Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:23

simodi schreef:
MyWishMax schreef:
[Ik geloof dat ik ook die propranalol moet slikken, alleen ik voel me er lichamelijk echt beter van worden :o Hoofdpijn wordt er niet minder van, maar lichamelijk gaat alles stuk beter. Ik scheen in rust ook hartslag van 88 te hebben, bloeddruk was gewoon normaal.

Ben ook weer de pineut, al sinds afgelopen vrijdag ... ;( :(

Ik heb dan ook zo'n enorm hoge hartslag (boven de 100), hebben jullie dat ook tijdens een aanval?

Yep en dan ook heel erg onregelmatig. Heb een keer in de tram met een hartslag van 155 gezeten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:24

amber2202 schreef:
het zijn echt rotdagen als je migraineaanval hebt :(
gelukkig zijn ze bij mij snel over als ik ibu inneem :D

Mazzel hoor, dat je er daarmee weer snel vanaf bent!

Bij mij duurt het vaak heel lang, ik heb nu ook al alst sinds afgelopen donderdag en telkens komt het weer terug (voel het nu ook al weer terugkomen ...). Medicatie helpt wel snel maar niet afdoende.

_MG

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:37

Zo, ik ben net thuis. Het viel gelukkig nog uit te houden, maar nu ben ik echt kots misselijk, dus ik ga gelijk door naar m'n bedje!

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:03

En opnieuw; sterkte iedereen met een aanval of een half hoofd! :(:)

Nou, bij mij is het gisteravond goed mis gegaan. Ik weet er nauwelijks nog iets vanaf, alleen dat ik op mijn werk zat en mij steeds mistiger en mistiger ging voelen. Thuis gekomen blijkt dat mijn vriend nauwelijks een gesprek met mij kon voeren. Ik reageerde nergens op, staarde alleen voor me uit, kon bijna niet praten. ;(

De huisartsenpost werd gebeld en volgens hen zou ik overgevoelig op de Propranolol reageren. Ik moest er direct mee stoppen en morgen (vandaag) de huisarts informeren.
's Avonds ging het al een stukje beter, ik voelde me nog erg mistig maar dat gedeelte herinner ik me tenminste weer. :\

Vanochtend hoopte ik eigenlijk dat dat spul al uit mijn lichaam zou zijn, maar dat is nog niet helemaal zo. Echt mistig voel ik me niet meer, maar vlak voor ik naar mijn werk ging kreeg ik een onophoudelijke huilbui waarvan ik niet eens wist hoe het kwam. |(

Nu zit ik met een soort half hoofd, een beetje pijnlijk, gevoelig voor licht, maar toch niet echt een migraine-gevoel op mijn werk... ;( Ik was het liefste thuis gebleven, maar ik was de hele vorige week ook al thuis vanwege migraine, dus ik kan het gewoon niet maken om me weer ziek te melden... ;(

Iemand enig idee hoelang die rotzooi in je lichaam blijft zitten en hoe lang je dat kan blijven voelen?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:15

He bah, wat vervelend! Heel veel beterschap. Ik heb geen idee hoe lang zoiets in je lichaam blijft zitten, staat niks in de bijsluiter?

De hoofdpijn van gister avond is nog steeds niet helemaal over, gelukkig wel geen misselijkheid meer. Helaas ook flinke keelpijn, dus zal wel een griepje worden.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:27

Oh wat naar voor je, en moet jij ook werken vandaag? :\ Sterkte ermee!

Ik ben vanochtend vergeten om even in de bijsluiter te kijken, maar voor zo ver ik me kan herinneren staat er niks over. Via Google kom ik ook nergens. Nou ja, dat wordt dan maar gewoon afwachten. Het kan vanaf nu alleen maar beter worden. :)

Ik heb trouwens de vage hoop dat ik niet de hele werkdag uit hoef te zitten, want mijn vriend informeert straks de dokter telefonisch en wellicht vraagt hij of ik even langs wil komen, vandaag nog, hoop ik. :o

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:34

Hoi allemaal... wat een narigheid die migraine he.. verschrikkelijk. Ik heb er 10 jaar lang last van gehad, de laatste 3 jaar meer wel dan niet. Ze hebben alles gecontroleerd, scans en al die toestanden, heb alles geslikt, depakine, propanolol, diclofenac, tramadol, je kan het zo gek niet verzinnen. Uiteindelijk.. -echt waar- bleken mijn hormonen niet goed. Eén gehalte was echt veel en veel te hoog. Een pilletje (tijdelijk!) gecombineerd met een goede osteopaat en een half jaar lang craniosacraal behandelingen (en dat terwijl ik echt he-le-maal niks had met alternatieve geneeswijzen..) en nu... af en toe nog een aanval, niet vaker dan 1x in de maand die braaf na een nachtje slapen met hoogstens 1 diclofenacje over is! Dus voor iedereen... houd de moed er in het kan echt beter worden!

