Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paintless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:11

zit een reining (spreek uit: reening) ruiter in. cool man..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 08:38

Vandaag is het zover, mag eindelijk naar de reumatoloog..

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:08

Doubtless schreef:
Vandaag is het zover, mag eindelijk naar de reumatoloog..

Succes :(:) +:)+

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:24

Succes Doubtless!

Hier gaat t allemaal wel best, wel flink spierpijn van het rijden van vrijdag. Paardje moest hengstig worden en was stront irritant, 'schrikken', van de hoefslag wegdraaien, racen, zelfs een bok uit gekregen :+ Was wel even goed hard werken, maar uiteindelijk wel lekker gereden.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:40

fannetje schreef:
@scheepie, je bent dus ook al door de molen gehaald, maar er is dus meer mis met je dan alleen FM.
.

Ja, maar fibro is de hoofdmoot en heb ik de meeste klachten van.
Mijn rug gaat ip goed, zolang ik niet til en goed op mijn houding let, omdat de vering in de onderrug eruit is. De overige rugproblemen hebben te maken met de fibro en vooral de te hoge spierpanning die alles scheef trekt en verder veel klachten geeft. Mijn therapeut heeftmij eens laten zien hoe de grote spieren die heel erg gespannen zijn door de fibro, alles scheeft trekken en daar schrok ik wel van.
De orthopeed in Radbout gaf ook aan, dat als ik medische fitness doe en meer spieren kweek ik heel veel kan opvangen voor mijn wervelprobleem in mijn onderrug.

Wel gaven die vering problemen extra problemen met rijden naast de fibro. Dus dat is ook een extra reden waarom ik het rijden heb moeten opgeven.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:05

Whaaaaa ik wilde ook Fringe..... :(
Stom secret story gebeuren.... :(

Ik ben heel erg aan het kwakkelen de laatste tijd. Heb griep gehad en kom het niet helemaal te boven. Toen ik griep had ook mijn magnesium niet goed genomen en nu heb ik dus weer klachten. Net of ik onder de blauwe plekken en spierpijn zit. Pijn in mijn rug en in mijn hoofd....
Pfff toch maar weer braaf mijn pilletjes elke dag nemen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:20

er zit wel een internationale reiningruiter in, dat maakt het iets leuker. maar nee, ik heb niet gekeken. :n

schaatsen uit gekeken. gekke tijden. 2 uur vannacht.. :O

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:14

:wave:

Wat een gedoe zeg!
We zijn daar in totaal 2,5 uur geweest :O
Er is bloed geprikt & foto's gemaakt van m'n onderrug/bekken. Arts had geen idee wat t was, fibro heeft 'ie het niet eens over gehad :?
Over twee weken mag ik terug komen om de uitslag te bespreken!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:25

Poeh hebben ze je meer doorgelicht dan ze bij mij hebben gedaan toen, zijn geen foto's gemaakt en bloed was eerder al gecontroleerd.
Apart dat hij het niet over fibro heeft gehad, zou toch denken als hij geen andere oorzaken kan vinden, dat het heel goed fibro kan zijn. Sterkte met weer wachten!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:31

Het lijkt hem heel onwaarschijnlijk omdat ik niet altijd pijn heb, maar bijv 3 dagen heel erg in m'n elleboog & dan de rest van de week niet meer. Fibro is constanter volgens hem.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:31

Constanter? Het kan bij mij echt ineens op komen en met een uurtje of wat weer over zijn. Dacht dat fibro juist een heel grillig verloop heeft.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:33

Dat was niet wat hij zei :n
Volgens hem zou fibro voelen als spierpijn & dat is bij mij niet zo (meer richting irritatie/ontsteking)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:42

(mag ik even?)
PPPFFFF wat een pannenkoek! Dat ik met een geïrriteerde/ontstoken pees bij de orthopeed kwam, werd k naar huis gestuurd 'dat het wel aan de fibro lag'. Ik leg fibro meestal uit als heel snel het gevoel van geïrriteerde spieren/pezen en vaker, eerder en heftigere spierpijn dan normaal (mensen zonder).

Als hij dit standpunt vol gaat houden, zou ik nog een second opinion gaan vragen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:43

Hij heeft nog niets uitgesloten, dus ik wacht maar even tot de uitslagen binnen zijn ;)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:45

Hehe nee oké, heb je een punt ;) Maar ik twijfel al een beetje aan deze arts, gezien zijn uitspraken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:47

Snap ik!
Maar in de omgang vond ik het een prettige man. Hij luisterde goed, schreef alles op & laat me flink onderzoeken. Da's beter dan ik in tijden ervaren heb :+
Misschien scheelt het ook dat mijn tenderpoints vandaag amper pijn deden, dat hij fibro daarom niet verwacht.
We'll wait and see!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:23

Doubtless, wel fijn dat er zo uitgebreid naar je gekeken is en hij de tijd nam. Wie weet komt er iets anders uit dan Fibro. En anders kun je altijd nog een secont opinion doen als hij niets van fibro afweet.

