ziet, hij zit al de hele dag lief boven te computeren om mij gezelschap te houden