Floortje: klinkt enorm als propanolol... dat spul werkt echt heel lang na...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:40

_daf_, wat fantastisch dat de migraine bij jou zoveel minder is geworden! :)
Waarschijnlijk zal het je hele leven nu ook niet meer verzieken en nog maar een beetje of helemaal niet meer beïnvloeden. :) Ik heb bijna de neiging om mijn eigen hormoongehaltes ook te laten controleren, maar het gekke is dat de uiteindelijke oplossing of reden voor de ziekte haast bij iedereen anders is.

Ik kan me de tijd nog wel herinneren dat ik maar 1 keer per maand een goed te bestrijden migraine had. Bah, dat is in de afgelopen 2 jaar wel even heel wat erger geworden, en geen idee waarom. :n

En propranolol is echt rotspul, niet te geloven dat ze dat nog voorschrijven als bijna iedereen die ik erover hoor zich er zo naar door gaat voelen. :(

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:59

Wat eng Floortje, dat je er zo heftig op reageert.
Veel water drinken hè vandaag, dan voer je zo snel mogelijk afvalstoffen af uit je lichaam. (en veel plek op toilet reserveren dus :+ )

Daf, fijn dat jij een oplossing hebt gevonden.

En voor iedereen die het nodig heeft :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:55

Jeetje Floortje, wat heftig zeg! Krijg er gewoon de rillingen van... Wat Laurabram al zegt, veel drinken ivm het afvoeren van de afvalstoffen, neem lekker kruidenthee (groene thee ofzo), dat smaakt tenminste nog ergens naar! En dan, plassen maar!! Hopelijk knap je snel op...

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:10

Dank jullie. :) Ik moet wel zeggen dat ik me nu al iets beter voel dan toen ik net op mijn werk verscheen, dus dat is een goed teken.

Wat een goede tip om veel te drinken, daar had ik zelf niet aan gedacht! Ik heb al standaard een flesje water op mijn bureau staan, die ga ik zo gelijk even bij vullen. ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:16

Floortje, meid, wat rot nu weer, idd doen wat al gezegd is veel water en thee drinken en die troep zo snel mogelijk uitplassen!!!
Ik denk dat het toch ook wel goed is als je je hormonen na laat kijken want alles heeft met elkaar te maken, ik heb namelijk ook al jaren schildklierproblemen, hoge bloeddruk, chronisch ijzertekort en alles heeft zon beetje met elkaar te maken.
maar alsjeblieft. ook al gaat het vandaag weer een beetje beter met je, naar de dokter gaan, want het is echt niet goed als je van de avond daarvoor weinig meer weet en als je hoofd helemaal mistig is. is niet goed Floortje, houd ons op de hoogte hé!! En je weet mijn pb staat altijd voor je open!!!!
Voor alle andere zere hoofdjes vandaag, sterkte, leef met jullie mee!! Ik heb vandaag gelukkig een goede dag(tot nu toe)

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:49

Ach rocymax, wat lief van je, ik krijg er helemaal tranen van in mijn ogen. Maar dat kan ook nog door die prutzooi komen, waar ik extra emotioneel van word. :o

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de dokter. Mijn vriend heeft hem zojuist gebeld en een afspraak kunnen maken voor maandagochtend. Ja, dat is nog ver weg, maar het gaat helaas niet eerder. Uiteraard blijf ik tot die tijd ver uit de buurt van de propranolol en daar was hij het gelukkig ook mee eens. :)

Misschien moet ik dan toch ook mijn hormonen laten nakijken. Bah, het liefste zou ik gewoon alles in mijn hele lichaam laten nakijken in 1 enorm groot onderzoek. Ik wil gewoon weten waar de migraine vandaan komt en of er toch een lichamelijke oorzaak is en het kan worden opgelost! ;(

Ik ben blij te horen dat het wel nog goed gaat met jou vandaag. :) Het valt me wel op dat het met de meeste van ons weer slechter gaat nu. Misschien ligt het aan het weer, dat is hier ook niet echt om vrolijk van te worden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:19

Gelukkig dat je een afspraak met de dokter hebt, ook al is het pas maandag. Hoop dat het nu ook weer wat beter met je gaat! ;)

Ja het viel mij ook al op dat er heel veel van dit topic zijn die zich de laatste tijd slecht voelen, misschien heeft het wel met de wisselingen van het seizoen te maken, wie weet :=

Daf, wat een gelukkie dat het bij jou zoveel minder geworden is,
misschien kunnnen we dit ooit allemaal ook nog eens een keer zeggen.
Nou, ga even eten , :evaw:

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:33

Ik zit er momenteel ook weer middenin, maar ik heb helemaal geen last van dit weer, dus dat kan het voor mij niet zijn. Ik heb geen hekel aan regen, kan me zo ook vermaken met mijn paard en binnen is het wel weer gezellig ...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:48

Ai, Simodi, moet je werken of ben je gewoon thuis?? We kunnen beter ergens een centraal punt afspreken en een supergrootbed neer zetten en dan degenen die niets hebben even voor de anderen zorgen, hahaha, is jullie niet opgevallen dat de omgeving vaak zegt, ja maar jij ben t nu aan hoofdpijn gewend dus is het niet zo erg meer, o jij hebt altijd hoofdpijn , maar je ziet niets aanje etcetc :=
Meid hoop dat je snel weer opknapt ook, lekker ontspannen, niet te veel doen en bewegen en rust!!!
Sterkte meid :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:55

Nou, ik heb af en toe het idee dat mensen me niet meer geloven, of dat mensen idd het idee hebben dat als je het zo vaak hebt, dat het dan vanzelf minder vervelend/minder heftig word ofzo.