Citaat:
Zondag 20 februari 2011: 8 - Entrada
Als Olivia moeite heeft met het terugkeren naar haar wereld, krijgt ze hulp uit onverwachte hoek. Ondertussen is Bolivia’s list ontdekt en moet ze vluchten voor Peter en de anderen.

*\o/* het was zooo spannend de vorige aflevering. Ben heel benieuwt. Jammer dat het maar 1x in de week ervoor is.
Maar het komt er gelukkig wel weer voor :D

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:48

Ik ben benieuwd wat de uitslag straks wordt doubtless!

Glossi, geen idee waar je het over hebt :)) Ik kijk op zondag BZV :D

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:50

Ik heb elke dag pijn en helaas is de pijn niet na uurtje ofwat verdwenen. Bij mij voelt de pijn in mijn spieren niet aan als spierpijn maar het voelt idd als irritatie en ontsteking. Wel heb ik gauw spierpijn na inspanning.
Wel fijn dat er foto's van je onderrug/bekken worden gemaakt, dan weet je gelijk of daar iets niet goed zit of dat alles oke is en dat is ook heel fijn omte weten.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:36

Ik heb ook altijd pijn, de ene dag meer dan de andere, maar de pijn is er altijd.
Ook altijd die spierspanning waar jij het over hebt scheepie, je wil mijn nek en rug niet voelen (beton zeggen ze altijd).
Ik heb een periode sportmassage gedaan om verlichting te geven, maar kon de laatste keer de pijn niet handelen, dus nu maar wachten op voorjaar voordat ik weer een afspraak maak.

Doubtles, ben benieuwd wat eruit komt en die tenderpoints zijn bij op de goede dagen ook gewoon gevoelig.
Ik vind de pijn zeurend, soms kramperig. Wel fijn dat hij je goed onderzoekt, want het kan altijd nog veel meer zijn.

Glossi, 3-4 jaar geleden was een buitenrit van meer dan een uur heel wat, maar ben door de endurance mijn grenzen daarin heel erg gaan verleggen. Je bouwt langzaam aan op voor je paard (pezen en gewrichten harden), maar voor mij was dat natuulijk ook ideaal.
Elke week steeds wat meer en steeds wat intesiever tot het niveau van vorig jaar. En ik merk dat dat zijn vruchten heeft afgeworpen, want ik heb nu nergens last van dat ik er gister 2,5 uur heb opgezeten. Het was nog wel niet intensief, maar dat bouwen we ook weer rustig op.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:40

fannetje: Toen de HA de punten afging deden er een heleboel wel pijn, nu enkel bij m'n ellebogen, knieën & sommige punten alleen links of rechts. Dus ook dat klopt niet met de standaard...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:09

RTM, wat is BZV :P?? Ik had het over Fringe, was ik vergeten er bij te schijven :+

Fannetje, het zal idd ook wel een kwestie van opbouwen zijn. Maar heb dat in de zomer ook geprobeert vorig jaar. Standaart trainingsrondje is 30 minuten. Een lange buitenrit is voor mij een uur. Heb heel weinig energie. Ik heb zelfs wel gehad dat ik mijn paard had opgezadelt erop ben gaan zitten en meteen weer ben afgestapt omdat ik geen kracht meer had in mijn spieren door de vermoeidheid. Het gaat de laatste tijd ietsje beter. Hoop dat dit een jaar met veranderingen gaat worden en ik weer wat meer en langer kan rijden :j

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:42

Boer zoekt vrouw ;)

iejoor62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:27

Doubtless schreef:
Het lijkt hem heel onwaarschijnlijk omdat ik niet altijd pijn heb, maar bijv 3 dagen heel erg in m'n elleboog & dan de rest van de week niet meer. Fibro is constanter volgens hem.

Vind fibro ook niet constant, heb het zelfs vaak zo dat ik het ene gedeelte van de dag gigantisch pijn heb en dan weer een ander gedeelte van de dag bijna niets (ongeacht wat ik die dag gedaan heb).
Als het constanter zou zijn, zou het (voor mij iig) misschien makkelijker te behappen zijn, weet je meer per dag(deel) waar je aan toe bent en zou je wat makkelijker iets kunnen plannen, nu durf ik niets af te spreken, want als het een 'foute-spierendag' is, moet je iemand weer af gaan zeggen.
Wel spannend wat eruit gaat komen, hoop dat het mee gaat vallen.

En ook Scheepje, ben heel benieuwd wat de reumatoloog gaat zeggen.

En Fannetje, dat die pijn eigenlijk altijd wel aanwezig is, helaas is dat zo...toen ik nog een IJslander reed, was het zo wonderlijk dat ik daarna zeker 2 uur pijnvrij was...heerlijk hoor. Ik moet vaak kiezen tussen poetsen en zadelen of de hoop hebben dat er iemand dat voor je kan doen zodat er nog iets overblijft voor het rijden, grote uitzondering had ik afgelopen woensdag...stal gemest én mijn paard gepoetst en gezadeld en toen ook nog een half uur gestapt en gedraaft, was ongekende goede dag.

Wat blijft het toch een raar iets...fibro, bah.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 07:56

Nou, ik moet om 9 uur bij de UWV arts zijn, ben ook benieuwd...