_daf_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:01

oef oef oef... ik voel echt met jullie allemaal mee...
Floortje echt, zoals rocymax ook zegt laat je hormoontjes maar 's nakijken, t stelt niks voor en je wordt er veel wijzer van. Bij mij kwam het ook maar 'toevallig' aan het licht omdat mijn borstvoeding niet ophield na de geboorte van m'n oudste...
ze zeiden nog ach.. daar komt al die hoofdpijn niet door waarschijnlijk.. maar ja dus, hormoon daalde en koppijn verdween als sneeuw voor de zon, tot ik zwanger werd van de tweede KABOEM.. hormonen! Gehalte omhoog en terug bij af. Na zwangerschap een korte behandeling en ik ben weer een blij mens!
Maar die propanolol en depakine zijn echt vieze troep hoor, kheb m'n hele zwangerschap van alle gynaecologen en verloskundigen aan moeten horen hoe erg het wel niet was dat ik dat geslikt had. Moest ook 6 weken schoon zijn alvorens ik er aan mocht denken om zwanger te worden. (al weet ik.. alles om van die hoofdpijn af te komen...!!)
Qua veel drinken ben ik het trouwens ook helemaal met tipgevers eens, niet alleen om je medicijnen door te spoelen maar ook voor je hoofdpijn op zich. Ik drink tegenwoordig, begonnen na craniosacraalbehandelingen echt trouw meer dan een liter -puur dus geen thee- water per dag!
Voor allen met hoofdpijn vandaag: :(:)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:03

Ik heb het topic niet doorgelezen maar ff een tip van mijn neuroloog:

Neem gerust 2 paracetamol + 1 ibuprofen tegelijk.........

En het werkt kan ik je vertellen :j

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:25

Paintlinger schreef:

dat slikte ik dus tegelijk met de neuspsray die ik gebruikte bij een aankomende aanval...en de paracetamol was bij mij met codeine (op recept van huisarts) en in de ergste periode hielp dat alles bij elkaar ook niet...en kreeg dus ondanks 2 x daags 500mg depakine per dag toch aanvallen...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:32

Paintlinger schreef:

Ik neem bij een aanval 2 ibuprofen+2hemicraneal+2codeine of paracetamol en er gebeurt niets ik ben soms de wanhoop nabij.
gelukkig heb ik vandaag een goede dag :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:28

Paracetamol en Ibuprofen helpen bij de meeste mensen helemaal niet bij migraine, want die hoofdpijn ontstaat gewoon op een heel andere manier. Dat zijn pijnstillers en je moet juist iets hebben wat werkt op het krimpen/verwijden van de bloedvaten in je hoofd.
Met deze dingen kun je evt wel de werking van bijv Imigran versnellen of versterken.

En helaas migraine is niet alleen hoofdpijn :n . Algehele lichamelijke malaise is je deel en aan de buitenkant is helaas niets te zien. Zelfs als de hoofdpijn is onderdrukt door medicijnen of is afgenomen blijf je lichamelijk zo brak alsof er een trein over je heen is gereden.

(maar goed, dat zijn mijn ervaringen)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:35

Ga idd mee met het verhaal van Laurabram!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:37

Laurabram schreef:
Paracetamol en Ibuprofen helpen bij de meeste mensen helemaal niet bij migraine, want die hoofdpijn ontstaat gewoon op een heel andere manier. Dat zijn pijnstillers en je moet juist iets hebben wat werkt op het krimpen/verwijden van de bloedvaten in je hoofd.
Met deze dingen kun je evt wel de werking van bijv Imigran versnellen of versterken.

En helaas migraine is niet alleen hoofdpijn :n . Algehele lichamelijke malaise is je deel en aan de buitenkant is helaas niets te zien. Zelfs als de hoofdpijn is onderdrukt door medicijnen of is afgenomen blijf je lichamelijk zo brak alsof er een trein over je heen is gereden.

(maar goed, dat zijn mijn ervaringen)

Zo ervaar ik het precies ook! ;)

En het omgekeerde is ook zo, als je geen echte migraine hebt maar bijv spanningshoofdpijn, werkt een Imigran weer niet (weet ik uit ervaring).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 20:38

Idd, ook dat heb ik ervaren! Maar soms triggert het ene ook het andere moet ik zeggen..